Torstai HUHTIkuisilla

Kommentit (5)

Vierailija

Olen aika pihalla muitten kuulumisista, kun en jaksa tai ehdi käydä lueskelemassa näitä paljonkaan. Ekat kuukaudet Atte asui tissillä, jolloin oli kätevää samalla istua koneen ääressä. Nyt sen sijaan saan tehdä muutakin, joten päivät menee kotia järjestellessä (ja siinä vasta on hommaa; meillä on järjettömästi roinaa ja täysin siisteyden ylläpitoon kykenemättömiä ihmisiä) tai esikon kanssa puuhaillen. Illat toki yhä istun Atte sylissä, mutta silloin kone on aina varattu.

No niin. Mites muilla liikutaan? Me taidetaan olla tätä varhaisempaa lajia, kun Atte konttaa (s. 22.4.) vähän (hassu tuo ' me' -muoto, mutta sopii sekin, kun olen itsekin kontannut aikasin...). Ihanaa, että oppi näinkin pian, kun selvästi on poikaa ottanut päähän olla vaan paikallaan. Kyllä nytkin hermostuu heti, kun ei pääse sinne minne haluaa tai jalat luistaa liikaa alustalla. Atte on iloinen poika muuten, mitä nyt ei osaa aina nukahtaa kun on väsynyt, ja sitte tulee kova valitus. Kyllä kuitenkin alkukuukausista on muuttunut ihan kuin eri vauvaksi, ja äitiyskin maistuu paremmalta!

Ruokailut pitäis hioa uudelleen kohdalleen... Äiti lienee laiska, kun se rinta on niin helppo lykätä suuhun, ja siellähän se silloin alussa oli muutenkin kaiken aikaa. Atte syö 3 hyvin pientä ateriaa päivässä (hedelmäsose, peruna ja kaurapuuro), mutta nyt saattais mennä enemmänkin, ja lihaakin vois varmaan aloitella hiljalleen.

No nyt Attella on jotain mielessä, joten mentävä on!

Vierailija

Oltiin taas kaks ja puol tuntii ulkona, sitte käytiin kääntymässä kotona ja lähettiin uudestaan esikoista hakeen. Sitte kotiin ja äkkiä lounas pöytään, sitte rupesinkin jo valmisteleen päivällistä, tein nimittäin lasagnee ja se meidän resepti on sellanen superpaljon aikaa vievä. Tänään pitää mennä kauppaan ja haluan syödä ensin, muuten päivällinen venyy sinne kahdeksaan ja lapsia väsyttää. Nyt taapero taas keksi että haluaa isosiskon kanssa kylpyyn ja tuossa ne loiskii.

Amandan syömiset on ihan oma lukunsa, syö päivässä aivan korkeitaan puoli teelusikkaa kasvissosetta ja siinä se. Millä hitsillä mä saan sen nielasemaan?? Ja silti sillä on jo kauheita vatsanväänteitä, taas sain kantaa liinassa että sain ruuan tehtyä. Siis mitä tästä tulee... Amandalla olisi kyllä lihakset liikkua mutta ei vielä tekniikka hallussa. On kauhean hermostunut kun ei pääse eteenpäin! Tavallaan toivon että pian lähtisi liikkeelle koska luulen että helpottaisi kitinöihin kovasti, toisaalta mitä siitäkään sitten tulee kun isommat levittelee legoja sun muita lattioille eikä keskimmäinen vielä ymmärrä jos joku tulee sotkemaan hänen autoleikit.

Täällä on taas tullu kesä jonka on nyt luvattu jatkuvan joitain viikkoja. Päivällä kohoaa sinne +20 asteeseen. Mä kun juuri ehdin nauttia kylmemmistä ilmoista.

Nukkumiset menee miten menee, nyt on taas parempi vaihe eli Amanda herää yöllä 3-6 kertaa. Nukkuu kahdet lyhyet päiväunet ja tuntuukin että tarvis paljon enemmän unta mutta en ole vielä keksinyt miten saisin nukkumaan enemmän.

Jaha, pitää mennä... Ihanaa kun huomenna on perjantai!

Vierailija

Oletteko kaikki muut tuttuja keskenänne, vai sopiiko juttupalstalle vielä yksi huhtikuinen? Meidänkin pikkuneiti huhtikuinen (8.4.).

Tuolla ylempänä/alempana juuri kyselen tassuhoidosta, kun ovat unet olleet jo kuukauden verran 1,5h maksimissaan. Ajattelin, että josko neiti oppisi nukahtamaan ilman rintaa... Jaa-a. Nyt nöpsykkä nukkuu sylissä, kun ei raukka uskaltanut sängyssä enää silmiään ummistaa kun kammo-äiti pakotti ihan itse siellä nukahtamista harjoittelemaan.

Unia voi hieman häiritä se, että ollaan noin viikon verran harjoiteltu seisomista, eli ehkä uni on siksi levotonta? Äiti vaan ei tahdo jaksaa enää kovinkaan kauaa tätä tiheää heräilyä.

Mutoin H-neiti on tosi hyväntuulinen ja maistelee innolla uusia makuja. Me on vasta 6kk vanhana aloitettu ruokailu, kun on vähän allergiaperimää neidillä - vielä ei tosin ole havaittu allergioita - jee!

Milläs konstilla edellinen onnekas kirjoittaja sai kilot karisemaan? Mie kun olen juuri käynyt farkkuostoksilla, kun ei vanhat mahdu päälle. 5kg jäi ylimääräistä, eikä ole mihinkään muuttunut 6kk aikana. Tosin syönkin aivan valtavasti aiempaan verrattuna.

Vierailija

Onpas Ejailla ja Katsuralla aikaisin konttaamaan oppineet vauvat! Meillä vasta harjoitellaan konttausasentoa mutta ei vielä edes ryömitä. Saas nähdä jääkö ryömiminen kokoaan väliin. Poju siis ottaa konttausasennon jossa huojuu edestakaisin, kuin vauhtia ottaakseen. Ryömittiinkö teillä ollenkaan?

Meillä (niin, myös minä käytän me-muotoa:)) syödään aamu- ja iltapuurot, yksi kasvissoseateria ja nyt ollaan kahtena päivänä syöty liha-kasvisateria (vain muutama lusikallinen). Lisäksi imetän muutaman kerran vuorokaudessa, ehkä yhteensä viitisen kertaa. Viime yönä tosin koin kauhunhetkiä kun rinnat olivat ihan tyhjät eikä heruminen käynnistynyt. Onneksi sentään jotain tuli ja poika nukahti siihen. Lisäsinkin vedenjuontia jotta maito ei loppuisi, toivottavasti auttaa. Olen tosiaan vähän laiskanpuoleinen tuolla keittiönpuolella eikä korvikkeiden kanssa huvittaisi alkaa läträämään. Ostamme myös soseet kaupasta...noloa.

Tänään onkin ollut kiva hymypäivä (harvinaista!). Olenkos jo tuulettanut painon laskustani: minullehan jäi nelisen kiloa synnäriltä jotka eivät meinanneet lähteä millään pois, nyt on jäljellä enää sellainen 1 kg. Kuulostaa varmaan naurettavalta mutta nämä kilot ovat olleet tosi tiukassa. Olikin kiva ylläri kun tiukat farkut menevät jälleen jalkaan.

Mutta nyt unten maille. Kauniita unia!!! (me tosiaan mennään näin aikaisin nykyään nukkumaan)

Vierailija

Onpas viikko taas vierähtänyt vilkkaasti. Myös " meillä" kontataan. Tämä on helpottanut kyllä eloa ja oloa huomattavasti. Äidin mielikuvitus alkoi jo olla tiukilla, kun en meinannut keksiä tarpeeksi uusia juttuja ihmeteltäväksi. Nyt T iloisena ja ihan tohkeissaan tutkii kotia. Toki myös nyt on oma jumppa, kun tietenkin kaikki kielletyt paikat ovat luonnollisestikin kiinnostavimmat, mutta kuitenkin. Uudella tavalla antoisaa aikaa.

Ruokapuolesta, tällä hetkellä menee jo viisi ateriaa, ilta- ja aamupuuro, kaksi liha ateriaa, toisella aterialla annan yleensä kalaa tai kanaa ja toisella possua tai nautaa ja sitten yksi välipala, yleensä jotain hedelmää tai jogurttia (sitä sellaista pilttipurkeissa). Ja maitoa lisäksi imetän. Viime yönä neljä kertaa... T on koko elämänsä ollut " nälkäinen" pieni mies. Nyt luullakseni painon nousu tasottuu, kun aloitti liikkumisen.

T on myös iloinen pikku veijari. Mutta pinna palaa myös ihan hetkessä ja ääni on kova! Tällä hetkellä hirmu huudon saa aikaan pyyhkimällä nenää tai sitten vaihatamalla vaippaa siten, että laittaa T:n selälleen... Pikkuhiljaa olen harkinnut housuvaippoihin siirtymistä.

Hankalinta meillä on yöt. Nyt vaivaa nuha, jotenka se aiheuttaa ekstra heräämisiä, mutta muutenkaan eivät yöt ole koskaan olleet rauhallisen nukkumisen aikaa. Omassa pinniksessä ei ole hyvä, mutta ei aina vieressäkään, kun T ei tykkää, että hänen kätensä osuvat äitiin. Jalkakosketus kuitenkin pitää olla. Ja välillä T:stä on ihana nukkua äidin kylkeä vasten. Aina kun sitten vaan äiti osaisi tulkita, että mikä juttu on meneillään, niin hyvä... Kohta varmaan siirryn itse pinnikseen nukkumaan, sitä ei olla vielä testattu... Mieskin pohti jo vakavissaanb, että pitäisköhän hänen siirtyä lattialle nukkumaan, jotta T saisi rauhassa levittäytyä sängylle.

Päiväunia T nukkuu kolmet, aamulla n. 9.30 1½h, 13.00 tunnin unoset ja 16.00 puolen tunnin unet. Nukkumaan n. 20.30 ja herätys uuteen päivään 7.30.

Luulisin, että meillä eletään melko normaalia vauva-arkea. Iloineen ja kiukkuineen. Nyt on kyllä jännää, kun pääsee tutustrumaan lumeen. Ongelma on pukeminen. Olisi kiva päästää T ihan maahan, mutta en oikein tiedä, että mitähän päälle, jotta tarkenisi, mutta kuitenkin pääsisi liikkumaankin.

Sellaista, kotityöt kutsuu,

Väsynyt, mutta suht onnellinen Katsura ja touhu-Tuomas

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat