Mikä keittiömalli - L-, U- vai saarekekeittiö? Apuja keittiöremonttiin!

Vierailija

Meillä on iso keittiö, 5x5 m. Toisella sivulla on kaksi ovea ja leivinuuni, joten sille ei mahdu kaappeja. Toistaiseksi kaikki keittiökaapit ovat olleet ikkunattomalla päätyseinällä ja lisäksi kaksi riviä laatikostoja saarekkeen molemmin puolin. Kahdella muulla seinällä on molemmilla yksi ikkuna.

Olemme tekemässä remonttia ja toivoisin teiltä ideoita. Tuo kaikki-yhdellä-seinällä-muotoinen keittiömme ei ole kovin toimiva ollut. Ja vaikka itse olen yleensä ainoa, joka ruokaa tekee, niin jos joku on samaan aikaan hakemassa esim. vettä, niin ahdasta on. Eli saareke, jos sellainen tulee, pitäisi olla tarpeeksi kaukana seinäkaapeista.

Sitten mietin tuota, että onko hölmöä laittaa päätyseinän lisäksi L-muotoon (tai jopa U-muotoon) toisellekin (kolmelle) seinälle kaappeja? Tilaa kyllä riittää, olen kova kokkaamaan ja kerään astioita eli toisaalta säilytystilaa tarvitaan. Mutta pienentäisikö se keittiötä visuaalisesti?

Sitten kaapin ovista. Haen modernia selkeää ilmettä. Lattiassa on graniitinharmaa iso laatta. Millaiset ovet? Olen miettinyt valkoisia tai beigejä kiiltäviä yläkaappeja (kaksi riviä päällekkäin? ainakin yhdelle seinälle?) ja alalaatikoiksi tammiset tai jopa wengen väriset. Ehkäpä vetimettömät ovet?

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat