Kuinka kauan " katselette" vauvan flunssaa ennen kuin

Vierailija

käytte lääkärissä ? Meiän tyttö (9 kk) on kohta jo viikon ollut taudissa, aina vaan räkä valuu ja viime yönä alkoi yskiminen, kuumetta ei ole ollut. Mietinkin tässä, että olisiko syytä käydä lekurissa, jos tauti on muuttunut bakteeritulehdukseksi...toisaalta taas tiedän tk-lääkärien suhtautumisen: ai, nuhaa ja yskää VAIN, mitäs tänne tulitte :(

Kommentit (7)

Vierailija

yskä siis pari viikkoa. Ihan kotikonstein hoidettiin, ilmankostutinta, nuhatippoja ja tyynyä patjan alle.Ei ollut kuumetta. Varmaan olisin vienyt lääkäriin jos olisi yhtäkkiä kuume noussut

Vierailija

Minä vien tätä nykyä aina lapseni yksityiselle lääkäriin.Tk:ssa olen saanut huonoa palvelua,kun on pieni lapsi kyseessä haluan mahdollisimman hyvää ja luotettavaa palvelua vaikka kyseessä olisikin lääkäreistä tuntuva pieni vaiva.

Vierailija

että jos minulla aikuisella flunssa jatkuu hankalana yli viikon, niin syytä tulla lääkäriin. Joten eiköhän tossakin tilanteessa olisi jo syytä ottaa nielusta näyte, miettiä kunnon yskänlääkettä jne.

Vierailija

Mutta kyllähän se toisaalta kannattaisi käydä tarkistuttamassa (korvat), jos viikko parikin viikkoa nuhaa on jatkunut. Ja tietysti jos on kuumetta, niin aiemminkin. Ei ole koskaan tuhisteltu lääkärissä, vaikka olen " pelkän" nuhan vuoksi käyttänytkin. Tosin käytän yksityistä lääkäriasemaa, en tiedä onko sillä vaikutusta.

Vierailija

Ei esim. jaksa leikkiä, on kovasti itkuinen, ruoka ei maistu, on ylipäätään vetämätön. Pelkkä yskä ja nuha ei meillä aiheuta lääkärissä käyntiä, vaikka ne jatkuisivat pitkäänkin. Ehkä kuukausi voisi olla rajana, sitten voisin viedä lääkäriin, vaikkei muita oireita olisikaan. Jos taas kuume nousee kesken flunssan, niin se voi olla oire bakteeritulehduksesta.

Vierailija

ja sitten taas pari ok päivää.

Kuumetta ei ollut.

Sitten tuli selittämätöntä kipuitkua ja lähdin samantien lääkäriin. Korvatulehdushan siellä.

Nuha " nousee" pitkittyessään kuulemma helposti korviin, joten enää en aio katsella flunssavauvaa viikkoa pidempään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat