*** 30+ ESIKOT loppuviikkoon ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aamupäivää esikot!

Ajattelin naputella muutaman rivin nyt lomalaisena ja ennen illan tapaamistamme. Toivottavasti monet pääsevät paikalle, muun muassa Suiza ja ketkäs muut eivät ole ihan varmoja pääsystään? Minäkin tulen keskustaan bussilla. Meillä on kyllä jo talvirenkaat autossa, mutta en tykkää ajaa Helsingin keskustassa.

Sinulla Toukkis on aika jännät ajat! Mukavaa, jos tulet illalla Omenapuuhun.

RvaSukkula: Minulla oli samankaltainen kokemus kolkoskopiasta YHTS:llä vuodelta 1995. Minulle tuli papasta luokka 2 ja sen vuoksi tuonne jouduin. Mielestäni kohtelu oli tylyä ja nöyryttävää; tutkimuksen jälkeen vuosin verta pari viikkoa. Minullakaan ei ollut sitten yhtään mitään (ja olin silloin ollut saman ja yhden ainoan miehen kanssa juuri tuon kolme vuotta ilman mitään yhden illan suhteita) ja onneksi siitä lähtien papa on ollut aina luokkaa 1 :) Siitäs siis saivat! Mutta tuollaiset kokemukset voivat jäädä mieleen vuosiksi ja aiheuttaa kaikenlaisia pelkoja. Minulle tuo on aiheuttanut sen, että en mielelläni ota yhteyttä lääkäriin, vaikka olisi asiaakin. Totta kai käyn kaikki pakolliset papat ym. Onneksi kaikki on nyt sujunut hyvin ja neuvolakäynnit ovat olleet vain mukavia.

Minäkin ryhdyin miettimään tuota miesasiaa. Minulla on samanlainen tilanne kuin Oliveralla ja Rudiksella eli miehen kanssa sujuu hyvin nyt raskausaikana. Olemme olleet yhdessä tosi pitkään ja suhde oli välillä arkistua. Miehen Italiassa työskentely paransi suhdettamme, koska silloin huomasimme, kuinka iso ikävä toista kohtaan lopulta olikaan. Nyt mieheni on ollut kotimaassa vasta nelisen kuukautta, minkä vuoksi kotiarkemme on tavallaan uutta ja samaan aikaan tuttua aikaisemmilta vuosilta. Toisaalta vauvan odotus ja uusi paikkakunta ja koti ovat lisänneet sellaista tasaisuutta, toisen kuuntelemista ja yhdessä viihtymistä. Ei siis mitään valittamista parisuhdesaralla :)

Mukavaa päivää ja useiden kanssa näkemisiin Omenapuussa!

Katja 33+1

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

mukava lukea vielä teidän juttuja :o)

Toukkis: Ikeassa (Vantaan) ne pinnasängyn pehmukkeet on siellä vauva/lapsiosaston puolella. Ihan vastapäätä missä roikkuu näytekappaleet vauvojen pussilakanoista. Niitä on vaalenpunaisia, vaaleansinisiä (molemmat tosi nättejä, hennosti kuvioituja) ja ihan puhtaan valkoisia. Me otettiin se valkoinen ja pussilakanat valkoisella pohjalla jotakin värikkäitä ' ötyköitä' , en halua sitä perinteistä väritystä pojalle tai tytölle, kuten eilen puhuttiin.

Mulla myös kokemusta tuosta puolisosta erossa olosta (tosin ei raskausaikana), eli mies teki v. 2002-2003 työkeikkoja Karibialle (Britannian Neitsytsaarille) ja entisen asuinpaikkaamme Guernseyn saarelle. Rankkaa oli välillä; tuntui etten muuta tehnyt kuin ulkoilutin kahta koiraa, kävin töissä ja yritin pitää kotia kunnossa (ja sen päälle kävin joka viikonloppu ½ vuoden ajan hoitamassa sairasta äitiäni), ja ikävä oli kamala. Kyllä se myös lähensi meitä, sitten eron jälkeen oli yhtä juhlaa ola yhdessä taas. Voimia teille ja kyllä se aika pian koittaa kun olette kokonaisena perheenä!

Vierailija

Kirjoitanpa minäkin muutaman rivin vielä, vaikka tänään nähdäänkin ison osan kanssa. Tänään oli sielläkin päin Helsinkiä missä asun maa valkoisena, ja siitä tuli kyllä tosi kiva olo. Alkoi heti tehdä mieli piparitaikinaa!

Tänään on olo taas hyvä verrattuna eiliseen kiukku-masennuspäivään. Niinhän ne huonot hetket aina kestää vaan hetken, onneksi. Sain juuri helpotusta siihenkin pohdintaan, ettö onko pahoinvointi vielä tässä vaiheessa normaalia, kun joku oli palstalla kirjoittanut samasta aiheesta, että oli kestänyt koko raskauden. Hyväksyttävä se on, että kaikkiin ns. yleisiin " raskauslakeihin" on poikkeuksia lähes yhtä paljon kuin odottajiakin.

Toukkis, sulla on tosiaan jännää! Mulle sanoi viimeksi lääkäri, ettei siitä lasketusta ajasta kannata välittää (!), vauva syntyy kuitenkin plus miinus kaksi viikkoa sen ympärillä. Toivotaan, että kaikki menee helposti. Sulla oli myös hauska kuvaus sun miehestä, mun miehellä on nimittäin vähän samanlainen asenne, ettei niin hevillä ryhdy vaan kokeilemaan että saisko jonkun jutun näin kuntoon, vaan tuumaillaan ja katsellaan. Mulla ehtii mennä kärsivälisyys täysin sillä välin ja alan vaan kokeilemaan että onnistuuko vai ei. Ja yleensä onnistuu! Naisilla tuntuu muutenkin olevan tätä arkipäivän näppäryyttä ja kekseliäisyyttä paljon enemmän!

Cindille ja Tutannalle onnea täältäkin!

Illalla nähdään!

Jaipur 16+

Vierailija

Paitsi että ei mitään hajua missä on talvikengät ja mahtuisko ne enää ees jalkaan! Mutta tulen illalla vaikka sitten sukkasillaan :D

Huh huh, olipa yö! Uni ei meinannu tulla millään ja sitten kun vihdoin ja viimein nukahdin niin eiköhän tullu vessahätä. Kolme kertaa piti käydä veskissä ja siinä välissä heräsin siihen kun lonkat oli ihan tulessa ja alapuolella oleva käsi tunnoton. Kyllä mie alan jo ihan vakavissaan kaipaamaan entistä kroppaani ja mahallaan nukkumista!

Onneksi aamulla sain nukuttua kunnolla jonkusen tunnin.

Mutta nyt pitää alkaa touhuilemaan jotain, ettei mene ihan surffailuksi.

Illalla nähdään!

Toukkis ja Papu, tasan 38 :D

Vierailija

Taitaa tuo vajaan kymmenen sentin lumikerros hävitä yön aikana, vettä sataa lotisee ihan kunnolla. :(

Oli jo niin ihana joulumieli.

Vaan eiköhän sitä lunta vielä jossain vaiheessa tule riesaksi asti. Mahtaa mieskin ensi vuoden puolella olla jo kypsä lumitöihin jos en kykene niissä auttamaan enää. Ollaan aina tehty " puoliksi" tai edes sinne päin. Mie pidän lumitöistä ihan sinällään, hyvää hyötyliikuntaa jne, mutta jotenkin tuntuu ettei sitä ison mahan kanssa sitten jaksa tai kykene siihen hommaan jos paljon lunta sataa kerralla. Katsotaan talven mittaan sitten.

Voiskohan se kieli tosiaan kipeytyä jostain ruoka-aineesta, pitääkin ruveta tarkkailemaan. Mullahan on noita allergioitakin, joten, hmmm... Mitähän sitä tuli nytkin syötyä erikoisempaa... Ananaskiisseliä oli ainakin välipalana yhtenä päivänä ja tosi mausteista liha-perunalaatikkoa. Mansikkarahkaa vedin ison kupillisen jonain päivänä. Nyt on taas jo suht ok, " kartta" näkyy kielessä edelleen mutta ei pahemmin kirvele enää, tuntuu vain kuin kieli olisi piikkejä täynnä.

Kaikkea sitä onkin.

Mulle yksi kaveri sanoi, että sillä kaikki allergiat " hävisi" raskauden aikana, mulla taas tuntuu että herkemmin reagoin. Esim. pulssimittari-kello kun on kädessä vain vähän aikaa, niin ihottumaa tulee heti. Ja kun söin kaupan valmiita kalkkunapyöryköitä niin sain valtavat mahakivut --> raaka-aineena oli hernekuitua... Töissä oli tänään yksi työntekijä viimeistä päivää ja toi jotain kukkia kahvihuoneeseen; mie tuhisen vieläkin nokka tukossa. Ym ym ym.

Vali vali vali...

Ja mieskin lähti perjantai-iltaa viettämään kavereidensa kanssa, vituttaa! Kun tulin väsyneenä ja nälkäisenä töistä kotiin, niin sanoi vaan että lähtee kaupunkiin saunomaan kahdeksalta. Olivat suunnitelleet iltaa tämän viikon, ei sitten voinut mitään aiemmin sanoa... Mulla oli pikkaisen muita suunnitelmia, mutta ei voi mitään, nyt vitutukseen join yhden lonkeron, ja arvatkaa onko huono omatunto sen takia. Tekis niin mieli painua ostamaan tupakkaakin, mutta sen verran pystyn itseäni hillitsemään kuitenkin etten mene. Enkä olisi tuota lonkeroakaan ostanut, mutta mies toi sen mulle kun kävi ostamassa olutta, että ei vituttaisi niin paljoa... No, hyväähän se oli, mutta nyt jo silittelen mahaa anteeksipyytävästi.

Pitäähän sitä miehellä olla vapaus mennä kavereidensa kanssa, mutta kun vituttaa silti niin mielettömästi. Pakkoko siellä on niin usein käydä? Eikö niiden kavereiden kanssa voi viettää aikaa muuten kuin kännäämällä. Toivottavasti nyt sitten kotiutuu hyvässä kunnossa ja ennen aamua. Muutama viikko sitten kun soitti hakemaan neljän aikaan, niin oli niin kamalassa jurrissa, että pelkäsin että se kuolee käsiin... Oksenteli pitkin ja poikin, örisi ja itki... Oliskohan pitänyt näyttää niitä silloin ottamiani valokuvia nyt ennen lähtöä, että osaisi hillitä juomistaan tällä kertaa...? ;)

No, nyt jo vähän helpottaa kun edes tänne saa purkaa tuntojaan.

Aiotteko Cindi kertoa ristiäisvieraille että häät pidetään samalla, vai tuleeko se yllätyksenä muille?

Kirsi: milloin saat tietää haastatteluiden tuloksista? Vaadikin kunnon perustelut!

Jollain muullakin oli leivinuuni (sori en muista kellä), meilläkin se lämpiää parin-kolmen päivän välein ja siinä samalla valmistuu helposti monet ruuat. Karjalanpaistia ei voisi enää kuvitellakaan syövänsä jos sen paistaa parissa tunnissa sähköuunissa... Sen kun antaa muhia yön yli leivinuunissa, niin liha suorastaan sulaa suuhun! =) Nam!

Nytkin on mukavan lämmintä kotona, kun eilen lämmitin uunia, ihan paljain jaloin saa tepsutella. :) Me ollaan tehty isän metsässä puita ja lisäksi tilattu tosi järeää koivuhalkoa. Säästyy siinä sähkölaskussakin iso raha kun puita polttaa.

Vielä olisi vajaa kaksi viikkoa siihen rakenneultraan, miten se aika kuluu näin hitaasti... Tekis jo niin mieli nähdä pieni taas. Onneksi noita potkuja tuntuu kuitenkin joka päivä, niin tietää että siellä sentään elossa ollaan. ;)

Joo, mutta pitäisköhän lähteä kuumaan suihkuun ja sitten sänkyyn telkkua katsomaan, huomenna on vielä aikainen nousukun on koulutuspäivä tulossa. Psykomotorinen kuntoutus on koulutuksen aiheena. Miehän vedänkin jo sellaista ryhmää päikkärissä, on muuten tosi mielenkiintoista ja antoisaa! Jos teidän lapsellanne joskus on jotain vaikeuksia ja hänelle tarjotaan mahdollisuutta osallistua sellaiseen pienryhmään, niin ottakaa mieluusti tarjous vastaan! Siitä on oikeesti todella paljon hyötyä, nopeasti näkyy kehitys lapsessa! Mutta siihen on tietysti pitkä aika kun meidän tiimiläisten lapset ovat siinä iässä, ja toivottavasti ihan ilman ongelmia lapsemme saisivat kasvaa ja kehittyä. Pitäkää kuitenkin mielessä. :)

Niin, mutta nyt siis suihkuun!

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille, iloista viikonloppua! =)

sussu ja massu 18+4

Vierailija

Pääsinpä vihdoin linjoille, tänään ja eilen on nämä sivut toimineet aika takkuisasti. No eipä mulla mitään kummempaa asiaa olekaan, taitaa Vauva-sivutkin tietää sen. :)

Tutannan suuongelmista tuli sama juttu mieleen kuin Cindillä, eli kun suu kuivaa niin helpommin tulee noita haavaumia. Miulla on kanssa kielen toinen sivu vähän kipeä, siinä on jotain samantyyppistä, johtuen tuosta kuivuudesta... ja tietty kuvittelen heti että on joku kamala tauti. ;)

Viime yönä tuli perinteiset kaksi heräämistä, eka puoli kahden maissa ja toka viiden aikoihin. Ehkä näiden heräämisten tarkoitus on tosiaan valmistaa olemaan sitten vauvan synnyttyä valppaana pitkin yötäkin. Mutta olishan se ihana saada nukuttua edes yksi yö putkeen ennen tammikuuta... no se on ehkä liikaa pyydetty. Ai niin, ja sain toiseen jalkaani aivan järkyttävän suonenvedon yöllä! Niitä mulla ei yleensä koskaan tule.

Oli tosiaan mukava treffata teitä ja saada kasvoja nimimerkeille! Mutta ihan kaikkien oikeita nimiä en muista näin yhden tapaamisen jälkeen, vaikka kuinka pinnistäisin..

Voisin sanoa aika lailla samoin kuin Frida että ei meilläkään ole raskaus vaikuttanut parisuhteeseen vielä kovin radikaalisti. Mulla ei ole hormonit tosin jyllänneet mitenkään erityisesti (olikohan sekin muuten joku vanhan kansan uskomus, että olisi poika tuloillaan?), joten ei ole ollut kummempia kiukkukohtauksia. Ainakaan en tunnusta! :)

Eipä muuta, mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti toivottaa

susumi

rv 28+4

Vierailija

Ja kiitos vielä kaikille kivasta illasta, eritoten rva Sukkulalle järjestelyistä. Oli tosiaan kiva ja piristävä ilta, toivottavasti nähdään pian uudestaankin.

Mä jäin tänään kotiin tekemään etäöitä, ja ihmettelen, kun en oo aikaisemmin hoksannut tehdä tätä. Sai rauhassa pestä hiukset ja nyt keittelen aamukahvia aamutakissa pyyhe päässä ja teen samalla niitä töitäkin. Kerrassaan mukavaa. Paitsi että laitoin näköjään liikaa sokeria kahviin ja pakko mennä tekemään uusi, ja siinä onkin kauhea mellastus, koska oon niin innostunut kahvinkeitosta että mulla on kaikki mahdolliset kahvimyllystä maidonvaahdottimeen. Ainoa mikä puuttuu on mikro, se on Itävallassa niinkuin kaikki muutkin tavarat vielä kolme viikkoa, joten joka kerta kun lämmitän maitovaahtoa hellalla se tulee yli ja ihan kauhea sotku ja mellastus koko keittiössä.

Siinäpä se tän aamun kuulumiset. Ai niin Katja, eilen olit kertomassa jotain sun kaverista ja tirolilaiskylästä, mutta se jäi kesken kun tuli vessakeikka. Asuiko sekin sellaisessa?

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Jaipur 16+4

Vierailija

juuri kotiuduin töistä. Bussilla + junalla oli tänäänkin matkustettava kun meillä oli melkein -8 astetta aamulla kun lähdin töihin. Kiltisti jätin auton katokseen...

Oli todella mukava ja hauska ilta eilen, kiitos kaikille ja erityisesti RouvaSukkulalle hyvästä organisoinnista. Järjestetään vaan uusi tapaaminen vielä tämän vuoden puolella! Hyvin ehdin myös bussiin ja kotimatkalle.

Nyt osaa aika monen nimimerkin ja kasvot yhdistää. Muutama taisi jäädä " hämärän peittoon" mutta eiköhän seuraavalla kerralla selkene lisää... :-)

Monena yönä tällä viikolla olen heräillyt useammankin kerran mutta viime yönä nukuin ihan " sikiönä" ja olin aivan sekaisin kun herätyskello pärähti soimaan. Nyt laitoin takkaan tulen, vois ottaa sohvalla makeat päikkärit....

Mies kotiutuu myös kohtapuoliin työreissultaan.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Suiza 27+0

Vierailija

ja kiitos siitä siis kaikille mukana olleille :) Oli hauska nähdä jo tuttuja sekä ihkauusia palstalta nimimerkkien takaa tuttuja ihmisiä. Stockan hulluilla päivillä vaunuileminen ja " julkisilla Jumboon" olivatkin mainioita ehdotuksia! Minä ehdin illalla hyvin bussiin ja kotona höpötin miehelleni vaikka mitä (osaan kyllä olla hiljaakin ;-) ). Väsyttikin vähän, mutta minullekin tuli yöllä pari heräämistä. Kaipa tämä loppuraskaus teettää sitä. Tänään olen viettänyt lomaa kotioloissa, olen pessyt äitiyspakkauksen vaatteita ja kohta ajattelin leipoa jotain huomenna tulevia vieraita ajatellen.

Jaipur: Minulla ei ole ollut tuttuja Itävallassa, mutta yövyimme itse Hall in Tirolissa tämän vuoden tammikuussa. Paikka oli tosi pieni ja tuli mieleeni se paikkakunta, jossa te asuitte. Liekö ollut sama tai ainakin lähimaisemissa? Olimme ajaneet Euroopan halki ja yöpyneet vähemmän viehkoissa motelleissa ja majataloissa Tanskassa ja Saksassa. Hallissa asetuimme ihan hotelliin. Se oli kiva paikka, mutta henkilökunnalla oli tirolilaiset perinneasut yllään. Tuntui jotenkin kummalliselta, ikään kuin voisi olettaa, että Ilomantsissa ihmisillä on aina feresit ja Ilmajoella Jussi-paidat ja puukot! Ehkä joillekin hiihtoturisteille tuollainen saa aikaan mielikuvan jostain nostalgisesta " aitoudesta" .

Oliveran kertoma lastentarvikehankintojen tekeminen on meilläkin ajankohtaista. Viime viikollahan hankimme hoitopöydän ja nyt pitäisi alkaa katselemaan pinnasänkyjä. Olen tsekannut Huuto.nettiä, mutta emme ole koskaan ostaneet sieltä mitään. Toisaalta voisi ostaa uuden sängyn joko Ikeasta tai sitten Vauvatalo Johannasta, jossa Brion perussänky on kaupan suhteellisen edulliseen hintaan.

Ihanaa viikonloppua esikot!

Katja rv 33+2

Vierailija

Hieman olen kade teille tämän iltaisesta, täältä Oulun paikkeilta olisi turhan pitkä matka. Ehtisi nälkä tulla taas kotimatkalla.

Nälästä tulikin mieleen että olen pystynyt syömään lähes kaikki mitä ennenkin, harmittaa vaan kun kesken ruokailun vatsa on jo niin täys ettei vedä enempää. Ja syönnin jälkeen olo on kuin valaalla.

Tämän hetken intohimo on suolakurkut ja ruisleipä :P

Suosikkiruokaani maksalaatikkoakin on jo ikävä...

Eilen tuli ensimmäinen joulun mainoslehti. Ihanaa! Pakko lähteä tänään ostamaan ainakin joulukortteja :)

Mutta nyt lenkille pikkupakkaseen.

t. Nasu ja masu 10+4 (LA 21.5)

Vierailija

Ja onnea samoissa aikeissa olevalle. =)

Päivää ei olla vielä tosiaan päätetty, katsotaan nyt milloin saadaan aikaiseksi käydä maistraattivisiitillä. Näin untakin että järjestettiin pikkujoulut, joihin sitten vieraille yllätyksenä tuli pappi meitä vihkimään (eihän me edes kuuluta kirkkoon, tuskin se pappi meille tulisi...), ja minä vaan mietin että miten me se 200e maksetaan kun tuli vihkimään virka-ajan ja -paikan ulkopuolella. Hulluja unia. ;)

Onko teillä kellään tullut raskauden aikana kieli kipeäksi?

Siis mikähän mulla oikein on, kun nyt on ties kuinka monetta kertaa mennyt kieli niin kipeäksi, että oikein kirvelee. Siinä on sellaisia ihme läiskiä, epämääräisen muotoisia punaisia alueita, joissa on vaaleat reunat. Ja on sitten ihan s***nan kipeä!

Tämä vaiva on selvästikin tullut nyt raskauden mukana, koska aiemmin ei ole vaivannut koskaan. Jos haluaisi mennä jollekin kieltä näyttämään ja illistelemään, niin pitäisikö soittaa neuvolaan, työterveyshoitajalle vai hammaslääkärille?

Aiemmilla kerroilla on hävinnyt noin viikossa, nyt on ollut vasta pari päivää kipeä ja pahemmin kuin aiemmilla kerroilla.

Ihan outo juttu...

Täältä susirajalta ei pahemmin yhteistreffeille riennetä, mutta toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikalle. Ollaan me muut vaan hengessä mukana. ;)

Tänään töissä yksi 4v poika halusi kuunnella joko vauva hänelle juttelisi. Painoi sitten korvansa minun mahaa vasten ja sanoi vähän ajan päästä että kyllä se jotain murisi! Taisi nälkä vaan kurnia, mutta kun hän niin vahvasti oli sitä mieltä että vauva siellä murisi, niin sovitaan sitten niin. ;) Se poika on nyt tullut joka päivä halimaan minun mahaa, sanoo sitten että leikitään että hän on minun vauva. Haluaisi lähteä minun kotiin kuulemma yöksikin jne. Ihana vesseli!

Jees, mutta nyt pitää lähteä koiran kanssa metsään, mies jo odottelee kärsimättömänä.

Hauskaa torstai-iltaa!

Tutanna 18+3

Vierailija

Teidän tapaaminen kuulosti kivalta, harmi ettei täältä pääse mukaan niihin.

Ensin vaunuasiaa tai niiden väreistä... olen ihmetellyt että miksi melkein kaikissa on mustaa tai jotain muuta tummaa ja sitten pieni kaistale oikeeta väriä. Varmaan ei lika näy, mutta mä haluaisin jotkut värikkäät. Seitkyt-luvun vaunut ovat kyllä hauskoja ulkonäöltää, jotkut väritykseltään, jotkut taas karseita niinkuin mua kärrättiin sinapinkeltaisissa vaunuissa...). Onkohan jossain saatavilla retro-vaunuja... Me kyllä ostetaan kavereilta käytetyt, joten ei saa valita väriä :(

Lene: selkäkipuja mullakin on jo nyt. Välillä vihloo aika pahasti, kun nousee ylös sängyn tai sohvan pohjalta. En ole vielä mitään keinoa keksinyt. Tukivyötä kai vois kokeilla. Pelottaa ihan, että miten tän selän kanssa käy loppuraskaudessa.

Kirsi: täältä löytyy yksi jolla on tietoa ja omakohtaista kokemusta koeputkihedelmöityksestä (4 kertaa tehty!), että jos kiinnostaa kysellä jotain niin kysy... kannattaa ainakin kohdata se ystäväsi ihan aidosti, vaikka vaikeetahan se voi olla kun toinen on raskaana ja toinen käy läpi omaa kriisiään. Toisen kuunteleminen ja yleensäkin puhuminen on hyväksi havaittu keino, on ainakin toiminut mulla silloin itse kävin läpi pahimpia hetkiä ja ystävä oli raskaana. Mutta siis aika moni onnistuu hoidoilla, tsemppiä ystävällesi. Niin siis multa itseltäni on poistettu molemmat munatorvet, mutta hoidot lopulta tepsivät.

Onko teille muuten kommentoitu siis ihan leikkimielisesti että ootte lihavia? Mua vähän harmittaa, kun yksi työkaverini aina sanoo, että älä syö enempää kun oot noin lihava, Ihan siis vitsiksi tarkoitettu, mutta kun sen on joka päivä sama juttu! Alkaa jo kyllästyttää toi sama vitsin aihe, voisihan sitä muutakin keksiä.

Täällä on jo ne ihanat lumet sulaneet pois, uutta odotellaan kovasti.

Hauskaa viikonloppua kaikille,

Rudis 21+3

Vierailija

enpäs pääse ollenkaan eroon tästä netin äärestä, täällä on niin kiva lueskella! Kylläpä kaikille tulee herkkuja uunista, kääretottua ja sämpylöitä ja vaikka mitä.

Tosiaan asuu vielä mies siellä kaukana, mutta enää kolmisen viikkoa. On tosiaan aika tyhmää tai rankkaa olla " yksin" raskaana, ainakin silloin aluksi kun pelotti vielä niin paljon. Ja nyt kaipaisi kiukutteluolkapäätä ja itkuolkapäätä tai naurukaveria... Mä menen sinne ensi viikolla neljäksi päiväksi, ja sitten onkin enää pari viikkoa jäljellä. Me kyllä puhutaan varmaan kolme kertaa päivässä puhelimessa, mikä tietysti auttaa, mutta... Itse olen ollut Suomessa vasta puolitoista kuukautta, joten reilu kahden kuukauden ero tästä vaan tuli, hyvin pientä verrattuna Katja teidän kokemuksiin! Meilläkin menneisyydessä paljon näitä joidenkin kuukausien eroja takana, ja aina ne on yhtä rankkoja, vaikka lopputuloksena ei niistä ole ainakaan ollut haittaa suhteelle! Tosin nyt taitaa olla kyllä kaikista rankin ero, olisi niin ihanaa kertoa ihan jokaisesta pienestä jutusta toiselle. Ja myös toisinpäin on rankkaa, miehen on tavallista vaikeampi päästä sisälle raskauteen ja alkaa " odottaa vauvaa" . Meillä myös meni koko viime vuosi aikamoista kylkikylkeä kun ei tunnettu ketään muuta sieltä (sekin oli tavallaan aika kivaa), että siksi oli nyt aluksi aivan todella puolikas olo! Mutta kyllä se tästä, hengissä ollaan selvitty, ja mikä ei tapa niin...

Mutta nyt, kolmannen kerran, viikonloppuja!! jaipur

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat