+++Ensikoiden torstai!!+++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Mä oon pitänyt vähän taukoa täältä, kun saatiin muutama viikko sitten vähän kurjempia uutisia spermatestistä. Nyt kun on asiaa kerinnyt sulatella, on jo vähän parempi fiilis.

Me vietiin siis näyte Väestöliittoon, vaikka vuosi tulee täyteen tuolla helmikuun paikkeilla. Mutta haluttiin viedä, ettei sitten epätietoisuus kaivelisi mieltä. Ja meillä kun on todella pitkään käytetty pelkkää keskeytettyä yhdyntää " ehkäisynä" , eikä oo " vahinkoa" tullut. Näytteen lausunnossa luki, että hedelmöityskyky on " jonkin verran alentunut" :( Me oltiin tosi murheellisia ja itkettiin, koska oli järkytys saada normaalista poikkeavat tulokset. No, seuraavana päivänä soitin sitten omalle gynelleni ja kyselin hänen mielipidettään tuloksista. Ja gyne sanoi, ettei ne niin huonoilta hänen mielestään kuulosta. Meillä oli ongelmaa liikkuvuudessa, nopeasti eteneviä ei ole, hitaita on 45%. Eli noin 5 prosenttia alentunut toi liikkuvuus, mutta ei tietenkään oo hyvä juttu, ettei oo nopeasti eteneviä lainkaan. Kokonaismäärä oli ihan hyvä, mutta tiheys jäi jonkin verran alle viitearvojen. Ja normaaleja on 9%, kun 15% tarvis olla...No, gyne sanoi, että uskoo ihan hyvin vielä luomumahdollisuuteen, kun vuosi ei oo täynnä. Mutta mä en itse oikein usko, koska mulla vielä on noita tiputteluja ja kun simpat ei oo kovin hyvät. Mä täällä valmistaudun inseminaatioon, ettei tulis sitten hirveenä järkytyksenä..

Millaiset tulokset Quiero teillä oli?

Vierailija

nyt mie onnistuin hävittämään pitkät pätkät hyviä juttuja.. en kyllä jaks auudestaan kirjoittaa kaikkea..

Q:lle piti sanoa että ONNITTELUT!!! liityn kanssasi iloitsemaan upeista uutisista! itsekkin olen vielä aivan ekstaasissa omista hyvistä uutisista :) tämä päivä onki menny aivan vain miettiessä että ensi syksynä meilläkin on oma nyytti jos kaikki menee hyvin :)

ja siitä puheen ollen, aurora, mekin alamme rakentamaan ensi kesänä ja ilmeisesti ollaan (toivottavsti..) raskaana viimosia aikoja silloin.. saa nähdä mitä siitä tulee.. :)

niin ja tämä minun pco ei ole oireillu ainakaan tiettävästi, en ainakaan yhtään osannut sitä epäillä ja siksi se tuliki vähä yllätyksenä...

mutta mieli on nyt katossa kun sai reippaat lääkitykset ja komennon labraan 3:n viikon kuluttua kun katsotaaan onko jotku arvot nousseet (siis olenko ovuloinu..), ja sitten kovasti taas piinaillaan. nyt olen aloittanut myös aamulämmön mittaamiset ja aion myös tikuttaa " oikeilla päivillä" ovista. hauska kun lääkäri määräsi " perhe-elämää" kp:lle 12-16 :) oli kyllä ilo käydä sillä tohtorilla :) (eka käynti hänellä..)

no mutta näin sitten kohti viikonloppua. kovasti ++++++tuulia ja tädin karkottajille jaksamisia :) yritän itsekkin vielä eukkoa häätää..

fio, kp5 (eka clomipäivä :))

Vierailija

ihanaa kun tääl saa näin kivan vastaanoton :) syyslomaa täs vietän ja uuden tietsikan kimpussa vähän välii.on tää niin kiva ku vihdoinki saatiin netti,tuun varmaan riippuvaiseks täst palstast.mut eipä haittaa.

aurinko meni pilveen..aattelin koht lähtä pienelle lenkille,ku on niin kiva ilma.tosin aika kylmä..

Vierailija

Täällä etelässä maa valkoisena ja pari astetta pakkasta:) Sen verran lämmintä ilmaa kuitenkin luvattu viikonlopuksi, että varmaan sulaa lumi pois muutamassa päivässä. Ja toivottavasti sulaisi, sillä meillä talon rakennus alkamassa ja kaivattaisiin vielä muutama lämmin viikko, jotta saisi talon perustukset tehtyä.

Löytyisikö joltain kokemuksia miten rakentaminen odotusaikana tai pienen vauvan kanssa mennyt? Kun tuppaa samaan aikaan olemaan molemmat projektit käynnissä, eikä kummastakaan haaveesta olla luopumassa:))

Vierailija

Diotima:mulla kävi samalla tavalla tässä kierrossa noiden tissikipujen kanssa.Ennen mulla oli oviksen aikaan jo tissit kipeät ja menkkakipuja ja nippailuja toisella puolella munasarjoissa.Tässä kierrossa ovis antoi itsensä ilmi limalla (tuli vähän,mut yleensä mulla ei tule ollenkaan) ja vasemmalla nippaili.Mites sun ovis ilmoitti itsensä?Tissit tuli mullakin kipeeksi vasta noin 5 päivää oviksesta ja kipu senkun kovenee.Itse en tuntenut mitään kiinnittymistä (kiinnittyy hedelmöittymisestä noin 6. päivänä).Vaihtelua siinäkin varmasti on.Itse vasta tajusin,et mun maanantainen vuoto saattoi olla kiinnittymisvuotoa-toivon niin!!Nyt vain jomottelee kohtua ja nippailee vasemmalta munasarjassa ja tissit kipeet ja läpöä.Ei meidän auta muu kuin piinailla ja pudotaan sit korkealta ja kovaa!! ;) Toivottavasti yksikään Enska ei enää putoa!

Vierailija

Q; tulehan kertomaan, mitä siellä väestöliitossa tapahtui! *jännää*

PauliNea ja Diotima; tsemppiä piinailuun!

Oon@, kiva, että oot kohtalotoveri...heitän luget nurkkaan, niin piinailen sun kanssa yhdessä seuraavan kerran!

+++++++tuulia ensikoille!

-mooli

Vierailija

Naksulle opiskeluintoa!!!!!

Täälläkin lunta sen verran et näkee sitä maassa olevan.En voi mitään,mut mulle tuli heti joulufiilikset!!!Olen auttamattomasti höyrähtänyt jouluun!En kyllä ite kokkaa enkä hirveesti leivo,kun meitä kuitenkin vain kaksi on,mutta siihen joulun tunnelmaan olen niiiin tykästynyt!Onko muita jouluihmisiä Ensikoissä?

Kävin lukemassa eilisen pinon...paljon taas olitte kerinneet!Tervetuloa Ull-Maij!

Queirolle onnea ja jaksamista sinne Väestöliittoon.Ei itkeminen mitään haittaa.Itse olen kanssa tavan itkijä,ja kyllä se aina välillä häiritsee itseäkin,mutta en ole muiden huomannut häiriintyvän,joten älä välitä!Onneksi asiat lähtivät rullaamaan näin vauhdilla ja pääasia,et hoidot pääsee alulle nopeasti!Onnea siis matkaan!!!!!

Fiorellallakin oli isoja uutisia.Lohdutukseksi voin sanoa,että työkaveriystävällä on sama diagnoosi.Ensimmäinen lapsi sai alkunsa toisesta clomikierrosta ja toinen yhtä nopeasti,jotne ei ehkä mene aikaakaan,kun masuasukki on sinun matkassa mukana!!!Nyt vaan tädin hätistät kiireellä pois!++++säteitä sinulle++++

Tekisi mieli kirjoitella muillekin,mut mulle tulee ystävä tänään kylää ja pitäis lähteä hommiin!++++++säteitä kuitenkin teille lähetän++++

Moolille ja Oon@lle pahoittelut tädistä!!!Kerätkää voimia uuteen kiertoon,vaikka tossa vaiheessa tuntuukin tosi pahalta...halauksia ...

Oma napa:olen ihan piinassa!Maanantaina kp22 tuli tuhrua ja kerran kirkasta vuotoa-oli ollutkin koko aikaista jomottelua viikonlopun.Hetkeksi masennuin,kun pelästyin tota kiertojen lyhenemistä joka kuukausi.Mut menkat ei alkanutkaan,ainakaan vielä.Eilen testasin Acon10:llä mut nega se oli (kp24/24-28).Silloin kiiinnitin huomiota pissan kirkkaan keltaiseen(neonkeltaiseen) väriin,joka esiintyy raskausoirelistalla.Joku kuitenkin sanoo,et B-vitamiinikin värjää pissan,jota saan niistä Multitabseista.Tiedä mihin tässä enää luottaa.Mittasin kuumeen illalla ja sain 37,2 enkä luopunutkaan toivosta!Rinnat on tosi kipeät ja raskaat,ei aiemmin ehkä näin kipeet.Nännipihoista en ole varma,siis niiden laajenemisesta.Alamahaa jomottelee hetkittäin,kovastikin:menkkajomotukset eivät mene pois,mutta nämä jomotukset menee.Ja nytkin aamulla oli lämpöä 37,0,joten en varmasti luovuta vielä.Kyllä se täti ehtii vielä tulla.Maanantaihin asti annan sille aikaa,sit testaan kp29-28,jos siis enää tarvii testata.

Tämän viestin kun saan lähtemään,niin täti kurvaa tänne tietenkin vauhdilla.Pessimistiksi täti on opettanut ja aikas nöyräksi....

Mut yritän pitää tädin loitolla....auttakaa mua kiltit enskat!!!!

Vierailija

laralei:

Lainaus:

nii piti kysyy,et pystynks mä jotenki lisätä itteni tonne nimilistaa??

Vastaat vaan normaalisti siihen viestiin ja kirjottelet omat tietosi, niin mä päivitän listan vaikka huomenna.

Olikos Ull-maij jo listassa? Nostan sen teitä varten taas ylemmäs.

Mulla ei ole hajun palaa siitä, miten olen saanut alkuni ja kauanko oli yritetty... Joulun taikaa ollut kuitenkin ilmeisesti pelissä, kun olen syksyn lapsi :)

Öitä!

-Q-

Vierailija

...olen niin hidas kirjoittamaan,kun vielä jään aina mietiskelemäänkin siinä samalla...

Q!!!!!Ihania uutisia!!!!!!! ;) :) Paljon onnea onnea hyvistä uutisista!!!!!

Ja vielä...uskon samoin kuin te,että kyllä niitä vitamiinieja voi turvallisin mielin syödä ja rautaa silloin,kun siihen on tarvis!Itse ainakin syön...no raskaaksi en ole tullut...vielä... ;)

Palaan illalla!Kivaa päivää kaikille!Mustikkapiirakka palaa uuniin!!!

Vierailija

Diotima,mulla menossa kp25/24-28,enkä ole uskaltanut mennä vessaan...pelkään tätiä!

Naksu:en ole kuullut,että MultiTabs olis vatsalle myrkkyä.Tarkoitatko,että se ärsyttäisi vatsan limakalvoa?Itse olen tässä kierrossa syönyt MultiTabs special 2+:aa,josko helpottais raskautumista.Jos raskaaksi tulen,niin lopetan pillereiden popsimisen siihen paikkaa,koska rauta ei tee hyvää alkuraskaudessa:vasta sitten kun Hb laskee liian alas.

Mun mielestä noi monivitamiinit on aika saman sisältöisiä kaikki,joten ei kait väliä,mitä käyttää.Oletko joutunut paljon syömään kipulääkkeitä,niihin Fys-vaivoihin?Kysäse apteekista,mitä vatsaa suojaavaa lääkettä voisit syödä,sellasta,mitä voi ottaa myös raskaana ollessa.!? ;)En edes tiedä,onko sinulla vaivoja ja silti tällasia pulisen...sorry...

Vierailija

Johan ootte plikat olleet kerkeeväisiä tällekin päivälle :) ! Ihania nää meidän pinot.

Q: Hieno homma! Kuulostaa tosi lupaavalta ja kiva kuulla, että käynti oli kaikinpuolin onnistunut! On ihanaa, että joku ottaa oikein asiakseen ja tekee jonkinlaista suunnitelmaa miten edetään.

Mooli ja Oon@: käskekää se tätskä nyt pian pois kimpustanne! Perhana kun tuli sotkemaan hyvät suunnitelmat! Ja sanokaa sille, että ei sitten tartte lähtee suotta tulemaan tännepäin. Ei ole tervetullut!

Laralei: Tervetuloa, tää on ihan ykkösporukka! ;)

Täällä sitä vielä kärvistellään, kp 27/28-32. Olo on mitä normaalein, ei minkäänlaista outoa tunnetta, nippailuja tai aristeluja. Huomenna varmaan viimeistään alkaa tätiennakot, ja eiköhän se mokoma tänne kaarra viimeistään viikonloppuna. (Ellei sitten Mooli tai Oon@ yrittäis sitä kovasti estää...) Oon kyllä valmistautunut henkisesti aloittamaan taas uuden kierron, koska en jaksa uskoa tärppäämiseen. Mutta katsellaan...

Kuka sitä mustikkapiirakkaa teki? Jos on vielä jäljellä ni tännekin kelpaisi :) Voisin aloittaa jo lohtusyömisen menkkojen esioireena...

Vierailija

Voi, ette arvaakaan, miten hyvin kaikki meni tänään Väestöliitossa! Lääkäri oli todella ystävällinen ja empaattinen, eikä ne opiskelijatkaan meitä häirinnyt, olivat tosi mukavia. Vähän oli sellainen koekaniiniolo, mutta yritin vaan ajatella, että nehän on kohta jo lääkäreitä...

Mutta sitten siihen tärkeimpään: lääkäri sanoi, että [color=magenta]meillä on ihan hyvät mahdollisuudet saada lapsi, jopa

ihan luomukeinoin! :D :D :D ♥[/color]

Lainaus:

Jos et jaksa lukea pitkää sepustusta, voit lopettaa tähän. :)

Lääkärin mielestä miehen spermatestin tulosta oli arvosteltu hieman liian jyrkin sanoin. Ei se ihan priimaa ollut, mutta hedelmöityskykyä voisi kohtuudella sanoa vain hieman alentuneeksi, eikä " nämä seikat alentavat huomattavasti hedelmöityskykyä" , niinkun labran tuloksissa luki.

Kuulemma eri labroissa käytetään eri viitearvoja, esim. Felicitaksessa katsotaan, että on normaalia jos 15% siittiöistä on normaalinmuotoisia, Väestöliitossa 10% ja jossain muualla vaan 4%. Ja kauneus on tässäkin tapauksessa katsojan silmässä, nimittäin se, kuinka suuri osa siittiöistä liikkuu milläkin tavalla, katsotaan kuulemma ihan silmämääräisesti. Eli jos yksi ihminen on saanut meillä tulokseksi 41%, joku toinen voisi hyvinkin arvioida saman näytteen ja antaa tulokseksi 50%, joka on se normaalin raja-arvo. Eli aikasta häilyväistä tuntuu olevan, ja kun sperman laatukin vaihtelee hyvin paljon eri päivinä kuulemma...

Kaikenkaikkiaan lääkäri oli siis sitä mieltä, että miesressukkani jätetään toistaiseksi rauhaan, ja keskitytään siihen, että mulla kierrot on tosiaan aivan päin p:tä! Lääkäri totesi suoraan, että ei tämmösessä kierrossa oikein kannata edes noilla ovistesteillä testata, kun voi näyttää plussaa vähän milloin sattuu, en nyt muista mitä kaikkia syitä siihen oli. Multa otetaan kyllä taas vaikka mitä verikokeita ja arvoja ens kierron alussa, joten kai se siihen liittyy.

Ultrassa näkyi yksi isohko follikkeli ja limakalvo oli " oikein hyvä keskikierron limakalvo" . Maanantaina meen uudestaan ultraan, jotta nähdään, onko se follikkeli lähtenyt kasvamaan ja voidaan arvioida, ovuloinko mahdollisesti ollenkaan. Eli kyllä noi mun muutaman päivän takaiset ovistestiplussa ja suhteellisen runsas valkovuoto ja hormoonijumputukset oli taas huijausta. Mutta onneksi lääkäri totesi, että ihan voi olla vaikka mitä jumputuksia ja oireita, kun näin hullusti menee kierrot, joten siitäs kuuli nyt mieskin, joka on varmaan epäillyt mua jo hurahtaneeksi!

Ensi kierrosta lähtien sitten olen dopaaja, kun mulle määrättiin Clomit avuksi ovulointia varten. Hihkaisin onnesta, kun lääkäri sanoi, että jos yritettäsi vaikka saada se kierto n. 4 viikon pituiseksi, ettei aina tarttis kahta kuukautta odottaa! :D Ja ens kierrossa myös samalla seurataan ultralla sitä ovulaatiota ja kokeillaan inseminaatiota. Samalla saadaan mieheltä siis toinen spermanäyte, ja voidaan vertailla eri päivien tuloksia, että millaista tavaraa se oikein onkaan. Luomustikin kuitenkin siis voisi meillä onnistua ehkä, jos saadaan munasolu ensin irtoamaan.

Lääkäri oli mun mielestä kovinkin positiivinen meidän vauvahaaveiden suhteen, tietysti tietyin varauksin, että jos nyt sitten sattuukin niin, että tutkimusten edetessä tulee uusia asioita ja että tästä tuleekin usean vuoden keikka... Mutta meiltä ainakin iso kivi vierähti sydämeltä! Käytiin Cafe Picnicissä varhaisella lounaalla ja tuntuu, että elämä taas hymyilee!

Onnesta soikeana -Q-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat