15. raskausviikolla ja yhä kova pahoinvointi

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jostain luin, että pahoinvoinnin pitäisi loppua ensimmäisen raskaus kolmanneksen (rv12) jälkeen. Itsellä ei ole mitään loppunut, paha pahoinvointi alkoikin vasta rv11 ja jatkuu edelleen.

Onkohan tämä nyt ihan normaalia vai onko syytä pelätä jotain kun pahoinvointi vaan jatkuu... Ultrassa kaikki ok, 12+3.

Kommentit (4)

Vierailija

Mä oksensin esikoisesta läpi koko raskauden. Ja paljon. Sain siihen jopa lääkityksen minkä olisi pitänyt helpottaa oloa ja helpottihan se hetkellisesti.

Vierailija

Eli en ihan ymmärrä, mistä puheet aamupahoinvoinnista ja sen loppumisesta 12 rv:n jälkeen on peräisin... Itse kans olen kärsinyt pahoinvoinnista pitkään, ympärivuorokauden ja itse selitin sitä kans raskaushormoonien suurella määrällä. Esim. pahoinvoinnin aikaan tuli paljon finnejä, yms. mikä voisi olla merkki " hormoonihäiriöstä" . Neuvolasta asiaan en saanut tukea vaan enemmänkin aina syy oli minussa: esim. en levännyt tarpeeksi, jne... Mutta kun pahoinvointi vain jatkui loppuun asti, niin johan alkoi terkkarinkin mieli muuttua :-)

Tällä palstalla olikin puhetta siitä, että joku voi pahoin rautalääkkeistä... Jätin ne itse pois sen jälkeen enkä ole oksentanut kertaakaan sen jälkeen! Sattumaa vai ei, mutta olo helpotti....

Toivotaan todella, ettei sinun tarvitse kärsiä koko raskausaikaa pahoinvoinnista! Tsemppistä odotukseesi

Sagalta rv 39

Vierailija

Olen itse miettinyt nimittäin ihan samaa viime päivinä, kun pahoinvointi on alkanut yltyä, ja nyt menossa 16+3. Mulla ei ole missään vaiheessa ollut kovaa pahoinvointia, ei puhettakaan oksentelusta, mutta sellainen jatkuva ällötys, joka on välillä viikkoja pois, mutta nyt on tullut takaisin... Hyvä tietää että se on normaalia, ja jopa hyvä merkki vaikka onkin näin myöhään!

Aurinkoa kaikille!

Jaipur rv17

Vierailija

Pahoinvointi ja sen loppuminen on yksilöllistä. Toiset ei oksenna ollenkaan, toiset taas viettää päivät pää vessan pöntössä. Itse oksensin useaan kertaan päivässä noin rv 20 asti. Alku viikoista olin oksentelun takia sairaslomallakin 2 viikkoa.

Nyt rv 38+6 ja pahaolo yllättää edelleen silloin tällöin. Pahoinvointi kuuluu raskauteen ja on merkki raskaushormoonien suuresta määrästä eikä siis ole vaarallista kunhan vaan muistaa huolehtia nesteytyksestä. Jotkut jopa sanovat että pahoinvoiva äiti voi olla levollisin mielin, koska on oksentelu on merkki " hyvstä raskaudesta" .

Ikäväähän se toki on oksennella, mutta kyllä se siitä..

Toivotaan että kuulut siihen ryhmään jolta pahoinvointi laantuu.

Onnea odotukseesi=)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat