G: Mitä itse teit koulun jälkeen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihan ei tietenkään tänne kuulu, mutta mielenkiinnolla kyselen, että mitä teit lapsena koulun jälkeen? Minun kouluaikoihin ei ollut mitään iltapäiväkerhoja tms, jotain muita kerhoja oli ehkä sen tunnin verran koulun jälkeen. Itse olin onnellisessa asemassa, että äiti oli kotona ja oli aina kiva tulla kotiin ruoan ja pullan tuoksuun :-)

Terkuin Tainu

Kommentit (4)

Vierailija

kokeilin pari viikkoa seurakunnan iltapäiväkerhoa, mutta tädin tyyli ei miellyttänyt minua (eikä siis myöskään äitiäni) - inhokkivälipalan vieressä istuttaminen koko iltapäivän taisi olla ratkaiseva tikki. Sen jälkeen olin iltapäivät yksin kotona. TOSIN paritalon toisessa päässä oli pikkuveljeni hoitopaikka, johon sain halutessani mennä. Pojat vain olivat kimpassa niin villejä, etten yleensä halunnut. Turvallinen aikuinen oli siis kuitenkin seinän takana, aika usein kävin siellä ainakin välipalalla.

Vierailija

menin koulun jälkeen kotiin, tein välipalaa, ehkä läksyt ;-) sitten leikittiin kavereiden kanssa. Isoveli tuli kotiin mun jälkeen ja kavereille en saanut mennä ennen kun olin käynyt kotona ja ilmottanut puhelimitse joko äidille tai odottanut veljeä. Vanhemmat tuli kotiin viiden maissa, ainakin jompikumpi.

Vierailija

Eli koulusta kotiin, välipalaa, soitto äidille ja kavereiden kanssa leikkimään.

Oma äitini oli kotiäitinä siihen saakka kun aloitin koulun ja suoraan sanottuna taisin olla ihan tyytyväinen siihen, että koulun jälkeen oli ihan omaa aikaa. En muistaakseni kaivannut vanhempieni läsnäoloa koulun jälkeen.

Olin kyllä aika itseohjautuva sillä keittelin koulun jälkeen usein spaghettia välipalaksi tai leivoin äidille sokeri- tai tiikerikakun ja keitin kahvit ennen kotiintuloa.

Lapset ovat niin " eri kypsyisiä" vaikka ikää olisi saman verran.

Mun mielestä kyllä jossakin määrin nykyään lapset ovat aika epäkypsiä sillä tuntuu siltä, että moni ekaluokkalainen ei osaa kelloa tai tehdä voileipää tai ottaa jogurttia jääkapista itse. Kyllä mun mielestä niitä taitoja voisi harjoitella ilman, että on kyse mistään " heitteellejätöstä" .

Moni ekaluokkalainen ei myöskään ole välttämättä koskaan esim. kuorinut keitettyjä perunoita lautaselleen, kaatanut maitoa omaan lasiinsa, siivonnut omaa huonettaan, pedannut sänkyään tai laittanut edes omia astioitaan koneeseen.

Mietin usein, että onko tällainen järkevää? Joskus tuntuu, että näissä " trendeissä" mennään äärimmäisyydestä toiseen. Mun mielestä siinä kultaisessa keskitiessä on kovasti maalaisjärkeä.

Vierailija

Hän oli perhepäivähoitaja, joten minua odottin kotona äidin lisäksi 4 eri ikäistä lasta. Leikkikavereita siis riitti, ja kotirutiinit oli kunnossa. Joskus olin kateellinen kaverille joka sai mennä yksin omaan kotiin, ja sai tehdä mitä halusi. Minun piti aina ottaa huomioon nuo hoitolapset. Mutta näin jälkeenpäin ajatellen oli varmaan kuitenkin parempi että äiti oli kotona.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat