Mita tekisit tilanteessani: Voin pitaa vauvan kotona 1 v:n ikaan. Jos haluan jatkaa nykyisessa ammatissani, joudun palaamaan toihin tuossa ...

Vierailija

ellä tämän alan. Uusia työmahdollisuuksia ei tarjoudu, jos ei ole kuvioissa mukana. Tämä on 100%:n varmaa. Eli edessä olisi siis alan vaihto. Pidän kovasti nykyisestä työstäni (siis josta olen nyt äitiyslomalla).

Mitä mieltä olet: Uhraisitko työurasi hoitovapaan takia?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Niin äidin työuran ja jaksamisen kuin lapsenkin kannalta. Kannattaa kuitenkin ajatella hoitoonviemistä tarkemmin. Omasta mielestäni noin pienen paikka on perhepäivähoitajalla ja HYVÄLLÄ sellaisella eli kannattaa käydä katsomassa useamman luona ennenkuin päättää. Näin me teimme ja saimme aivan ihanan hoitajan, josta tykkää lapsi ja vanhemmat.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mitä mieltä olet: Uhraisitko työurasi hoitovapaan takia?

Siis OMAN LAPSENI takia? Kyllä! Milloin vain! Koska minulle perhe tulee olemaan aina sijalla yksi. Työpaikkoja tulee aina uusia, mutta lapsi on vain kerran pieni. Haluatko todella pistää lapsesi siihen oravanpyörään jo 1-vuotiaana missä hän kitkuttelee sitten läpi koko elämänsä? Ja onko tuo nyt niin 100-varmaa ettei uusia työmahdollisuuksia tarjoudu? Kummallinen paikka ei voi muuta sanoa. Sille alalle ei sitten varmaan enää kouluteta ihmisiä, kun ei ne uudet opiskelijatkaan mitään töitä saa.... Mut omapahan on valintasi.

Vierailija

Vauvalle mahdollisimman hyvä hoitaja (ehkä joku kotiin?) tai hoitopaikka (ei päiväkotiin noin pientä!). Pystyisitkö tekemään lyhennettyä päivää?

Vierailija

Tämän hetken työllisyystilanteessa en itse uskaltaisi riskeerata. Menisin töihin ja koittaisin hankkiutua uudestaan raskaaksi niin pian kuin mahdollista;)

Vierailija

NIIN PIENI, ettei saa mitään muuta kuin stressiä hoitoonviemisestä. Ei tuossa iässä olla vielä sosiaalisia tms. toinen lapsi ei ole virike vaan " häiriötekijä" ja aikuinen on se virike!

Älä vie lasta hoitoon. Työtä tulee ja menee mutta lapsesi on pieni, avuton ja tarvitseva vain muutaman vuoden elämästäsi!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

En aio olla loppuelämääni pelkästään kotiäiti, tarvitsen myös muuta.

ei monikaan näistä " kotiäideistä" täällä jää loppuelämäkseen kotiäidiksi vaan töihin hekin menevät siinä vaiheessa kun yhteiskunnan tuki lakkaa joten eivätkös hekin siinä vaiheessa " aseta työn lapsen edelle" ? ;)

Vierailija

Kerropa että minkä alan tilanteesta tiedät hyvin? Kassa-alan? Vai siivousalan? Vai jopa sihteerikköalan?

Vierailija:

Lainaus:

Paitsi etten usko, että millään alalla tilanne on 100 % tuo.

Vierailija

... siitä päivästä lähtien kun lapsi täyttää 1 v. Minusta se kuulostaa JUURI tutkimusmaailmassa perin kummalliselta. Jossain projektikoordinaattorin työssä tällainen tilanne tietenkin olisi. Ehkäpä kyseessä oli sitten assarin paikka?

Ap mitäpä tuumit? Et ole paljoa kommentoinut ketjuun?

Vierailija:

Lainaus:

Esim. väitöskirjan tekeminen, ei sellaisia mahdollisuuksia ihmiselle montaa anneta! Esim. apurahan saaminen on kovaa työtä ja jos sellaisen saa, niin ei tosiaan huvita heittää sitä pois ja samalla koko alkanutta tutkimusta!

Vierailija

MUTTA, haluaisitko itse vielä jäädä kotiin? Sanoit olevasi tutkija. Kuulostaa kyllä uskomattomalta, että tämä olisi ainutkertainen mahdollisuus tehdä tutkimustyötä. Mihin se tutkimustyö karkaa puolessa vuodessa? Palkkaa joku tyttö viemään taapero ulos pariksi tunniksi. Tai onko teidän kaupungissa puistotätiä? Tai voisiko miehesi lomittaa töitään niin, että sulle jäisi kirjoitusaikaa?

SUUREMPI osa väikkäreistä pon kirjoitettu klo 16 jälkeen verrattuna klo 9-16 virastoaikaan kirjoitettuhuin väikkäreihin. Eli hus hus, ota itseäsi niskasta kiinni ja pakerra kirjasi valmiiksi - äläkä syytä lastenhoito-ongelmia omasta kirjoittamattomuudestasi. Sen takia ei tarvitse viedä lasta päiväkotiin. Tosin esim. puolipäivähoito on minusta loistava vaihtoehto niin lapselle kuin äidille, mutta kirjoituksestasi sain sellaisen kuvan, että hoito tuntui sinusta jotenkin huonolta ratkaisulta.

Vierailija

Mut se on helppo sanoa, että töitä tulee ja menee, jos on töissä esim. nakkikioskilla.

Mulla on todellakin once in a lifetime tilanne kyseessä. Kyse on roolien balanssista. En aio olla loppuelämääni pelkästään kotiäiti, tarvitsen myös muuta.

Kysymys on siitä kumpi kärsii enemmän; lapsi aikaisesta hoitoon viemisestä, vai minä siitä, että lapsen pitkän kotihoidon takia menetin mukavan työympäristön, väikkärin ja tutkijanuran. Katkeroituisinko siitä lapselle? Se olisi tosi ikävä tilanne :-(.

Vierailija

Sen jälkeen voin hyvin vaihtaakin alaa...tosin johonkin sellaiseen, jossa tämä " ylikouluttautuminen" ei mene tyystin hukkaan.

Toivoisin itsekin, että mies voisi jäädä kotiin vähäksi aikaa hoitamaan poikaa. Tosin mun tutkijanpalkka on superpieni, enkä tiedä pärjäisimmekö sillä....ehkä jotenkin onnistuisimme kitkuttelemaan. Asuntolainaan pitäisi ainakin ottaa lyhennysvapaata. Jospa saisi miehen suostumaan, mut se ei ole ollut kovin innokas toistaiseksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat