Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reimatec+kurikset

Vierailija

Poikani 2 v aloitti juuri päivähoidon, ja eilen ensimmäisten loskasäiden tultua hoitajat kyselivat sadevaatteiden perän.

Pojalle on ostettu tänä syksynä uudet reimatec vetimet,emmekä omista sadevaatteita. Sen vuoksihan olemme sijoittaneet vedenpitäviin vaatteisiin, ettei tarvitse erikseen kuriksia.

Hoitopaikassa kuitenkin kaikkilla on oltava kurikset päällä kun märkää. Hoiitajien mukaan reimatecit kuitenkin päästävät läpi ja lapset kastuvat. Eikös sellainen Reima ole viallinen, väärin huollettu tai jo auttamattomasti liian monella lapsella jo ollut ja vahuuttaan haproitunut, jossa sulut eivät pidä?

Mites teidän muiden lasten päiväkodeissa toimitaan ?

Kiukuttaa ostaa vielä kuriksit.. eivät nekään ilmaisia ole.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

huoltaa ulkoilujen välillä. Ts. kurikset pystyy suihkuttelemaan kuivaksi ja kuivuvat päivälevon aikana, Reimatecit on pinnasta märkiä vielä iltapäiväulkoilun alkaessa ja siksi hankalammat pukea lapsen päälle.

Itekin ihmettelin asiaa, mutta sitten kerran joudun tuon kokemaan kantapään kauta kun hain poika päiväkodista pois. Tylsä sellaista ulkopinnalta märkää on pukea päälle, vaikka se sisältä oiskin ihan kuiva.

Vierailija

hommata tarravaippoja, kun housuvaipat istuu niin paljon paremmin meidän tytön päällä. Ja se myös harmittaa, kun yksi toinen perhe joutui vaihtamaan kertiksiin kun pk:ssa ei hyväksytty kestovaippoja.

Vierailija

mutta hoidossa en ole vielä kertaakaan nähnyt, et meidän pojalle olis niitä kuravaatteita laitettu:( Ja 50¿ meni niihinkin. Ja kerran myös oli lenkkarit jalassa, vaikka kaatamalla satoi vettä. Kumpparit olivat eteisessä... Oli sitten kiva viedä poika litimärissä kengissä kotiin (kävellen oltiin vielä liikkeellä). Että jossain sitten näinkin päin.

Vierailija

pukuja: Jonathan, Lenne, Reimatec, Lassie, Catmandoo ym. Mitä nyt alennusmyynneistä on kivannäköisiä löytynyt. Vaikka puvut ovatkin kosteussuojattuja niin kyllä minä olen ollut hyvin tyytyväinen siihen, että päiväkodissa on kuravaatteet laitettu päälle rapakelillä. Puvut pysyvät siistimpinä, eivät tarvitse pesua niin usein (paljon pestäessä toppapuvut aina kärsivät) eli on helpompaa ja siistimpää. Lapsetkaan eivät kärsi niistä kurahousuista kunhan ovat vaan tarpeeksi reilun kokoiset etteivät kiristä puvun päällä.

Vierailija

Silloinhan asia on ok jos vain itse on lapsen kanssa, silloin voi pukea sitä mitä haluaa ja on itse vastuussa lapsesta.

Päivähoidossa on asia eri. Lapset on hoitajien vastuulla ja jos hoitajat on sitä mieltä, että pelkkä kosteussuojahaalari ei riitä, niin silloin se ei riitä. Piste. Tälle voi olla monta syytä, esim. juuri se että päiväkodissa on vaikeaa säilyttää yltä päältä rapaista pukua, on helpompi toimia kurahaalareiden kanssa.

Kannattaakin ennen isoja vaatehnakintoja kysyä, että miten päiväkodissa suhtaudutaan ko. vaatteeseen ja tarviiko sen kanssa kurikset. Jos tarvitsee, niin ehkä kannattaa ostaa halvempi puku ja kurahousut.

Meillä on Lassien Supratec sekä välikauteen että talveen ja hyvin on toiminut. Hoidossa laittavat kurikset päälle, vaikka kotona en käytä (kun se puku on myös kosteussuojattu). Kuitenkin tuo Lassie on paljon halvempi kuin Reimatec, joten ei mene ns. rahaa haaskoon, vaikka hoidossa onkin kuravaatteet päällä.

Vierailija

Eiköhän ihan maalaisjärkikin sano, että jos maa on mutainen, kannattaa laittaa kurahousut. Haluatko sinä viedä auton penkille tai bussiin lapsen, jonka vaatteet on mutamössössä? Eri asia on sitten märkä luminen keli, jolloin vaatteet ei kuraannu. Meidän 3v lapsella on Reimatecin välikausi- ja talvihaalari, mutta ei tulisi mieleenikään olla laittamatta kuriksia jos on ihan kaamea keli. En minä ainakaan halua mutaista haalaria roikkumaan meidän naulakkoon, mielummin kiskaisen ne kurahousut pois ja pesen ne kuin että pesisin sen haalari joka kerta käytön jälkeen.

Vierailija

Päiväkodin henkilökunnalta, pojalla reimatec toppapuku, ja olin tosi tyytyväinen kun toissapäivänä olivat laittaneet kurahousut päälle. Kurikset pois ja huuhtelin ne valmiiksi päiväkotiin. Melko puhdas poika turvaistuimeen.

Vierailija

en todellakaan hanki lapselleni Reimatec pukua itseni takia vaan lapsen mukavuuden takia. Mulle on yks lysti näkyykö merkki vai ei. Kurahousuja en pue sen takia KUN EI TARVITSE!! Onko se niin vaikea käsittää, häh? Vai mikä vaivaa, kateusko?

Vierailija

Meidänkin päiväkodissa laitetaan joka lapselle kurahousut, olipa reimatecit tai muut haalarit. Jos ei ole omia mukana, niin sitten laitetaan päiväkodin lainakurikset.

Mikä ihme siinä on niin hemmetin vaikeeta tajuta, että VAIKKA ne reimatecit pitäisikin vettä, vaikka ne ois oikea sukelluspuku, niin silti kaikkien kannalta on fiksumpaa käyttää myös niitä kurahousuja. Ne on päiväkodin henkilökunnalle helpommat huoltaa (joo ovat palveluammatissa, mutta eikö heidätkin voisi ottaa huomioon), ja lapsen kannalta paremmat, koska kyllähän sitä voi jokainen kokeilla, miten nopeasti esim. vaate kylmenee ja jäätyy jos menee kostealla vaatteella pakkasella ulos. Vaikka se kuinka olisi sisältä kuiva.

Meilläkin on tällä hetkellä Reimatecit, tosin suulaiselta saadut vuoden vanhat. Hyvä haalarihan se on, ei siinä mitään. Mutta ei sitä nyt tarvitse miksikään jumalaiseksi ilmestykseksi kuvitella.

Vierailija

En mä ainakan tykkäis ulos mennessä pukea takkia, joka on ulkoa märkä vaikka sisältä olisikin kuiva. Kyllä se kosteus jotenkin kylmentää. Mielummin valitsisin kuivurilämpimän ja kuivan puvun.

Vierailija

jonkun lapsen päiväkodissa sellainen käytäntö, että välikausi-Reimateciä käytetään lähes aina ilman kuriksia erittäin kosteallakin säällä?

No, ei varmaan paikalla ketään, koska ne mutsit on töissä tienaamassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat