Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKALAHJOJEN TOIVEIKAS TORSTAI 27.10**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

SAIN VIIMEYÖNÄ PUHELIMEENI VIESTIN TYTTILIILTÄ!!!

Poika tuli klo 23.58 26.10. 51,5cm, 3565g. Kaikki ok!

Onnittelut vielä koko perheelle!!

Vähänkö olen kade. Nyt pitäis sitten yrittää päästä Kättärille.

Sinilainen ja heffaklumpen: Täälläkin on tehty enkka raskauden keston suhteen, eka päätty rv38+2 ja toka rv39+2 ja nyt mennään jo 39+4. Tehdäänkö treffit Kättärille viikonlopuksi?

Taas tuli tytön kanssa valvottua puoliyötä, ku sitä yskitti ihan älyttömästi. olispa ihana lähteä sairaalaan nukkumaan. Jotenkin on semmoinen olo, et vauva syntyy aikaisintaan lauantaina. Terkkari ei edes odota mua huomiselle neuvolakäynnille, kun se oli ihan varma et vauva olis syntyny. Yllätetään se sitten huomenna. Nyt on vähän tekemisen puute, kun tuo Tyttilii pääskin sairaalaan eikä voi lähteä ulkoilemaan. Enhän mä sinne Jumboonkaan uskalla lähteä, kun autossa on kesärenkaat alla. Kait mä ryhdyn taas siivoilemaan, jos siitä olis vaikka jotain hyötyä.

SUPPAREITA; KIVULIAITA; TOSI PALJON KAIKILLE!!!!!!

Hennajo 39+4

Vierailija

Tää odottaminen tekee hulluksi! Mä täällä yksikseni naureskelen! Itseasiassa lueskelin yhtä pinoa tuolta vauvakuumepuolelta ja sain niin makeet naurut että mahaan sattui! Voisinpa oikeestaan piristykseksi kopioida sen tännekin:

" tuli mieleen semmonen et,ku on tilanne,et ei missään tapaukses paranis nauraa ni voihan vitalis,mutta naurattaa niin hirveesti... kun olin täs joku aika sit sukulaissedän hautajaisis ja siis tää setä on ollut monta,monta vuotta tosi pahasti dementoitunut,niin eikös tää heppu,joka luki niitä adresseja ja niitä muistolauseita,että " ....muistoa kunnioittaen jne..." niin se luki vahingos,että " ... T.T:n MUISTIA kunnioittaen..." Siis mun oli purtava huulet verille ja syötävä melki lautasliina ja kyyneleet valu pitkin poskia,kun teki niin tiukkaa olla nauramati. Siis ihan hirvee tilanne sillon!"

Siinäpä teille :) Mua toi nauratti ainakin aivan kamalasti, jos ei teitä niin kertokaa toki, tiedänpähän sitten olevani pimahtamispisteessä :)

Omaan napaan ei mitään uutta, pari hassua supparia sain eilen lenkillä ja lenkin jälkeen aikaiseksi. Selkää ja ylävatsaa jomotteli koko illan epäsäännöllisesti, tuota menkkamaista kipua oli kans, ei muuta. Aamulla ei taas mittään! Arrggh! Saapas nähdä tavataanko me Vallun kans Oys:ssa? Tosin sulla kuulostaa jo niin hyvältä tuo homma että taidat varastaa. No tais niitä muitaki oululaisia olla vielä yhdessä koossa.

Jaa, jospa poistuis takavasemmalle häiriköimästä :)

Misuli rv 40+4

p.s Hemulille ja tyttiliille onnittelut vauvoista!!

Vierailija

Heffaklumbenille (meniköhän oikein) onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta.

Alkaa tökkiä tää odotus. Yö meni hyvin nukkuessa ja välillä syödessä. Ei pahemmin mitään " merkkejä" . Pelottaa näin ensisynnyttäjänä, että miten pitkään vielä meinaa masussa kasvaa. Pari päivää sitten neuvolatäti arvioi 3,9 kiloiseksi. Ultralla ei oo tehty arviota ollenkaan, onko teillä muilla? Ajattelin ehkä huomenna neuvolassa pyytää, jos sais tarkempaa tietoo koosta ja kohdunkaulan/suun tilanteesta. Taitaa täti vaan toivoa, etten enää tulis huomenna kun joutui antamaan mulla ajan sellaseen väliin, jollon hänellä ois oikeesti soittoaika. Ja anoppi soittelee (onneksi yleensä miehelle) vähintään kerran päivässä kysellen kuulumisia. No soittelevathan he muutenkin kyllä melkein yhtä usein keskenään, mut nyt se vaan ärsyttää mua enemmän, kun ollaan molemmat kotona. Anteeks vaan tää tylsämielinen vuodatukseni, mut tällanen mieliala tänään..

Toivorikasta (?) torstain jatkoa kanssasisarille!

40+2

Vierailija

Juu kyllä MIUMAU minäkin sanoisin että kyllä sä vaan olet kellottanut suppareita. Sekin on niin henkilökohtaista miten sen tuntee. Niin kuin tuossa aiemmassa tekstissä sanoin niin esikoisen kanssa en tuntenut lainkaan " oikeita supistuksia" vaan kipu oli kokoajan jomotusta tauoitta. Kakkosen kanssa taas ei jäänyt epäselväksi millainen on supistuskipu ja oli ihanaa kun sai levätä suppareiden välillä.

HEFFAKLUMPEN tasisonnea sulle!!!! Kuullostaa ihan samalta kun mun teksti eilen. Mäkin pääsin eilen ekaa kertaa elämässäni hehkuttamaan laskettua aikaa. Mulla myös kolmas tulossa ja aiemmat raskaudet loppuneet viikolle 39. Pikkaisehan sitä pelko peppuun hiipii josko täällä vielä marraskuussa kärvistellään. No ei maalata piruja seinille. Toivottavasti Kättäri kutsuu mahdollisimman pian :)

Ja VALLU sitten ilmottelee jos/kun lähtö tulee...

Sinilainen vieläkin se 40+1 *pitäis tässä kai imurin varteen paukata itsekin*

Vierailija

Pieni poikamme (3700g ja 52 cm) syntyi 23.10 sunnuntaina. Eilen kotiuduttiin sairaalasta ja nyt vauva-arjen opettelu alussa. Tulen sitten joku päivä kertomaan paremmin synnytyksestä jne. Nyt ei tosiaan kankku kestä istua kauempaa. Pidän peukkuja , että loputkin teistä saisi pian omansa kainaloon :) *bd* *bd*

T: Hemulii_i

Vierailija

Misuli79:

Lainaus:

Otetaan tuo Vallu kans mukaan viikonlopuksi OYS:aan, OK?

Totta kai, mukaan vain kaikki halukkaat, ja Vallu erityisesti - oletpa sitä odottanutkin!! :D

-Miumau

Vierailija

Minäkin olen vielä yhdessä kasassa, valitettavasti. Vaikka eipä tuo laskettu aikakaan kuin " vasta" huomenna. On se kyllä ihme, että vielä muutama kuukausi ajatteli, että se ois joku mahtava juhlapäivä sitten... no, eihän sitä koskaan tiedä kyllä!

Eilisillan ja yön jälkeen nimittäin uskallan ehkä taas toivoa, että jotain vois tapahtua piankin. Ja olisi tosi kiva jos joku viisaampi sanois myös oman mielipiteensä tästä. :) Supistukset lakkasi ensin noin viikoksi melkein kokonaan (ja muutkin vihlaisut yms.) kunnes eilen sitten saunassa tuli supistus ja samalla vihloi niin että oli hankalaa istua. Ja tässä oiskin eka kysymys: Millainen se kipu voi supistuksen aikana olla? Mulla silloin vihloo alapäästä niin ettei voi oikein eväänsäkään väräyttää tai sitten on kuin kuukautiskramppi olisi. Kuulostaakohan yhtään oikeilta? Eihän ne mitään hirmu kipeitä vielä ole, mutta eikö siellä vois jo jotain olla tapahtumassa, jopa pientä avautumista??

No, joka tapauksessa näitä supistuksia (kivuliaampia ja vähemmän kivuliaita) tuli sitten ainakin neljän tunnin ajan 7-13 min. välein ja niiden välissä oli aina vihlontaa ja sitä menkkakipua. Sitten ne vähitellen laantui ja sain vihdoin unen.

Kamalan omanapainen p****a olen nyt tänä aamuna, antakaa anteeksi ja auttakaa ensisynnyttäjää ahdingossa. :/

Tsemppiä päivään ja muistakaa levätäkin välillä!!! Ja supistuksia tietysti meille kaikille!

-Miumau 39+6

Vierailija

Kauhee vierasrumba ollu koko illan, niin en oo koneelle ehtiny, mutta täällä ollaan ja tiiviisti!!

Supistuksia ei kuulu, eikä muitakaan vaivoja oo, olen siis elämäni kunnossa, jos vaan maha ei olis tiellä! Tänään siis laskettu aika meikäläisellä, taidan tarjota kaikille suklaata, joka on ollu mun herkkua nyt loppuodotuksen ajan, olkaapa hyvät!

Ette kyllä oululaiset lähde synnyttämään ilman mua! Mäkin olisin ihan valmis jo lähtemään hakeen vauvan kotiin! No jospa joku muukin jää tuonne marraskuun puolelle, ettei tarvi ihan yksin... :( Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että tuonne masuun tuo vauva jääkin, meillä on maailman ensimmäinen lapsi joka haluaakin jäädä kasvamaan mahaan... No joo ehkä ei kuitenkaan, mutta kun ei oo mitään merkkejä synnytyksestä, niin alkaa pikkuhiljaa turhauttaan! No toivotaan, että torstai on toivoa täynnä mahdollisimman monen kohdalla! Tsemppiä ja supistuksia!!!

Joh@nna 40+0

Vierailija

Kiitokset Valencialle ja Sinilaiselle, kun loitte minuun lisää uskoa, että ehkä tämä tästä vielä, jos kerran supistuksilta kuulostivat. Niin arvelenkin, että varmaan sitten ne " oikeasti" kivuliaat sitten kyllä erottaa... mutta kun eikös avautumisvaihekin jaeta kahteen osaan, niin jospa täällä olisi sitten se eka vaihe menossa (hitaasti kyllä, mutta varmasti???). :) Toivoa saa. Jos ei sitä ennen tule lähtö, huomenaamuna on sitten neuvola, jossa voivat tutkia, onko näillä kivuilla ja muilla ollut joku merkityskin.

Sitten vihdoin muiden napoihin...

Heffaklumpenille onnea lasketusta ajasta - vai voiko siitä oikein onnitella... itse en oo enää ihan varma... ;) Mutta hyvä kyllä olisi jos pidettäis se ryhmän nimen mukainen lupaus LOKAmammuudesta!!

PALJON VAUVAONNEA TYTTILII, HEMULII_I JA JOHANNU!!! :)

Misuli79 - minussa taitaa olla Valenciaa enemmän toivoa saada kaveriksi laitokselle, siis OYSiin,... että ehkäpä tapaamme siellä! PIAN!

Hömötintti - meillä oli painoarvioultra maanantaina, saatiin se kun sf-mitta huitelee nyt jo yläkäyrän yläpuolella ja meidän suvussa syntyy isoja vauvoja. Painoksi arvioitiin 4 kg, +/- 200g, eli nyt vielä ihan kohtuullinen (minusta, olin tuommoseen jo varautunutkin), mutta jos menee kovasti yli lasketun ajan, hieman hirvittää, että miten isoksi tämä päätyy. Ai niin, meillä kävi myös niin onnellisesti ultrassa, että sukupuolikin paljastui (kun sitä ei rakenneultrassa näkynyt, vaikka olisin halunnut)... MEILLE TULEE POIKA!! :D Toivottavasti sinäkin pääset vielä käymään ultrassa ja saat sieltä mielenrauhaa... vaikka eihän ne ultratkaan täysin luotettavia ole. Luin tänään jostain, että yli 5-kiloisina syntyy vain kolme tuhannesta ja tuo ainakin minua hieman helpottaa, että ei se nyt kovin todennäköistä ole kuitenkaan.

Nyt syömään!

-Miumau 39+6

Vierailija

Unohdin, sainpa minäkin mahalihakset (kadonneet sellaiset) kipeiksi naurusta =)))!!! Ihana,

Lainaus:

" T.T:n muistia kunnioittaen"

:-D *nauraa katketakseen*

Vierailija

Täällä edelleen kärvistellään ja viikot on nyt 41+1. Huomenna käyn ekassa yliaikaisseurannassa sairaalassa. Tänään tullut limatulppaa ja supistuksia ollut jo yli viikon verran aina öisin. Viime yönä tuli ekat kunnon kivuliaat aaltomaiset supparit ja kellotin jo väliäkin, joka oli 10-15min. Odottavin mielin siis... Nyt päivällä on suppareita tullut n. kerran/pari tunnissa, joten hiipuivat tuosta yöllisestä kyllä. Ihanaa joka tapauksessa, että huomenna päästään sairaalaan katsomaan tilanne. Viikonlopuksi sitten kotiin, jos ei mitään vielä tapahdu sitä ennen. Kohta pitäis lähteä vähän kävelylle ja sitten saunaan.

Tsemppiä kaikille vielä odotteleville ja vauvaonnitteluja nyyttinsä jo saaneille :)

Vierailija

Heippa lokamassut!

Meille syntyi maailman suloisin poikavauva ti 25.10.2005 aamukuudelta.

Poika painoi 3930 gr, pituutta löytyy 52 cm. Tulimme illansuussa kotiin ja kaikki on nyt hienosti.

Synnytys oli aika rankka....mutta se joka tapauksessa palkittiin ruhtinaallisesti!

Tsemppiterkuin vielä kärvisteleville

kolipoki

Vierailija

Ajattelin minäkin nyt sit pinoutua taas.

Ei mitään. Ei limatulppaa, supistuksia... Viikonloppuna on isän syntymäpäivät ja elättelen toiveita et sinne ei päästäis. Sillä tavalla me alunperin kerrottiin raskaudesta, että ei taideta päästä synttäreille lokakuussa kun on varattu yks matka. Yksiö tyksistä :)

Hampaita kiristellen seurailen muiden " marrasmeininkejä" sillä minähän se olen jolla todennäköisesti jakautuminen ajoittuu sinne. Kohdunsuulla ei mitään toimintaa moneen jumalan aikaan. Sama kiinni, hieman pehmentynyt ja 1,5 cm edelleen...

Tsemppiä ja tsuipistuksia kaikille.

Knoppe 39+4

Vierailija

Heti alkuun sanoisin painoarviosta (kuka sitä kyseli???), että meillä arvioitiin pikkukakkonen 4.2 kg, mutta olikin " vain" 3,6, istukka sen sijaan oli iso, 800g, ja sanoivat, että vettä oli tosi paljon,,,

Että ei ainakaan kannata yöunia menettää (jos on viellä nukkumistaito tallella:), kun arviot voi mennä ihan metsään..

Mulle taitaa käydä niin, että la:n kunniaksi tuun kipeäksi,,,Kamalan kylmä koko ajan, ja ällö olo, ja ruokaa ei tee mieli, ei sitten mitään,,

Olisko synnytystä enteileviä merkkejä?? Tai kaikkkihan niitä voi olla, jos haluaa ne niin tulkita, vai?

Kättärille menijät,,Kun paljastitte nimiänne, niin sanompa minäkin, että eräs mies, (joka oli ilmeiseti ihastunut minuun), sanoi mulle baarissa, että " sä olt kuin LIEHUVA LIEKIN VARSI" ...päätelkää nyt sitä sitten jotain,,,Joo, mutta uskotteko, että näillä raskausviikoilla ei tee mieli paljon liehua mihinkään;)))))))

Onko kaikilla jo sairaalakassit pakattuina? Meillä on, ja varmaan laukku seisoo tossa makkasin nurkassa niin kauan, että kaikki vaatteetkin on jo sitten ihan tunkkaisia...

Onko teillä uudelleen synnyttäjillä jotain " traditioita" ? Siis lähinnä jotain, mitä pitää olla joka synnytyksessä? Meillä on miehellä ollut joka kerta ihan samat vaatteet! Samat verkkarit on nytkin kaivettuina kaapista...Nyt ne onkin sitten tulleet tiensä päähän kun tää taitaa olla viimeinen vauva. HAIKEETA....

no, mutta suunvuoroa muillekin, kasvattakaa pinoa, ettei täälllä ihan tylsisty...

Heffaklumpen ja masuasukki 40+0!!!!!

Vierailija

Onnea muillekin vauvan saaneille!!

Täällä kauhulla ajattelin, et jos meneeki raskaus sen kaksi viikkoa yli niin miten ihmeessä tuon ajan jaksaa. Olis edes jotain tekemistä, mut ei kuitenkaan mikään oikein huvita. Onneks on kohta viikonloppu ja mies edes kotona. Huomenna sentään on neuvola ja siellä kuluu se pari tuntia matkoineen. Meinasin lähteä siskolle kahville, mut en sitten kuitenkaan jaksa kävellä. On mullaki ongelmat......

Pinossaki on tosi hiljaista. Missä te kaikki olette?????????

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat