MAALISTEN torstaikuulumiset

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Oot varmaan jo lähtenyt iltaa viettämään mut vastaan silti. Jos vaikka huomenna luet tätä pinoa...

Mä palaan koulun penkille osittain jo viikon päästä. Muuten pääsisin mukaan vasta vuodenpäästä ja silloinkin olis sama tilanne eli yks kurssi olis käytävä. Kunnolla palaan koulun penkille tammikuussa ja paikkana on Turun AMK. Koulu on onneks vajaan kilometrinpäässä et ei mene koulumatkoihin paljoa aikaa ja ehtii olla enemmän pojan kanssa. Harjoittelu meillä on vasta onneksi huhtikuussa. Sillon kun on pitkiä päiviä ku tehdään kunnon työviikkoa.

Hauskaa iltaa teille! Nauttikaa vapaasta illasta ja toisistanne!

Kalamami

Vierailija

Neiti unosilla joten pikaisesti jotain. ROSALLE myös onnitelut uudesta raskaudesta! Te olette sit rohkeata sakkia kun " uskallatte" uudestaan lähteä tähän hommaan niin pian. Mulla oli niiiiiin kauhia pahoinvointi etten ikinä kyllä selviäis Näpsän hoidosta jos uudelleen tulisin jo raskaaksi. Jospa sitten muutaman vuoden päästä:)

KALAMAMI: Mitäs sinä opiskelet?? Kiinnostaa vaan ku itsekin opiskelen hoitoalaa. TH:ksi siis. Ja paljonko koulua on takana? Mulla reilu 3 vuotta takana ja vajaa vuosi edessä:)

Tänään ollaan lähdössä miehen kanssa EKAA KERTAA kahdestaa ulos Näpsän syntymän jälkeen. Syömään ja elokuviin kattomaan FIGHTPLAN:ia. Ihanaa mutta tavallaan jännittää. Siis ei se mitenkö mun äiti pärjää Näpsän kanssa vaan se miten minä pärjään ikävän kanssa. On tämä hullua;)

Voi kun hurjaa miten monet maaliskuiset jo nousee tukea vasten ja kiipeilee. Meillä peruutetaan, mennään kellon viisarin lailla ja vähän kieritään. Konttausasento harjoittelun alla.

Mutta nyt jääkaapille haukkaamaan vähän jotain, pitääkin sitten kasvattaa nälkää niin Rosson aurajuustokana maistuu sitäkin ihanemalta illalla ravintelissa;)

-miuqu ja huhtikuinen nti näpsä-

Vierailija

Voi ihanaa...onhan täällä joku muukin raskaana! Onnea, onnea !!! Onko muita plussanneita? Kirjottelin tuossa äsken, että mekin päätettiin viikonloppuna jättää ehkäisy pois. Katotaan koska tärppää:)

ego7

Vierailija

Meillä ukkeli on ollut jo 2 tuntia päikkäreillä. Hieno juttu! Pienen kitinän saattelemana menee aina sänkyyn mutta nukahtaa kuitenkin hyvin pian itsekseen.

Niin onnittelut myös Rosa81:lle! On varmaan rankkaa olla raskaana pienen lapsen kanssa mutta se pieni ikäero on kyllä hieno juttu. Toivottavasti väsymys helpottaa pian!

Ja Ego7:lle ja Marjulle onnea yritykseen!

Marju: Mitä ne pistoshoidot tarkoittaa? OOn hirveän kiinnostunut kaikesta tähän alaan liittyvästä. Opiskelen alaa mutta opinnot vasta alkuvaiheessa.

Pieni vauvakuume mullakin on jo päällä mutta toisaalta kun on täysi tekeminen tuon yhdenkin kanssa. Meillä kiipeillään nyt aina ja kaikkialle. Sais olla silmät selässäkin. Henri nousee tukea vasten seisomaan mutta sitten on välillä ihan paniikissa että miten täältä päästään alas. Onko sit pakko kiipeillä jos ei vielä taidot riitä alas tulemiseen?

Mullakin oli rankka yö. Meillä yleensä nukutaa suht hienosti 22.30-09 mutta nyt herättiin puoli neljältä kauhean huudon kera. Ei auttanut tutti eikä silittely. Huuto vain jatkui. Vaikka meillä ei olla syöty yöllä kahteen kuukauteen niin nyt oli pakko hakea maitoa ja pikkumies kiskaisikin sitä 130 ml eli tais sit olla nälkä. Mitäs kiletäytyi illalla maidosta...No, tohon juttuun meni 40 minuuttia ja ei kyllä ole kiva valvoa yöllä. Aamulla mies kävi herättämässä ennen kuin lähti töihin mut mä vaan käänsin kylkeäni ja nukuttiin pojan kanssa yhdessä 9.30 asti.

Ihanaa, tänään pääsee jumppaan. Saa omaa aikaa ja liikuntaa! Kiva : )

Nyt taitaa kaveri herätä päikkäreiltä. Mukavaa torstaita kaikille!

Kalamami ja Henri 2.3 - pian 8 kk!

Vierailija

Meillä auttoi esikoisen vesirokkoon kaurakylvyt, laitoin kylpy veteen kaurahiutaleita. Siis sillain sopivasti, ei velliksi asti :)

Jami sairasti sen 2-vuotaana ja vinkin sain fysioterapeutiltani :)

Heidi, Jami ja Nea (14.3)

Vierailija

Mies kun on koneella kaiken aikaa niin en ole vielä päässyt pinoilemaan.Yritetään kovasti saada vaihdettua tuota chevyä johonkin muuhun,mutta ei onnaa ni ei!

Yöllä Mimmi heräsi kerran,mutta meni tutin laitolla.Mies on ollut nyt tämän viikon yöhyppääjänä.Tosin minulle lankesi koirien pisittäminen/kakattaminen klo 3.Oli taas maha sekasin vanhemmalla koiralla.Eli jos Mimmi ei valvota niin sitten koirat.Heti klo 4 piti mennä uudestaan,onneksi mies hoiti sen sitten.

Tänään oltiin anoppilassa ja kerrottiin uutiset.Iloisia olivat,mutta eipä tämä raskaus nyt ollut yllätys,kun tiesivät,että vauva saa tulla kun on tullakseen.Mimmi sai alkunsa juhannuksena,jospa tämä sitten syntyisi juhannuksena!!! =)

Mimmi nousi tänään ensimmäisen kerran seisomaan.Nyt sitten sylettää,kun ei ole sen jälkeen onnistanut. Hinku on ylemmäksi kova.Yritin kertoa,ettei noin pienten tarvi yrittää olla isompia mitä on ;)

!!!

Hurja lukea toisten yökukkumisista.Meillä ihan alku oli tuollasta valvomista.Ne Mimmin ensimmäiset kolme neljä viikkoa. Muistan kyllä sen tunteen kun oli väsynyt ja kaikki asiat hermostutti!! Paljon voimia ja uskoa siihen että se kyllä joskus helpottaa.Ystävälläni on nyt 10kk vanha poika ja on yöt huutanut 3kk lähtien..Vihdoin äiti sai puhuttua lähetteen allergiatesteihin ja heidän lapsi olikin allerginen kaikille viljoille,paitsi kauralle..Ajatella,kuinka kaun pieni oli mahaansa joutunut valittamaan.Minusta oli outoa,ettei äitiä ollut noteerattu neuvolassa.Sanottiin vaan,että kyllä se ohi menee. Että näinkin voi olla!!

Meillä Mimmin kanssa hieman tuottaa ongelmaa tuo nukkumaan käyminen.Se meinaan on sellasta huutoa.Nyt on parina iltana rauhoittunut ja nukahtanut ainoastaan minun syliin.Jospa tänään taas kokeillaan saada nukahtamaan sinne omaan sänkyynsä..Päiväunia meillä ei siis nukuta sisällä,vaan tuossa kuistilla. Siihen ostetaan patteri niin kovimmilla pakkasilla ei ole niin kylmä kuin ulkona.

Pinsettiote löytyy ja ainoastaan maissinaksuja ollaan maisteltu.Meillä myös Mimmi tykkää mainoksista ja hyvin kyllä lattialta löytää pienen pienet silput!!

Eipä tässä tarinaa nyt sen enempää.Palaamisiin huomenna..onko sitten jo perjantai??

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv5+1

Vierailija

Täälläkin on herätty jo vaille seitsemän, vaikka ylös noustiin kyllä vasta 7.30 ja puurot lapattiin nassuun klo. 8.00. Taas oli aikamoista kamppailua, mutta melkein kaikki meni alas. Sen sijaan ennen päikkäreitä tyrkyttämäni maito aiheutti melkoiset huudot. Ja päikkäreitä poartsilla nukuttiin taas se puoli tuntia. Joka onkin nyt muodostunut vakioksi. Jotenkin tuntuu melko turhauttavalta ekaksi heijata vaunuja puoli tuntia pakkasessa vain, jotta saa tytön nukkumaan sen jälkeen saman verran. En ole vielä kokeillut, mitä tapahtuisi, jos menisin hänen herättyään heijaamaan lisää. Ainakaan ihan nuiden meidän vaunutteluvaunujen kyydissä uni ei enää jatku sen puolituntisen jälkeen, vaikka kävelisin niiden kanssa kolme tuntia. Eli emidän päikkäritilanne on suraavanlainen: aamulla n. 9 - 10 maissa se 0,5 h ja iltapäivällä n. 14 - 16 maissa 2-3 h. Ei kovin paljoa siis. Joskus (kuten eilen) Helmi vetäsee kolmet päikkärit, mutta yleensä ne kahdet on nuo puolen tunnin ja yhdet pitemmät. Eilen illalla hän oli tosi loukkaantunut, kun iskä kävi herättämässä syvästä unesta tuossa 19.20, kun iltapäiväpäikkärit alkoivatkin vasta päivällisen jälkeen. Olisi varmaan nukkunut johonkin neljään asti aamulla.

Itse heräsinkin sitten jo klo. 4.00, kun Helmi rääkäisi sängystään. Hän oli taas hilannut itsensä sängyn päätyyn niin, että pää kosketti päätylautaa ja sehän ei tyttöä miellytä. nimittäin, kun meillä oli pitkään sängyn päädyn alla kirjat korokkeena, jotta pääty olisi korkeammalla kuin jalkopää. Silloin Helmi ei koskaan ajelehtinut " ylöspäin" . Nyt saan joka yö ainakin kerran käydä vetäisemässä häntä alaspäin. pitää aki taas laittaa ne kirjat sinne. Höh.

Niin sain mä sitten joten kuten torkuttua siihen seitsemään, kunnes Helmi päätti herätä. Tuntui vaan aika pahalta silmissä. Kuin olisi soraa ripoteltu luomien väliin. Mutta sitten kun ihan oikeesti noustiin ja aamupalaa syötiin niin olo tokeni ja nyt olen ihan virkeä.

Ihmeelistä vaan, että eilen aamuna Helmi nukkuin putkeen 20.30 - 7.30. Että mistä se sitten lienee johtunut. No, eipä me aikuisetkaan varmaan uniemme kanssa mitenkään kellon tarkkkoja olla, joten turha olettaa, että meilläkään tyttö joka aamu viitsisi herätä samaan aikaan.

Lunta on juu ja melko kylmäkin. Laitoinkin äsken toppatakkini koneeseen, kun äsken partsilla nukutellessani löyhähti takin sisältä aikas pahoja hikilöyhähdyksiä. Viime talven raskaushiet siellä dunkkasivat. Toivottavasti haju lähtee pois. Nimittäin se takki on ainua, joka tällä hetkellä mahtuu ihan kunnolla päälle. Todella masentavaa. Pitäsi kai ihan oikeesti tehä jotain tuon painon suhteen.

Ei mekään varmaan kovin kaus jakseta lähteä tänmään taapertamaan, kaupassa pitäsi käydä kuitenkin. Toisaalta tykkään talvesta lumen vuoksi, mutta sitten tuo kylmyys on aina tosi kova ylläty, että ainiin, tältäkös se tuntuikin. Hrrr.

Mitähän tuo Helmi nyt oikein inisee. Lattialla möngertää ja kova valitus on päällä. Jäikö vielä väsy, vai onko nälkä? Vai ottaako vaan päähän, kun pitkällisistä yrityksistä huolimatta se konttaaminen ei vieläkään luonnistu?

Onko teidän muiden lapset muuten nukkuneet jo matkasängyssä? Jos, niin onko unien laatu ollut erilainen tavalliseen verrattuna? Me nimittäin lähdemme ensi viikolla käymään miehen kotona ja matkasängyssä olisi tarkoitus tyttölä nukuttaa. Ajattelin vaan, kun se on niin matalalla se patja ja meillä kuitenkin pinniksessä pohja on vielä ylhäällä. Pitäsköhän se laskea nyt, niin tyttö tottuisi nukkumaan alempana ennen matkalle lähtöä?

Eipä muuta nyt. Lähdemme syömään. Moi!

lehtovi & Helmi 28.3.

Vierailija

Miuqu: Mä opiskelen kanssa TH:ksi!!! Mulla on 1,5 v takana ja 2,5 edessä... sä ootkin jo aika pitkällä, ihan kateeksi käy.

Kiitos Marjulle vastauksesta!

Vierailija

Tänään tuli aamupäivällä käytyä siellä labrassa verikokeessa. Huomenna sitten Taysiin taas ultraan ja kuuleen verikokeen tulokset.

KALAMAMI: Mulle laitetaan pistoksina Menopur -nimistä lääkettä, joka kasvattaa munarakkuloita. Kun munarakkula on tarpeeksi kypsä, pistetään Pregnyl -niminen lääke, joka irrottaa munasolun. Tämän jälkeen sitten harrastetaan aktiivisesti isännän kanssa kotiromantiikkaa ja toivotaan parasta.

Jenna karjahtelee siihen malliin sängyssään, että ei taida ihan suosiolla jäädä päiväunille. Menen siis nukuttamaan lasta.

Marju

Vierailija

TERHI, KUA, OPSKA, MIUQU ja ketä meitä muita yökukkujia vasten omaa tahtoaan olikaan, tsemppistä!! Täällä viime yö meni sentään 1,5 välein heräillessä, eli sain sentään jonkun kerran vaivuttua syvään uneen...

Eilen juteltiin miehen kans näis nukkumishommista ja hän oli sitä mieltä, että kokeillaan ite kotona unikoulua. Mutta ei ny ihan vielä, mä taidan tänään siirtää neidin sängyn omaan huoneeseensa, kun joku teistä oli sillä saanut yöt paremmiksi?

No niin, nyt karjutaan jo siihen malliin, että paras lähtee kärräilemään neitiä päikkäreille, joten lyhyestä virsi kaunis...

Vierailija

Eeli on jo muutamana aamuna herännyt n. seiskan aikoihin, ihanaa nukkua niin pitkään noiden viiden herätysten jälkeen. Muutenkin on alkanut mennä paremmin, syöminenkin sujuu, kun pitää toisesta kädestä kiinni.

Tietenkin kun nyt täällä leveilen asialla, niin Eeli tiputtaa mut taas maan tasalle :)

Tuo väsymys vaan vaivaa kyllä ja mieskin jo marmattaa, kun ei saa huomiota ja on kuulemma turha ihminen meidän perheessä.. En tiiä miten jaksaa vielä sitäkin huomioida. Hyviä neuvoja kaivataan!

Pelottaa, kun Eeliä odottaessa väsymys ei hellittänyt oikein missään vaiheessa ja kun nyt on vielä väsyneempi yöllisten heräilyjen takia. Saas nähä kuinka tässä käy.

Noh täytyy yrittää jaksaa tää alku ja toivoa, et asiat tästä vielä helpottuu.

Rosa rv8+6 ja Eeli

Vierailija

Mites oli muuten sen varpastelun kanssa? Ajattelin, kun meidänkin ukkeli seisoo jo tukea vasten, mutta ihan varpaillaan, niin onko siitä olemassa jotain suosituksia? Kun mielellään seisoisi vaikka koko ajan.. Eikö se voi aiheuttaa varvasastumista?

Rosa

Vierailija

taas alkoi uusi päivä reilusti ennen seitsemää. Mutta en valita, sillä Kaisa nukkui siihen asti heräämättä kertaakaan! Näitä lisää.

Jospa tämä antaisi toivoa muille yökukkujien äideille, meillä harrastettiin yösirkusta likimain 2 kuukautta ja nyt viimeisen viikon-parin ajan on alkanut helpottaa. Myös päiväunet ovat pidentyneet rutkasti. Eilen Kaisa nukkui aamulla 2 h ja iltapäivällä 1h30min ja vielä kahdet 30 min tirsat päälle. Ja silti mentiin illalla petiin 20.30.

Kaisalla nuha alkaa helpottaa, mulla ei. Olin eilen illalla hammaslääkärissä paikattavana ja en kyllä suosittele kenellekään flunssaisena. Ihan kamalaa.

Kivan näköistä, kun maa on valkoinen. Tänään ajattelin jo uskaltautua ulkoilemaankin, mennään tosin vaan lähikirjastoon. Kaisa on kyllä flunssasta huolimatta nukkunut parvekkeella joka päivä ja mä olen itse käynyt joka ilta kaupungilla, mutta päivät ollaan oltu vaan täällä kotosalla. Se alkaa rassaamaan, musta tulee tosi äksy. Tiuskin miehelle, joka on tehnyt aivan kaiken väärin :) Puurolautanen oli huuhdeltu huonosti, eilinen kestovaippa oli jäänyt hoitopöydälle ja siihen oli kasattu päälle puhtaita vaatteita, vaunuissa oli jarru päällä... rouva täydellinen ei tuollaisia virheitä tekisi. Miehen onneksi tänään on työpäivä, pääsi pois kotoa kiukkuisen vaimon luota. Ja enköhän mä iltaan mennessä ole jo päässyt yli tästä " haastaan riitaa väkisin" -asenteesta.

Kaisa on jo nukkunut reilun tunnin. Hetki sitten kävin laittamassa tuttia suuhun ja unet jatkuivat samantien. Vietän siis rauhallista aamuhetkeä, yllätys yllätys, kahvikupposen parissa.

Mukavia hetkiä myös kaikille muille maalismurujen äideille.

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija

Voi kun kiva että näinkin sama ala meillä:) Nopeasti se koulu sullakin lähenee loppuaan sitten. Millos palaat koulun penkille ja missä AMKssa olet? Minä palaan tammikuun lopussa ja kouluna Helsingin AMK.

Noniin nyt peili kutsuu, täytynee mennä tälläytymään.

-miuqu-

Vierailija

Moikkis! En ole johonkin aikaan kirjoittanutkaan, mutta nyt ajattelin kun Miro nukkuu ja muutenkin aikaa. Meillä oli muutama yö sitten huonoin yö koskaan, poika itki ja valvoi yhtämittaa parin tunnin ajan. Seuraavana yönä nukkui paremmin, mutta heräili ja nenä oli aivan tukossa, nuha siis tuli :( Viime yö meni ok, heräsi klo 5 ja jutteli sängyssään vaille kuuteen, jolloin nukahti uudelleen ja nukkui seitsemään. Ei varmaan kuullosta pahalta niiden korviin, jotka valvovat kaikki yöt lastensa kanssa, mutta meille viime yöt ovat olleet huonoja, koska poika normaalisti nukkuu 21-8. En silti valita, koska onneksi en itse kylläkään ole väsynyt, vaikka olen nukkunutkin huonosti :) Mä oon " varma" et hampaita on lisää tulossa ja siitä tämä johtuu. Ekojenkin hampaiden kanssa oli samat " oireet" .

G: Oletteko jo antaneet ns. sormiruokia? Mitä kaikkea voi jo antaa?

Kati ja Miro 21.3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat