Äidit jelpatkaa! Mitä viemisiksi?

Vierailija

Hyvää Huomenta! :)

Olen kohta puoleen lähdössä kyläilemään ystäväni luokse, joka sai ensimmäisen lapsensa pari viikkoa sitten (tytön). Vauvalle ajattelin tietenkin ostaa jonkun söpön vaatteen, mutta mitä viedä äidille ja isälle muutakin kuin kortti? Varmaan ainakin kahvileivät kannattaa ostaa.. Onko liian tavallista viedä isille joku pikkuriikkinen konjakkipullo ja äidille vaikka huulikiilto itsensä piristämiseen? Perinteisesti voisi myös ostaa jotain herkkuja naposteltavaksi.. Kertokaas mitä te haluaisitte saada samassa tilanteessa tuomisiksi.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kuulostaa tosi typerältä, ja minusta on jotenkin mautonta viedä isukille alkoholia, kun lapsi on syntynyt. Eikö sitä selvinpäin kestä vai mikä on viesti? Huulikiiltoja ostelee ala-asteikäiset toisilleen lahjaksi.

Vie vauvalle söpö vaate ja vanhemmille ne kahvileivät tai täytekakku. Kukkiakin voi viedä.

Jos tuo ei mielestäsi riitä, osta vaikka pieni nätti pöytäliina tai jotain muuta pientä kotiin.

Vierailija

ajattelevaisesti olet jo asian ajatellut.

Vauva tietty sai vaatteita tai pehmoleluja tai kirjoja. Kukkakauppakin meillä oli. Mutta äitinä arvostin noita rotinoita eniten.

Vierailija

Vierailija:

[quote]

Itse tykästyin meikkituotteissa värilliseen kosteusvoiteeseen. Olin kalpea ja voide sai minut näyttämään paremmalta ja terveemmältä. Jos on kiiltoa huulissa niin ei voi niin suukotella vauvaa...tai sitten vauvakin on aivan kiillossa ; )[/

Värillinen kosteusvoide on melkein sama asia ku meikkivoide, eli kun sitä valitaan, niin ihon väri täytyy kattoa tarkkaan. Ja jos ylläolevan viestin kirjoittaja on ollut kalpea ja saanut ihon " tummemmaksi" tällä tuotteella, niin pieleen on mennyt. Katsoitko ikinä itseäsi peiliin ulkona... Ei järin hienolta näytä liian tumma meikkovoide.

Huulikiilto vois olla äidille ihan hyvä juttu, mutta älä nyt mitään mahdottomia ala suunnittelemaan, vauva on pääasia ja yleensä joululahjoina meille ainakin tulee noita saunasettejä ihan kyllästymiseen asti, kiuaski on sellanen mihin ei mitään tuoksuja voi edes lorkkia ja saunahujaja sotki koko kylppärin ja lensi roskiin...

Vierailija

Siinä huulikiillossa on sellainen pointti että ystäväni ei juurikaan meikkaa, mutta puhui siitä että raskauden/synnytyksen jälkeen on hieman epävarma ulkonäöstään. Ajattelin sen siis toimivan piristeenä ja olevan jotain " hemmottelua" pelkästään äidille. Olisi kuitenkin kiva muistaa äitiäkin omalla pienellä lahjalla, eikä pelkästään vauvaa. Kiva kuitenkin kun kerroit mielipiteesi, harkitsen asiaa..

Ja siitä pullosta. Tiedän että isä joskus ottaa, joten miksi ei viedä pientä " juhlavampaa" pulloa lapsen syntymän kunniaksi? Harkitsen kyllä nyt pois jättämistä, jos se kuulostaa noin huonolta idealta. Juuri tämän takia täällä kyselen, kun itselläni ei ole lapsia niin on hyvä saada jotain vinkkejä. Toisaalta on turha luottaa täysin täältä saatuihin mielipiteisiin, koska ihmisiä on niin erilaisia ja minä kuitenkin itse tunnen ystäväni ja hänen miehen parhaiten ja sen mikä heille soveltuu :) Täältä kuitenkin saa hyvää osviittaa asioihin.

Vierailija

Itse tykästyin meikkituotteissa värilliseen kosteusvoiteeseen. Olin kalpea ja voide sai minut näyttämään paremmalta ja terveemmältä. Jos on kiiltoa huulissa niin ei voi niin suukotella vauvaa...tai sitten vauvakin on aivan kiillossa ; )

Vierailija

Itse arvostin eniten sitä, että vieraat toivat tullessaan kahvileipää jne. kun ei siinä alkutohinassa tullut kauppareissut ja pullanostot mieleenkään ;) Ja ihan kiva ele on, jos vieras keittelee ne kahvit, jos se vain äidille sopii. Minusta huulikiilto on aika kivasti keksitty, tähän aikaan vuodesta huulet tuppaa rohtumaan, ja onhan siinä äidin lookiin hieman piristystä ;) mutta sekin on niin yksilöllistä, mistä kukin pitää. Sinä varmaan tiedät ystävänä, onko lahjasi ok. Eikä pieni konjakkipullo isälle ole hassumpi sekään: eihän konjakkia ole tarkoitettukaan että sillä vedetään pää täyteen, sitä nautiskellaan spesiaalitilanteessa (kuten tämä ;)) ja sitä paitsi, jos nyt tarkoitetaan sitä ihan pientä pulloa, niin eihän siinä ole kuin sen yhden juhlavan hörpyn verran :) Ja vaate vauvalle on tottakai ok.

Vierailija

isille viinaa, tietysti. mutta eihän sillä päätä vedetä täyteen, sillähän _juhlistetaan_ suurta asiaa, vauvan syntymää!

Miksei sitten äidillekin?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat