****KESÄKERTTUJEN torstai****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenia vaan kaikille!

Kerrankin ehdin tänne näin aamusta kun on vapaapäivä. Tälle aamulle on jo ehditty tanssimaan ja laulamaan neiti 4veen kanssa. Nyt se pitäis vielä saada jollain konstilla aamupalalle, että sais itekin jotain murua kipeitten rintojen alle...

Ulkona ihanan kirpakka ilma. Kiva kun pääsee vähän ulkoileen päivänvalon aikaankin, kun työaika on tympee 9.30-17.30, niin tahtoo näin talvella olla aina vapaa-aikana niin pimeää.

Eilen olin taas niin myöhään illalla liikkeellä, että taidan uusia tiedusteluni raskauden aikaisista mielihaluista. Eli MITÄ OLETTE HIMOINNEET RASKAUSAIKANA? Ite söin Valion (ja nimenomaan valion) mansikkaeskimoita ja tomaatteja tolkuttomasti ekaa odottaessani. Tässä raskaudessa ei vielä mitään erikoista himoa.

Palailen varmaan vielä päivemmällä:)

Terv Quest955 rv 6+3

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ihan karsea olo heti aamusta. Vettäkin ku juo niin saa nieleskellä ihan tosissaan, että sen saa alas asti. Ruisleipä on ainut, mikä menee alas. Tuossa just ihmettelen, että mitähän sitä tekis ruuaksi ku on jauheliha kaapissa, mutta kun ei tee sitä sitten yhtikäs yhtään mieli. Pelkkä ajatuskin kuvottaa.. Onhan tämä nyt ihmeellistä, että kolmannessa raskaudessa vasta aloitan tämän oksentamisen?!?

Ja gallupiin vastausta: Mulla oli ekassa raskaudessa himona kans nuo tomaatit. Mä söin niitä kilotolkulla. :) Tokassa teki ihan kamalasti mieli hampurilaisia. Niitä tulikin alkuraskaudesta syötyä aikasta paljon.

Mirju 6+4

Vierailija

Jumpasta kotiuduttu.

Siitä tulikin mieleen kun siellä vatsoja ja punnerruksia tein niin ei kai niistä ole haittaa vaikka lihaskuntoharjoituksia teen?

Rupes vaan mietityttää kesken tunnin et onkohan se ihan ok et siellä huhkin?!!! Vatsalihaksiin sattui niin paljon, mutta onko vauvalla kaikki hyvin kuitenkin siinä vieressä?

No tuo seksikin vähän arveluttaa vaikka kuinka sanotaan että seksiä saa harrastaa koko raskauden ajan jos sitä ei erikseen kielletä ja jos se ei satu. Aina sitä vaan miettii ettei nyt vaan pienen pientä mahdollisuuttakaan ole että se olisi huonoksi vaaville. Toivottavasti ei !

Ei ole himoja viime raskaudesta kun ei ole koko raskautta : )

Vielä ei ole mitään ilmentynyt, mutta eiköhän niitä ehdi tulla.

Nyt pitäs lähtee koiruuden kanssa ulos kylmään! Hyi...

Ai niin vimpan raskaustestinkin tein äsken kun aikasemmin olin saanut vain haamuja. Nyt tuli paksu punanen viiva puolessa minuutissa ja nyt uskon et oon raskaana!!!

Soffu+Nuppu rv 5+1

Vierailija

vähintään 3 kg appelssiineja päivässä. siis mies rukka oli mun appelsiinikanto juhta.

Neljännen kanssa söin valkoista suklaata tonnitolkulla. ja sen kyllä näki.....

Viidennen ja kuudennen kanssa oon syöny mustia oliveja aivan määräämättömiä määriä. siis ei kauppa reissua ettei olivi purkkia mukaan.

Ja nyt söisin vain voiperunaa siis keitettyäperunaa ja siihen oikeaa voita.. nams..

Ja pahaolo vaan täällä voimistuu, söin tai olin syömättä oli kellonaika mikä tahansa niin yökätyttää ja voimakkaasti plääh.

Vierailija

Täällä jotkut kukkuu jo kaheksan jälkeen - ite kömmin pystyyn vasta lähempänä kymmentä hoippuen ja oksennellen. Miten te onnistutte selviämään noin aikaisin pystyyn? :)

Lpasilla on nyt syysloma ja oon saanu nukkua vähän pitempään. Hirvittää, mitä tapahtuu, kun pitää taas maanataina olla seittemältä pystyssä. Vaikka menisin millon nukkumaan, niin raskauden myötä aamuista on tullu yhtä tuskaa... Kertokaa joku hyvä vinkki, miten selviän tän pahoinvointijakson yli!

Mielihaluista:

Ekaa odottaessa söin Valion mansikkajäätelöä, suolakurkkusalaattia ja Fazerin salmiakkeja. (Ja joskus kaikkea näitä vielä sekaisin! :) ) Ei siis ihme, että paino nousi 19kg.

Kakkosta ootellessa söin Valion mustikkajogurttia ja jäisiä marjoja. Painoakaan ei sitten tullu kuin 8 kg

Kuopusta ootellessa söin Turkinpippureita ja Mynthoneita, mutten himoksi asti. Myös maitorahka jäisillä marjoilla oli gutaa. Ja taaskaan painoa ei tullu kaheksaa enempää.

Nyt popsin Vaasan ruispaloja paljaaltaan vihreitten viinirypäleitten ja porkkanoitten kera. Paljon muu ei sitte maistukaan. Paino on tähän mennessä puonnu oksentamisten takia 2kg, joten taitaa olla ihan " hyvät" mielihalut! :)

Joku kirjoitti jauhelihasta,että ei tee mieli. Mulla on käyny samoin: jauheliha ja nakit yökkäyttää jo ajatuksena ja kanaa en uskalla syödä kovin hyvällä omallatunnolla. Kaupasta saa säilykekeittona Kylmäsen poronliha-keittoa, joten sitä popsin harva se päivä. Alkaa vaan maku jo klyllästyttään. Pinaattikeitto ja kesäkeitto menee kans, mutta nuo lihat on kyllä ongelmallisia...

Onnea, jos jaksoit lukea tämän maratonin tänne asti! :)

M rv 8+0

Vierailija

mullakin vaihtelee lähes päivittäin, oikeestaan hetkittäin. Kun mies tuo kasan kaurahiutale- ja weetabixpaketteja, ei niitä enää seur.pv himoitsekaan... ja niinkuin monet maininneet, saa oikein miettimällä miettiä, mitä voisin/haluaisin syödä. Nyt jo taas toivon, ettei pahoinvointi tästä kauheesti yltyisi. Eilisaamuna labrasta ajaessani melkein itkua väänsin, kun oli niin surkea olo ja ajattelin, et tätä tai pahempaa pitäis jaksaa 3kk! Kai toi nukkuminen ja lepääminen paljon auttaa. Nyt on lapsetkin jo hiukka isompia, ehkä niiden kanssakaan ei niin kova vahtiminen oo. Joinain päivinä kyllä riitelevät kauheesti, silloin ajattelee että antakee armoa... Lumi ehkä saa ne viihtymään paremmin pihallakin. Olisinkohan kauhee laiskimus, jos vielä nukkuisin päikkärit?

Vierailija

neiti 4vee leikkii naapurin neitien kans jotain prinsessaleikkejä ja kahden minuutin välein saa olla selvittelemässä niitten riitoja. Välillä tapellaan siitä kuka saa olla prinsessan kissa ja kuka saa olla sen eka pentu... Välillä taas selvitellään kuka on sanonut ketä tyhmäksi ja miksi... Tuolla ne konttaa pihalla lumessa. Oli pakko tulla hetkeksi päästään pahimipia höyryjä pois, ettei nyt ihan ratkee niille karjumaan...Ei kestä!! " Ihania" nämä vapaapäivät!

Ja eikun hernesopan lämmitykseen... vielä kun olis lättyjä ja tuoreita mansikoita & kermavaahtooo... Ja sitten päikkäreille;) Ei sitä muuten jaksa vapaapäivänä nousta ennen kahdeksaa, mutta kun tietää että saa nukkua pari tuntia keskellä päivää niin sen ajatuksen voimalla kestää..

Vierailija

Raskauden aikaisista mielihaluista. Mulla ei tule mieleen mitään sellaista, että olis alkanut yhtäkkiä tehdä kauheesti jotain mieli hinnalla millä hyvänsä. Mutta suosikkejani alkuraskaudesta on ollut esim. mannavelli, jossa selvästi maistuu suola. Velliin paloittelen voideltua ruisleipää. Vielä en ole yhtään kertaa mannavelliä tämän raskauden aikana keittänyt, mutta jospa se aika kohta tulee. Vellit oli lapsena herkkujani ja silloinkin paloittelin aina leivän sinne sekaan ;-).

Raskauden edettyä pidemmälle olen tykännyt syödä näkkileipää tai voileipäkeksejä, joissa on päällä paksusti juustoa ja tuorekurkkua. Lisäksi jossain vaiheessa on tullut rahkan mieliteko. Mutta siis mitään pakkomielteisiä nämä mieliteot ei ole olleet.

Eilinen iltapäivä ja ilta meni väsymyksen kourissa. Haukottelin vaan. Toivottavasti sama meno jatkuu tänään! Mä olen niin kiitollinen kaikista mahdollisisita oireista. Lisää vaan, kiitos!

Täytyypä lähteä miettimään, mitä ottaisin aamupalaksi. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

neronja rv5+2

Vierailija

Voiko ketään väsyttää näin paljoo??!!! Mä voisin nukkua vaiks kuinka paljo jos vaan tenavilla olis hoitaja.. :-) Vaikka nuorimmainen antaa nukkua ihan hyvin ja ei tuo esikoinenkaan ny valvota ni silti tuntuu et ei oo nukkunu yöllä juuri silmäntäyttämystäkään!

Heräsin viimeyönä siihen ett isompi tyttö rojahti alas meijän sängyltä ja sai aikaan sellasen kolauksen että pomppasin ylös aika nopiaa. Ei tyttö mitään tuumannu.. jatko vaan uniaan, mut mä sit valvoin tunnin verran siinä. Meinaa olla nuo yöheräämiset sellasia et sen jälkeen ei sit nukuta kovin helposti!

Vois kait tästä lähtä taas nukkuu... ZZZZZzzzzzz.....

miejavauva rv8+5

Vierailija

Tää vetämättömyys on jo lähinnä naurettavaa. Ruoan jälkeen otan pienimmän kainaloon ja me vedellään sellaiset 3 h päiväunet. isot mukulat sitten sen ajan vahtii meidän melkein 4 vuotista.. On se hyvä kun vanhin on jo 13v niin voi jo vahtia äipän päikkärit.

Ja meillä tosiaan kyllä huomaa että mamma nukkuu, Teen kotona vain pakolliset eli ruoan, tiskit ja pyykkään. siinä se ja sen kyllä huomaa. leluja on joka nurkka täynnä ... huokaus.. kun vain saisi herätyksen tästä väsystä.

Vierailija

Täällä teen lähtöä töihin, vaan ei kyllä yhtään huvittais! Lupasi kaunista pakkaspäivää ja mun pitää olla töissä 10-18, että se siitä päivänvalosta...

Olotila on raskauden suhteen hyvä, ei ole oikeastaan mitään oiretta tälle aamulle. Ruokahaluttomuus mua vaivaa kyllä ihan koko ajan, vaikka olis nälkäkin niin mitään ei tee mieli :/ Tee on ainoa mitä lipitän päivänmittaan mielelläni, en ole muuten mikään tenjuoja, mutta meniskö sitten niiden mielihalujen piikkiin!?

Mielihaluista... Edellisessä raskaudessa mä en kyllä muista olleen mitään erityisiä mielitekoja. Mulle ei tullut pakottavaaa tarvetta saada jotain. Mies kyllä silloin nauroi että nukkuu autonavaimet taskussa jos yöllä pitä lähtä huoltikselle suolakurkun hakuun. Mutta ei sen koskaan tarttenut :) saa nähdä kuinka käy nyt...

Nyt on kyllä pakko saada itsensä liikkeelle, plääh...

Mukavaa päivää Kertuille :)

Helmis 5+6

Vierailija

Tuosta rasvauksesta vielä.

Mä olen aks rasvannu joka raskaudes mahaani + koko kehoa, mutta mulla kans erittäin kuiva iho joten rasvaan myös ilman raskauksia ;)

mulle lääkäärit on kans sanoneet et raskausarpia ei kyllä kykene ehkäisemään koska se on niin ihokudoksesta kiinni. Mutta rasvaamalla ihoa pystyy muuten kosteuttamaan ja venyyhän se ehkä rasvojen voimalla ehkä kireettömämmin.

Mulla ei ole tullut yhtään raskausarpea entisistä raskauksista vaikka mahani on venynyt 72cm aina 104cm asti -> navan kohdalta, tai siitä navan alareunan kohdalta mitattuna ;D

SUMMERSNOW. anna tulla vaan tekstiä. Mua et ainakaan pitkästytä. Musta on hauska lukea kaikkien kirjoituksia. Ehkäpä se antaa lisärohkeutta itsensäkin kirjoitella enemmin ;)

Vierailija

pikaiset kuulumiset täältäkin ennen jumppaan lähtöä.

Mää oon alkanut epäileen, onko tuolla masussa elämää alkuunkaan. Oireita tulee ja menee. Välillä yököttää, välillä ei. Väsymys ja rintojen aristus on jatkuvaa - ja nälkä. Toisaalta, ihan hyvä ettei ihan karmea olo oo koko ajan, niin jaksaa touhuta esikon kanssa.

Mutta tää jatkuva nälkä on ikävä. Oon koittanut syödä hedelmiä ja juoda marjamehua. Toisaalta varmaan se, että jatkuvasti jotain on mahanpohjalla, ehkäisee pahaa oloa ihan tehokkaasti.

Ja kun täällä Oulussa ei edes ole sitä alkuraskauden ultraa ollenkaan. Mulla on eka neuvolakin vasta marraskuun 15 päivä. Sinne asti pitää jaksaa oottaa. Noh, sitten on viikkojakin jo vissiin 11, joten pitäis sydänäänten kuulua.

Himoista. Ekassa raskaudessa söin maustamatonta jugurttia puolukkasurvoksella höystettynä ja riisipuuroa. Tässä raskaudessa ei vielä oo mitään kovin kummallisia " himoja" tullut. Välillä tekee mieli suolaista ja välillä makeaa, ja välillä ei tee mieli syödä mitään.

Että semmosta, pitää kiiruhtaa jumppaan.

Eggis ja " rusina" rv 7+5 (?)

Vierailija

Pitkästä aikaa pääsen lukemaan/kirjottelemaan tänne: reissussa ollaan oltu ja meidän koneen jouduin jättämään miehelle koulujuttuja varten (läppäri) joten työpaikan varassa vaan ollaan nyt sitten huomiseen asti!

Hirmuinen nälkä meinaa vaivata kokoajan ja mielitekoja ei oikeestaan oo, mandariinejä syön urakalla ja välillä himoitsen lihapiirakkaan nakeilla... mies tosin on kieltäny tämän multa kokonaan! ;) outo???

Neuvolaan sain ajan 7.11, kyselin tätsyltä että onko normaalia kun yöllä oon pariin kertaan heränny polttavaan tunteeseen mahassa: tuntuu kun nivuset ja alavatsa ois tulessa hetken ajan: sitten helpottaa ja unet jatkuvat. Terkan mielestä kuulosti normaalille. Kauheeta väsymystä ei oo ollu mutta vapailla oon nukkunu 12h yöunet joten unta on tullu vedeltyä kiitettävästi :)

Nyt täytyy vissii tehdä töitä (jos niitä olis) mutta taitaa mennä ilta hengailuun täällä!!

M rv 6+4

Vierailija

eilinen päivä oli ihan kauhea :( illalla alkoi mieletön selkä särky...niin ai miks en ottanu särkylääkettä no ...hyvä kysymys...kaippa sitä haluis mahdollisimman vähän niitä napsia. No mutta elossa ollaan vielä ;)

inhottavaa tää odottaminen, 10.11 on seuraava ultra jossa yritetään määrittää taas sitä raskauden kestoa, kun viimekerralla ei näkynyt muuta kuin se " pussi" ...ja sit onki heti seuraavana päivänä eka neuvola.

tästä odottamisesta tulee ihan sama olo kun mikä on ollu siellä ihan raskauden loppuviikoilla kun ei enää malttais odottaa sitä vauvaa syntyväksi, no sitkeesti kai se odoteltava :)

GUEST: aikaisemmissa raskauksissa mulla ollut himona esim. suolakurkut, ja suurin osa hedelmistä ja marjoista. varsinkin nektariinit ja tomaatit. Vaniljajäätelö maistu kans :)hmm..mitäs muita...

sit semmoset hajut/ruuat mitkä sai aikaan kauhean pahoinvoinnin ja ällötyksen:

(olin ennen kaupankassalla ja nämä haistoin jo kilometrinpäästä) foliopussissa olevat grillatut ruuat, tuore yrtit.

sitte ennen tykkäsin sinihomejuustosta ja menin sitten maistamaan grillimakkaraa jossa oli homejuustoa ja valkosipulia mausteena...kyllä meinas oksennus tulla

kirpsakkaa alkutalvenpäivää kaikille :)

krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv?

Vierailija

Pakkasta ja lunta, huh, on ihan jouluinen fiilis... ;) Odotan jo innolla joulua. On ihan eri asia viettää sitä nyt, kun on oma pieni poika. Aina ko juhlapyhä on ollut meille tärkeä, mutta nyt vielä tärkeämpi, vaikkei jouluna 7kk poika vielä mitään mistään silleen ymmärräkään... Lunta tippuu nyt paljon katolta ja tömähtää kovaa maahan, niin että itsekin välillä säikyn. Koirat on ihan vauhkoina, kun tömisee, luulevat joka kerran, että joku tulee... :)

Gallupista: Mulla ei ollut mitään ihmeellisiä mielitekoja eikoista odottaessa. mandariinit maistuivat alusta loppuun, mutta ei mun tarvinnut mitään saada nyt ja heti ja paljon ja hinnalla millä hyvänsä. Mulla oli ennemminkin niin päin, että ei lankaan tehnyt mieli tiettyjä ruokia, kuten vaaleaa leipää. Söin sitä suunnilleen ekan kerran vasta synnytyssairaalassa... Nytkään ei ole mitään mielitekoja. No ok, jäätelö maistuu nyt erityisen hyvältä, mutta se varmaan johtuu osittain siitäkin, että se helpottaa kummasti jatkuvasti vellovaa huonoa oloa.

Tuntui hassulta neuvolassa tiistaina, kun terkkari puhui, että tulet huomamaan tämän olevan ihan erilainen raskaus kuin aiempi... Musta nimittäin koko tää aika on tuntunut ihan samalta ja mennyt samaa rataa kuin viime vuonna. Ja olen jatkuvasti tietoinen pikku-masuasukista ja raskausviikoista, vaikka terkkari ja muutama muu sanoivat muuta. Kyllä tää on mulle niin tärkeä juttu, että ihan samalla tavalla ainakin toistaiseksi seuraan tilannetta kuin vuosi sitten... No, tilanne voi muuttua vielä.

Charlotte ja poika 5kk ja rv8+6/9 tasan

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat