Saadaanko sossusta mitään?

Vierailija

Olen loppuvaiheen opiskelija ja olen tehnyt tässä sivussa koko ajan alan töitä.

Nyt on edessä kuukausi, pari työttömyyttä. Opiskelu on sivutoimista, joten en saa opintotukea. Mulla on yksi lapsi.

Mieheni on ulkomaalainen turvapaikanhakija, joka odottelee parhaillaan oleskelulupapäätöstä. Hän tekee satunnaisesti töitä, mutta työ on erittäin epävarmaa ja saattaapi olla, että joinakin kuukausina hänellä on töitä vain pari päivää.

Edellisten kuukausien tuloni ovat olleet niin " suuria" , että emme ole olleet oikeutettuja mihinkään tukiin. Miten siis pärjäämme tulevan kuukauden? Auttaako sossu jotenkin?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ja verorahoista puheenollen.. kukas sinua ja pentuasi rahoittaa äitiyslomalla? Ja millä luulet, että käyttämäsi palvelut, esim. terveydenhuolto, kirjasto ym. rahoitetaan?

Olet tyypillinen muukalaisvihaaja, juuri sellainen kun uutisissa kerrottin. Tyypillinen ulkomaalaivihaaja on nuori, eläkeläinen, tai huonosti koulutettu.

Vierailija

Nyt vain haet sossusta sen toimeentulotukihakemuksen ja toimitat kaikki siinä mainitut liitteet. Sittenpähän se selviää.

Meilläkin on paperi sossuun vetämässä, kun jouduin karenssille opintotuesta (palasin opiskelemaan äitiyslomalta enkä suorittanut viimeisinä kk:na ennen la:a tarpeeksi ovareita) ja mies tekee osa-aikatöitä. Jos nyt edes sähkölaskussa ja miehen hammaslääkärilaskussa auttaisivat, niin tämän kuu selvittäisiin. Let´s see.

Joskus sitä joutuu tällaiseen tilanteeseen. En minä ainakaan sinne sossuun huvikseni mene, vaan pakosta. Jos joku haluaa siitä vetää herneet nenään tai syyllistää, niin ihan vapaasti. Niin kauan kuin apuun olen oikeutettu ja sitä tarvitsen, otan sitä vastaan. Lakeja ei täällä av:lla saa muutettua, vaikka kuinka itkisi veromarkkojensa perään.

Tsemppiä teille ja onnea miehen paperisotaan! Been there, done that...

T: 22

Vierailija