Asunto-ongelma miehen kanssa

Vierailija

Mies haluaisi alkaa rakentaa uutta taloa ja minä ostaa vanhan ja remontoida sitä. Saataisiin yksi ihan ok talo 80 000 eurolla ja remppaan menisi n.20 000. Sitten kun oltaisiin siinä asuttu vähän aikaa, olisin minäkin valmis lähtemään uutta rakentamaan.

Ymmärrän kyllä miehenikin kannan, että asuntojen hinnat on nyt pilvissä ja rakentamalla saisi heti sellaisen unelmatalon. Tosin se vaatisi paljon rahaa. Sen takia haluaisin aloittaa pienemmällä riskillä ja ottaa ensin vähemmän lainaa ja katsoa sitten parin kolmen vuoden päästä tilannetta uudelleen.

Kumpi järkevämpää? Puoltakaa minua tai miestäni ja perusteluja.

Kommentit (4)

Vierailija

Minun mieheni nimittäin oli olevinaan oikein remontti-reiska. Ostimme juuri tuollaisen vanhan talon ja ajattelimme että se siitä rempataan, nostetaan sen arvoa ja ostetaan sitten parempi talo. Nyt 10 vuoden jälkeen tiedän että miehestäni ei ole sen enempää tekemään remonttia kuin rakentamaan taloakaan (ei minustakaan sen puoleen) ja pelkkä remontti on jo meidät ajanut avioeron partaalle. Onneksi sitä lainaa nyt ei ole ettei sen takia tarvitse öitään valvoa.

Se remontoitava olisi pienempi riski senkin takia että siitä saisi selvillä vähän halvemmalla, onko teistä siihen. Jos se onnistuu hienosti, alkakaa sitten rakentaa.

Noin muuten olen sitä mieltä että kaikille ei kyllä sovi remontin keskellä eläminen, ja sikäli ehkä toisille kertarysäys ja uuden rakentaminen on parempi. Jos vain on aikaansaavaa tyyppiä, mitä me ei olla.

Vierailija

Siinä talossa, jota olen katsonut, olisi aika paljon remppaa jo tehtykin, joten mikään mahdoton tehtävä se ei olisi. Rakentaminen varmasti onnistuisi mieheltäni myös, jos vain olisi aikaa. Mieheni tekee todella paljon töitä ja pelkään että talon valmistumista saisi odottaa vuosi tolkulla. Valmiissa talossa voisi sentään asua.

Lisää mielipiteitä?

T:ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat