=MAALISMUSSUKAT TORSTAITA=

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

[color=green]jälleen oon itse vasta nyt ip:n puolella täällä.. neuvolalekuri käski eilen hiljentämään tahtia, mutta tuntuu että tämä ja ens viikko vielä aika hurjia. täytyy ottaa taukoja ja päikkäreitä ja muuta sellaista. kävin vieläö aamulla viemässä labraan pissanäytteen, katsotaan huomenna saako kokeista sitten tuloksia.

eilen mulla oli siis ylimääräinen neuvola ja lääkäri (oli muuten neuvolan puolella tuuraaja), seuraava varsinainen oma neuvola on parin viikon päästä. saan silloin kelan paperit mukaan.

meillä ei hemppaa mitata automaattisesti. aloitin kyllä neuvolan kehoituksesta syömään rautaa tällä viikolla, arvot mitataan sitten seuraavalla käyntikerralla.

tänään oli pari uutta kyssäriä:

* yhden vauvaunen oon vasta nähnyt ja siinä jätin vauvan nukkumaan ilman itkuhälytintä ulos. ajattelin unessa monta kertaa että pitäisi mennä kurkkaamaan mutta tekemistä oli niin paljon että jäi. sitten kun pääsin unessa kopalle oli huuto kamala ja ihmisiä ympärillä hyssyttelemässä.. kääk, unessa tuli ihan fiilis että oonpa huono äiti.. no, ostoslistalle siis itkuhälyttimet;) muuten maltan kyllä odottaa maaliskuuta, ainakin nyt tuntuu että aika tähän puoliväliin on mennyt nopeasti.

*toinen kysymys oli äippälomasta ja aloituksesta. oon omassa firmassa töissä ja pysyn alkuvuonna hommissa kyllä oman olon mukaan mahdollisimman kauan. jos toimistolle asti ei aina jaksa, voi juttuja tehdä onneksi myös kotona (niin ja mulla on työhuoneessa sohva johon voi vääntäytyä levälleen tarvittaessa;)

nyt seuraavina viikonloppuina on reissut tiedossa - meidän kummipoika täyttää vuoden nyt tulevana ja vietetään ekoja synttäreitä, seuraavana viikonloppuna taas mun pikkuveljen esikoinen kastetaan (ja meistä tulee muuten kummeja sinnekin). pikkuväen kemuja siis riittää:)

Caddie ja Pirpana, rv 20+3 [/color]

Vierailija

Kylläpä on kylmä aamu täällä pohjoisessa. Pakkasta on n. -15. Lunta ei ole vielä paljon maassa.

Mulla on seuraava neuvolakäynti 7.11 ja silloin täytetään ne Kelan laput. Viikon verran on nyt ollut noita ns. liitoskipuja alavatsalla. Kohtu on aika alhaalla ja sekin painaa alapäätä. Liikkuminen on tosi vaikeaa eikä istumisestakaan tahdo tulla mitään. Todennäköisesti joudun kärsimään näistä kivuista raskauden loppuun asti. Tosi inhottavaa kun ei voi käydä edes kävelylenkillä. Mulla on 4- ja 5- vuotiaat lapset ja niiden kanssa olen juuri ja juuri pystynyt käymään puistossa. Edellisissä raskauksissa ei ollut mitään tällaisia kipuja.

Olen nyt rv 21+1

Vierailija

[color=deepskyblue] Onneksi mies vaihtoi eilen talvirenkaat autoon, nyt aamulla on nimittäin pakkasta. Voi olla vähän liukasta...

Eilen oli taas vaihteeksi oikein kiukku-päivä, tänään on jo kaikki paremmin. Nukuin eilen hyvin, se varmasti auttoi.

- Minä en kans malttaisi odottaa maaliskuuhun! Mutta kyllä aika menee tosi nopeesti. Kohtahan sitä voisi jo mennä vaikka vaunut ostamaan! Vuodenvaihteen jälkeen ajateltiin laittaa vauvalle huone kuntoon, maalata seinät ja ostaa kalusteet, kivaa!

- Äitiysloma mulla alkaisi helmikuun ensimmäinen päivä, ja ihan sinne asti olisi tarkoitus olla töissä. Toimistohommia teen.

Milloin muilla on seuraava neuvola? Mulla on vajaan parin viikon päästä, sillon vissiin katellaan niitä Kelan lappusia... Ihan jo nyt kauhistuttaa, mulla menee kaikki jutut aina pieleen Kelan kanssa...

NapNap+Mörökölli rv21+1 [/color]

Ja nyt katsomaan sähköpostista, onko tullut lisää masukuvia...

Vierailija

Hih, kieltäydyin viime raskaudessa sokerirasituksesta ;-) Mua ärsytti niin suunnattomasti mun silloinen neuvolantäti joka luki kaiken lapusta eikä käyttänyt aivojaan yhtään, eikä osannut vastata mun kysymyksiin. Kehotti sokerirastukseen ja kysyin miksi. Sitten se alkoi kautta rantain horista jotain peeämiistä joka on 23-25 ja silloin kyllä suositellaan... Kysyin monta kertaa mikä on BMI mutta ei vastannut. Juttelin sitten oman gyneni kanssa, joka ihmetteli asiaaa ja sanoi, että koska painoni ei ollut noussut ja pissa aina puhdasta, mun ei tarvitse mennä :-) No, onneksi ei ollut oikeastikaan huolta, esikko oli pikkuinen vauva (3170 g, 48 cm).

Samoin kävi raudan kanssa. Papereissa taisi lukea, että raudan syöminen kuuluu aloittaa tietyssä vaiheessa. Pelkät monivitamiinit joissa rautaa mukana eivät kelvanneet tädille. Vasta kun vaatimalla vaadin päästä verikokeeseen ja hemppa oli 130 lopetti jankkaamisen... ;-)

Mulla on aika ärsyttävä piirre provosoitua jos asian esittäjä on selvästi väärässä tai ei osaa perustella sanomaansa - samaa pätee töissä... olen parille tumpelolle alaiselle joskus täräyttänyt, että " ' en tiedä' ei ole mikään vastaus. Ota selvää." JOs se neuvolantäti olisi edes saanut kakistettua suustaan että BMI on painoindeksi ja jos se on yli 23, riski on kohonnut, mutta ei. Jankkasi vaan siitä 23-25 peeämiistä...

Vierailija

Tänään sitten oli neuvola ja sain ne Kelan paperit, jotka heti kiikutinkin kelaan:) Neuvolassa ei mitään uutta. Verenpaine 110/60, painoa tullut lähtöpainoon yht 5kg ja hb 127. Hb oli laskenut 3 viikossa 10llä joten tekka suosittelin pikkuhiljaa raudan aloittamista. Sf-mittaa ei mitattu, en tiedä miksi. Johtuiko siitä kun tyttö huusi vieressä niin tätillä meni ajatukset sekasin. Aika jännä, vaikka on jo yli puoliväli niin ei mitattu. Seuraava neuvola on 3 viikon päästä ja on lääkäri kerta, silloin varmaan sitten mittaa (silloin viikkoja 24+6). Seuraava terkkakäynti on joulukuussa (28+5)! Jestas, ollaanko jo näin pitkällä, kohta on joulu! Kyselin muuten kelassa onko hakemuksissa kuinka pitkät jonot täällä helsingissä... Tällä hetkellä on reilusti yli 3 viikkoa, joten kuukauden suositteli odottamaan ennen kuin alkaa perään kyselemään. Haluisin vaan saada sen 140e äitiysavustuksen (en siis ota pakkausta).

Nyt miehen kainaloon kattomaan telkaa:)

-Santtu 22+1

Vierailija

Mulla alkaa tää luminen syysloma kääntyä loppupuolelle ja voin ihan rehellisesti sanoa että en oo tehny yhtikäs mitään järkevää/tehokasta. Otin loman kerrankin ihan lomana ja levon kannnalta ja olo onkin oikein hyvä :)

Eilen meillä oli neuvola ja uus täti. Tässä kaupungissa kun tehsään kaikenmaailman säästöjä just sosiaalipuolella niin meidän vakkaritäti siirrettiin kouluterkkariks ja saatii siis uus tätsy. Vähän jänskätti et millanen se on, mut onneks oikein kiva ja ammattitaitonen. Ehkä vähän " hissukka" , mut eihän kaikki voi olla tällasia höpöttäjiä kun minä :) Mä sain myös sen Kelan lapun, ja todistuksen raskauden kestosta siihen liitteeks. Sitte kun oon sen täyttäny niin ne pitää lähettää palkanlaskijan kautta Kelaan. Joten se menee sitte tonne ens viikkoon kun laitan ne sisäsellä postilla.

Muuten kaikki arvot yms. oli oikein kohillaan ja terkkarikin sano, että näytän oikein hyvin voivalta ja reippaalta. Painoa on tullu ed. käyntiin verrattuna reilu 200g viikossa, mikä kuulemma on ihanne arvo. Ja oon siitä kyllä tyytyväinen koska en ollu mikään " barbie" ennen raskautta ja vähän oon pelänny että paisun kun pullataikina. Onneks on tuo hauva joka pitää liikkeessä.

Sitte viikolla 28 joudun siihen ällöttävään sokerirasituskokeeseen koska painoindeksi ennen raskautta oli just yli sen " sallitun" eli 25:n. Ja vaikka pissanäytteissä sokeri on koko ajan ollu negatiivinen niin silti se pitää tehä.. On kuulemma pahaa se litku mitä siellä pitää juoda pari litraa. Onko kellään kokemuksia?

Joku (sori kun en muista kuka) puhu, et hemppa oli laskenu alas. Mulla kanssa se humahti 103:een ja oon kohta syöny paketillisen (50tbl./1 päivässä) OBSIDAN-merkkistä rautaa. Terkkari suositteli niitä, kun ne imeytyy suoraan paksusuolesta ja on siks tehokkaita. Mun serkku kyllä ainakin sano, että ne pisti sen mahan ihan sekasin, mutta ite en oo huomannu mitään muuta kun että ne todella tehoaa hyvin. Nyt eilen hemoglobiini oli 138 ja terkkari sano, että ei haittaa vaikka en ihan joka ilta enää ottaiskaan sitä " nappia" kun noin hyvin on noussu. Mä otin aluks samalla C-vitamiinia lisäks kun se edistää raudan imeytymistä. Ainut miinus noissa rautatableteissa on että ne on pahan makusia. Vaikka yritän kuinka nopeesti nielasta ja juoda vettä päälle niin se ehtii jo sulaa kielelle ja yök... ;)

Mutta nyt taidan vähän alkaa siivoilemaan, vaikka lomalla pitäiski vaan köllötellä, mut pitää hyödyntää raikas pakkasilma ja viedä petivaatteet tuulettumaan.

Aurinkoista torstaita kaikille!

Kati ja Nestori -rv22+1

Vierailija

Hei,

Kirjoittelin tänne muutama päivä sitten huoliani vauvan liikkeistä. No, ultra oli tänään ja siellähän se beibe polskutteli oikein vilkkaasti. Eli mitään hätää ei ole. Oli vain sellaisessa asennossa, että liikettä ei tunne yhtään. Raskausviikkoja on nyt siis 18 + 5.

Ilmoitin myös sitten samalla esimiehelleni tulevasta äitiyslomasta. Vähän oli hiljaista poikaa toisessa päässä (aloitin uudessa työpaikassa kesällä ja nyt siis on vasta juuri koeaika ummessa) ja sitten tuli kommentti, " niin, nämähän on tietysti niitä asioita, jotka tulisi aina huomioida henkilöitä valittaessa" . Eli mitenkään kamalan positiivisena uutista ei otettu. No, pääasia että on nyt kerrottu.

Ei muuta kuin hyvää päivänjatkoa maalismussukoille.

Vierailija

Ehdinpäs minäkin pinoon. :)

Töiden parissa on taas tämäkin päivä mennyt. Tai no aamulla kävin kampaajalla ja sen jälkeen kaupassa ostamassa värin ja sitten meninkin töihin. Väri saa odotella viikonloppuun tuolla kaapissa. Lauantaina on vapaapäivä joten silloin pistän sen päähäni. Vaikka tässä nyt masu pullollaan ollaankin niin ei kai tuon pehkon tartte ihan variksenpelättimeltä silti näyttää. :)

Mitäs kaikkea gallupeja tänään olikaan? Voi kamala kun mä jo ihan unohdin.. No ainakin kyseltiin sitä koska äippälomat alkaa. Mä aion olla tammikuun loppuun asti töissä. Siis mikäli sikäli vointi sen sallii.. Tällä hetkellä taas on olo niin energinen ja tyytyväinen että voisin nostaa vaikka hevosen. :)

Liitoskivuistakin joku kyseli. Minulla on ilmeisesti niitä.. Tuolla alhaalla vihloo ja repii ikävästi liikkuessa. Ja minä odottelen esikoista ja viikkoja tänään 22+1.. Eli aika aikaisessa vaiheessa alkoi tämäkin vaiva.

Minä ainaskin eilen kyselin (tai kerroin) tuosta rintojen vuotamisesta. :) Tuntuu niin hassulta kun vähän reilu puolet raskaudesta takana ja nyt jo maitoa tulee.. Mutta kai se on todeksi uskottava kun näin kerran asian laita on. :)

Sitten vähän (.)kuulumisia. :) Tai mitä kuulumisia tässä nyt on.. Kaikki ennallaan. Vauveli potkii ja masu kasvaa. Tänään kun menin töihin ja laitoin työtakin päälleni niin mietin että kauankohan se takki mahtaa mahtua minun päälleni. En oikein viitsisi kauhean isoa takkia laittaa päälleni masun takia kun se on sitten muuten niin iso ja istuu huonosti. Olen kuitenkin aika pienikokoinen näin muuten.. Mutta täytyy varmaan miettiä sitten kun tulee ajankohtaiseksi. :)

Minulla on seuraava neuvola vasta ensi viikolla ja silloin täytellään ne äippäpakkauspaprut ym. KELAa varten. Mä odotan jo kovasti että pääsisin hypistelemään niitä vaatteita ja tarvikkeita! :) Me siis otetaan pakkaus kun esikoisesta on kyse. Jotenkin tuntuu tällä hetkellä tarpeellisemmalta saada ne vaatteet ja tavarat kuin se 140e.. Ei sillä etteikö raha kelpais mutta kuitenkin.. :)

Jahas mieskin suvaitsi tulla kotiin.. :) Täytyypi mennä moikkaamaan. Mukavaa iltaa kaikille!!

Lily & Nappo 22+1

Vierailija

[quote]

Sitte viikolla 28 joudun siihen ällöttävään sokerirasituskokeeseen koska painoindeksi ennen raskautta oli just yli sen " sallitun" eli 25:n. Ja vaikka pissanäytteissä sokeri on koko ajan ollu negatiivinen niin silti se pitää tehä.. On kuulemma pahaa se litku mitä siellä pitää juoda pari litraa. Onko kellään kokemuksia?

[quote]

olin viime raskaudessa eikä se juoma niin kauheeta ollut. Kuin kokista ilman happoja eikä sitä ollut kuin puol litraa. Joudun myös nyt juuri tuon painoindeksin takia rv 26-27. Aika heikko olo siitä tuli kun 12h syömättä ja sit siellä labrassa menee se pari-kolme tuntia. Kannattaa pyytää että pääsee pitkälleen jonnekkin. Itse meinasin viimeksi pyörtyä. on se vaan niin sokerista - yökki ;) Mut ei kauheeta :)

Vierailija

huomenna olis rakenneultra, se kauan odotettu mutta nyt on ihan kamala olo. Isä ei pääse mukaan ja mua pelottaa että kaikki ei ole hyvin. En tiiä mistä olen sellaista saanut päähäni mutta en voi sille mitään. Olo on ollut aivan mainio koko raskauden ajan mutta nyt hiipii pelko puseroon. Haluaisin jonkun mukaan ultraan " kädestä pitämään" mutta yksin on mentävä. Toisaaltaan kai ne on siellä polilla on kaiken nähnyt ja kuullut joten jos vain reippaasti sanon että pelottaa.

Tuntuu vain niin todella oudolta että esikoista odottaessa ei ollut mitään pelkoja mutta nyt keksin niitä milloin mistäkin.

Olipas helpottavaa vähän purkaa pahaa oloa, koitetaan jaksaa huomiseen ja pidetään peukkuja että kaikki on hyvin!

icebird ja vaavi 18+6

Vierailija

Tuli tossa mieleen kalenteria selatessa etteä ei taunnut se sun neuvola täti katsoa kalenteria kun laittoi päivämääräksi lauantain päiväpäärän. Ethän sä ole voinut neuvolassa launataina käydä... Toivottavasti eivät ole kelassa kamalan tarkkoja ton suhteen. Sun kun pitäisi aikasintaan saada se lappu neuvolasta vasta maanantaina 31.10. No pidän peukkuja etteivät huomaa että on lauantain päivämäärä.

Vierailija

[color=Lightsalmon]ja oikein hyvin jaksoin, vaikka koko ajan saikin edelleen niistää. Nyt aatelin vähäksi aikaa mennä lepäämään, kun neitikin lähti naapuriin leikkimään.

Tänään jo töissäkin viimeistään kaikki huomasivat mun masun ja onnitteluja sateli ja johan niitä masun koskettajiakin ehti tulla =). Olihan tässä puolitoista viikkoa aikaa kulunut siitä, kun viimeksi oon töissä ollut. Lapset ei kyllä huomanneet mitään. Ensi viikolla aattelin heille kertoa. Laitoin muuten sähköpostirinkiläisille kuvan mun masusta ja muutaman kuvan meidän neidistä.

Mossella menossa masussa kunnon jumppatuokio, taitaa taas jaksaa kun äippä juuri söi ISON annoksen jauhelihaperunasoselaatikkoa.

SOKERIRASITUKSESTA oli puhetta tänään ja esikoista odottaessa siinä kävin, kun oli kerran virtsanäytteessä sokeria päässyt läpi. Ei se litku pahaa mustakaan ollut, muttei kyllä hyvääkään =). Makuulle kannattaa tosiaan heti pyytää, kun siltä tuntuu. Itsekin toisen verikokeen jälkeen pyysin päästä pitkäkseni, kun tuli aika heikko olo.

Nyt lepäämään, palaan varmaan illemmalla...

Monkey ja mosse rv. 19+1

Vierailija

Mutta ihan unohdin niistä unista mainita kun joku kyseli. Mulla on yleensäkin aikas vilkas " unielämä" , mut nyt on tuntunu että tää raskaana oleminen on vaan antanu lisäpotkua ja nään tosi usein unta vauvasta. Ja tietty niissä unissa ei oo päätä eikä häntää ja aina sit aamulla oon huvittuneena miettiny et onneks se oli vaan unta :)

Yks uni on jääny hyvin mieleen: Oli kylmä pakkasilma ja työnsin vauvaa vaunuissa kaupungilla. Ne vaunut oli jotkut vuodelta kivi ja kirves ja niissä yks pyörä oli irtoamaisillaan. Sitte mun sisko ilmesty siihen jostain ja rupes keuhkoomaan, että miks et oo pukenu vauvalle kun pelkän pienen paidan päälle. Kurkkasin vaunuihin ja tosiaan vauva nukku makuupussissa pelkissä vaipoissa ja sellasessa kesäpidassa. Jatkoin kuitenkin ulkoilua ja tuhahdin siskolle että voi huolehtia omista asioistaan.

Hieman kyllä pisti tuo uni miettimään. Mutta kai sitä pyörii alitajunnassa vaikka mitä mikä sitte tulee uniin. Ehkä oon miettiny edellisenä päivänä jotain sellasta et miten sitte osaan pukea vauvan oikein kun se syntyy tms. :)

Ja sitte oli kysely, että koska äippälomalle. Mä aion olla töissä tammikuun loppuun asti, eli alotan äitiysloman niinkun laki sen määrittää. Tai siis ainakin nyt oon niin suunnitellu. Koskaanhan ei tiedä mitä voi sattua siihen mennessä ja on esim. sairaslomalla jo ennen sitä.

Nyt lämmintä päälle ja koiran kanssa liukastelemaan.

Kati ja Nestori -rv22+1

Vierailija

Ihmettelit eilen kuinka jo rv 21+4 saan täyttää äitiyspakkaushakemuksen.

--> Se laittoi siihen paperiin päivämääräksi 29.10 eli silloin on tasan 22vkoa. En vielä siis täyttänyt niitä. Ajattelin jos viikonloppuna jaksais täyttää ne ja ensi viikolla sit vien ne kelaan.

Olipas muuten liukasta aamulla. Kun nousin ratikasta pois niin meinasin liukastua. Onneks en kaatunut =/ Heti sitä rupes miettii masua, et ei kai siellä kaikki kunnos ku niin äkkiliikkeen joutu tekee, mut ihan tyytyväisenä asukki nyt liikkuu. Ainiin mun sf-mitta oli 18cm eli keskikäyrällä mennään.

Vierailija

Otin tänään itseäni niskasta kiinni ja kävin esikoisen vanhat vaatteet läpi. Harmi että olen antanut kaikki pienimmät vaatteet kiertoon. No toivotaan että nytkin saisin kakuilta käytettyjä edes jonkin verran.

Kaveri sai aamulla pienen pojan. Kyllä tuli kateellinen olo ja maaliskuu tuntuu tosi kaukaiselta. Kamullakin olisi laskettuaika ollut vasta 16.11. Jos vaikka pääsis huomenna vaavia kattomaan.... Vaarallista päästää mua sairaalaan joka on täynnä vauveleita... Voin vaikka ottaa matkamuistoksi yhden.

Lilli-Putti on tänään ollut vähän hiljaisempi, mutta muutamat muksautukset olen saanut. Jos joku ei eilen huomannut niin kävin laittamassa irciin muutaman masukuvan. Taustalla on Jessican ihanan siisti huone... En jaksanu raivata sitä kun vasta illalla.

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=katjuska10

Joku kysyi vuotavista rinnoista??? Olikohan eilen? Mulla ainakin esikoisen kanssa vuosi todella aikaisin ja lakanat olivat joka aamu ihan koppuraiset. Nyt puristaessa tulee teelusikallinen " maitoa" ja joskus iltaisin särkee sen verran että on pakko puristaa ne vähätkin pois. Muuten ei vielä vuoda mutta enköhän tuonkin riesan vielä itselleni saa. Esikoista en imettänyt kauaa kun ei suostunut rinnalla olemaan ja silti vielä ennen uudestaan raskaaksi tuloa sain maitoa puristettua Aikaa oli kuitenkin edellisestä imetyksestä yli 2 vuotta. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Palailen taas myöhemmin!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat