Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua vähän suututtaa toi päiväkodin tyyli, että ei edes collegehousuja laiteta lapselle ku

Vierailija

nnolla päällä. Tänäänkin olivat haettaessa ihan vinksallaan etusauma sivulla ja lököttivät rumasti vyötärönauha pakaroiden korkeudella. Ja aivan likaiset. Olisivat voineet päiväunien jälkeen vaihtaa, jos kerta ruokailussa on sotkeentuneet pahasti.

Kommentit (10)

Vierailija

Osaako lapsesi itse pukea?

Meidän päiväkodissa tehdään näin:

jos lapsi osaa pukea itse, niin katsotaan, että housut ym. on kunnolla päällä eikä lätkäisty miten sattuu. Näin sisällä ollessa, mutta kun lähdetään ulos, niin siinä pukemisrumbassa ei todellakaan ehdi katsoa, että miten ne sukat ym. on laitettu jalkaan. Koska meidän puolella on yhteensä 16 lasta, joista 9 on sellaista, jotka pitää joko kokonaan pukea tai tarvitsevat muuten vaan paljon apua. Olen nimittäin pienempien puolella töissä ja suurinosa lapsista on alle 2-vuotiaita. Ja vaikka pukemisessa on yhteensä 3-4 aikuista apuna, niin ei me mitään super naisia olla.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

kun lähdetään ulos, niin siinä pukemisrumbassa ei todellakaan ehdi katsoa, että miten ne sukat ym. on laitettu jalkaan. ... ei me mitään super naisia olla.

Teidän työtä on ehtiä katsomaan, että lapsilla on lämpimästi päällä ennenkuin lähtevät ulos! Aivan kuten teidän työtä on katsoa, että lapset leikkivät turvallisesti, eivät pääse portista ulos juoksemaan autotielle jne... Se on teidän työtä!

Ymmärrän, että vastaavassa työssä on kiire - aivan varmasti! Ja ymmärrän myös, että ulosmeno 16 lapsen kanssa on taatusti aikamoista rumbaa... Se on kuitenkin aika tohelosti sanottu, ettei ehdi katsoa onko lapsella hyvin päällä (enkä nyt todellakaan tarkoita mitään " onko siististi ja lankasuoraan sukat jalassa" , vaan lämpimästi!). Miten sitten riittää aikaa muuhun katsomiseen? Voisiko silloinkin vain sanoa, jos lapsi avaa portin ja juoksee tielle, että " ei me vaan mitenkään ehditä kattoa perään?" Organisointia hyvä ihminen ja jos siihen ei pysty, niin jätä nyt hyvä ihminen edes mainitsematta...

Eli meillä on tapana laittaa valmiiksi jokaisen oma toimisen lapsen vaatteet lattialle eli siis kaikki vaatteet; haalarista hattuun. Ja toisella silmällä katsotaan, että kaikki vaatteet on laitettu päälle, mutta ei meillä ole aikaa alkaa katsomaan tarkasti, miten ne on päällä (siis onko sukkien varret lahkeiden päällä vai alla ym.).

Vierailija

Mutta ymmärrän hyvin, että päiväkodissa on monta puettavaa, joten ne jotka osaavat, pukevat itse. Aina se tulos ei tyydytä äidin silmää, mutta sellaista taitaa olla elämä. ;o) Sitä en kuitenkaan oikein ymmärrä miksi hoitajat eivät voi edes nopsasti tarkistaa itsepukemisen tuloksen: onko sukat muistettu laittaa housunlahkeiden/kalsareiden päälle, ettei ole jalka paljaana ja sama vyötärön kanssa: onko t-paita housuissa... Harmittavan usein ei ole ja se on aika ikävää, jos lapselle pääsee tuulemaan selkään koko pitkän ulkoilun...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

kun lähdetään ulos, niin siinä pukemisrumbassa ei todellakaan ehdi katsoa, että miten ne sukat ym. on laitettu jalkaan. ... ei me mitään super naisia olla.

Teidän työtä on ehtiä katsomaan, että lapsilla on lämpimästi päällä ennenkuin lähtevät ulos! Aivan kuten teidän työtä on katsoa, että lapset leikkivät turvallisesti, eivät pääse portista ulos juoksemaan autotielle jne... Se on teidän työtä!

Ymmärrän, että vastaavassa työssä on kiire - aivan varmasti! Ja ymmärrän myös, että ulosmeno 16 lapsen kanssa on taatusti aikamoista rumbaa... Se on kuitenkin aika tohelosti sanottu, ettei ehdi katsoa onko lapsella hyvin päällä (enkä nyt todellakaan tarkoita mitään " onko siististi ja lankasuoraan sukat jalassa" , vaan lämpimästi!). Miten sitten riittää aikaa muuhun katsomiseen? Voisiko silloinkin vain sanoa, jos lapsi avaa portin ja juoksee tielle, että " ei me vaan mitenkään ehditä kattoa perään?" Organisointia hyvä ihminen ja jos siihen ei pysty, niin jätä nyt hyvä ihminen edes mainitsematta...

Vierailija

päälle. Voisivat vähän auttaa siellä päiväkodissa, että paita olisi housuissa ja housut suorassa ja edes vähän ylempänä kuin pakaroiden päällä.

-ap-

Vierailija

Ja noista vaatteiden vaihtamisista.. osa vanhemmista haluaa että vaihdetaan, osalta tulee tiukkaa kommenttia jos vaihdetaan liian usein...

Vierailija

Ei 3-vuotiaan tarvitse itse osata pukea päälleen toppahaalareita ja takkeja yksin. Kyllä talvella pitää katsoa, että ne vaatteet on kunnolla päällä.

Uusimmat

Suosituimmat