###MARRASMASUJEN TORSTAI###

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tuntuu että päivät kuluu niiin hitaasti.

Viime yö oli yhtä tuskaa. En saanut unta, maha oli pinkeänä koko ajan, vauva möyri mahassa ja piti rampata vessassa parin tunnin välein. Aamulla kramppasi mahaa, ihan kuin menkkakipua. Jospa jotain tapahtuisi alakerrassa... =)

Millainen on kypsä tilanne alapäässä? Paljonko kohdunsuun pitää olla auki ja paljon saa kanavaa olla jäljellä? Viikko sitten mulla oli 1 sentin auki ja pituutta oli vielä 2 cm. Onko se epäkypsä vai kypsä tilanne...?

Erottaako limatulpan irtoamisen helposti? Mulla se ei varmaan ole vielä irronnut. Onko se kuinka iso klöntti? Ihania kysymyksiä...

Joo, ei enää vanhat omat takit mahdu päälle. Mulla on äidin talvitakki lainassa, en raaskinut ostaa omaa parin vaivasen viikon takia. Se takki on punainen ja näytän ihan joltain puolukalta se päällä, isolta pallolta. Mies sanoo minua plussapalloksi, olen vain punainen, kun originelli on oranssi. Aina kun mies näkee minut takki päällä, se alkaa laulamaan sitä Freemannin laulua, joka on siinä plussa-mainoksessa..

Hyviä vointeja kaikille!

Milla ja Mölli rv 39+1

Vierailija

Tulipa taas herättyä siinä kolmen maissa, nukkumaan menin takasi jotain varttia vaille viis. Mies on ollu tänään jyväskylässä konekilleri messuilla, heräsi viiden aikaan.

No päivän paras..muistelin että pojilla on hammaslääkäri kello 11. No mentiin ja kysyin että olenko oikeessa päivässä? EEEN ollu. viime kuussa olis ollu. Ne kun soittivat ja peruivat ja se siirrettiin 23.9 enpä muistanu laittaa ylös ja jäi toi vanha aika kalenteriin. No maaliskuussa uudestaan. Pitää minunki tilata maaliskuulle aika, ne kuvaavat mun suun ja sitähän ei tehdä raskausaikana. Hitto kun on kuuma!!!!(ihan asian vierestä)

Vauva myllää mahassa koskee tonne alakertaan, vihloo!!!Mieski eilen naurekeli että kaverillä on kiire.

Niin pylleröistä tässä aattelin. Eikö ne älyä!!Miten sie jaksat synnyttää jos ei saa nukuttua. Eikö ne ota sinua tosissaan, VOIHAN PER....jospa mie kävisin sanomassa pari valittua sanaa =o....

VOIMIA JA PALJON!!!

No mulla olis tänää tasan 39 rv...sitähän ne ihmetteli hammaslääkärissä että vielä sie liikut. Minä siihen että mikäs tässä, ei kait tässä mitään ole.

Joo pulinat sikseen!!

Eija ja eemeli tasan 39

Vierailija

ja aina vaan yhtenä kappaleena täällä ollaan!!!!!

Uskomatonta... ja viime yö meni taas " vemputellessa" eli kun ei pysty suppareilta kylkeä kääntään, mutta pakottava tarve liikkua kun supistaa, niin makaan kyljellä ja vispaan jalkoja ja takapuolta... on tää niin rasittavaa että sais painua helv. kuuseen nää supistukset ja vauva vois olla tuolla vielä ens vuoteen!! On NIIN turhauttavaa tää kipuilu kun ei tapahdu mitään! Tuolta alapäästä vihloo niin JÄRKYTTÄVÄSTI etten osaa sanoin kuvailla... ja ihan kuin olis maha ja selkälihakset revenny, no ihmekkös tuo tälläsen suppailun kanssa. Plääh... alkaa olla melko " känninen" olo ku valvonu ties kui monta vuorokautta.

En tiedä millä ihmeen konstilla saisin ne sairaalassa käynnistämään tän touhun??!!! Luulis että vauvallakaan ei oo kovin lysti tuolla olla kun supistaa vaan koko ajan, ei kai itseasiassa oo hirveen tervettäkään pidemmän päälle?! Rapuäitiii....??

Meinaavat vaan että kun ei viikot täynnä vielä nii ei käynnistetä... jep jep. Eikös pitäis vauvaakin ajatella?!

Tämä on nyt ihan varmasti viiminen raskaus mulla, rajansa kaikella.... tai sit jos sitä vielä tähän tilaan ittensä saattaa niin hankkiudun yksityispotilaaksi tai jotain, että saan järjissäni synnyttää... huoh.

Olis iiihanaa lähteä ulos nauttimaan talvipäivästä, vaan kun ei kykene liikkumaan... pian 2vkoa neljän seinän sisällä kun ei uskalla eikä voi tehdä eikä mennä mihinkään...

Huoh. Toivokaa nyt ihmeessä etten enää kauaa oo täällä valittamassa...

P:n äippä 38+3 kait.

ai juu, virallinen la mulla oli 4.11 eli nyt olis sen mukaan vielä vähemmän päiviä... paljonko mahtavat antaa mennä YLI näillä suppareilla?!

Vierailija

sain pyykit silitettyä ja ajattelin palkita itseni liittymällä seuraanne. Tosin kuivumaankin laitoin jo yhden pyykkikoneellisen, ettei vaan pääse rumba pysähtymään. Valkoiseen aamuun oli ihan herätä, vaikka muuten en olisi jaksanu noustakaan. Yöllä kun heräsin useaan otteeseen. Välillä oli oikeen käden sormet puuduksissa, välillä tuolla jossain nivustaipees sellanen kumma paine, sitte supisteli..että vaiherikas yö kokonaisuudessaan. LApset vein tarhaan. Autoa en viitsiny ottaa liukkaille. Tänään saadaan talvirenkaat mummolan vareastosta ja eiköhän ne vkonloppuna sitten vaihdeta.Tai minä tuskin osallistun opetraationn tämän mahani kanssa...

Itesslä sellanen olo, ettei vauva taida syntyä vielä aikoihin, mutta eivätpä aikasemmatkaan nyytit paljoa etukäteen varotelleet. Liikkuminen on käynyt edelleen ankkamaisemmaksi. vaikka yrittää keskittyä niin, kummasti lähtee keinuun sivulta sivulle. Takin vetskari alkaa oleen kanssa tiukilla, mutta kiinni se on toistaseksi menny.

Eipä tässä kummempia, mulla on kodinpuunaus vielä kesken, joten jospa laittasin taas yhden kaapin ojennukseen:)

hyvää päivänjatkoa rv 36+1

Vierailija

Alkoivat vauvan liikkeet olla sen verran heikkoja että hakeuduin päivystykseen. Piristyihän tuo tunnin ktg-käyrän jälkeen onneksi. Piirtyi vaan käyrille sellaiset supparit että ottivat osastolle kun kerran paikatkin ovat täysin kypsät synnytyksen suhteen. Eipä tuo suppareista huolimatta halua vielä syntyä ja lääkäri ei ole suostuvainen käynnistämään vaikka vauva tekee hienoja hengitysharjoituksia ja itsekin siis olen tuon alapään suhteen valmis synnyttämään.

Päästivät sitten kotiin odottelemaan säännöllisempiä supistuksia, vaikka tuntuu ihan siltä että tämä koko elämä on pelkkää yhtä supistelua. Vähän hirvittää kun vauvan painoarvio oli viikolla 39+0 reilu 4kg...joten saisi jo syntyä.

Onnea teille jotka jo ovat vauvansa saaneet. On jäänyt vanhojen viestien lukeminen sattuneesta syystä joten en oikein ajantasalla ole.

Muska rv 39+2

Vierailija

On kyllä mieltä ylentävää katsella lumisia maisemia! Aamulenkille puin koirillekin jo talvitakit päälle ja olivat niin polleina, että!

PÖKKELÖ69: Älähän katkeroidu. Minun mieheni letkautti mulle sunnuntaina, kärttämäni seksin jälkeen äänensävyllä, joka sopii lapsen torumiseen, että Onni (vauva masussani) ei nyt kyllä yhtään tykännyt siitä mitä äiti teki. Siis voi morjes! Kysyin, että sitäkö nyt sitten oli koko seksin ajan miettinyt ja mies sanoi, ettei paljoa muutakaan voinut. Kitoosh!

MARICA28: Me oltiin teatterissa viime lauantaina, käytiin kyllä sitä ennen syömässä, joten istumista tuli vähän ekstraa. Väliajalla oli pakko käydä nostamassa jalkoja taivasta kohti. Muuten meni kyllä mukavasti. Toivottavasti paikallaan istuminen sujuu hyvin myös sinulla ja saat nauttia näytelmästä.

JONSQ (meniköhän oikein): Mua ainakin turvotus " sattuu" , tai ei nyt varsinaisesti satu, mutta kiristää ja puristaa. Inha vaiva, mutta onneksi häviää kuulemma synnytettyä =)

Tänään mennään tsekkaamaan Jumbon avajaisia! Ihana olo muutenkin, kun flunssa on mennyt ohi =)

Raikasta pakkaspäivää toivottavat,

Noema ja Onni 37+4

Vierailija

Olen aina niin laiska, etten jaksa niihin kommentoida, kun ei itselläkään parempaa tietoa ole. Turvottaa täälläkin ja pirusti. Ja väsyttää. Olen yrittänyt saada sitä verenpainetta ylös salmiakilla ja sekös se varmaan turvottaakin. On tämä naurettavaa.

Ostin jouluisen lastenlaulukirjan ja cd:n ja kuuntelen just sitä. Pitää sit esikon kanssa kuunnella ja lauleskella.

Siis jumankekka tässä turvotuksessa voi mennä vielä puolitoista kuukautta! Ei mulla ainakaan tuo siivoilu tee yhtään mitään. Eilenkin nostelin televisiota ja roudasin sen varastoon ja siivoilin. Mieskin ihmetteli, että miten jaksoin. Mä olin, että haloo en mä ole koskaan mikään heikko ollut. Nyt vaan laiskottaa, enkä jaksaisi alkaa laittaa päiväruokaakaan. Nukuin yli 1,5 h päikkärit ja järkky sitä turvotusta, kun nousin ylös. Esikko nukkui ekan kerran yönsä jatkosängyssä ja rallattelin sen uneen puolessa tunnissa. Onkohan tänään sama rumba. Pinnikseen jäi aina nätisti nallen kanssa nukkumaan. Ehkä sekin vielä tapahtuu, kun tottuu tuohon sänkyyn.

Raksalle ajateltiin tänään koko lössi suunnata. Vienen kaatopaikalle peräkärryllisen kamaa esikko kyydissä. En todellakaan ole siis vältellyt tätä fyysisen työn puolta, mutta kai se mun kroppa on sit sitä varten kuin luotu kun ei raskauskaan menoa estä. Hävettää lähinnä ison mahan kanssa roskia heitellä, mutta auttaa miestä enemmän kuin tontilla seisoskelu.

Olen jo pähkäillyt, että mitenkähän saisi muksuista sit otettua yhteiskuvan ja teetettyä joulukorteiksi. Pitänee räppiä yhteiskuvia heti alussa, niin ehtii vielä teettämään ja postittamaan. Muste on kotona tulostimesta niin vähissä ettei voi tulostaa. Se olisi ollut helpointa. Joo, mut kai se täytyy joku ruoka mennä vääntämään. Sit esikkoa ja miestä hakemaan.

rv 36

Vierailija

Nyt on maha toosi täynnä aamupalasta...leipää ja puuroo...uuh.

Eilen olin monta tuntia kaverin luona ja illalla olikin sellainen paine alapäässä et hyvä kun käveleen pysty.Yöllä vessareissun jälkeen alaselkään jomotti menkkamaisesti ja vähän supistelikin.Ylösnouseminen sängystä oli tuskaa kun enste pitää vääntää ittensä istuun siihen laidalle niin kyllä on vauva alhaalla kun tuntu siltäkun ois istunu sen pään päälle.Sama kävellessä,just sellanen tunne niinku ois pää jo tulossa,jalat harallaan pitää kävellä...tosi hienoo :)

Kuinkahan kauan vielä on aikaa kun on tällanen olo...ei kai vaan viikkoja :/... huomena neuvola...olis kiva saada jotain vauvan syntymäpainoarvioo mut viiminen lääkäriaika on jo ollu..plääh.

Viikko sitten oli sf-mitta 30 (rv 36+3) mut ei se mitta kait kauheesti kerro.Painookin on itelle tullu näin viimemetreillä kun alussa tuntu ettei tuu sit millään,nyt yhteensä n.9kg...olis enemmän jos ois taipumusta turvotukseen.

Kateeks käy kun toiset lähtee jo käynnistyksiin...mut toivotan kyllä mielelläni onnea heille matkaan ja vauvantuoksua!

Kahvinkeittoon jos lähtis...

Vierailija

Mäkin heräilin aikasin kerrankin, jotenkin en saanu nukuttua. Vauvan potkut tuntui aika voimakkailta ja päätin sitten että voinhan yhtä hyvin noustakin kun voi sitten nukkua päikkärit.

Tässä aamusta joudun heti pähkäilemään että millasta se lapsivesi oikeen on. minkä väristä ja tuleekohan ne kaikki kerralla... Jotain tulee mutta vaan vähän, joten ajattelin vielä katsella ja vähän ajan päästä mahdollisesti soittaa s-vastaanottoon.. eilen käytiin saunassa ja sen jälkeen tuntu ihan kunnon supistus, mutta vaan yksi.. Siivousta ajattelin tänään kokeilla, se jääny muilta ässiltä ihan sivuun.. olis jo kyllä kiva lähteä vauvaa hakemaan, oi voi.. :)

uskaltaiskohan lähteä pienelle kävelylle kun on niin kiva talvinen sää, taidan kuitenkin tyytyä vain parvekkeella seisoskeluun.. :)

Hyvää päivän jatkoa kaikille :)

Annu rv38+6

Vierailija

olittepas taas olleet ahkeria kirjoittajia =) Nuo yöunet on kumma juttu, nyt ollaan miehen kanssa valvottu vuorotellen, viime yönä oli mun vuoro. Heräsin neljältä enkä sen jälkeen nukkunut. No tänään oli neuvola ja kaikki hyvin... Sitten puolentoistatunnin päikkärit, on ne niin ihanat, sääliksi kävi sitä jotakuta, jolla oli ne 2 ja 4v lapset eikä pääse nukkumaan...

Huomenna on sitten Rapuäidillä ja Vaimo75:lla tiukat paikat - onnea matkaan! Ja aika monella muullakin tilanne kuullosti jo jännältä suorastaan =)

Neuvolassa epäilivät, että kaveri ei ole vielä kiinnittynyt kun sf-mittakin vaan kasvaa (35cm) mutta kyllä ne aika törkeen alhaalta sitä päätä tunnusteli jo ;P

Vointeja marrasmasuille!

Cindi ja Teuvo-Tellervo rv 38+4

Vierailija

Ekaks täytyy todeta että miulla kasvoi jalan koko numerolla, parilla ekassa raskaudessa : ennen raskautta ostetut kengät eivät enää mahtuneet jalkaan tytön syntymän jälkeen. Oikohan kengän numero silloin ollut 39-40 ja nyt saa olla huoletta 41. Selvästi tuo jalka lihoi sivusuuntaansa ja pituuttakin tuli ja jostakin luin että on ihan normaalia =).

Eilen oltiin taasen valmennuksessa. Olikin psykologin luento vanhemmuudesta, tosin se jaksoi kiinnostaa vain kolmea pariskuntaa =/. Eilen tilailin Aventin rintapumpun ja pari aventin tutipulloa. Imetysteetäkin tilasin jos se nyt sitten maistuu, saa vielä ukko juoda sen =D. Rintoja olen muuten rasvaillut rintaöljyllä jos se sitten auttas miulla maitoo herumaan.... En oo ollu kyllä mikään maidontuottaja edellisten kohdalla vaikka kahta ekaa yli vuoden imetinkin. Nyt ajattelin sit että vois olla ihan kiva =). Tehään nyt sit kaikki jos vaiks viimeseks tää vitonen jää....

Huomen pitäs raahautuu äitipolille ja saa nähä mitä sanovat kun paineet lääkityksestä huolimati tänäkin aamuna 143 / 95. Ei kamalan korkeet, mutta eivät sitä lääkärin suosittelemaa 130 / 80 -lukemaakaan. Höh. Illalla muuten vauva piti kamalan mellastuksen masussa. Mikähän sillä oli ! Supistelikin aikas kivasti, mutta kun miula sama vika kuin PYLLERÖISELLÄ : eivät tee supparit mitään ennen kuin avitetaan lääkkeillä. Edellisenkään kohdalla eivät supparot tehonneet vaikka olin viimeset viikot 4 cm auki ja kanava hävinnyt, mutta kun auttoivat tipalla tuli tyttö kahdessa tunnissa maailmaan ja ½ minuuttia ehdin peräti ponnistaa =).

Ja nyt aamupalalle. Nukuinkin taas niiiiin hyvin ja se kerta vessassa / yö on vakiintunut käytäntöön mikä ihan kiva.

Kirpeätä pakkaspäivää kaikille ja onnea polille menijöille ja mahdollisesti synnytykseen lähteville, joita taitaa ainakin huomenna ? olla. Itse en ehdi varmaan aamusella pinoutuu enää.....

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+1

Vierailija

Täällä vielä yhtenä kappaleena:(Oltiin äitini luona pari päivää mut eipä tullut lähtöä synnärille..blääh:(Viime yönätuli nukuttua extra huonosti ja nyt oon aivan poikki.Tyttökin nukahti puoleks tuntii bussissa ja yritin vielä jos olisi kotona nukkunut mut ei niin ei vaikka väsynyt onkin.Jäi mullakin nyt päikkärit ottamatta.Mun oikeaa reittä kolottaa.Vihloo ja särkee.Ilkeen tuntusta.

(.):ssa ei mitään ihmeempää.

Sisko oli saanut viimeyönä tyttö vauvan.Mokoma meni synnyttämään ennen mua..:)

Mulla oli sitten neuvola silloin tiistaina.

rr:116/60

hemoglobiinia ei otettu.

sf:36

Turvotus:++

painonmuutos viikossa:+2kiloo(" PIENTÄ" turvotusta)

vaava:rt edelleen

syke:144

olo on ihan kärsimätön.Paikat olisi ihan kypsät ja valmiit mut nyt vaan pitäis odotella niitä säännöllisiä suppareita.Mut ku niitä ei vaan tule.Supistelee jatkuvasti mut ei vaan lähe käyntiin..aaarrgh...ottaa päähän.

mut nyt pitää raahautua kauppaan...ei millään jaksais..

neeta&papu rv 39+1

Vierailija

Olen siis talvipöpi, tunnustan....Tyttö viety eskariin klo 9, keittiötä raivattu, petivaatteet pakkasessa..Mitäs vielä...Poitsu köhii aina vaan.

(.) ei kuulu mittään. Ei supista,ei purista,ei vihlo, ei mittää...Laiska liikkuja on tullut tuosta himpulasta. Pitää välillä pysähtyä miettimään koska oikein onkaan viimeks liikkunut..

Olen katkera kaikille ketkä saa nukkua PÄIKSYT! Meidän talos ku sellaisia ei saa..Typyä ja poikaa ei voi keskenään jättää touhuumaan, toinen 2v ja toinen 6v.. Välillä päiksyt tekis NIIIIIIIIIN hyvää..

Tänään olen lumesta ja pakkasesta niiiiiin mielissäni etten osaa valittaa!!

Nyt kaikki joukolla ulos reippailemaan, mars, mars...

Hormoonihirviö ja Himpula rv 35+

Vierailija

Mulla yöt on vessassa juoksemista. Iltaisin on niin tajuton janokin, että nestettä menee litrakaupalla. Ei ihmekään, että yöllä saa juosta vessassa. Jopa öisinkin pitää herätä juomaan.

Ja kääntyminen on niin vaivalloista ja vauva painaa joka koloon. Olis ihan kiva kun syntyis jo ;)

Sain ajan 8.11 äitipolille lääkäriin ja vauvan kokoarvioon. Mulla kans sokerit korkealla, joten pieni pelko lapsen koosta..

JEO: Onko sulla sf-mitta iso jo? Emmä tiedä voiko lapsen kokoa siitä päätellä, mutta itellä oli rv 35 sf mitta 35.

Mies on lähdössä ens viikon perjantaina matkoille ja me pidetään tyttöjen kans saunailtaa meillä, kunhan ei vaan syntyis silloin ;)

mutta mies lupasi kyllä tulla lujaa kotiin..

Ens viikolla on teatterikin, vähän jännittää ku pitää istua pidempään, että kuinka sitä jaksaa.

Meidän 1v päiväkin on ennen vauvan syntymää. Alunperin eka laskettu aika oli sinä päivänä, mutta sitten ultrassa se siirtyi. Olishan se kivaa ku tulis 1v päivänä..

Ihanaa, tänään kampaaja.. saa uuden tukan, kun edellinen on kasvanu taas yli ja väri kulahtanu.

Hyvää päivänjatkoa !

-marica ja elmeri 35+6

Vierailija

PYLLERÖINEN : voihan äiti sentään ! Ovat tosiaan nihkeitä käynnistää kyllä ellei vauvalla ole hätää. Lääkärithän aina puhuvat vaan vauvasta, mutta entä äiti, jonka pitäs jaksaa sitten se vauva hoitaa ???

Voithan aina vedota omaan " mielenterveyteesi" , itkeä tirauttaa tai valittaa väsymystä ja sitä ettet saa edes nukuttua jne. siis jos osaat hyvin näytellä =).

Miulla on sama vika et supistelee, mutta kun ei se synnytys ala ilman apuja. Jos tipalle pääsee niin kyllä se siitä. Nyt vaan on tullu sellanen mieleen et jos on vielä kovinkin epäkypsät meikäläisen paikat niin en jää oottelee sairaalaan etenkään jos neiti voi hyvin. Tasan ei käy onnenlahjat =/.

Aamulla ois se poliaika 9:40 ja sitä ennen yhen tyttösen hampilääkäri 8:00. Matkaa sairaalaan on tietty se lähes 30 km, äh kun kiirus aamu. Ja BONUKSENA toisiks vanhin, 8 v, sai kuumetta tänä iltana 39.8 että hyvä ajoitus =(((.

No, eiköhän tää tästä.

Palailen huomenissa maisemiin ja jollen niin sitten käynnistivät, mutta jos tilanne tosiaan epäkypsä niin odotellaan =).

Rapuäiti

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat