Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka asutte isoissa taloissa! Eikö teistä tunnu pahalta asua tilavasti

Vierailija

kun niin moni ihminen maailmassa asuu ties missä hökkeleissä. Minä en ainakaan saisi öitä nukuttua kun ajattelisin vain kuinka itsekäs olen 300 neliön talossani kun monilla ei minkäänlaista kotia. Niin ja jos minä olisin noin varakas että olisi varaa tuollaisiin taloihin, niin en kyllä ostaisi kuin korkeintaan 100 neliön asunnon ( 4hlö) ja lahjoittaisin loput vaikka hyväntekeväisyyteen.

Kommentit (11)

Vierailija

Ihailtavaa idealismia. Minusta ei kuitenkaan tunnu yhtään pahalta asua väljästi, olen siitä vain erittäin onnellinen. Opiskeluaikana neliöitä oli paljon vähemmän ja kompastelu tavaroihin otti aina tosissaan päähän.

Olen pärjännyt ahkeruudella ja työllä, lahjoitan hyväntekeväisyyteen ja nautin siis täysin siemauksin talostamme ja niin nauttii yksi lapseni ja miehenikin. On ihaa ottaa vastaan vaikka 6 hengen lapsiperhe yökylään, kun hekin saavat vielä oleskella väljästi ja lapset voivat leikki 45 neliön olohuoneessamme ihan rauhassa, kun toisessa kerroksessa on mm. takkatila ja kotiteatteri aikuisia varten. Miksi elämä ei saisi olla helppoa ja kivaa?

T: 100 neliötä/hlö

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Niin ja jos minä olisin noin varakas että olisi varaa tuollaisiin taloihin, niin en kyllä ostaisi kuin korkeintaan 100 neliön asunnon ( 4hlö) ja lahjoittaisin loput vaikka hyväntekeväisyyteen.

Vierailija

osan käyttäisin ehkä matkusteluun ja en menisi mihinkään ulkomaisten hotelliketjujen hotelleihin vaan pieniin paikallisiin hotelleihin joista nämä ihmiset saavat myös itse rahaa.

ap

Vierailija

Niinhän aina ihmiset, joilla ei ole rahaa, antaisivat rahansa hyväntekeväisyyteen, jos heillä olisi rahaa :)

Itse ajattelin sinun ensin kysyvän, eikö suuressa talossa iske avaranpaikankammo? Itse nimittäin kuvittelen, että olisi " kolkkoa" vaikka nyt meidän kahden aikuisen asua jossakin 300 neliön talossa - kun ei kuule eikä näe koskaan, mitä toisella puolella taloa tapahtuu, kaikki on avaraa jne. Vaan ehkäpä sitten taas monille iskisi ahtaanpaikankammo tässä meidän 40 neliön kopissa :)

Vierailija

Meillä on täällä ihan nolon ahtaat asuintilat, jos vertaa muihin maihin. Siis muihin ei-kehitysmaihin. Vaikka tää Suomi onkin nykyisellään lähes kehitysmaa.

Vierailija

Samalla ajattelumallilla syömisenkin voisi lopettaa, kun maailmassa on niin paljon nälkäänäkeviä. Oletko jo tehnyt niin?

Miksemme hankkisi (laina)rahoillamme sellaista taloa, jonka haluamme. Sitä paitsi, miten se ketään muuta auttaisi, jos muuttaisimme johonkin rötisköön? Niin no, auttaisi tietysti niin, että joku muu saisi tästä itselleen kivan talon ;)

Vierailija

kun täällä vaan surffaan vapaapäivänäni netissä vaikka miljoonilla ja taas miljoonilla ihmisillä maailmassa ei ole töitä ja monet, monet eivät osaa edes lukea!

en saa öisin oikein nukutuksikaan!

Uusimmat

Suosituimmat