TAMMImasujen torstai.... :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Torstaita tammikset!

Kommentit (13)

Vierailija

Joten tänään ei tarvitse veikkailla rv päivää :)

Kaikki muuten ok, paitsi sokeriarvot lähteneet heittelemään. Kutsu sokerirasitukseen siis. Siinä olen kaikissa edellisissä raskauksissanikin käynyt, eikä niissä arvoissa ole ikinä löytynyt mitään ihmeellistä. Ei varmaan tälläkään kertaa. Keskimmäinen vekara tuotti eniten plussia sokeriarvoihin. Olin aika tarkka sokerin suhteen raskausaikana, ja yllättäen lapsi oli syntyessään 4300gr (saman päivän ultra-arvio oli 3500, joten niihin en kovin usko). Nyt terkkari kysyi, olenko syönyt mitään sokerista. No, eilen söin yhden pienen suklaakarkin, joten kovasti herkkänä on mittarit. Päädyttiin siihen, että mulla on omituinen sokeriaineenvaihdunta, joka saattaa vaikuttaa vauvan kokoon tai sitten ei.

Sf-mitta 27,5 eli keskikäyrällä mennään. Maha näytti kuulemma pieneltä, kuulemma uppoaa vauva sisälle poikkeuksellisen hyvin. Ei se minusta pieneltä tunnu... mutta kiva jos edes näyttää siltä. Vauva oli kääntynyt oikeinpäin kuten olin arvellutkin, oikein mukava kuulla. Saattaa tietenkin kääntyillä vielä, tosin itse en siihen usko (luulen että minun lantioni tarjoavat sellaisen pesän, josta ei pois pungeta kun sinne kerran on asettunut - viitaten tuohon upottavaan mahan rakenteeseen). Painoa tullut ekasta punnituksesta nelisen kiloa.

Unohdin jo kuka äsken kysyi sf-mitasta. Kyllä minäkin uskon, että ultraus sen korvaa. Kai sillä on tarkoitus seurata vauvan kasvua ja lapsiveden määrää. Nehän molemmat selviävät ultratessakin. Rosako ketjun tänään aloitti? Varmasti tarjonta vaikuttaa mittaan. Ja eniten mittaajan käsiala. Toivotaan että kaikki on kunnossa ja lapsivettäkin tarpeeksi.

Hirveä yskä minulla, joka pistää ilkeästi vasemman keuhon alaosaan. Menisi äkkiä ohi.

Unet naurattavat taas: olin kiinalaisella kosmetologilla, joka sanoi että, jos haluan yhä näyttää kauniilta, niin peli ei ole vielä täysin menetetty, mutta kiireellisesti täytyisi tehdä otsankohotus. Kaikesta sitä täytyy unia nähdä! Eikun googleen hakua: " kiinalainen otsankohotus" .

enyo rv 30+2 (varmasti)

Vierailija

Surullista Hepe!!!Kamalaa joutua luopumaan lemmikistään. Yritä jaksaa päivä kerralaan. Nyyh!

Mami, voiko joku todella olla ihan oikeesti NOIN IDIOOTTI TYÖKAVERI, että ilkee sanoo, ette vaan nyt jäis saikulle kun hänelle kaatuu sunkin työt!!!!!!!!???????????Aivan älytöntä!!!Mä oisin kuule antanut kuulla ja lujaa tohon heittoon vastauksen!!JUMALAUTA!!Mulla ottaa sun puolesta päähän. Toivon kovasti, että lääkäri määräsi sulle saikkua äitiysloman alkuun asti, perhana vieköön!!! :D Tulisieluisuuteni kumpuaa esiin juuri tämänkaltaisista jutuista!!Yritä Mami jättää omaan arvoonsa tollaset letkautukset!!!!!!!!!

No niin.

Ite vaan olen grillannut itseäni solkussa, tässäpä tämä :D Lehtiä on tullut luettua pino ja kirjakin jo. Pitäisi hakee uutta. Tänään lähdetään miehen kanssa illalla hummailemaan teatteri-musikaali näytökseen!!Mukavaa laittautua ja lähtee vähän ihmisten ilmoille käymään. Huomenna mennään syömään sellaseen buffet-pöydän antimien ääreen, että jää laivan buffeet kakkoseksi. Sitähän mä tietty odotan ku kuuta nousevaa!!Lauantaina sitten Tampereelle kyläilemään. Että on tässä ohjelmaakin.

Thuuursdaagenia kaikille!!!!

Ps.meidän vauva potkii kyllä tosi paljon päivän mittaan!!Mistä te muut tiedätte muuten, miten päin se siellä masussa on? Mulla tuntuu ehkä ihan eniten elämöintiä alavatsalla, liekö siis pää ylöspäin sit??!Milloinkahan hän kääntynee sitten siihen raivotarjontaan...ei liene kiirettä vielä muutamaan viikkoon?

Meeris 27+5

Vierailija

Täällä on kulunut pari päivää jännäilyjen merkeissä, kun kaveri joutui osastolle raskausmyrkytyksen takia, ja eilen alkoivat sitä käynnistelemään...Eipä ole vielä mitään kuulunut eilisillan jälkeen, mut toivotaan että pian, ja tietysti toivotaan että kaikki on hyvin!!! =)

Rosa2, onko tuo sun sf-mitta niinkuin liian pieni vai?

Kiinnostaa vain kun meidän neuvolassa sitä ei edes mitata...

Meillä on joka neuvolakäynnillä vaihtoehtona ultraus/sydänäänien kuuntelu, joten kun olen tähän asti halunnut joka kerta (tietysti) että ultrataan, niin kai se sitten jotenkin korvaa sen sf-mittauksen. Siis eikö se sf-mitta niinkuin kerro että lapsivettä on tarpeeksi yms...? Auttakaa tietämätöntä!

Omaan napaan sen verran, että viimeyö meni harvinaisen hyvin! Mikään paikka ei puutunut ja vessassakin kävin vain YHDEN KERRAN! Tuollaista ei ole tapahtunut sitten toukokuun jälkeen! =) Vauva potkii ihan mielettömästi, ja sillä on jo ihan selvät rytmit mitä se noudattaa. Mukavaa siltäkin kannalta, että tietää milloin kannattaa huolestua jos ei liikkeitä kuulukaan...

Mut Torstain jatkoja tammimasuille!

Marissa+Vaavi 27 ja jotain...

Vierailija

täällä oikein atk ammattilainen munailee *naurua*. Lähti vähän teksti käsistä,kun painelin enteriä oikeen urakalla.

Mukava talvinen päivä,pakkasta muutama aste. Soittelin aamulla labratuloksista ja hiivaa oli. Lisäksi supistelee paljon ja pistää tonne jonnekin sisälle emättimeen. Kysyin neuvolasta,että eikö ole mahdollista käydä äitipolilla tarkastamassa tilanne? Ei herunut lähetettä sinne, sanoi vaan että käytä se joku hiivalääkekuuri ja sillä sipuli. Suivaantuneena soitin työterveyteen ja tilasin ajan työterveyslääkärille! Sain 13.20 ajan. Inhottaa toi meidän terkka, kun sillä tuntuu olevan käsitys että " kun sinulla jo yksi on,niin ei huolta tms" .

Itse olen kyllä huolissani noista suppareista! Kohdunkaula oli jo viimeeksi vkolla 26 pehmeä ja vähän ehkä lyhentynyt. Pelottaa,ettei vauva synny liian aikaisin :-(. Toivottavasi kuitenkin kaikki hyvin...

Töissä työkavereilta alkaa huumori loppua, kun taas " joudun" menemään lääkäriin. Yksi kollega sanoikin että älä vaan jää sairaslomalle, tai joudun tekemään sun työt. Hyvä ettei tullut itku silmään... Täällä on niin kova kilpailu töistä ja asemasta,ettei tottakaan...naisia on vähän ja ne harvat on aika urakeskeisiä- vaikkakin lapsellisia..

Mites nyt kanssasisaret,kun on hiiva ja sitä lääkitään. Tuleeko avokki lääkitä samalla? Mites sänkykamaripuuhat? Meillä kun on sillä saralla oltu ihan aktiivisia koko ajan, minä suoraan sanottuna nautinkin siitä ison mahani kanssa 8-))

Mami +pikkumuru 29+1

Vierailija

rosa2: Mulla oli rv 29:lla sf-mitta 24. Mitta oli vain 2 cm enemmän kuin se oli ollut viisi viikkoa aiemmin. Lääkäri tosin sanoi, että vauva on poikittain ja se vaikuttaa mittaan. Kävin sitten eilen neuvolassa uudelleen, ja sf-mitta oli nyt 28 (rv.30+2) oli siis nyt pää alaspäin. Aikamoinen hyppäys tuli tohon mun sf-käyrääni. Lääkäri kyseli multa tarkkaan sekä eilen että viikko sitten vauvan liikkeistä. Jos vauva tuntuu liikkuvan normaaliin tapaan, ei kannata hätääntyä.

Tänne kuuluu väsymystä. Yöllä saatan valvoa välillä pitkäänkin vessassa käynnin jälkeen. Vauva on nyt pari päivää potkinut tosi voimakkaasti ja oon saanut moneen otteeseen oikein työntää hänen raajojaan masun sisään, kun potkut välillä sattuvat. Ihanaa kyllä, että vaavi elämöi kunnolla!! :-)

Myypuh rv.30+2

Vierailija

En sitten malttanut olla menemättä 4d:hen - tiistaina menin varta vasten Hkiin täältä Itä-Suomesta ja kävin Brunolla. Ja tyttöhän se on, kahden pojan jälkeen meillekin tulee sitten pikkutyttö!

Painoarvio oli 1118 g, vauva voi oikein hyvin ja kaikki rakenteet katsottiin tosi tarkasti. Itselle sai kaiken DVD:lle mukaan.

Sairaslomalla olen verenpaineen takia vielä loppuviikon, maanantaina paluu töihin, 6 vkoa olisi vielä ä-loman alkuun. Kolmannen neljänneksen raportointi, sijaisen kouluttaminen ja yhden tutkimuksen valmistelutyöt olisi vielä hoidettava. Esikoisen 9v-synttärit olisi ohjelmassa viikon päästä vkonloppuna.

Tänä iltana Yön konserttiin miehen kanssa -nostalgiaa.

Äiti ja kolmonen 28+2

Vierailija

Eilen jouduin sitten käymään illalla synnärillä. Päivällä alkoi supistella töissä puolen päivän aikaan ja ajattelin, että menevät kyllä ohi kunhan lepään kotona. Vaan eivätpä menneet. Levossakin tuli supistuksia 2-3 minuttin välein. Välillä oikein napakoitakin. Soitin synnärille ja käskivät tulla näytille. Kaikki oli onneksi hyvin eli kohdunsuu ei ollut lähtenyt aukeamaan enempää(on ollut jo jonkun aikaa sentin auki). Tulehdusnäytteitä ottivat ja antoivat kaksi viikkoa sairaslomaa. Vauva voi hyvin ja oli perätilassa-taas... Painoarvio 1340g:)

Tänään onneksi tullut enää muutama supistus ja vauva liikkuu hyvin. Kylläpä sitä vähän pelästyi eilen, että nytkö se sitten jo syntyy!?!?

Talvikki 28+3

Vierailija

No heippa tammimasut,en nähnyt pinoa joten aloittelin... Eilen ei jaksanutkaan palstailla,kun ei toisessa autossa ollut talvirenkaita niin jouduin kävelemään joka paikkaan iltasella - kauppaan, tytön tanssitunnille jne.että olin ihan puhki lopulta -ja yöllä sitten tietysti supisteli. Tänä aamuna oli neuvola,muuten kaikki OK, mutta sf-mitta oli vaan 21 cm eli sama kun edellisellä käynnillä, eli hurjalta näytti käyrä (viikkoja 29+2)! Laittoi kontrollipyynnön äitipolille kun meen sinne ens viikolla. Muilla on näyttäny olevan vähän enemmän senttejä jo aiemmilla viikoilla? Toisaalta vauveli on nyt tykänny köllötellä poikittain, että vaikuttaneeko asiaan. Lisäksi terkka mainitsi että näytän tosi väsyneeltä (kiitti :) ) ja haluanko sairaslomalapun loppuviikoksi... Sanoin kuitenkin meneväni töihin ja ottavani rauhallisesti,tunnollinen kun oon. Vähän tuli nyt kyllä huono omatunto vauvan puolesta...

No ensi viikolla on onneksi loma. Tänään on masussa aika rauhallista,johtuneeko eilisestä rasituksesta, mun mielestä aina jos itse riehun ja oon väsyny niin vauvakin on paikoillaan enemmän.

No siinäoli omista oloista paljon. Tänään on tosiaan vähän alavireinen päivä,joten taidan nyt koittaa vähän saada töitä aikaiseksi,katsotaan jos päivemmällä vaikka juttua vielä irtoaisi.

:)

Vierailija

Minäkin sitten varasin ajan sinne 4d ultraan, vaikka ei pitänytkään tällä kertaa mennä. En vaan jaksa odottaa synnytykseen asti et kumpi siellä on ja muutenkin tahon tietää onko kaikki kunnossa.. Tyttöähän noi kaikki tutut melkein veikkailee ja itsekin oon jo pitkään aatellut et tyttö siel taitaa olla.. Noh, ens viikolla sitten saa varmistuksen :) Pitäs varata myös aika sinne sokerirasitukseen, mutta kun ei kiinnosta yhtään.. vihaan kaiken maailman verikokeita ja melkein varma oon et pielessä ne arvot on kuitenkin. ja siiten täytyy mittailla itte niitä arvoja ja se vasta ärsyttävää onkin :( Tulis jo se tammikuu.. tai edes joulu. Tai alkais edes äippäloma. Työmotivaatio melkein miinuksen puolella ja silti haalin koko ajan lisää töitä, paremman rahan toivossa..

Susku 27+3

Vierailija

Meidän 8½ vuotias kissa neiti päätti ottaa ja kuolla yöllä. 10 minuuttia siitä kun elossa näin, niin oli kuollut, että nopeeta toimintaa oli. No tietty kun yöllä itkin oikein niagarana niin vauva häiriintyi ja sit valvottiin melkein loppuyö. Vähitellen alkaa olo suttaantua parempaan päin.

Mamille, sellaiset terveiset, että kannattaa hoitaa myös mies samalla kertaa. Kun oma puikkokuuri on loppu, niin jatkat miehen " hoitoa" . Canesten voidetta miehen värkkiin ja vaakatangoon, eikä tarvii erillisiä liukuvoiteita ja saa hoidettua omaa tulehdusta vielä ilman sormien sotkemista... Joskus on tullut kokeiltua. Nyt onnex pysynyt aisoissa, kun ilman raskautta on lähes koko ajan hiivaa.

Heidi 29+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat