Neuvolakäynneistä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten teillä on työnantaja suhtautunut neuvolakäynteihin? Oletteko saaneet käydä työajalla?

Tavalliset neuvolakäynnit olen joutunut tekemään omalla ajalla, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että koska mulla on liukuva työaika, neuvolakäynneistä on tullut miinustunteja, jotka olen joutunut tekemään sisään. Neuvolassa lääkärillä käynnit ja muut tutkimukset olen saanut käydä työajalla paitsi, että matka-ajasta on tullut miinuksia, koska matkaan menee liian kauan (kuljen pääasiassa julkisilla ja neuvolaan ja Naistenklinikalle menee työpaikalta julkisilla tunnin verran). Oon pyrkinyt ajoittamaan käynnit aamuun tai iltapäivään, että olisin mahdollisimman vähän pois töistä.

Maanantaina olin sokerirasitustestissä (ja sehän kestää) omassa terveyskeskuksessa ja eilen olin neuvolassa lääkärissä. Työnantaja sitten päätti, että nuo käynnit piti tehdä omalla ajalla eli tunteja pitää tehdä taas sisään... Työnantaja on selkeästi muuttanut linjaustaan...

Liitosta kysäisin asiasta ja mä en periaatteessa voi asialle mitään, koska mulla on liukuva työaika ja pystyn järjestämään käynnit omalla ajalla (TES:ssä sanotaan, että käynnit pitää järjestää omalla ajalla, jos se on mahdollista), kun käytän liukumaa...

Sokeriarvot oli koholla, joten se tarkoittaa, että joudun käymään lääkärillä/äitiyspolilla/neuvolassa useammin. Nyt olen juuri ja juuri jaksanut tehdä normaalin mittaista työpäivää (iltaisin olen aika helkkarin poikki). Miten ihmeessä mä jaksan tehdä noi kertyvät miinustunnit sisään?

Ja voiko työnantaja vaan muuttaa linjaansa raskauteen liittyvien lääkärissä ym. suhteen?

Kommentit (2)

Vierailija

Ensiksi munkin pomo yritti, että ne ei kuulu työaikaan ja etsi hyllystä ihan sen työehtosopimuskirjan(?) kun oli niin varma asiastaan. MUTTA MUTTA neuvolakäynnit kuuluu meidän työehtosopimuksen mukaan työaikaan jos muulloin ei pääse (mulla työaika 8-16) joten pakko työajalla käydä. Mutta matkat ei tosiaan kuulu ja mullakin menee tunti per suunta =(

Kato työsopparistas mitä työehtosopimusta te noudatatte ja katso siitä kirjasta mitä siellä sanotaan niin saat mustaa valkoisella asiasta.

Vierailija

Työehtosopimuksessahan sanotaan, että käynnit pitää järjestää omalla ajalla, jos se on mahdollista. Eli tulkinnan varaa jää...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat