ELOkuiset torstaina

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heips.

Ja nyt kanssasisaret neuvoja kehiin. Meidän poikanen 3kk ja viikko vierastaa todella paljon muita ihmisiä ja paikkoja. Sylissä ei voi pitää ketään muu kun minä ja mies (ja tietenkin tytöt). Mummujen sylissä alkaa huuto, kummitädin sylissä alkaa huuto.... Vieraassa paikassa jopa talon omistajan ääni saattaa laukasta hirveän huutosession... Että onko ainoa keino olla täällä kotona ja möllöttää vai mitä tehdään????

Neuvolassa sanoivat että tämän ikäinen ei voi vierastaa mutta mitä tuo huuto sitten on? Kun sitä huutoa ei ole kotona paitsi silloin jos joku vieras ottaa syliin...

Että semmosta ja hammaskin on alas tulossa...

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

tulin pinoutuu sillä aikaa kun keitto porisee, Janina nukkuu ulkona ja lapset leikkii omia leikkejään...

Mulla on TAAS flunssa... edellisestä on mennyt vasta 2vkoa ja taas ollaan kipeenä...en voi tajuta mistä tää johtuu??? Olen vissiinkin jotain 7 kertaa tänä vuona flunssassa...melkeen kerran kuussa alkaa olee jo tää flunssa tahti...kumma juttu! Onneksi muut perheenjäsenet ei oireile vielä...ehkäpä vauva ehtii saamaan multa sitten vastustuskykyä ennen kun alkaa oireilla...

Missä Lintu75 luuraa kun ei oo näkyny täällä vähään aikaan??? =)

Moni muukin näyttää kadonneen tielle tietämättömille...onneksi täällä on vielä mun lisäksi muutama joilla selvästi tätä netti riippuvuutta ilmassa ;o)

Janina oksentaa edelleen aina kun annan dee-tippoja..yksikin tippa aiheuttaa jo oksennuksen..joka päivä yritän uudestaan ja uudestaan,en oo kokeillut vielä toista merkkiä mutta ei kai täs muu enää auta...sama oksentaminen pätee jos annan sammakseen tarkoitettua dactarin suugeeliä...oksennus lentää minuutin sisällä kaaressa...tissimaito kyllä pysyy eikä edes oikeestaan koskaan pulauttele, mahavaivoja on harvoin, mutta mikään muu ei näytä pysyvän sisällä, tuttelikin muuten tuli kaaressa kun kokeiltiin...En kyl tajua missä vika?

marraspallo: Mulla oli kakkosen jälkeen masennusta, enkä edes itse sitä tajunnut, väsymys varmaan lisäsi sitä silloin. itkin usein, koko tunnemaailma oli aivan jumissa ja sulkeuduin kotiin , emme käyneet lasten kanssa edes ulkona...väsymyksen helpottuessa masennuskin alkoi mennä ohi. Myös itseinho oli aika korkealla, painoa tuli raskausaikana yli 30kg ja sitä oli todella vaikea saada pois...koin olevani ruma ja läski, se oli osasyy miksi en halunnut mennä mihinkään.

Nyt on taas joskus päiviä että masentaa, yhtenä iltana viimeviikolla istuin vauvan pinniksen vieressä ja vaan itkin... enkä oikeestaan itsekkään tiennyt miksi. useimmiten olen kuitenkin todella onnellinen ja noita masennuskohatuksia tulee ehkä kerran viikossa. Luulen että ne johtuu aika paljon hormooneista ja väsymyksestä.(tosin nyt saamme aika hyvin nukkua ja väsymys ei ole lähellekkään sitä mitä kakkosen kohdalla)

Kannattaa keskustella asiasta mahdollisimman monen kanssa ja purkaa sitä masennusta pois...mulla se auttoi kun huomasin että en ollut asian kanssa yksin. Mieheni palkkasi kotipalvelusta myös lastenhoitoapua ja se auttoi paljon kun sain nukkua ja omaakin aikaa itselleni.

Tsemppiä ja Toivottavasti saat apua masennukseesi, sitä on tarjolla jos vaan osaa pyytää! =)))

Nyt meen keittelee kahvia ja herkuttelemaan taas jollain hyvällä...

Vierailija

Marraspallo: Voimia! Mulla oli esikon kohdalla masennusta enkä valitettavsti osannu hakea apua siihen kun piti olla niin hyvä äiti, hohhoijaa. Nyt kyllä ottaisin asian esille neuvolassa. Toivottavasti sulla pian helpottaa.

Baby: En kyllä usko, että pojalla on nälkä. Voit huoletta opettaa yhdelle yösyötölle. Siis homma menee niin, että illalla nukutat normaalisti omaan sänkyynsä ja heti kun herää niin siirrät äänettömästi vaunuihin ja alat lykkiä edestakas. Ei kannata puhua mitään, ainakaan jos ei itke kovin. Jos nukahtaa niin mene sit itekin nukkuun. Voit joutua tosin työnteleen tunninkin (vaihda välillä kättä =)). Kun on syöttöaika niin syötät ja homma jatkuu sit samalla lailla. Tsemppiä! Ilmottele miten edistyy jos kokeilet. Jos aloitat niin ole sinnikäs, ihmettelen kyllä jos ei toimi.

Nyt siivoilemaan taas (ikuisuusprojekti)

Vierailija

Täällä nukuttiin harvinaisen pitkään, tyttö heräsi tähän päivään vasta yhdeksän jälkeen, tavallisesti me heräillään puoli yhdeksän maissa. Viime yönä Sofia muutenkin nukkui hyvin, yhdestätoista kuuteen ja siitä kuudesta syönnin jälkeen taas sinne yhdeksään. Mutta eilen päiväunet olivatkin onnettomat.

Eilen illalla me kokeiltiin taas suihkussa pesua, mukavasti meni, Sofia tuntuu tykkäävän vedestä ja mä jo odotan millaista läträämistä sitten kylvyistä tulee, kun neiti osaa istua ammeessa. Onko kellään muuten kokemusta vesiliinasta?

Nyt täytyy taas poistua, päivän jatkoja!

Vierailija

MKE77, mulla ei valitettavasti ole sulle apuja, kotona möllöttää esikoinen, joka ei vielä vierasta. Mielenkiinnolla kyllä luen, jos muilla on kokemusta, niin jatkossa tiedän ehkä itsekin enemmän, jos moista tulee vastaan...

Mulla alkaa nyt toden teolla mennä hermo vaippojen kanssa yöllä. Joka saamarin aamun poika on töräyttänyt peet vaipasta läpi, tänään oli turahtanut sekä selästä että lahkeesta. Aamut alkavat aina riemukkaasti, kun saa alkaa jynssätä pojan lakanoita, yöpukua ja itse poikaa, kun kakkaa on munaskuita ja selkää myöten... Öisin kun vaihdan vaipan, niin siellä joko ei ole kakkaa tai on sen verran vähän, ettei ole tullut läpi. Viimeisen syötön jälkeen poika kerää ilmeisesti jostain kaiken tarmonsa ja töräyttää sängyssään oikein kunnolla....

Vierailija

Kyllä on taas tänään parempi olo kuin eilen, jolloin kökötettiin koko päivä sisällä ja pojan unirytmi meni ihan sekaisin. Poju nukkui eilen yhteensä vain 35 min päikkärit... Että sellasta. Tänään päästiin onneksi taas ulos liikenteeseen ja sisälläkin poju on ottanut parit lyhyet tirsat. Meillä poika on jatkanut jo jonkin aikaa yöheräilyä aina 3 h välein. Viime yönä eka herätys oli jo klo 24 (nukahti joskus klo 21.30), sitten klo 3, 6, nukahti parin tissittelyn ja vaipan vaihdon jälkeen n. 7.30, heräsi klo 9. Huh huh, vois poika alkaa nukkumaan pikku hiljaa pitempiä jaksoja, äitiä nimittäin alkaa tosissaan väsyttää (vaikka eihän tämä nyt ole vielä mitään verrattuna Baby sun vauvelisi heräilyihin, tsemppiä taas kerran sinne!!). Tänä aamuna olin niin poikki, että itkeä rääyin väsymystäni miehelle ennen kuin se lähti töihin. Pitänee yrittää kokeilla jotain konsteja kuten korvikkeen antamista pian, jos tilanne ei lähde tästä paranemaan.

Vierastamisesta: en oo huomannut pojassa vierastamista, mikä on sinänsä ihme sillä poika on aika harvoin vieraiden seurassa (sukulaiset ja useimmat kaverit kun asuvat eri paikkakunnilla).

Isänpäivälahjasta: olen kans miettinyt myös mitä ihmettä sitä ostaisi miehelle ekana isänpäivänä. Taidan ostaa jotain käyttötavaraa kuten mukin työpaikalle vietäväksi, jonkun paidan tms.

Kutsuhuuto kuuluu...

tosca

Vierailija

Täällä podetaan yhä väsymystä! Jätkä heräilee koko yön tunnin välein! Aivan järkyttävää kun välissä voi olla yksi hiukan parempi yö ja sitten taas monta huonoa. Laitoin tuonne oman aloituksenkin jos jollakulla olis vinkkejä! Tässä ei oikein muuta jaksakaan, niin kovasti piti tänään lähteä salille ja muuta mutta en yksinkertaisesti jaksa :(

Vierastamisesta en osaa sanoa, meillä ei vierasteta. Toisaalta poika on ollut joka viikko mummulla hoidossa, päivät äitin kanssa, illalla isin kanssa kahdestaan. Eli hoitajia on monta enkä minä ole aina vieressä. Vaikuttaisiko se? Nimittäin naapurillani on sama ongelma ja vauva 3kk, mutta ei olekaan ollut hetkeäkään erossa vauvasta (No ehkä nyt suihkussa käynyt).

Nyt jatkan surffailua, silmät harittaa väsymyksestä niin ettei mitään jaksa tehdä! Ja eikös mieskin ole reissussa koko viikonlopun :/ HUOOOH! Siis vinkkejä kaivataan!!!!

Baby ja Poitsuliini joka nyt kyllä vaunuissa nukkuu :)

Vierailija

Meillä meni yö paremmin. 07:00-01:00-04:00-07:00, eli vain kaksi syöttöä. Yskä ja nuha on kyllä edelleen. Eli aamuisen heräämisen jälkeen Enni on ollu tosi äkäinen, välillä torkkuu vaunuissa. Mies toi apteekista jonkun letkusysteemin ja kyllä sillä saa ainakin paremmin kuin sillä ainun pikkuniistäjällä.

MKE77: Kyllä minä ainakin uskon, että tuon ikäinen voi vierastaa. Välillä tuntuu, että neuvolassa pidetään vauvoja " tyhmempinä" kuin oikeasti ovat, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Voihan se vauva katsella vieraita tutusta sylistäkin. Käykää vain kylässä, ei kannata kotiin jäädä. Jos tulee huuto niin sitten vain lohdutellaan...

Varmaan muuten neuvolassa nauraisivat mulle, jos sanoisin, että Enni osaa laulaa. Mutta kun osaa! Eilen lauloin unilauluja Enni sylissä, niin hän alkoi hymisemään mukana. Siis ei tietenkään mitään " oikeaa" säveltä, mutta ei se itkuakaan ollut =) Ihmekös tuo, kun laulelen niin paljon Ennille.

Nyt taustalle, tyttö hermostui totaalisesti. Jos vaikka laulelemaan...

Kukka ja Enni

Vierailija

Täällä herättiin vauvan kanssa vasta 9.30...rytmi on yhä muutoin sama,nukkumaan 20-20.30 yöllä syö 2 krt,herää 7.30...nyt siis nukkui pari tuntia normaalia pidempään.

Pikkuhiljaa olen aloittelemassa harrastuksia,ratsastusaika lauantaina tytön kanssa,isukki lähtee vauvan kanssa mukaan ja perjantaina ystäväpariskunnan kanssa pelaamme sulista nelin pelinä(sinnekin otan vauvan mukaan,kun en henno olla erossa vieläkään)

Täysimetyksellä mennään ainakin 3kk neuvolaan asti,jos painoa tullut yhä riittävästi jatkan 4kk ennenkuin annan kiinteitä(neuvolatäti kun sanoi että voin alkaa jo 3kk iässä kiinteät jos haluan)

Pari kertaa viikossa olen käynyt pidemmillä lenkeillä(8-10km)vauva mukana liinassa ja hän viihtyy vallan loistavasti liinakävelyillä.

Eilen tilasin netistä kuvioharsoja uniräteiksi,tyttö kun ei nuku päivällä ollenkaan jos harso ei ole silmillä!

Täälläkään ei ole vierastettu vielä,muistelen että aiemmat lapsemme ovat vierastaneet n 5kk iästä eteenpäin.

Tyttö saa nykyään iltaisin ns. tissiraivareita,nälkä on ja kun unettais,mutta kun on löytänyt nyrkit ja muutenkin rakastaa seurustelua yli kaiken,niin harmittaa kun uni alkaa tulemaan ja rähjää ja kiljuu kun ei tahtois luovuttaa...

Nyt on alettava lämmittämään leivinuunia ja siivoilemaan kotia...iloista torstaita jokaiselle äidille..

Oletteko jo miettineet isänpäivä lahjaa,minä olen yrittänyt keksiä...huonoin tuloksin kyllä...

Katja ja Memmukka reilut 2,5kk

Vierailija

Hyvä että olet hakenut apua. Monet jäävät kotiin ja itkeskelevät siellä ja kysyttäesä kaikki on hyvin. Oma kokemus hieman tuon kaltainen... Esikoisen aikaan ei masennukseen niin kovasti kiinnitetty huomiota meidän neuvolassa ainakaan. Mutta vanhempien ja appivanhempien avulla (ja hieman niiden nukahtamislääkkeidenkin ;)) elämä palasi raiteilleen kun esikoinen oli noin puolivuotias. Joten tsemppiä ja voimia sinne!!

Vierailija

Meillä poika alkoi tekemään ihan samaa, alkoi heräilemään yöllä n tunnin välein. Pari yötä rauhoitin ja nukutin tissillä, sitten paloi hermo. Meillä on makuuhuoneet yläkerrassa ja mies kiikutti illalla vaunut sinne ja pari yötä sitten heijasin poikaa vaunuissa ja nyt viime yönä ekan kerran nukkui taas pidempiä pätkiä! Eli kannattaa kokeilla! On kyllä varsinainen sessio, kun aamuisin retuutan vaunut ylhäältä itse alas... :)

Vierailija

Marraspallolle paljon jaksuja täältäkin,onneksi hait apua heti,kun tuntui ettei jaksa....MKK77:Tilasin harsoja www.nuppuliina.fi ja www.ipanat.fi.

olen käynyt liki joka päivä lukemassa muiden kuulumiset,palstaillut ahkerammin toisella palstalla,mutten suinkaan ole unohtanut tätäkään teitäkään!Meillä tyttö yrittää väkisin vääntää itseään istumaan,tykkää olla sylissä vain pystyasennossa,ei malta edes imeä aivan makuultaan enää.

Katja ja Memmukka reilut 2,5kk

Vierailija

Kokeilitko sitä vaunuissa nukuttamista? Anna Wahlgrenin Lapsikirjassa on tarkat ohjeet siihen unikouluun. Se ei ole mun mielestä kovin " julmakaan" kun ei yksin jätetä huutamaan vaan heijataan vaunuja. Ja tosiaan siihen menee varmaan vähintään se kolme yötä ennenkuin tehoaa. Silloin kun sen toteuttaa niin kannattaa järjestää niin, että saa sitten päivällä nukkua, kun todennäköisesti sitä ei yöllä silloin paljon voi (kun pitää niitä vaunuja työnnellä =)). Vastaavasti päivällä paljon hereilläoloaikaa vauvalle...

Toinen vinkki: En tiedä miten tarkkoja teidän neuvolassa ovat, mutta voisithan kysyä saisitko alkaa antamaan vaikka perunavelliä iltaisin. Minä kokeilisin jos olisin sinun tilanteessasi.

Vierailija

Elokuunvauva, tulin nyt pikaisesti laittamaan jotain....

Meillä on niin paljon ollut taas menoja, etten ole koneelle juuri ehtinyt. Tänään kävi vanha duunikaveri, jonka piti tulla jo edellisen vauva-aikaan, eli kolme vuotta sitten, mutta vasta nyt sitten tuli.

Sen jälkeen lähdettiin itikseen ja tultiin vasta puoli yhdeksän maissa. Kotona mitattiin kakkosen (9v.) kuume, sitä olikin 38.7....oltiin ramapattu tuntikausia kaupassa. Vauvalla on uskomattomat unenlahjat, nukkui muuten koko matkan, mutta poislähtiessä herättelin syömään, ehdittiin hoitaa tuhat ja sata asiaa=)

Saitko jotain leivotuksi? Mitä teit?

Meillä syötiin tänään taas tiramisua, se on niin näppärä tehdä ja kun on tota likööriäkin pari pullollista, niin pitää kai sekin tuhlata.

Nyt on kavereilla loppuvuodesta synttäreitä, voin sitten rutiinilla väsäillä tiramisuja, kuten taas huomenna yhden kappaleen.

Nyt tai´dan kääntyä Big Brotherin puoleen....

Huomisiin!

-Pullasorsa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat