Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehille pitäisi järjestää kurssi LAPSIPERHE-elämästä!!

Vierailija

Varsin usea mies tuntuu olevan ainakin lähipiirissäni kyllä lapsirakkaita ja lapsia halutaankin oman vaimon kanssa. Mutta kuinkas ollakaan kun tuo pieni nyytti syntyy ja siitä alkaa kasvaa, niin jopas muuttuu miehellä ääni kellossa. Miehen on vaikeaa ymmärtää lapsiperheen ARKEA, sitä että lapset eivät mene vain SIINÄ SIVUSSA. Lapset kiukuttelevat, valvottavat, teettävät ylimääräistä mietintää... lapsien äiti väsyy ihan luonnollisestikin hoitaessaan lastaan sekä vielä kotia. Sitten pitäisi olla iloinen, kotinsa hoitava nainen joka ei paasaa miehelleen mistään!!! Mies saa syyttää vaimoaan nalkuttamisesta mutta ei ota itselleen välttämättä mitään syytä siihen! Kuinkahan monessa perheessä vaimot voisivat paremmin, seksielämäkin menisi paremmin jos mies vain voisi auttaa enemmän?? Jos mies voisi ymmärtää enemmän.

Lähipiirissä on nyt kriisiä jos jonkinmoista..toisessa kahden pienen lapsen isä löysi työpaikaltaan " mukavan kuuntelijanaisen" .. toisessa perheessä isä alkoi käydä enemmän baarissa...

Miehen on niin helppo ottaa avaimet ja vain lähteä. Jättää perheensä oman itsekkyytensä takia..hakea itselleen lohdutusta ja riemua milloin mistäkin.

Minä olen sitä mieltä että nalkuttava vaimo on suurimmaksi osaksi miehen syytä!!

Miehille voisi järjestää kurssin perhe-elämästä.. jo hyvissä ajoin. Isyyttä kyllä tuetaan ja siihen kannustetaan, mutta käytännössä miehet eivät ymmärrä perhe-elämästä juurikaan mitään!!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

ja minä väitän että eronneet isät hoitaa enemmän koska on vain pakko. Niin kauan kuin paikalla on yhtään naista, vaimoa tai äitipuolta niin se arki menee niiden niskoille. Minä olin ensin äitipuoli ja sitten äiti ja näin on.

Mies ei luista siksi että hän ei saa tehdä vaan siksi että hän voi luistaa. Helpoin tie on ... helpoin. Ei miehillä ole samanlaista tarvetta vain olla niiden lasten kanssa ja nuuhkia ja silitellä niitä.

Vierailija

paljon kotitöitä. Kyllä miehestä näkee, onko valmis isäksi, eli mikä kiinnostaa, parisuhde vai baareissa hyppiminen ja omat harrastukset. (Toki saa harrastuksia olla, mutta perhe pitäisi olla se numero 1 )

Vierailija

En tietenkään voi puhua sinun ystäväpariskunnistasi tai ylipäätän kenestäkään tietystä ihmisestä. Mutta minusta se on vähän erilainen ongelma mikä aiheuttaa tätä kuin se että miehet ovat pöllöjä. Kysymys on paljon laajemmasta asiasta. Eivät kai ne vasiten pöllöjä ole.

Vierailija

ja huolehtia lapsesista omalla tavallaan. Eikös juuri uutisissa ollut tutkimuksesta, jonka mukaan eniten lastensa kanssa aikaa viettävät eronneet isät!! Kun se eukko ei ole siinä kyylämässä ja arvostelemassa miten hommat hoidetaan, niin mieskin uskaltaa paremmin ottaa lapsesta vastuuta. Enemmän näkisin tämän äitien omana ongelmana, eli helposti se nainen haluaa pitää ohjat tiukasti omissa käsissään ja mies tuudittautuu sitten tähän apulaisen osaan...

Vierailija

Miehestä kyllä jo näkee onko sopiva isän rooliin vai ei:

- Sinä sairastut, mitä miehesi tekee? Hoivaa, auttaa vaiko odottaa että toimit normaalisti?

- Auttaako mies kotona vapaaehtoisesti?

Jos näihin vastaat ei niin turha odottaa lastenhoitoapua koskaan.

Vierailija

Mukavasti olette kantaa ottaneet.. niin, eikait siihen mikään kurssi auta mutta voisihan se ainakin joidenkin kohdalla olla sellaista ymmärrystä lisäävä. Synnytysvalmennuksessa isät ovat mielellään mukana. Siellä voisi hyvin keskustella enemmänkin siitä, MITÄ lapsiperheen elämä oikeasti on.. siis myöhemminkin. Eikä vain sitä vauvarumbaa...

Oma mieheni on oikea aarre: Hän kyllä tekee kotitöitä, on lapsensa kanssa ja ymmärtääkin. Mutta siltikin, välillä törmään hänessä siihen ymmärtämättömyyteen että minullakin VOI olla raskas päivä kotona... Olen antanut mieheni olla omalla tavallaan isä, mutta jos en olisi tietyissä tilanteissa hieman opastanut, olisi lapsi todennäköisesti loukannut itsensä tai sitten lapsi olisi esim. valvottanut yön. Itse olen jättänyt mieheni lapsen kanssa kaksin, silloinkin kun vauva oli pieni. Ensin häntä pelotti mutta hän sanoi että se opetti häntä paljon enemmän kuin se että minä olen kotona, ikään kuin turvana hänelle.

Meilläkin mies oli 27-vuotias tullessaan isäksi. Takana meillä on usean vuoden lapsettomuus. Joten lasta ollaan yhdessä todellakin haluttu!!

Olen ajoittain joutunut kuitenkin sanomaan miehelleni, että tätä se on se lapsiperheen arki. Onneksi hän ei baareissa juoksentele.

Kuitenkin minua ottaa välillä päähän se, että mies voi SILLOIN TÄLLÖIN olla isä/kotimies jne mutta minulla se äidin tehtävä on joka ikinen päivä, ruokaa on tehtävä ja pyykit pestävä.

t. ap

Vierailija

Itse olen sitä mieltä, että lapset kannattaa hankkia sitten kun molemmat on juoksunsa juosseet. Parikymppisillä pojilla ei perhe-elämä taida kuitenkaan olla ensimmäisena mielessä vaikka lapsista pitäisivätkin. Kun mies alkaa olla kolmekymppinen alkaa elämässä olla tärkeää muukin kuin omat menot ja kaverit. Eli tehkää lapsia kun olette MOLEMMAT kypsiä perhe-elämään.

Hyvä pointti oli myös tuo, että jos mies ei ennen lastakaan ole osallistunut kotitöihin, tuskin se asia miksikään muuttuu lasten jälkeenkään..

Vierailija

Harvalla naisella alahuuli menee rullalle, jos joku oma juttu ei onnistukaan, kun lasta onkin yllättäen hoidettava myöhään illalla tsm. Mutta enpä tiedä miestä, joka ilomielin unohtaisi leffat ja muut ja rientäisi sydän rakkaudesta pakahtumaisillaan lapsensa luo.

Vierailija

En sitten tosiaan tiedä auttaisko kurssi... Missähän vika muuten on? Itse luulen, että osittain kotoa opittu malli on myös osasyynä siihen, että moni mies ei tajua ottaa perheestään vastuuta.

Kyllä mun mies on ainakin kasvanut isyyteen tosi hyvin vaikka ehkä alussa vastustelikin muutosta. Mutta niin tein kyllä minäkin:-). Eli ei se aina naisillekaan ole niin helppoa! Nykyään mies on kyllä tosi hyvä vanhempi ja voin hänen luottaa. Hänelle ei tosiaankaan tarvitse nalkuttaa mistään. Ehkä johtuu siitä, että meille tuli kaksoset ekoina lapsina ja hän joutui heti alusta kylmästi ottamaan vastuuta??? Olen huomannut, että monet yksöslasten isät pääsevät yllättävän helpolla. Äiti hoitaa lähes kaiken, mies ei tee mitään:(.

Vierailija

että 5:n tavoin naiset syyttävät kaikista perheen ongelmista naisia. Ja kun miehetkin syyttävät kaikista perheen ongelmista naisia, niin eihän miesten sitten tarvitse kotona muuta tehdäkään kuin maata sohvalla ja syytellä.

Mun mies ei ole koskaan ollut baareissa viihtyvää tyyppiä, minä sekä kaikki tuttavamme että myös miehen perhe veikkasivat hänestä oikein hyvää perheenisää. Toisin kävi. Mies ei edelleenkään kyllä juokse baareissa tms. mutta ura on kaikki kaikessa, sen jälkeen tulee harrastukset, ja iltaisin riittää pojalle aikaa sellaiset viisi minuuttia. Sinä hetkenä kuin isälle sopii, ei sinä hetkenä kun poika sitä ehkä tarvitsisi.

Vierailija

Kuopuksen varpajaisiakin juhli niin railakkaasti, että ihan unohti, että oltiin jo kotona vauvan ja isomman lapsen kanssa... Ja välillä hän sanoo, ettei jaksaisi olla enää isä. Että on/off, niin välillä on isä, välillä ei, ai kun helppoa. Lapset on mulle kaikki kaikessa enkä koe uhrautuvani enkä luopuvani mistään, vaikka paljon vietänkin heidän kanssaan aikaani.

Vierailija

Yhdessä on rakastuneina tehty lasta. Mutta kas kun sieltä tulee se arki. Minulle se ei ole yllätys tai järkytys, osasin siihen varautua. Ja tiedän että ohi sekin menee. Mutta mies jaksaa näykkiä miten asiat ei ole niinkuin ennen ja missä on se nainen jonka kanssa hän meni naimisiin, tilalle on tullut tuo äiti.

Jos antaisi minulle sen verran vapaata että voisin olla välillä jotain muutakin, niin olisinhan minä, ja menisin ja harrastaisin. Mutta se valinta pitäisi tehdä joka viikko: vaimo haluaa harrastaa torstaisin vatsatanssia, minun siis pitäisi tinkiä jostain ja raahautua kotiin ajoissa ja hoitaa lasta ja kotia se ilta. Kaiken lisäksi luvata tehdä se joka viikko, aina samaan aikaan.

Näääähhh... liikaa vaivaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat