*LUMISTA TORSTAITA HELMISIMPUKAT*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

[color=magenta][b]SASULIINI:[/b] Mulla kans ihan sama " ongelma" eli mahaan kasvaneet karvat :D Tosin mä olen ne huomannut jo aiemmin, eli lähes heti plussaamisesta alkoi masuun kasvaa karvaa. Jännää. Miehen kanssa me tuumattiin, et oisko se siitä sitten kun mun masussa on todennäkösesti poika...? Mites sulla, tiiätkö kumpaa odotat?

Vierailija

mullakin on karvat mahaan kasvaneet ja navassa niitä vasta onkin,onneks vaaleita sellasia. kaverillani ne karvat oli pikimustia,poikaa odotteli ja tyttö syntyi...

tänään olin sokerirasituksessa,miten voikaan sokerivesi maistua pahalle.on makean kiintiö varmaan iäksi täytetty. pidättelin oksennusta koko ajan,sitten alkoi pumppu hakkaamaan tuhatta ja sataa,sitten alkoi pyörrytys ja ensiavun sänky kutsui. aivan järkyttävä tunne. onneksi yrjö pysyi sisällä ja se on nyt sitten ohi. iltapäivällä alkoi jäseniä särkemään, en tiiä johtuiko sitten siitä sokerista vai mistä. nyt on sitten olo ihan normaali, tai mitä nyt päätä jomottaa.

itkee tirautinkin tossa ukolle, kun hän mieltänsä taas osoitti minulle,taisin kyllä itse tällä kertaa aloittaa. sitä saa mitä tilaa.

jos lähtis koiran kanssa ulos rauhoittumaan...

kuumetta ja vauva 25+6

Vierailija

Ajattelin ilmoitella itsestäni...

Väsymyksestä ... Musta tuntuu niin tyhmältä kun kaikkialla puhutaan siitä enegisestä keskiraskaudesta... Mä en ainakaan tunne itseäni kovin energiseksi, kun pääsen töistä kotiin, niin loppupäivä/-ilta menee sitten sohvanpohjalla! Olen kyllä miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että jos antaisi periksi, ja hakisi saikkua, mutta sitten taas työkaverit joutuvat tekemään hullunlailla töitä... Olen ryhmiksessä töissä, missä kaksi työkaveria, mutta jos meistä joku pois niin sijaista ei saada kuin pariksi tunniksi kerrallaan, jos ollenkaan... Mutta seuraava neuvola-aika on vajaan kahden viikon päästä, joten taidan siellä taas purkaa sydäntäni... Mulla kyllä hb oli 118, ja täti sanoi että aloita raudansyönti, mutta eipä se ole ainakaan auttanut vielä, kävin neuvolassa 10.10...

Kummiasiasta... Meillä on ollut selvillä jo kauan aikaa että oma veljeni vaimonsa kanssa olisivat kummeja ja sitten mieheni paras kaveri, mutta nyt olemme miettineet, että pitäisikö ottaa myös neljäs kummi, mieheni veli... Hänellä kun on tällä hetkellä kaikenlaisia ongelmia (taloudellisia) omassa elämässään, ja ehkä niin saisi vähän iloa ja onnea elämään, saa nyt nähdä mitä päätetään, onneksi on vielä aikaa...

Masuun kuuluu hyvää, tai ainakin pitää hirmu bileitä siellä, on jo kestänyt muutaman tunnin... Onneksi rauhoittuu yöksi, ainakin vielä...

Voi rähmä, olin ajatellut tulla Tampereen tapaamiseen, tosin kyllä asun Hämeenlinnan seudulla, mutta kun ei täällä ole tapaamista ehdotettu, niin olisi ollut mukava tulla rupattelemaan muiden kanssa... Mutta huomenna olen töissä koko päivän, siis aamu 8.00 alkaen ja aina jonnekin yöhön asti, meillä töissä järjestetään lapsille tällainen " yöretki" , johon kaksi muuta hoitajaa jää lasten kanssa yöksi, mutta eivät huoli mua sinne lattialle makaamaan... ja se sattuu olemaan juuri huomenna, mutta katsotaan jos vaikka seuraavaan pääsen...

Niin siitä piti vielä kertoa, oltiin eilen Hml:ssä kuuntelemassa luentoa " tasa-arvo parisuhteessa" ja oli kyllä niin kuiva luento, että meinattiin miehen kanssa nukahtaa... Tosin luennoitsija puhui " kun ollaan vasta aloitettu yhteiselämä... yms." Mutta kun mekin olemme jo olleet jo kuusi vuotta saman katon alla ja olleet yhdessäkin jo seitsemän vuotta, niin nuo asiat ovat jo hioutuneet... Mutta kaippa sieltä jotain jäi silti käteen, jos ei meille niin joillekin muille...

Oho, tulipa tätä tekstiä...

Napero ja masukki 25+0

Vierailija

Päätin kokeilla josko tuo ulkoilma piristäisi,mutta päin vastoin...ihan itku pääsi kun niin väsyttää ja väsymys on alkanu mulla saamaan sitten aikaan " panikki oireita" .Muilla? Päätinkin sitten soittaa neuvolaan itku kurkussa ja sain ajan MAANANTAIKSI! Tää ei voi nimittäin jatkua näin...alkaa kylla jo vähän huolestuttamaan joutuuko tässä jotain lääkkeitä alkaa napsimaan...mutta täytyy kai ajatella itseäänkin.Aika pitkään oon jo yrittäny kestää tätä oloa,mutta pahenemaan päin on.Mua vaan niin kovasti ihmetyttää kun ei aikaisemmissa raskauksissa mitään tällasta.

Nyt ei voi oikein käydä nukkumaankaan kun täytyisi lähteä katsomaan yhtä turvakaukaloa (käytetyn ajattelin hankkia)...ja sitten hakemaan pojat kotiin...

Mutta onneksi on hyviäkin päiviä...tämä taas tällainen super huono!!!

Vierailija

Ompas ulkona valoisaa kun on tullut lumi maahan. Kävin laittaa parvekkeelle peitot sekä tyynyt ja ilma tuntu ihanan kirpeältä. Täytynee mennä ulos lenkille myöhemmin ja toivoa ettei olis kauheen liukasta.

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. Hb oli laskenut joten rautaa aloin syömään heti eilen. Painoa oli tullut 509g lisää sitten viime käynnin joka oli noin kuukausi sitten. Olin aika yllättynyt sillä ruoka sekä makeat on maistuneet enemmän kuin hyvin. Nyt on painoa tullut siis 2,5kg lähtöpainoon. Saas nähdä alkaako nyt sitten nousta hurjaa vauhtia. Esikkoa odottaessa paino alkoi nousta vasta loppua kohden ja sitä tulikin melki 12kg. No se sitten minun painostani :)

Esikko lähti silmät punasena leikkikouluun ja minä pelkään, että ne muurautuu umpeen päivän aikana. Alinalla on atopia ja hän oireilee joistakin lisä- ja säilöntäaineista vaikkei niille niin sanotusti allerginen olekaan. Taaas on kova miettiminen, että onko hän syönyt mitään erikoista ja tuliko viikonloppuna annettua tavallisia karkkeja. Normaalisti meillä syödään vain luomunameja. Saattahan olla, että kun huoneilma on alkanut taas oleen kuivempi niin sekin vaikuttaa. Talvet on yleensä suhteellisen vaikeita ja rasvaa kuluu uskomattomia määriä. Minä ja mieheni ollaan myös atoopikkoja joten hyvin todennäköistä on, että kakkonen saa myös saman ongelman. Onneksi vaiva tuntuu helpottavan iän myötä.

Huomenna sitten tavataan Tampereella =) Ketäs kaikkia olikaan tulossa mukaan? Nyt varmasti tunnistetaan toisemme kun masut näkyy kaikilla jo todella selvästi, ainakin luulen niin. Voitas suunnistaa taas sinne takaosaan mikäli siellä on tilaa. Taidetaan tarvita suhteellisen iso pöytä ellei parikin.

Taidampa keittää itselleni aamukaffet ja nautiskella lämmöstä peiton alla :) Lumista torstaita Helmenkantajille!

Birdy ja Nirppu 22+6

Vierailija

Huomenta ! *silmät ristissä edelleen *

Nukkumisesta puhutaan ja täällä tosiaan nukutaan niin ettei uni tuu illalla millään ja aamuyöstä herään aina ihan virkeänä, eikä nukuta. samoin vaavi potkii niin että ihan kauhulla ajttelen että mitkä ihme yökukkuja tästä tulee ! Päivällä sitten ollaan ihan hiljaa ja mua väsyttää aina ihan kamalasti...

Supistelusta ollu paljon ouhetta sama jatkuu täälläkin ja ihan odotan 15 pv lääkäri käyntiä että mikä on tuomio, paikat tuntuu että olisi löystyny. Välillä supistelee niin että pitää ihan henkeä haukkoa ;)

Selkäkivuista öisin ( kärsiny olen jo pitempään ) mutta mulla auttoi kun vaihdettiin sänkyä, oli ennen pelkkä runkopatjasänky nyt sitten ostettiin ihan kunnon sänky puusta , tukevalla pohjalla ja siihen kunnon patjat niin johan loppui yölliset säryt. Tyyny jalkojen välissä auttaa sekä riittävän korkea tyyny jolla nukkuu. Jos jalat on liikaa kippurassa kun nyt joutuu kyljellään nukkuu niin selkä kiertyy liikaa eikä tee hyvää. Suhtsuorassa kun pidän jalkoja niin on hyvä olla :)

Tulipa taas tekstiä ;) jotenkin sitä on niin puhelias ja on mukava täällä höpöttää omista asioista kun muuten ei pysty. Multa kukaan ei kysele että kuinka voit tai muuta, eilenkin olin siskon luona kylässä ja kun yritin avata keskustelun vauvoista niin ei sitä kiinnostanu ( ennestään sillä kolme lasta ) ehkä sillä omissa niin paljon tai jotain...

Neuvola tietty hyvä henkireikä :)

Mutta nyt suihkuun :) Ja jos sitä piipahtais kaupungilla ( verotoimistoon ) ja kävis uudella henkalla ja maukalla ( avattiin tänään )

minkki ja oskari 23+1

Vierailija

Tosta töihin pääsystä.. Riippuu varmaan siitä millasta työtä teet ja minkä verran niitä supisteluja päivittäin on. Itse olen hoitoalalla ja nosteluita on koko ajan. Supistelee jatkuvasti eli yli kymmenen kertaa päivässä ja on kipeitä. Mulla ei siis ole mitään toiveita päästä takas töihin ja saikkua onkin jo kirjotettu äitiysloman alkuun saakka. Sama tilanne mulla oli kun odotin esikkoa.

Birdy

Vierailija

Nyt olen tässä parina iltana koittanut kahlata noin viikon palstat läpi, kun tuli taas taukoa tähän hommaan. On vaan jotenkin ollut niin kiire, että ei muka ole kerennyt.

Ekaksi vastailen gallupeihin.

Kirppiksistä: Ennen kävin ahkeraan, mutta nykyään en enää oikeen jaksa tai edes ehdi niissä kierrellä löytöjä tekemässä. Aikaa ja vaivaahan se homma kuitenkin vähän vaatisi. Meillä ostetaan siis aivan kaikki (lähestulkoon ainakin) uutena ja sit ne säästetään mahdollisia seuraavia lapsia varten. Kunhan nyt vaan edes saisi ensin tämän yhden kunnialla " pihalle" .

Kummit: Meillä esikoisen sylikummi on ollut jo vuosia selvillä. Se on mieheni sisko. Muut kummit on sitten vielä mietinnässä. Meillä tavoitteena on vanhan kaavan mukainen pariskunta-kummi (eli pariskunnasta molemmat kummeja), tyttökummi ja poikakummi eli yhteensä 4 kummia.

Testamentti: Ei olla ajateltu tehdä, mutta nyt kun asia tuli täällä puheeksi, niin meilläkin varmaan tullaan tässä lähikuukausina miettimään, että millaista ratkaisua lapsemme osalle toivoisimme, jos meille tapahtuisi jotain.

Sit tänään oli puhuttu myös potkuista. Minulla myös tällä hetkellä tiitti tuntuu potkivan enimmäkseen alaspäin. Joku aika sitten tilanne oli toinen. Ja välillä taitaa muksu olla poikittain tai sitten se on tosi notkea, kun joskus tuntuu potkuja yhtä aikaa molemmissa kyljissä. ;)

Täällä on voitu edelleen hämmästyttävän hyvin. Nyt on vaan alkaneet nuo liitoskivut vähän vaivata ja tänään oli vaikeuksia päästä sohvalta ylös, kun menin siihen makaamaan vessan pesun jälkeen. Pitäis malttaa ottaa vähän rauhallisemmin varmaan, mutta kun olo on ollut tähän mennessä niin hyvä. Huomenna tarttis taas siivota koko kämppä ja viikonloppuna ajattelin taas jatkaa vaippojen ompelemista... Eli en meinaa ainakaan ihan heti pelkäksi lepäilyksi tätä hommaa kipeästä ristiselästä huolimatta heittää.

Joo, mutta nyt nukkumaan, että jaksaa vielä huomisen töissä ja sit vielä olis se siivouskin. Antoisia masunkasvatushetkiä kaikille!

Kirppu ja Torsti 25+5

Vierailija

Täällä on käyty jo tämän raskauden viidennessä ultrassa (kaksi omasta tahdosta yksityisellä ja kolme julkisella). Tänään kävin yksityisellä oman mielenkiinnon vuoksi vielä kerran ultrassa. Yadin Tekay ultrasi ja kaikki näytti hyvältä edelleen. Painoarvio 850g ja

saatiin oikein ultrakuva mukaan pelkistä perhekalleuksistakin..eli meidän perheeseen odotetaan syntyväksi toista poikaa! Näkyi pippeli ja kivekset ihan selvästi, kun masuvauva niin auliisti siinä köllötteli haarat levällään. Kieltäänkin siinä näytteli kun päätä katseltiin.

Kovasti liikkuu ja potkii masussa. Mäkin syön rautaa Ladyvita Plussan lisäksi päivittäin. Hb oli viimeksi neuvolassa 115 ja käski terkkari akaa syödä rautaa.

Eipä kummempia!

Terv. Camilla76 rv26+1

Vierailija

Univaikeuksia on täälläkin päin. Tosin niitä oli jo ennen raskautta ja joudunkin käyttämään unilääkitystä tarvittaessa. Toivottavasti saisin pian lopetettua ne, vaikka lääkärin mukaan niistä ei pitäisi olla haittaa vauvalle. Parempihan äitinkin on olla virkeänä, kun aina väsyneenä.

Jahah, jäi vähän lyhyeksi tämä kirjoitus, kun pitää kiirehtiä tapaamiseen...

Vierailija

Mulla on todellakin vaikeuksia unen kanssa. Jo useamman kuukauden ajan olen heräillyt öisin (osittain tietty wc-käyntejä varten) useita kertoja yössä. Olen nyt sairaslomalla supistelujen takia. Pitää lepäillä, eikä juuri mitään saa tehdä. Ulkoilut on jääneet nyt tosi minimiin (siis ei lainkaan), ja sekin osaltaan vaikuttaa yöuniin.

Nooh, tämä lepäily myös käy ihan työstä. Öisin en enää saa nukuttua siksikään, kun selkään alkaa parin tunnin kuluttua koskemaan ja alan pyöriä edestakaisin sängyssä parempaa asentoa etsien. Sitä ei yleensä löydy. Mutta viimein se uni taas uudelleen pariksi tunniksi tulee. Kärsiikö kukaan muu öisistä selkäkivuista? Olisko jollain vinkkiä, miten tätä vaivaa voisi helpottaa?

Onneksi mua ei hirmuisesti kuitenkaan väsytä päivisin. Olen nukkunut päikkärit saikun aikaankin vain pari kertaa. Tosin kyllä teki hyvää...

Mullakin vauva potkii alaspäin aika usein. Tuntuu, että tuonne taakse ja alas tosiaan. Mut kyllä kylkiin myös, ja ylöskin. Taitaa siis pyöriä ihan yhtä ahkerasti kuin äitee yöaikaan. :)

Kävin viime viikolla kontrollissa äitipolilla rv 24+1. Vauvan painoarvio oli 750 g. Hyvin kuuluu kasvavan. Millaisia painoarvioita muiden pikkuisilla on ollut näillä viikoilla?

dadaa, 25 tasan

Vierailija

Hrrh, suht kylmä ilma iski vasten kasvoja kun lähdin töistä. Heräsin silloin ainakin viimeistään... Täällä alkaa flunssa parantua, en viime yönä yskinyt läheskään niin rankasti. En edes muista milloin olisin viimeksi sairastanut näin pitkään! Sitten kun ei voi lääkitä itseään yhtä rajusti kuin " normaali" tilassa niin kyllähän sitä saa potea. Lisäksi mulla ei yleensä nouse kuume ollenkaan...

Mullakin on ollut varmaan kuukauden verran puutumis- ja kipuongelmia nukkuessa. Lähinnä lantion kohdalta meinaa tulla kipeäksi ja jalat meinaa puutua. Paras keino on ollut kävely, eli vessakäynnin aikana on yleensä hiukka helpottanut. Lisäksi tungen myös peittoa jalkojeni väliin jotta toinen jalka olisi hieman koholla.

KYSYMYS: Muistaakseni aiheesta on joskus ollut puhetta näillä sivuilla. Eli minkä ihmeen takia mun mahaani on kasvanut karvoja??? Olemme miehemme kanssa naureskelleet karvaiselle mahalleni, huomasin asian vasta viikko sitten kun makasin sohvalla ja katselin kun vatsa pomppi vauvan potkujen tahdissa... Taitaa tulla kunnon turkki vatsan päälle suojaksi näin talven kynnyksellä :D. Onko muilla samaa " ongelmaa" ???

Massuun ei uutta, sama meininki jatkuu, välillä potkitaan alas ja yleensä makuulla ollessani napa saa sitten osansa. Välillä tuntuu " mökellystä" molemmissa kyljissä yhtäaikaa, vaavi varmaan oikoo kunnolla jäseniään :).

Juuh, nyt latautumaan, huomenna taas perjantai!!!

Talviturkkiterkuin...

Sasuliini ja hajuherne 25+6

Vierailija

Täällä Oulussa ei ole lunta! Myrsky ei yltänyt tänne asti ja entistä on kuuran verran nurmikolla. Minä sairastan edelleen; 6 vkoa on mennyt ja olen saanut diagnooseiksi: keuhkoputkentulehduksen, kuumeettoman keuhkokuumeen, poskiontelotulehduksen, korvatulehduksen ja nyt on äänikin mennyt. Kolmas antibioottikuuri menossa ja poskiontelot on punktoitu kahdesti. On sitkeä tauti! Lääkäri totesi että raskaana ollessa kaikki paranee hitaammin.

Eilen oli neuvolalääkäri ja onneksi yskiminen ei ole tehnyt mitään kohdunsuulle, paikat on kiinni ja kanava jäljellä. Hb on edelleen surkea 110, mutta eipä tässä paljon ole rautaa tullu syötyäkään - pillereitä napsitaan niinkuin eläkemummot.

Perhe on pysynyt terveenä ja syyslomaa viettämässä mummolassa.

Raskaus sujuu ihan hyvin, vauva nakuttaa ahkerasti. Vatsa on noussut niin että painaa jo kivasti kylkiluita...

Preludi ja rumpali 26+1

Vierailija

Mulla on myös selkäkipuja öisin ja etenkin aamulla yön jälkeen jopa niin kovia, että ylös en meinaa sängystä päästä. Mulla on auttanut (hiukan) tällanen kikka: nukun kyljellään jalat kippurassa, laitan reisien väliin tyynyn tai myttään peittoa. Tämä helpottaa hieman kun alaselkä pääsee " lepäämään" . Kannattaa ainakin kokeilla. Ja päivisin istun paljon jumppapallon päällä ja liikun siinä. Näin saan lantioon hiukan liikettä ja auttaa tosi hyvin liitoskipuihin sekä selkään. Suosittelen jumppapallon hankkimista mikäli sellasta ei omista ja ehdottomasti se isompi. Mulla se on auttanut myös supisteluihin joiden takia olen ollut saikulla jo jonkin aikaa.

Birdy

Vierailija

Töissä istuskelen. Taas meni suurin osa yöstä räkäistä ja kuumaa tyttöä hoivatessa. Korvia valitteli ja aamulla oli silmät umpeutuneet rähmästä. Herättyään oli kuitenkin pirteä kuin peipponen, eikä tietoakaan mistään taudista. Hoitoon vein tytön kumminkin, kun sinne kinusi.

[color=orange]-sitruuna-= Kiva kun löytyi muitakin " teiniäitejä" , vaikken minäkään itseäni sellaiseksi tunne. Tyttö syntyi helmikuussa 2002, ja minä täytin muutaman kuukauden päästä 19 vuotta. Tämän tulokkaan syntyessä olen 22 v. ja täytän pian sen jälkeen 23 v. En ole kuitenkaan mikään sossun elätti (vaikka niin teiniäideistä usein kuvitellaan), vaan luin ylioppilaaksi kun tyttö oli kuukauden, ja tässä välissä olen valmistunut ammattiin ja lukenut avoimessa yliopistossa kasvatustieteitä. Ja oma omakotitalo löytyy meiltäkin :o) Nuorena jaksaa! Ja juuri luin, että naisen hedelmällisyys laskee hänen täytettyään 23-vuotta, että on se hyvä, kun on sitten jo kaksi lasta hankittuna ennen sitä :D[/color]

[color=green]Larppa75= Minä tunnen potkut navan kohdalla, olen oikeastaan koko ajan tuntenut. Esikoinen kääntyi pää alaspäin rv 28 ja pysyi niin loppuun asti. Saas nähdä, onko tämä vielä tunnollisempaa sorttia; oli meinaan pää alaspäin jo rakenneultrassa 20+6...[/color]

[color=red]Mann@lle voimia sinne taudin kouriin![/color]

Pikri & Nuppu tasan rv 23+0

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat