Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoitatteko päiväkotiin jos

Vierailija

lapsi pitääkin vapaa päivän? Jos vaikka nukutte pommiin ja päiväkodissa olis pitänyt jo olla niin soitatteko aina että tänään ette tulekkaan? Musta tuntuu että pitäs soittaa mutta toisaalta tuntuu ettei hoitajat kauheesti odota että soitetaan. Kerran multa on jäänyt ilmoittamatta eikä kukaan kysellyt tai huomauttanut mitenkään.

Meille sattuu aina välillä näitä pommiin nukkumisia kun esikoinen on eskarissa ja minä muiden kanssa kotona. Joskus kun itse herään siihen aikaan että ei enää millään ehditä ja kaikki lapset vielä nukkuu niin tekis mieli itsekkin vaan nukua siihen asti että lapsetkin herää. Siihen sitten heräilee lapsetkin kun mä nousen soittamaan sinne päiväkotiin. Ja onhan se noloa soitella että pommiin nukuttiin! :) Taas tämmönen aamu nyt takana ja hoitajaa nauratti kauheesti kun soitin. ;)

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Ja ilmoitan tietysti etukäteen neuvolat ja hammaslääkärit tms. menot, joiden takia myöhästytään. Minusta on ihan kohteliasta soittaa, että me tosiaan nukuttiin pommiin eikä lapsi tule. Mutta pitäisikö sun ihan oikeasti laittaa herätyskello päälle? Voi olla lapsellesi kova paikka, kun ensi vuonna onkin pakko lähteä joka aamu kouluun. Niin ja miten meinaat silloin saada itsesi ylös ja laittaa lapsen matkaan, jos nytkään ei onnistu?

Vierailija

Kun vanhin aloitti koulun, ilmoitin joskus tekstarilla väärään puhelinnumeroon. Kukaan ei kuitenkaan kysellyt tytön perään, vaikka viesti ei ollutkaan mennyt perille. Ihmettelin tuollaista välinpitämättömyyttä.

Vierailija

Kylläse vaan aika lailla helpottaa jos saan autolla viedä!! Matkaa ei ole kun ehkä 500m mutta ylämäkeä. Keskimmäinen (2v) haluaa toisinaan itse kävellä niin aikaa meillä saattaa matkassa mennä puolikin tuntia joten pakko on pukea kunnolla päälle joka lapselle. Jos voisin viedä autolla voisin antaa aamupalan vain esikoiselle ja heittää kaikille vaan toppikset niskaan ja autoon. Nyt aikaa menee siihen että syötän aamupalat jokaiselle (kuopus 1v haluaa itse syödä joten aamupalalla kestää) ja sen jälkeen huolehdin että esikoisella on tarpeeksi päällä ja puen nämä kaksi pienintä kunnolla että tarkenevat tuon matkan. Eli jos autolla voin viedä niin aikaa säästyy lähes tunti joten miten niin se ei auttaisi aamun kiirettä yhtään!? ;) Moni on sanonut kuka siis tietää millainen mun päivä on että miten mä voin oikeesti jaksaa. Mies yritti syksyllä (kunei tarvinnut vielä vaatetta niin paljon pukea!) hoitaa yhden päivän niin ei onnistunut. Jätti leikin kesken kun tuli esikoista viemästä! Ja hän on paljon kuitenkin hoitanut lapsia joten ei siitäkään ollut kiinni ettei olis osannut.

ap

Vierailija

Meneekö teidän suunnalta muita lapsia samaan aikaan eskariin/kouluun voisivat mennä yhdessäkin.

Laitat eskarilaiselle illalla aamupala voileivät valmiiksi tai opetat hänet ottamaan itsekseen muroja. Ja se siitä.

Ihan outoa, että äidin ja sisarusten pitäisi aamulla aikaisin herätä yhden eskarilaisen takia.

Ja kun jätät homman lapsen vastuulle hän pääse sinne eskariin joka päivä.

Vierailija

Tiedän että ongelma ei yksin ole tuo hoitoon vieminen enkä sen takia loppuun ole palanut, mutta tällä hetkellä se tuntuu rasittavalta. Äitini sanoi eilen että sen huomaa musta heti jos pääsen miehen kanssa vaikka kahdestaan kauppaan ilman lapsia. Taidan olla siis väsynyt tähän lasten kanssa kotona oloon. Tiedänkin sen ja odotan kun kuuta nousevaa että uusivuosi koittaisi ja pääsisin kouluun lepäämään. :)

ap

Vierailija

ja vielä varoituksen sana; ei se opiskelukaan välttämättä mitään herkkua ole. Opiskelen itse yliopistossa alaa, jossa on paljon vaativia tenttejä ja harjoituksia. Muilla ei lapsia tunnu olevan, joten tuntuu joskus vähän selittelyltä jos ei pääse esim. ryhmätapaamisiin kun lapsi on kipeä. Mitään ei voi jättää viimetippaan ja välillä stressaa kun ei ehdi lukemaan. Toisaalta perhe-elämä tasapainottaa opiskelua ja päinvastoin. Mutta tämänhetkinen tilanteesi kuulostaa kyllä kaaottiselta. Jos psykologi todella on todennut että olet laiska ja lihava, hän ei ole käyttäytynyt ammatin vaatimalla tavalla, kannattaa ohittaa koko kommentti. Nyt ekaksi pidätte palaverin miehen kanssa ja suunnittelette viikon ruoat, kaupassakäymiset ja ylipäätään menot, ja sitten sovitte minä iltana saat omaa aikaa ja silloin lähdet kaverille tai vaikka kauppaan. Sitten siivoatte asunnon ja teette hommat jotka on olleet rempallaan. Joka aamu petaat sängyt ja laitat kunnon vaatteet, ei koko päivää yöpuvulla. Sitten olisi vielä hyvä jos saisit silloin tällöin kunnon yöunet, unien jälkeen ei kyllä ole normaalia olla suhteettoman väsynyt, joten sitä voisi vielä lekurille sanoa. Voitte pohtia myös olisko teillä mahdollista saada " vapaata lapsista" miehesi kanssa yhdessä ? LApset hoitoon la-aamuna ja pois sunnuntaina ja sitten menette elokuviin, syömään tai jotakin, jos asutte lähellä pk-seutua voisitte piipahtaa tallinnaan. Vaikka tuntuu siltä ettei millään jaksa tai viitsi lähteä minnekään, niin kyllä se kannattaa, antaa nimittäin voimia pitkäksi aikaa. Ai niin voisiko joku muu viedä lapsesi eskariin parina päivänä, sekin varmaan helpottaisi jo kummasti.

Vierailija

Ei hirveän pahalla,mutta ole iloinen,että sinulle on eskariin matkaa PUOLI KILSAA.

Minä joudun kävelemään 3,5 km päivittäin kahteen kertaan ja matkassa mukana vielä iso mahani(vauvamaha).Julkiset kulkevat puolen tunnin välein,mutta minulta ja esikoiselta matka on 5 euroa/suunta eli 10 päivä,joten en todellakaan ole halukas maksamaan 50 euroa viikossa,että saan muksun eskariin 4 tunniksi,joten ei auta kun kävellä.Paitsi päivinä jolloin sataa ja on kurja ilma.

Ja isosta mäestä sen verran,että tuosta minun matkastani puolet on pelkkää mäkeä,joten taitaa olla laiskuutta,että et muka jaksa kävellä.Jos kerran on ylimääräisia kiloja päässyt kertymään,niin etkö voisi ottaa matkaa esimerkiksi lenkkeilynä?

Meillä ei autoa edes käytetä 500m matkan takia.

Vierailija

Tuntuu että teillä ei asiat ole ollenkaan hallinnassa, jos tuollaisia yllättäviä menoja noin vaan yks kaks tulee ettei ehdi edes kaupassa käydä. Ja sentään eskari on NOIN lähellä, että yhtä paljonhan siinä menee aikaa kun ne lapset pakkaa autoon ja turvavöihin ja taas pois!

Ensinnäkin: tottakai pitää ilmoittaa jos lapsi on pois ja etukäteen ellei ole sairas! Laita ihmeessä kello soimaan jos et muuten herää tai nouse silloin kun miehesi lähtee töihin.

Itse olin myös kotona silloin pienempien lasten kanssa kun vanhin oli eskarissa, eikä mieleenkään olisi tullut pitää " vapaapäiviä" ilman syytä. Vieminen ja hakeminen ei mikään varsinainen ongelma ollut, vaikka kyllä joskus kyllästytti pukea ja riisua niitä pienempiä, ja meillä oli sentään päiväkotiin matkaa yli kilometri, joka kuljettiin kävellen, pienin vaunuissa ja muut kävellen. Aikaa täytyi varata n. 45 min suuntaansa.

Eskariaika oli 8.30 - 12.30 eikä meilläkään siihen kuulunut aamupalaa. Puoli yhteen mennessä oli haettava, koska kokopäivälapset menivät silloin nukkumaan. Meillä mies hoiti (ja hoitaa vieläkin) kauppa-asiat aina töistä tullessaan: soittaa ennen lähtöä ja kysyy mitä tuodaan. Mietin aina valmiiksi mitä seuraavana päivänä syödään, ja ruokaa tein paljon kerralla, niin ei tarvinnut joka päivä kokata.

Vähän suunnitelmallisuutta ja itsekuria peliin niin arki sujuu!

Vierailija

tuosta mielenterveystoimistosta. Meidän paikakunnalla ei semmosta edes ole! Neuvolan kautta kävin psykologilla joka ei ymmärtänyt kans yhtään! Sanoi että olen lössähtänyt läski jonka täytyy lähteä lenkille. Olen siis hakenut masennukseen apua mutta en sitä saanut! Lääkärillä kävin koska olen turvoksissa ja tosi väsynyt. Ennen kun ehdin mitään sanoa lääkäri oli jo maininnut kuinka iloinen ja hyvävointinen olenkaan! No labroja otettiin ja kaikki kunnossa, olen siis terve! Tiedänki sen että kun lapset joko nukkuu tai pääsen ilman lapsia jonekkin niin kukaan ei voisi edes kuvitella että olen väsynyt ja mulla on vaikeeta. Yritin jopa päiväkodin kanssa sopia niin että saisin hakea puoli tuntia myöhemmin (kokonais aika ei olis pidentynyt) että ehtisin syöttä nuoremmatennen kun pitä hakea, mutta se ei käynyt.

ap

Vierailija

Esikoulu on koulun yhteydessä joten sillä ei ole merkitystä ruokailun kanssa koska ruokaa ei tilata mistään ja he syövät koulun kanssa samaan aikaan ruokalassa.

Nyt tässä on kaikki ymmärtänyt mut väärin mä EN ole sitä mieltä että ei tarvitse ilmoittaa jos on poissa vaan jäin ihmettelemään että olenko minä käsittänyt väärin kun kaikki ei tunnu ilmoittavan. Itseltä jäänyt siis vaan se yksi kerta ilmoittamatta ja poden sitä edelleen huonoa omaa tuntoa!!

Ja tosta laiska/masentunut niin noista läheiset ja minä itse ollaan sitä mieltä että olen masentunut mutta kukaan ammatti-ihminen ei ota mua tosissaan koska en jätä lapsia heitteille. Nyt ollaan siis jo siinä vaiheessa että en jaksa esikoista viedä sinne eskariin mutta muuten jaksan hoitaa lapset. Kerokaa mulle nyt sitten että mistä pirusta mä apua voin kysyä kun lääkäri sanoo että sähän olet pirteä ja iloinen ja psykologi sanoo että sä olet vaan laiska ja lössähtänyt?? Mä en jaksa enää keltään kuulla että voi voi etkö tiennyt että lasten kanssa on rankkaa, MÄ TIESIN mutta syön hatullisen paskaa jos mun väsymys ja paha olo johtuu vaan siitä!! Mutta kuka mua uskoo, ei täälläkään kukaan!!

mä en ymärrä oikeesti että mitä mun tarvii tehä!! Sitä vaan ihmetellään kun vanhemmat tappaa perheitään ja sitten haukutaan että olipas laiska kun ei jaksanu perhettään hoitaa. Mutta apua et saa ennen kun olet suurin piirtein tappanu ne lapses!!! Sitä vaan ihmetellään että miten sä voit ola masentunu ku oot aamulla jaksanu sängystä nousta...siis miten kotiäiti vois olla nousematta jos jo pommiin nukkuminen on suurta laiskuutta!! Eiköhän jokainen äiti yritä hoitaa lapset parhaansa mukaan niin pitkään kun itsessä henki pihisee!!

ap

Vierailija

Emmä ole niin sanonu. Mä vaan aloin ihmetellä että eikö se ole yleinen käytäntö että jos on poissa niin siitä ilmoitetaan sen takia tämän ketjun aloitin. Vanhempainillassa ja parin muun jutun takia mulle tuli semmonen kuva että muut tuolla vie vähän miten sattuu ja pitää vapaa päiviä. Olen vaan itse tähän asti ollut aika tarkka noista ajoista ja sen takia ehkä ajanut itseni loppuun joten kysyin kuinka tarkkoja muut noista jutuista on.

T.5 eli ap

Vierailija

oikeestaan en mä edes jaksa lapsia hoitaa hyvin! Mä hoidan vaan ysömiset ja nukkumiset (keskimmäisen päikkäreitä en ole jaksanut enää) ja vaipan vaihdon, mikä sekin saattaa välillä vaihtua turhan harvoin. Koti on sekasin ku mikä ja minä täysin hermoraunio!

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat