Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysvaatteet - maatuska vai hippi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tänään meni suuri osa päivästä kun kiertelin liikkeitä ja yritin löytää äitiysvaatteita.

Rv 14 ja ainoat housut jotka mahtu päälle alkoivat eilen jo ahdistaa ja enää yksi hame mahtuu kun nostan vyötärön korviin asti.

Mutta ei siinä mitään jos kaupoista löytyisi hyvännäköisiä äitiysvaatteita. Mut ei, vaatteet ovat kuin jostain maatuskan tai hipin vaatekaapista.

Kaksi kivaa pusakkaa löysin H&M:stä, mutta housuja en mistään. Lindexillä olis ollut yhdet tosi hyvät mustat suorat housut matalalla vyötäröllä, mutta ainoastaan koot 34 ja 38:stä ylöspäin. Eli juuri se koko mikä menisi mulle oli loppunut ja " ei oota" ja " ei voi varata" vastauksia tuli kun kyselin eri Lindexeistä.

Onko teillä muilla vastaavia ongelmia?

Olen vielä asiakaspalvelutehtävässä ja en todellakaan halua pukea mitään telttaa tai typerän näköisiä housuja tai niitä yököttäviä lappuhaalareita päälleni.

Eikö tosiaankaan mitään tyylikästä tätä päivää löydy mistään?

Kävin jopa Helsingin keskustan Stockalla, kun siellä sanottiin, että sieltä löytyisi Vero Modan Mama-licious mallisto, mutta saldo oli pari puseroa ja pari housuja, joista toiset olivat tietysti ne lappuhaalarit.

Kävin jopa yhdessä farkku liikkeessä ja kokeilin yksiä farkkuja, joissa vyötärö on lähes vesirajassa. Seisoessa ne tuntu todella mukavalta, mutta istuessa hivenen painoivat masua - kuinka paljon masun kohdalta saa puristaa ennenkuin se vahingoittaa vauvaa?

Oi, kertokaa te, jotka olette löytäneet jostain hyviä vaatteita, että mistä ne olette löytäneet ja mitä ahaa elämyksiä olis tullut.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

H&M:sta, Lindex:stä tai KappAhl:sta on hyvästä tuurista kiinni. Joko (tiettyjä) housuja ei kyseisessä liikkeessä ole lainkaan tai sitten koot ovat loppu, ja myyjätytöt pyörittää silmiään " ei me yhtään tiietä koska niitä tulee" .

Juuri katselin Jyväskylässä Lindexissä ok mallisia farkkuja ja ajattelin kokeilla kotipaikkakunnan Lindexissä paremmalla ajalla, niin kuinka ollakkaan, siellä ei ollut farkkuja lainkaan. Täytyy kai ravata kyseiset kaupat läpi pari kertaa viikossa...Vero Modan mallistossakin on netissä useita housuja, niitä kivoja ei vaan kaikkia ole otettu myyntiin! Paidat on tosiaan kaikki hippityylisiä, kivoja paitapuseroita tms. on turha etsiä...

Vierailija

Sekä muutama muu hyvä mammakauppa, joista joku jo mainitsikin. Yksi mitä voi myös yrittää, on Nanso. Eli jos tykkää yhtään Nanson retromallistoista, sieltä löytää normaalikokoinen odottaja aika kivoja paitoja, hameita ja mekkoja jotka venyvät masun tahtiin. Eivät ehkä mahdu enää ihan loppusuoralla, mutta silloin voi jo toivottavasti loikoilla kotona :-)

Hippimuoti tuntuu olevan päivän sana, itsekin olen vähän rykinyt syksyn mammavaatteiden edessä. Ja lappuhaalarit... no thanks. Puuttuu vain olkihattu ja heinänkorsi suupielestä ;-)

Vierailija

Olen raskaana viikolla 30 ja katselin H&M sivuilta 10.11 tulevia malleja. Neuleista ajattelin kerätä itselleni äitiysvaatteita. Ne joustavat ja ovat käyttökelpoisia myöhemminkin. Huom. Vaatteita voi myös tilata netin kautta.

Vierailija

Ulkoiluhousu-ongelmaan löytyy apua H&M:n lisäksi miesten vaateosastolta:

Oon ostanu miesten taskuttomat ja sepaluksettomat verkkarit ja tuulihousut ja pukenu ne päälle VÄÄRIN PÄIN! Luitte oikein. (Saa nauraa! :) ) Menee päälle loppuun asti, takin ja reilun neuleen alta ei erotu, miten ne on puettu ja lopuksi mies saa hyvät mökkeilyhousut... :)

Esim Halpa-Hallista saa parilla kympillä ihan ulkoilukäyttöön meneviä kohtuullisia vetimiä. Jos on huipputrendikäs pukeutuja, niin turha vaiva, mutta näin muksujen kanssa ulkoiluun kyllä. :)

Vierailija

Mulla on neljäs lapsi tulossa ja tässä mun kokemuksia:

Oon ostanu H&M:lta muutamia perus-kotivaatteita ja urheiluäitiysvetimiä.

Muuten ompelen ite Suuren Käsityölehen kaavoilla tai laiskuuden iskiessä oon käyny ompelijallakin.

Koska en tykkää äitiyshousuissa taskuista (jää " pönköttämään" ) oon saanu yhet hyvät ja laadukkaat housut sillä hinnalla, mitä maksaa H&:n kahet hippihousut, eli n 50-60e. Onhan siinä hintaa, mutta kun siistiltä pitäis näyttää töissä... Paidat tulee samaan hintaan.

Teetätän yleensä nättejä paitiksia ja ohuesta neulekankaasta kevyitä neuleita.

Käsityökerhon lehdissä on helpot ja selkeet ohjeet ja ne saa onnistumaan melko helposti. Hintaakaan ei tuu housuille 20e enempää! Kannustaa ompelemaan kyllä! :)

Vierailija

Oletteko käyneet tutustumassa Bebesin, Beluan ja Missymomin tarjontaan?

Noissa ehkä maksaa enemmän kuin ruotsalaisissa rytkyketjuissa, mutta ovatpahan sitten laadukkaita ja edustavia asiakaspalvelutyössäkin ;).

Vierailija

Vaikkapa H&M:n nettikaupasta löytyy äitiysvatteita, valikoima ei ole kovin iso, mutta esimerkiksi tavallliset mustat stretchousut kuuluvat valikoimaan, ja kokojakin näytti olevan kun äsken vilkaisin. Itse en ole niitä vielä koittanut, on tuo masun kasvatus lussa vielä, mutta kannattaa ihmeessä käydä katsomassa, jos vaikka kelpaisivat. Toimitusaika on noin pari viikkoa, ja palautus ym. onnistuu kätevästi kun ottaa laskulle. Osoite on www.hm.com.

elle84

Vierailija

Tähän saakka olen käyttänyt lähinnä fiksuaj äitiysfarkkuja jotka näyttävät " normaaleilta" housuilta. Mutta juu, vaatteiden löytäminen on ongelma. Koot ovat usein loppu.

Paitoja voi löytää muiltakin osastoilta sopivan mallisia, mutta housujen olisi pakko olla äitiysmallia.

Ei kannata ostaa mitään, mikä nyt jo tuntuu hiukan puristavalta. Ei sitä kestä käyttää enää muutaman viikon päästä. Eikä se hyvää tee jalkojen verenkierrolle (suonikohjut!), vaikkei suorastaan haitallista olisikaan vauvalle.

Olisiko sinulle hyvä ratkaisu tuossa vaiheessa BellyBelt - http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/ ?

Voisit käyttää omia housujasi hiukan pidempään. Vaatii kylläkin väljän ja tarpeeksi pitkän yläosan, mutta se ei liene ongelma.

Itse en enää tässä vaiheessa käytä BellyBeltiä, koska lantio on levinnyt eivätkä vanhat housut oikein enää mahdu mukavasti ... Mutta aiemmin siitä oli apua.

Vierailija

Minunkin normaalin duunivaatetukseen kuuluu housu/jakkupuku, joten kylmä hiki on tullut moneen kertaan odotusaikana aamuisin tyhjän vaatekaapin edessä.

Esikoisen odotusaikana pelastus oli Formes-putiikki, joka ikävä kyllä lopetti vuosi sitten.

Jos matkustat niin tsekkaa onko kohteessa Formesia, suosittelen todella. Tähän raskauteen olen löytänyt jotain vaatteita Tukholmasta POP:sta, BigBellystä & Growinlifesta, noilla kahdella jälkimmäisellä on muuten nettipuotikin. Siisteimmät perus-trikoo-paidat on mielestäni Boobilla, joita saa ainakin Bebesistä & Nettiemosta.

Vierailija

- siellä oli ihania vaatteita, harmi että lopetti Helsingissä! Mutta jos sattuu reissua Tukholmaan taikka sitten ostaa nettikaupasta... Ainakin osa Formesin vaatteista on kai semmoisia, että niitä voi ihan hyvin pitää myös raskauden jälkeen, sillä esim. vyötärössa on sillä lailla säädettävä vara, että sopii myös " normaalimasulle" - ainakin minulle on sopinut hyvin Formesin hame 2004-mallistosta vielä palauduttuani entisiin mittoihin. Hintakaan ei tuntunut niin pahalta, kun käyttöikää on vielä raskauden jälkeenkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat