Pari kysymystä sairaanhoitajan työstä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vielä pari kysymystä eräällä alasta haaveilevalla. Oliko opiskeluaika raskasta(kysyn koska minulla on pienet lapset)? Olivatko päivät pitkiä?

Mikä työssäsi on parasta? Mikä rankinta?

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla ei ollu sillon lapsia, kun opiskelin. Siskolla oli pieni lapsi. Opiskeli ja luki tentteihin monesti öisin. Toisaalta teki paljon työtä koulun eteen ja sai hyvät paprut. Jos on lastenhoitoapua saatavilla se helpottaa. Työharjottelua on opiskelusta aika paljon. Silloinhan tehdään myös sitä vuorotyötä, ainakin aamu- ja iltavuoroja, mahd. yövuorojakin.

Mikä työssäsi on parasta? Mikä rankinta?

Niin sairaanhoitajan työhän on monenlaista. Se voi olla pelkkää päivätyötä kahdeksasta neljään tai sitten epäsäännöllistä kolmivuorotyötä. Oma työni on sitä mitä olen aina halunnut tehdä eli leikkaussalityötä. Se on pääosin päivätyötä, mutta on myös viikonloppuja ja päivystystä, jolloin täytyy olla erossa perheestä ja lapsista. Miehellä on iso vastuu kodinhoidosta myös viikolla. Fyysisestikin työ on aika rankkaa. Nytkin iski päivystysputken jälkeen karmea flunssa päälle :(

Vierailija

Varsinaisesta työstä ei siis vielä ole paljon kokemusta, mutta opiskelusta kylläkin.Eli opiskelen toista vuotta sh:ksi ja minulla on 5v tyttö ja kohta 3v poika. Välillä on rankkaa ja välillä suht helppoa, jos on hyväunisia lapsia niin eiköhän se jo mielestäni ratkaise paljon. Itse en kyllä pysty yöllä opiskelemaan, koko seuraava päivä on vaan pilalla väsymyksen takia, eikä ajatuskaan kulje kovin hyvin. Itse opiskelen illalla puoli kahdeksasta noin yhdeksään (lasten mentyä nukkumaan), silloin luen yleensä tentteihin.Käytännössä siis luen tentteihin melkein joka ilta, koska tenttialueet suht laajia ja kerralla ei kauhean paljon kerkeä lukemaan. Kirjalliset työt pyrin tekemään vapaapäivinä tai lyhyinä päivinä, jolloin lapset ovat hoidossa.Mitään ylimääräisiä vapaapäiviä lasten kanssa ei siis pysty pitämään, vaikka itsellä vapaata olisikin. Lisäksi jos lapset ovat olleet kipeitä, niin en ole pystynyt vielä kertaakaan jäämään heitä hoitamaan kun aina on just silloin kaikkea pakollisia tunteja.Itsekin olen kipeänä raahautunut kouluun juuri tämän takia.Hyvä hoitoverkosto on siis kyllä aika ehdoton.Kuitenkin olen kokenut, että ihan hyvin on kaikki kuitenkin mennyt.Käytännössä kaikkein rankimpia ovat käytännön harjoittelut.Nytkin olen sisätautiharjoittelussa, viikkotunteja 40, lisäksi käyn vielä perjantai aamuisin koulussa yhtä kurssia ja yritän vielä lukea sisätautien tenttiin!Mutta kaikesta selviää, jos vaan motivaatiota riittää!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat