Pinoon ne jotka täyttävät tällä hetkellä työtön-työtön

Vierailija

lappua. Minä ja olo on kuin tulisilla hiilillä kun työtä ei löydy ja koulutuspaikkaa ei irtoa ja se saatanan typerä laki on jo lähellä kun vuosi vaihtuu. Silloin aletaan tekeen orjatyötä missä työnantajat selvii voittajana, apua.

Kommentit (15)

Vierailija

ei kunnon töitä ole tai muuten tippuu pois päivärahoilta. Siis mennä 8e päivä tekeen täyttä päivää duunia ja työnantaja ei maksa mitään vaan saa ilmaisen tekijän.

Vierailija

hyvin. Mutta tuskin johtuu sinun aktiivisuudestasi tai tmv. Ehkä koulutuksesi on se että saat hyvin töitä tai satut asumaan hyvällä paikkakunnalla jossa sinua tarvitaan. Itse saisin töitä kotipaikkakunnaltani vaikka heti (soittoja on tullut perään ym). Mutta miehen työn perässä muutimme pienemmälle paikkakunnalle ja vaikka olen ollut kuinka aktiivinen niin töitä ei vain ole. Olen jo toisen kierroksen soittoja tehnyt kaikkiin paikkoihin joissa on sairaanhoitajia töissä mutta minulle on sanottu että tietosi ovat kyllä tallella ja soitamme heti kun tarvetta on.

Olen sairaanhoitaja enkä muuta hommaa osaa. Miksi siis turhaa hakisin esim leipomoon töihin tmv? Tai tiskaajaksi jonnekin kuppilaan? Pakkohan minun on olla tässä ja nyt käytettävissä oman alani hommiin jos kutsu tulee. Juu ja mc donaldsiinkin varmaan pääsisin, heh ja hoh. Kyllähän niitä paikkoja löytyy. Mutta jos on jo jokin koulutus niin ei sitä nyt ihan mitä työtä vaan viitsi alkaa tekemään. Vai teetkö sinä?

Vierailija

Töitä olen halenut useamman kuukauden (terveydenhuoltoala), mutta en ole saanut:(

Mikä uusi laki? En ole ihan ajan tasalla, kun olen ollut monta vuotta lasten kanssa kotona enkä kauheasti työttömyysasioita seuraillut...

Vierailija

Onneksi ei tarvitse täytellä lappuja. Mä en tajua sellaisia ihmisiä, jotka ruikuttaa jossain kortistossa ja luukulla, että kun ei oo töitä...

Itsekin olen ollut työttömänä pieniä jaksoja (max viikon kerrallaan) ja AINA olen itse pystynyt työllistämään itseni.

Köllöttelettekö te vaan sohvalla surkeena ja ootatte, että joku hakee teidät duuniin? Vai ettekö te tosiaan osaa mitään?

Kun hakee rohkeasti töitä ITSE, on aktiivinen ja osaa esiintyä edukseen, saa aivan taatusti töitä. Eikä tarvitse tehdä mitään paska duunia kuten siivoilla toisten jätteitä.

Onnea vaan kupongin täyttöön. Minä hoidan lasta kotona ja teen keikkatyötä ja tulemme upeasti toimeen. Ihanaa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

ei kunnon töitä ole tai muuten tippuu pois päivärahoilta. Siis mennä 8e päivä tekeen täyttä päivää duunia ja työnantaja ei maksa mitään vaan saa ilmaisen tekijän.

Missäs välissä niitä töitä ehtii sitten kysellä?

Vierailija

Voi olla ettei saa olleskaan jos hyvätuloinen mies tai sitten saa pienempää. Lapsista saa korotuksen ja mä esim. saan täyden kun isotuloinen ukko puuttuu niin 442e ja 1 lapsi. Jos esim. 3 lasta saa käteen täytenä joku vähä yli 500e.

Vierailija

en saanut mitään päivärahaa miehen tulojen takia, joten sanoin työkkärissä etten halua enää työtön työnhakija.

ootteko miettinyt kuin moni on myös kotona työttömänä, olematta ollenkaan työnhakija?

mietin vaan kun aina puhutaan " työttömyys lissääntynyt/vähentynyt jne" niin monikohan jää laskuista näin ollen pois?

ymmärsitteköhän? toivottavasti....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat