Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torstaita ja viikonlopun odotusta huhtikuisille!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eilen illalla tuli ensimmäiset takuuvarmat liikkeet. Sintti taisi tanssia ripaskaa, niin maljon tuntui muljaavan, kun illalla kallistin itseni petiin. Mam-mam-tilda taisi kirjoittaa palautumisvaikeuksista. Mullakin on kroppa ja varsinkin jalat aina iltaisin sen tuntuiset kuin oli tullut tunti turpaan, vaikka varsinaista jumppaa en ole harrastanut. Aamulla oli taas pahaolo. Kun olin saanut lapsille puurot eteen, syöksyin vessaan kakomaan vatsahappoja. Jo viideltä, kun heräsin miehen lähtöön (taas parin päivän työmatkalla:() oli tuntunut kuvottavalta. Voi itku, toivattavasti tämä pahoinvointi menisi jo ohi. Toisaalta vähän pelottaa että on uusi mahapöpö tulossa. Olen kohta saavuttanut lähtöpainoni, kun edellinen vatsatauti pudotti kolme-neljä kiloa. Edellisissä raskauksissa oli tähän mennessä tullut painoa lisää jo 5 kg. Toisaalta loppusaldo ekassa lähenteli kahtakymmentä. Nyt on vielä suurin osa omista vaatteista mennyt päälle. Masu on kasvanut mutta takapuoli varmaaan pienentynyt. Rinnat ovat parin viime viikon aikana muuttuneet koviksi ja täysiksi. Täytyykin nyt nauttia täysin rinnoin, kun vielä viimeisen kerran on kunnon rinnat :). Sitten kun tämä kolmonen on imetetty, on näky varmaan aika surullinen. Tähän tämä lapsiluku saa sitten jäädä. Noissa kahdessakin on ihan kamalasti hommaa. Eilen kun olivat jälleen kerran aivan mahdottomia, ilmettelin mitä olen oikein tehnyt, kun vielä yhden halusin.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Saatiinpa lunta tänne eteläänkin! Tein eilen esikoisen kanssa pihalle lumiukon enkä tiedä kumpi oli asiasta enemmän innoissaan, 2-vuotias vai äiti;)

Kohta olen menossa lääkärineuvolaan, ihanaa kuulla taas sydänääniä!

Vaunugalluppiin, meille tulee esikoisen ja vauvan välille 2v5kk enkä ajatellut hankkia tuplarattaita. Esikoisella ei enää ole muutenkaan vaunut käytössä, kävelee itse tai on reppuselässä. Vauvaa ajattelin kantaa kantoliinassa jos esikoinen on pakko laittaa rattaisiin. Olisin hommannut sisaristuimen mutta kun sitä ei käsittääkseni Brion rattaisiin saa:(

Mulla on ollut mammahousut käytössä jo 2 viikkoa, ei toivoakaan että mahtuisin omiin vanhoihin. Ja viime viikolla tissitkin pääsivät mukaan muutokseen, nyt on taas täyteläiset ja kovat tissit (18kk imetys jätti niihin oman veronsa...).

Mutta nyt riennän innokkaana lääkäriin, mukavaa torstaita kaikille huhtiksille!!!!

Lala rv 15+5

P.S: yksi jouluhullu ilmoittautuu, päätin jo että pyhäinpäivän viikonloppuna saa laittaa jouluvalot pihalle;)

Vierailija

Tuola on jossain (odotus osastolla) pino Huhtihurmureiden esittelyt, lasketutajat jne. Sinne vaan jonon jatkoksi niin, joku ihanan aktiivinen ihminen sen sitte päivittää listaan.

Terkut, Sande

Vierailija

Kiva löytää tähän aikaan jo " kunnon" pino =D Ollaan vissiin tänään sitten vähän innokkaampia kuin muina päivinä.

Olen viettänyt laiskaa aamua tänään. Jostain kumman syystä lapset antoi minun nukkua tänä aamuna " pitkään" eli herättivät vasta 8.30. Normaalisti jopa klo 6 =/ ei ole lomalla kiva herätä klo 6. Jatkoin kuitenkin löhöilyä sängyssä vielä tunnin verran, jolloin oli pakko nousta kun tuli niin kova nälkä!

Tänään tuli 17 viikkoa täyteen. Huih kun aika todellakin menee nopeasti! Lomastakin ei ole enää kuin viikko jäljellä =/ miksi aika menee niin nopeasti? Alkuraskaudessa sitä odotti, että pääsee näille viikoille, nyt tuntuu, että miten se nyt niin nopeasti meni. Kohta sitä ollaan jo synnyttämässä. KÄÄÄÄÄK! Aina kun mietinkin synnytystä, ajattelin, että olen täysi sekopää kun halusin vielä yhden lapsen. Minusta raskausaika on ihanaa, vaivoista huolimatta, mutta synnytys on se, minkä mieluusti jättäisin väliin.

Monet ystäväni sanovat, että synnytys on ihanaa, se kipu on elämää synnyttävää kipua. No niinhän se on, mutta minusta se on täyttä helvettiä! Sori ensisynnyttäjät, ei ole tarkoitus pelotella. Minulla on vain takana pari rankkaa synnytystä ja siksikin tunnen itseni sekopääksi, että ryhdyin vielä tähän uudestaan. Mutta toisaalta. Kumpikin synnytys kesti noin 17 tuntia, joten se on kuitenkin suhteellisen lyhyt aika verrattuna esim. omaan ikääni ;) Kyllähän sen taas kestää kun tietää mikä lopputulos on *vauvan kuvat silmissä kiiltelee*

Hulluinta kuitenkin on, että kun viimeiset viikot lähestyy odotan kuin hullu innolla synnytystä ja olen ihan jännityksestä sekaisin. Vasta kun tulee ponnistusvaihe, haluan lähteä karkuun minkä kerkeän...

Mutta se siitä!

Joku kyseli noista raskauskuukausista, minulle on tulossa kolmas lapsi enkä tiedä millä kuulla olen ;) joten revipä siitä! Viikot on kyllä selvillä =D

T: Siriin ja salarakas rv 17

Vierailija

ponnari:

Lainaus:

Maha kasvanut isoksi, mulla mammahousut käytössä jo pari viikkoa..Moni äimistelee vatsan kokoa kun viikkoja vasta 15 ja risat..No onhan raskauskin jo kuudes.

Sama täällä :) OIkein huvitti kun kävin aamulla neuvolassa ja th kysyi, että onko maha kasvanut *hahhaaa* kun minä lähes lyllerrän ison mahani kanssa (no hiukka liioiteltua). Maha näyttää samalta kuin esikoisen kanssa rv 23...siitä se sitten onkin aina pullahtanut aiemmin ja aiemmin.

Kohdunpohjan korkeus oli 13cm, joten onhan tuo kasvanut. Syke löytyi ja minusta oli ihan pojan nopeus, jos noihin nyt uskoo ;D

Mandi ja väiski rv 15 sekä 5 muuta mukeloa

Vierailija

Hih, hauskaa että meitä jouluhulluja on enemmänkin! Minäkin tykkään kovasti joulusta ja on ihanaa laittaa jouluvaloja yms. Yleensä olen kyllä malttanut mieleni tällaisessa pienessä kerrostalokaksiossa lähelle ensimmäistä adventtia, ettei ehdi maku mennä liian pian. Oikeita kynttilöitä (tuikkuja) olen kyllä myöskin poltellut jo pitkään. Joululahjoja tulee kyllä hankittua yleensä jo hyvissä ajoin, joskus olen jopa ensimmäisiä hankkinut jo kesällä, jos on kohdalle osunut hyvä tarjous. Ja muuten hyvä idea voi ehtiä jo unohtuakin ennen joulua... On minulla nytkin pari pakettia jo hankittuna, useampi on jo mielessä mietittynä. :)

ANNU: Niistä raskauskuukausista olen itse pysynyt perässä käyttämällä apuna neuvolasta saatua opasvihkosta. Varmaan ainakin kaikki esikoista odottavat ovat samanlaisen saaneet, ainakin etusivulla lukee, että jaetaan kaikille neuvolasta maksutta. Oppaan nimi on Meille tulee vauva, Stakesin toimittama. Siinä on lyhyesti kuvattu jokainen raskauskuukausi ja ilmoitettu, mitkä viikot kuuluvat mihinkin kuukauteen.

Tänään käytiin syömässä äitin kanssa ravintolassa, tuli syötyä vähän tavallista isompi annos kerralla. Pois lähtiessä tuntuikin, että en mahdu housuihini sitten millään. Olen käyttänyt tavallisia farkkuja vielä jättämällä ylimmän napin erittäin löysän vyön alle auki, eli sitä ei ulkopuolinen huomaa. Nyt tuntui, että olisi pakko avata myös vetskari... Eli ilmeisesti hyvin pian on sanottava lopulliset hyvästit omille farkuilleni, ellen hanki myös sellaista " mahatuubia" , jolla olen kuullut joidenkin peittäneen auki olevan napin ja vetskarin... Toisaalta on minulla jo ekat mammafarkut ostettuna, että voin siirtyä niihinkin.

Joku pinossa kertoikin arvelevansa kohdun olevan kasvussa tai liikkeessä tai jotain vastaavaa pienistä kivuista johtuen. Liekö minullakin jotain vastaavaa tekeillä, kun erityisesti ulkoillessa tuntuu usein ikäviä vihlovia lyhyitä kipuja masussa? Kipu menee hyvin pian ohi, joten ei liene vakavaa? Lisäksi huomasin viime yönä, että mahallaan ei ole enää ollenkaan hyvä nukkua.

Kissankello rv 16+6

Vierailija

Meillä tulee kakkosen ja kolmosen väliin ikäeroa 1v3kk, mutta ei olla meinattu tuplia hankkia. Meinasin, et kuljetan vauvaa kantoliinassa. Esikoisen ja kakkosen väliä on vajaa 3v, ja aina jos pitemmälle kävelylle lähdettiin, oli esikoinen rattaissa, ja nuorimmainen rintarepussa. Nyt ajattelin hommata liinan, on kuulemma niin paljon ergonomisempi. Esikoinenhan sit jo ajeleekin pitkätkin matkat pyörällä ensi kesänä :)

Tosta synnytyksestä: mun synnytykset on olleet " helppoja" (jos kestoa katsotaan). Eka kesti 6 tuntia ja toinen vajaa 4 tuntia. Mutta silti mun mielestä synnytyksessä ei ole mitään luonnollista ja kaunista! Ja mä en voi ymmärtää, miten joku voi sanoa sitä kipua " ihanaksi" ?!? Kaunista on se, kun vauva on JO SYNTYNYT, ja varsinkin se, kun pääsee sairaalasta kotiin! =) Joten mielenkiinnolla tätä kolmatta tapahtumaa odottelen....

tilda -again

Vierailija

Mulla tulee näitä lapsia 2v 5kk sarjana. Kakkonen syntyi joulukuussa, silloin hankin emmaljungan tuplat, vierekkäinistuttavat. Lauta ei olisi toiminut loskassa. Näillä sain kauppareissut ja puistomatkat hoidettua, kun tavaratilakin oli kunnollinen. Aktiivinen käyttöaika oli vain reilu puoli vuotta, sitten menivät veljen perheelle, jossa yhä. Kallis investointi ja lyhyt käyttöikä, mutta en olisi pärjännyt ilman. Kesällä 3v esikoinen liikkui polkupyörällä kauppaan ja puistoon, kaupungilla käveli. Nyt meidän pitäisi saada lainaan sellaiset rimpulammat peräkkäinsituttavat rattaat. Niillä pitäisi pärjätä täällä etelässä, kun ei tarvitse huolehtia lumesta ja sohjosta. 2v on hyvä saada kiinni vaunuun, koska järkeä ei vielä ole niin paljon, että osaisi kunnolla varoa liikennettä.

Vierailija

Huomenta päivää!

Ensinnäkin pari kommenttia eiliseen pinoon:

LAMISA, tervetuloa joukkoon. Jos laitat lasketun aikas ja synnäris, niin lisätään sut tuonnen huhtihurmureiden listalle. Samalla voit käydä tekemässä esittelyn itsestäsi listan jatkoksi ja lukemassa meidän muiden taustoista...

SANDE: kiitos vinkistä vaunujen suhteen, pitää käydä tsekkaamassa. Olisko muuten mitään idea täällä Seinäjoen suunnalla/ lähistöllä suunnitella tapaamista jossain vaiheessa, vaikka ennen joulua kun monet varmaan kuitenkin suuntaan Seinäjoen suuntaan ostoksille? Tuli vaan mieleen...

Eilen siis eka lääkärineuvola, tosin ei nyt mitään ihmeitä kun kävin just maanantaina terv.keskuksessa samalla lääkärillä tarkistamassa ultralla, että kaikki kunnossa. Mutta eilen siis vauva siellä paineli menemään 150 sykkeenä ja lääkäri totes, ku välillä " rysähti" aina siihen laitteeseen, että taitaa pienen potkut osua sopivasti... Voi kun alkais itekin tosissaan tuntemaan noita liikkeitä jo! Olen ollut tuntevinani sellaista pientä " perhostelua" ja ilmakuplia masussa, mutta kun ei näin ekalla kerralla näistä oikein tiedä että mitä ovat...

No, joka tapauksessa: myös mulla kaikki arvot kohdallaan eikä kilojakaan ole onneks tullut kuin 2,5 että aivan jees! Olihan tuota lähtöpainoa aivan tarpeeksi muutenkin... Masu pömpöttää päivästä ja hetkestä riippuen enemmän ja vähemmän, mutta aika hyvin vielä pärjää vanhoilla vaatteilla.

Marraskuun puolivälissä pääsee sit seuraavan kerran katselemaan pienokaisen touhuja kun on rakenneultra. Ja seuraavalla neuvolakerralla täytellään sitten kuulemma niitä Kelan papereita... Kyllä nää viikot tosiaan alkaa meneen nopeesti!! Hyvä niin! Nyt siis 17+4.

Nyt pitäis lähteä vähän töitä tekemään, kun iski sijaisuushommia huomiselle. Saapahan vähän rahaa... Mukava 3kk:n karenssi kun tässä on päällä kun kerran sanoin itteni irti! No, onneks se kuluu tuolla taustalla koko ajan pois.

Pikkupakkasesta ja hentoisesta lumipeitteestä nauttien jatkamme siis torstaita!

Vointeja kaikille!

Finnmar ja Tähti 17+4

Vierailija

Mulla on ollut niin kiire päivä, että vasta nyt ehdin pinoon :-) Flunssa ja silmätulehdus vaivaavat yhä, mutta antibiootit alkavat purra ja olo on jo kohtuullinen. Siksi lähdinkin aamupäivällä reippaana Iittalan ystävänmyyntiin... jonotin sisään 45 min ja kassalle toisen mokoman... Sitten ostin niin paljon, etten meinannut jaksaa kantaa laatikkoa autolle... Loppupäivän olenkin ollut ihan finaalissa, tyttö on saanut tuijottaa videoita ja äiti on maannut sohvalla. Todella fiksua rehkimistä... Huomenna otan kyllä levon kannalta ihan suosiolla.

Onneksi ystävämyynnistä tarttui mukaan sentään muutaman joululahjakin, ettei ihan " tuhlaamiseksi" mennyt. Pääkaupunkilaisille tiedoksi, ysmy on vielä huomenna (10-20) ja lauantaina (10-16) Arabiassa. Siellä oli edullisesti mm. kivi-tuikkuja, Mariskooleja, teemaa (ainakin valkoisia vateja, keltaisia ruokalautasia), paljon kattiloita ja pannuja yms.

Tisseistä muutama puhui. Minäkin nautin nyt kunnon täyteläisistä rinnoista varmasti viimeistä kertaa (ja mies, heh), seuraavan imetysrundin jälkeen voi olla ettei ole enää paljon ihasteltavaa ;-)

Kaksostenrattaita emme mekään aio hankkia, ikäeroa tulee 2 v 5 kk ja tyttö on jo nyt melko reipas kävelemään. Ajattelin myös kantaa vauvaa liinassa, kevään korvalla ei tarvitse enää niin paljon vaatteitakaan. Suhtauduin liinoihin alussa vähän skeptisesti, en ole yhtään luomu-hippiosastoa, mutta hankin kuitenkin trikooliinan ja tykästyin kovasti. Vauva viihtyi paljon paremmin kuin repussa, ja mulla ainakin Baby Björn onnistui painamaan juuri niitä päänsärkyhermoja olkapäissä, joten sen käyttö oli aika ahdistavaa. Myöhemmin hankin myös Patapum-repun (vastaava kuin Ergo), käytimme sitä paljon viime keväänä ja kesänä kun tyttö oli jo reilusti yli vuoden.

KÄvin tänään neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Tunsin jo aika paljon liikkeitä pari viikkoa sitten, mutta nyt flunssan iskettyä vatsassa on ollut jotenkin kovin hiljaista. Aloin olla jo vähän huolissani, ja kun kiltti terveydenhoitaja suostui ottamaan mut vastaan olin tosi helpottunut. Hienosti sieltä kuului syke ja välillä tuli monotustakin :-) Terkkari lohdutti, että pikakäynti on pieni vaiva mielenrauhasta. Viikon päästä onkin jo rakenneultra, saa nähdä suostuuko NKL:n tosikkokätilöt vahvistamaan Brunon epäilyksiä ;-))

Pipsukka 17+4

Vierailija

Kurjaa,kun öisin ei saa nukuttua,tulee kuhkittua tuonne 2-3 saakka ja sitten aamulla,kun pitäisi nousta ylös väsyttää niin pirusti.

Onneksi esikoisella on ollut eskarissa tämän viikko syyslomaa,niin ollaan köllitty sängyssä vähän pidempään ja höpötelty niitä näitä.

Minä en edelleenkään tunne muuta,kun jotain epämääräistä kuplimista ja sekin saattaa olla pelkkää ilmaa,koska vatsa on ollut niin löysällä joka ilta,että hyvä kun veskiin kerkiääpi.

Mutta kuten neuvolan täti sanoi,että hän epäilee,että pikkuinen on niin lähellä selkärankaa,että vielä vähän täytyy liikkeiden vahvistua,ennenkun tunnen ne.Asia tarkistetaan rakenneultrassa.Täti sanoi,että kyllä vatsassa liikettä piisaa,koska aina kun sydänäänet oli saatu hollille,vaavi vaihtoi paikkaa=)

Onkos täällä kukaan jouluhullu suunnitellut jo lahjahankintoja?

Minä olen vähän jo käyttänyt mietintämyssyä.Olisin vaikka heti valmis lähtemään jouluostoksille ja laittamaan valoja ja koristeita.

Jos sitä nyt kuitenkin malttaisi mielensä noiden koristeiden suhteen ainakin sinne joulukuun alkuun saakka.

Niksu78 17+1

Vierailija

On se kiva kuulla, että toisillakin on noita " mahdottomia" päiviä lasten kanssa välillä! Meillä myöskin oli eilen oikein kympillä hermoja repivä päivä kahden esikoisen kanssa, on vieläkin kurkku kipeä kaikesta karjumisesta.. Toivotaan tälle päivälle vähän enemmän auringon paistetta ja huomattavasti vähemmän värnyilyä!!

Joo, on tosiaankin kiva, kun rinnat nyt hetken ovat vielä edes hiukan ryhdikkäämmät, on nimittäin varmaa, että tän imetyksen jälkeen peli on lopullisesti menetetty..! Aika hyvin kun on maan vetovoima jo tehnyt tehtävänsä kahdessa edellisessäkin imetyksessä! Tosin mä kyllä haaveileen yhä neljästä lapsesta (eilistä miettien; liekkö päässä vikaa?!)..

Torstain touhut täytyisi alkaa: ajattelin keretä yläkerran siivota ennen ulos lähtöä, ja ennen kuin kaverit tuo lapsensa pariksi tunniksi hoitoon. Vois sitten viikonloppuna vain viettää laatuaikaa perheen parissa, eikä hötkyillä siivoamisilla. :)

Kuulumisiin!

tilda 14+4

Vierailija

Torstai aamu-päivää! Tänäänikin selvisin jo ihmisten ajoissa käymään täälä koneella, mies on taas aamussa nii ei oo minnekkään hötkyilyä näin aamusta kuten on usein silloin kun mies on kotosalla...

Käytiin eilen ton esikoisen kans tekemässä lintulauta ja mies jäi pienemmän neitin kans kotia. Mun vanhemmat asuu täällä samalla paikkakunnalla ja niillä on kunnon puutyövälineet joilla sitten oli helppo tekasta :) No, oikeestaan toi neiti kyllä teki sen laudan vaarin kanssa ja äitiä tarvittiin vain maalausapuna. Oli kyllä näkemisen arvoista kun 2-vuotias hakkasi naulat itse pikku vasaralla, oli tyttö ihan onnessaan. Olin kyllä aatellu et oisin voinu tehä tytön kans sen laudan, mutta niin paljo nopeemmin toi vaari sen teki ku on malli valmiiks päässä... Tänään pitäis käydä sit hakemassa se ja ripusta pihapuuhun että saisivat tytöt sitten seurattavaa.

Minäkin olen jo vähä ruvennut joulua suunnitteleen, tai oikeastaan lahjoja, tavoitteena kun on että saisin itse tehtyä suurimman osan, eli aikaa ei ole liikaa vaikka nyt alottaisin, sitä kun tuppaa olemaan niin lyhyt tuo aika mikä kerrallaan semmoseen liikenee, siitä pitää tytöt kyllä huolta.

Galluppiin: Meillä ei ole tällä hetkellä kaksosten rattaita vaikka ikäeroa vain 1v 2kk, mutta olen kyllä vakavasti harkinnut keväällä sellaiset hankkivani. Kolmen kanssa kun ei oikeen yksillä rattailla kuljeta...

Kannattaa muuten yrittää muistaa laittaa nimimerkki aina tekstin lopuks, kokeilin tuossa erään pinon neuvoa ja laitoin hakusanaksi oman nimimerkkini ja kuinka ollakaan löysin tekstejä joita olin kirjoitellut silloin kun tota pikkukakkosta odotin :) Oli tosi kiva lukea silloisista tuntemuksistaan! Harmi vaan että aina en minäkään ole muistanut nikkiäni kirjoittaa, enkä rv:a merkitä. Minä olen niin laiska etten ole mitään raskauspäiväkirjaa kirjoitellut ja nyt sitten huomasin ettei sitä tartteekaan kun aika hyvin nämä kirjoitukset ajaa sen asian ja on helppo sitten vaikka tulostella omat tekstit!!!

Joo mut ei ollu tarkotus romaania alkaa kirjoitella joten seuraavan vuoro jatkaa... Pakkaspäivänjatkoa!

toivotteleepi daisy82 + masukki rv 14+1

Vierailija

Lääkärineuvolassa olin eilen ja kaikki hyvin. Kohdunsuun tilanne oli odotettua parempi, joten voi ottaa vähän rennommin. Mulla joka raskaudessa kohdunsuu pehmenee ja kanava lyhenee heti alusta alkaen ilman suppareita. Kaikki kolme tyttöä syntyneet kuitenkin 38 viikon jälkeen joten hyvin ovat sisällä pysyneet ;)

Hemppa pysynyt samana lisäraudan ansiosta ja paineet kohdallaan.

Onko teillä ollut neuvolassa miehen parisuhdeväkivaltaa koskeva kysely? Mä vastailin EIT jo toiseen kertaan, koska se kysyttiin myös viime raskaudessa. Surullista että tällaisiakin joudutaan kyselemään. Toivottavasti joku saisi apua neuvolan kautta!

Lunta maassa ja tytöt onnessaan! Varoittelin kyllä että sulaa pian pois. Mutta täytyy tänään ottaa kaikki ilo irti.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Nasku75 14+3

Vierailija

Ihana pikku pakkanen ja lunta maassa!!

Olo on jo kovin jouluinen, nyt sairaslomalla ollessa on tullut osteltua vähän joulujuttuja;-) Tytär 5v oli aivan into pinkeenä, että pitäis hakea joulukuusi ja koristella se;-))

Oma (.): Maha kasvanut isoksi, mulla mammahousut käytössä jo pari viikkoa..Moni äimistelee vatsan kokoa kun viikkoja vasta 15 ja risat..No onhan raskauskin jo kuudes.

Saikulla olen lonkan vihottelun takia vielä ens viikon, kävely onnistuu jo paremmin kun on omaan tahtiin touhuillut, saas nähdä tuleeko vaiva takasin 8 tunnin seisoskelusta.

Kyllä huomaa että oma peruskunto on huonontunut kamalasti, kun ei pääse kunnolla liikkumaan ja painoakin on tullut kauheesti...

Ponnari 15+4

Vierailija

Töissä taas, vaikka olo onkin tosi kipee =/ Tää naputtelukin tuntuu muka tosi raskaalta =D

Mä en nyt keksi mitään, en mitään, kirjotettavaa. Halusin vaan kertoa, että käyn aina välillä lukemassa juttujanne.

nuuppari

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat