Täyttövaippa/taskuvaippa, jota ei tarvi pestä joka käytön jälkeen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko tollasta olemassa? Siis vaippaa, johon vois laittaa sideharsoa tms. sisään, mutta jota ei tarvisi pestä pisujen jälkeen vaan tuuletus riittäisi?

Kommentit (11)

Vierailija

Meillä on pari vuotta sitten hommatut vaipat käytössä, joten ihan en nykytilanteen tasalla ole. Mutta ainakin tuon merkkisiä vaippakuoria on ollut olemassa. Meillä on noita Vekkuleita käytössä; ovat siis ihan pelkkä kuori, ja niissä on edessä ja takana sellainen tasku johon taitellun sisävaipan päät voi pujottaa. Ja niille riittää useimmiten pelkkä tuuletus. Tarvittaessa sitten pesu.

Lisäksi olen itse tehnyt muutaman kuoren lisää. Esimerkiksi Ottobren sivuilta saa tulostettua vaipan kaavat (huom. on aika reilu mitoitus).

Vierailija

Mieluusti päätyisin sellaiseen vaippahousuun, jossa EI ole muovia. Ja joka kävisi mahd. pitkään. Vauva nyt reilu 8 kg. Aiemmin ei ole yökestoiltu, mutta sekin alkaa kiinnostaa...

Vierailija

...mulla on kyllä noita kuivaliinakankaita jo valmiiksi kun on tähän asti kestoiltu harsoilla. Mutta ei voi mitään, aattelin jos ois jotain ihmevaippoja ollu olemassa!

Vierailija

Voiko harson laittaa valmiiksi bumbyyn? ongelmana siis, että vauva konttaa karkuun ja harsojen laitto vaikeaa. oon laittanu harsot nyt pikkarien sisään mut en oo täysin tyytyväinen siihenkään.

Vierailija

Ja itseä arveluttaa ajatus moisesta vaipasta. Taskuvaipoissa on kuitenkin sisäpintana jonkinlainen kuivaliinakangas, joka on ihoa lähinpänä. Kuivaliinakangas on käytön jälkeen aina pisuista kostea, joten en käyttäisi vaippaa toiseen kertaan, vaikka täyte vaihdettaisiinkin.

terkuin Fuzzi ja tsi-fuzzi friikki;)

Vierailija

Itse olen ostanut käytettynä ja saanut TODELLA siistejä (oikein hoidettuja). Niin ja saahan ne sitten aina myytyä jos ei tunnu omalta : D

Onnea " bumpyilyyn" ; )

Vierailija

" mites tuo bumbyn vaihtaminen sujuu?

Voiko harson laittaa valmiiksi bumbyyn? ongelmana siis, että vauva konttaa karkuun ja harsojen laitto vaikeaa. oon laittanu harsot nyt pikkarien sisään mut en oo täysin tyytyväinen siihenkään."

Meilläkin kontataan lujaa karkuun, mutta olen säilyttänyt tuon hoitopöydän ihan siksi kun jostain syystä siinä poika pysyy paikallaan (psykologiaa?!).

Eli täytän Bympyt aina valmiiksi (harsoja/tai imu(t) eli en ala etsimään ja täyttämään vaippoja siinä vaiheessa kun vaipatettava on ilman vaippaa.

Tykkään kyllä Bumpyistä tosi paljon vaikka kestoilenkin vain osa-aikaisesti. Nyt tilasin Igu*leesta MiniBunseja ja ajattelin kokeilla niitä harsojen tilalla.

Vierailija

meillä toimii ainakin Bumpy-kuori aivan loistavasti. Harson ja lisäimun /kuivaliinan kanssa. Kuori on napakka ja pitää pisut ym. sisässä ja ei tarvitse kuin tuulettaa vaihtojen välit.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat