Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tuulimuna poistui itsestään niin kauan kesti vuoto? Millä viikoilla tapahtui?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla nyt vuotoa tullut pari päivää kunnolla ja nyt alkanut hiipumaan. Huomenna aika sairaalassa lääkärille ja kaavintaakin suunniteltiin. Mut voi olla ettei sitä tarvitakaan. Olisi hyvä jos ei tarviis tehdä. Ajattelin kysellä teiltä kun mulla on menkatkin kestäneet aina sen kaksi(!) viikkoa..... (Mulla ehti olla kahdet menkat synnytyksen jälkeen ennen tätä tuulimunaraskautta) Joten mitenkä pitkään on muilla tuulimunan jälkeen vuotoa ollut jos tuulimuna poistunut itsestään? Millä raskausviikoilla tuulimuna alkoi poistua?

Kommentit (6)

Vierailija

Tänään sitten tutkimuksissa selvisi että tyhjä sikiöpussi oli yhä paikallaan ja kaavinta tehtiin. Kaikki meni hyvin ja nyt olo ihmeellisen hyvä. Tämä oli mulle eka kerta kun jouduin kaavintaan. Kuvittelin että kaavinnan jälkeen olen tosi väsynyt ja kipeä. Kipuja ei vielä ole ollut onneksi. Kivut voivat tulla myöhemminkin mutta sitä varten mulla on hyvät lääkärin määräämät kipulääkkeet valmiina. Jännitin kaavintaa aika paljon etukäteen vaikka mua on aikasemminkin nukutettu leikkauksissa. Mulle lääkäri sanoi että tuulimunaraskaus pitää lähes aina kaapia pois. Yleensä ei kuulemma itsestään tyhjene kunnolla. Olin jo siinä toivossa etten olisi tänään joutunut kaavintaan. Mutta nyt se on ohi.

Mulla ei ollut juurikaan kipuja ennen kaavintaa vaikka vuotoa tuli paljonkin ja isojakin hyytymiä seassa. Pari kertaa on nippaili alavatsaan. Miten olet nyt voinut? Onko kivut lisääntyneet vai vähentyneet? Voimia sulle!

Flofer

Vierailija

Minulla alkoi vuoto eilen ja yhtä epätietoisena elän kuten sinä. Minä en tosin edes tiedä onko masussa tuulimuna vai mikä. Mietin myös kauan vuoto kestää ja onko kipuja. Onko sinulla ollut?

Minulla jotain tuntemuksia ja alaselkää on " polttanut" jonkun verran. Särkylääkettä olen ottanut ja tässä vain rauhallisena pitäisi odotella. . .

Vierailija

...vaikka kysyjän tilanne muuttuikin. Itselläni meni tuulimuna kesken rv9. Tuhrua tuli viikolta 6 lähtien, keskenmenopäivänä tuli sitten sikiöpussi. Sen jälkeen pari päivää runsasta vuotoa ja sitten tuhrua ja tuhrua ja tuhrua. Kohta kolme viikkoa on siitä ja edelleen tulee välillä vähän vaaleanruskeaa tuhrua. Jo keskenmenoa seuraavana päivänä kohtu oli supistunut entiselleen eikä edes jälkitarkastusaikaa annettu. Saisi kyllä jo loppua tämä tuhru, laskin tuossa että kohta 6 viikkoa olen putkeen vuotanut... Mutta kun mitään huonoa oloa tms. ei ole niin kai tämä on normaalia. Ehkä " luomuna" vuotoa sitten kuuluu tulla näin pitkään.

Vierailija

[color=darkviolet]Kävin sitten tänään äitiyspolilla.

No eipä siellä selvinnyt mitään! Tosi hyvä ultralaite, mutta kun tämä on niin pirun alussa niin ei voi tietää. Kaavintaan ei passitettu, kun ei voi sulkea pois etteikö joku olisi kehittymässä. Kahen viikon päästä menen uudestaan, jos sitten jotain jo näkisi.

Otti varulta tulehduskokeen. Yäk eipä oo ikinä otettu ja tuntu tosi ilkeelle virtsaputkessa. . .kohdunkin paineli, mikä on aina inhottavan tuntusta myös. Ole siinä sitten rentona!! Hyvähän se on, että tutkitaan, mutta tulee mietittyä, että kaikkeen sitä joutuu.

Verikoe viimeisenä ja onneksi kaikki verenkuvassa ok. Hemppa oli 139, joka on multa tosi hyvin.

Nyt sitten odotan, että tulis 9.11 pian. Jos tulee rankemmin vuotoa tai kipuja niin sitten tietenkin meen heti. Mutta rauhallisena pitäisi vain odotella. . .

Vierailija

Vaikka kokemus on rankka. Minulle tehtiin kaavinta toukokuussa (tuulimuna). Yritettiin lääkkeillä ensin, koska pelkäsin kaavintaa. Lääkkeet ei tehonnu ja " pakotin" itseni kaavintaan. Ja sen jälkeen päätin etten ikinä enää yritä lääkkeellistä tyhjennystä.

Minä voin myös hyvin kaavinnan jälkeen. Vuotoa oli viikon päivät, välillä vähempi ja välillä vähän enempi. Kipuja ei oikeastaan ollut kuin ekana parina päivänä. Mutta nekin ihan siedettäviä.

Minulla ei isoja hyytymiä ole ollut. Paksumpaa vuotoa kyllä, mutta vuotoa ei sinänsä siteisiin jää. Vessassa kyllä käyn aika tiuhaan, joten. .no ei kuvailuja. Alaselkää ei polttele, vähän tuntui nyt illalla ja masussa hyvin lievästi. Pelottaa kuitenkin, että miten tässä käy. Mietin, että huomenna soittaisin päivystykseen ja kyselen odotanko yhä vai voisiko ne ultrata.

Pitänee kaivautua peiton alle.

Parempia päiviä ja jaksamista myös sinulle *halaa*.

Vierailija

Mitä sanoivat ultrauksesta?

Mulla oli ilmeisesti samanlaista tuo vuoto kuin sinulla eli siteeseen ei jäänyt paljon mitään mutta aina kun kävi vessassa niin silloin tuli sitten.... Nyt vuotoa kaavinnan jälkeen tullut hyvin vähän. Kipuja ei ole ollut yhtään! Ihmeellistä. Ainoat särkylääkkeet kaavinnan jälkeen otin varuilta sairaalassa vielä sängyssä maatessani hoitajan kehoituksesta.

Koko kaavinta kokemus oli hyvä kun aluksi pelkäsin sitä niin paljon.

Flofer

Uusimmat

Suosituimmat