minkä ikäisenä annoitte vettä eka kerran

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

heippa.

Eli minkä ikäisenä olette aloittaneet antamaan vettä vauvalle?Meillä 5 kk:tta tyttö eikä vielä olla annettu vettä juomaksi.Mutta maisteltu on.Meillä ollaan osittain imetyksellä ja kiinteätkin ollaan aloitettu.tarvitseeko vettä enään tässä iässä keittää??

Kommentit (6)

Vierailija

3. edellisen lapsen kohdalla (nyt4) annettiin vesipullot jo synnytyslaitoksella ja kehotettiin antamaan vesihörppy jokaisen imetyskerran jälkeen ja sitä myöten tavaksi ottaa vesi ruokajuomaksi.

Vierailija

Ja minä en ymmärrä mitä pahaa siinä on jos annat vettä vauvalle kun huuhtelet suun imetyksen jälkeen. Itse olen juottanut vauvalle vettä, kun hänellä on laiska suoli. Parempi se kuin sorkkia kuumemittarilla tai juottaa mallasuutetta.

Vierailija

Hei!

Meillä alettiin maistelemaan vettä, kun tyttö alkoi 4 kk:n iässä syödä soseita. Nyt hän on puolivuotias ja pyrin antamaan liha-kasvissoseaterialla juomaksi ainoastaan vettä neuvolan ohjeiden mukaan. (Lihan rauta kuulemma imeytyy paremmin, kun juomana olisi vesi maidon sijasta.) Joskus onnistuu, joskus on annettava maito. Muuten vesi toimii ruokailun lopuksi vain suun huuhtelijana. Nyt varsinkin, kun eka hammas on puhjennut, tuo huuhtelu kannattaa ilmeisesti tehdä.

Olen ymmärtänyt, että vettä ei tarvitse keittää enää siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa syödä kiinteitä ruokia ja maistella lattioita ja lelujaan :)

Vierailija

annetaan synnytyssairaalassa? Kuulostaa aika hassulta!! Meillä ei ole koskaan edes ollut yhtään tuttipulloa! Ja itse sentään olen alan ammattilainen ja imetysohjaajakoulutuksen käynyt! Se kyllä on mahdollista, että neuvotaan antamaan lusikalla vettä vauvan suuhun, jos vauvalla sammasta. Siis ideana suun huuhteleminen maidosta. Meillä annettu kaikille kolmelle vettä nokkamukista eka kerran lähempänä vuoden ikää, ehkä 9 tai 10 kk ikäisenä. Silloinkin ruuan jälkeen opettelumielessä. Rintamaitoa saaneet juomiseksi. Ja pienen lapsen ruoka niin sosemaista, että sekin sisältää runsaasti nestettä. En ymmärrä sitä kamalaa nestemäärien juottamista pullosta! Siis että pullokaupalla vettä maitoa tai mehua(!!) esim yksivuotiaalle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat