Olenko ylimustasukkainen??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tilanne on siis tämä: Olen pienen lapsen yh-äiti, ja löysin aivan ihanan miehen 7 kuukatta sitten.. Mies ja tyttö tulevat älyttömän hyvin toimeen... Aloin keskustella joulusta, miten hän sen meinaa viettää... Suoralta kädelä tuli vastaus; ex tyttöysävän ja poikansa kanssa.. He seurustelivat n.7 vuotta, erosivat monta kertaa, aina takaisin yhteen.. Tämä on nyt toinen joulu, jolloin ovat erossa, ensimmäisen joulun ymmärrän, olivat juuri eronneet, joulu yhdessä.. Nyt erosta jo pitkä aika, molemmilla uudet... Mielestäni kuullostaa hassulta, vielä kun ovat aika huonoissa väleissä nyk. tiuskivat vain toisilleen ja exä valehteli minulle monia asioita miehestä... Pitääkö minunkin pyytää exäni juhlimaan joulua kanssamma (siitä ei nyxä pitäisi) vai mikä hitto on eronneiden joulukäytäntö.. Olen aika pihalla... Joulu on mielestäni rakkauden aikaa, olisi mukavaa saada juhlia sitä myös oman rakkaansa kanssa... =( Olenko vaan yliroikkuva ym...?

Kommentit (6)

Vierailija

kun en oikein ymmärrä... Eli oletko kysynyt mieheltä miksi hän haluaa viettää joulun exän kanssa? Minusta (olen 1v4kk pojan yh) kuulostaa siltä, että hän haluaa osallistua perhejuhlaan poikansa takia. Eikös se kuitenkin ole tärkeintä? Minusta se on ihan ymmärrettävää.

Vierailija

Tulee mieleen, että onkohan mies sittenkään tosissaan sinun kanssasi. Jos hän haluaa olla oikeasti kanssasi, niin hänen perheensä on sinun luonasi höystettynä omalla lapsellaan. Ei eksän luona!

Ja kuten 2 kirjoitti, niin kyllä lapsi varmasti tietää, ettei vanhemmat ole enää yhdessä. Mieshän voi varmasti nähdä lastaan muuten jouluna, mutta mielestäni mokomat yhteisvietot vain osoittavat sinulle paikkasi. Ota puheeksi tämä ja kerro, mitä tunnet asiasta. Ehkä mies ei tajua tai sitten haluaakin näyttää sinulle jotain!

Vierailija

Tietyt asiat muuttuvat ja ovat historiaa, kun eroon on päädytty. Tätä joulunviettotapaa on tietty helppo puolustella sillä, että lapsi tykkää, kun kaikki ovat yhdessä jouluna. Mutta lapsihan varmasti valitsisi sen, että vanhemmat ovat yhdessä aina, jos pääsisi tällaiseen vaikuttamaan. Tämä ei ole mielestäni asia, jossa lapsi päättää. Meillä poika on vuorojouluin kummankin luona. Yleensä niin, että jouluaatto ja joulupäivä samassa paikassa ja sitten tapaninpäivänä vaihdetaan. Ja jos on joulun minulla, niin on sitten uudenvuoden isällään... Ei ole ollut ongelma. Totta kai jouluna tulee poikaa ikävä, jos hän on isällään, mutta sellaista se on ja voi voi. Olisi käsittämätöntä, että nykytilanteessa, jossa meillä molemmilla on jo uudet kumppanit, toimisimme millään muulla tavalla. Enkä kyllä ajatellut, että meidän pitäisi kutsua exäni ja hänen avonsa jouluksi kylään tämän vuoksi. Olisi minusta todella teennäistä ja latistaisi vain joulun. Yhdessä ollaan päiväkodin joulujuhlissa, kevätjuhlissa ja aikanaan kun poika pääsee ripille jne.

Vierailija

Mun mielestä ei oo ihan normaalia... Itse olisin myöskin mustasukkainen enkä hyväksyisi tuota. Jos miehesi selittää asian niin, että haluaa olla poikansa kanssa niin eikö poika voi tulla teille jouluaatoksi tai joulupäivänä? Kyllähän pojalle on jo selvinnyt ettei iskä ja äiti asu yhdessä, mitä sitä sellaista leikkimään varsinkaan kun eivät kirjoituksesti mukaan ole edes hyvissä väleissä. Menee pian joulu riitelyksi :(

Kirjoitit että miehesi exälläkin uusi suhde. Miten hän mahtaa reagoida kun miehesi on menossa sinne joulun viettoon. Aika ihme touhua :(

Miehet ei joskus oikein tajua asioita :) Koita saada hänet ymmärtämään miltä sinusta tuntuu ja esitä vertauskuvallisesti vaihtoehto että lapsesi isä tulisi teidän joulunviettoonne. Tuntuisiko se miehestäsi mukavalta?

Tsemppiä! Äläkä anna periksi. Joulu on perhejuhla jota ei minun mielestäni tule viettää exien kanssa. (Tästäkin tietty joku vetää herneet mutta tämä onkin vain minun näkemykseni).

-HN-

Vierailija

Minusta kukin tavallaan. Me olemme eronneet, mutta vietämme lasten vanhempina yhdessä joulua. Joulu on lasten juhla ja sen yhden illan kyllä kaksi aikuista ihmistä pystyy käyttäytymään sivistyneesti. Vaihtoehtona olisi, että toinen vanhemmista viettäisi joulun ilman lapsia ja kumpikaan meistä ei siihen suostu. Kaikki tietävät, että vanhemmat eronneet eivätkä tule enää olemaan yhdessä, mutta koska meillä yhteisiä lapsia, niin olemme tekemisissä toistemme kanssa muutenkin jatkuvasti.

Vierailija

Olen yrittänyt puhua asiasta, miehen äiti kuulemma vaatii saada juhlia joulua niinkuin ennenkin, mitä en usko... lapsen äiti antoi viime jouluna lapsen isälleen illalla, jotta pääsee ulos.. Mielestäni joulun voisi sitten viettää niin että äidillä päivän ja illaksi meidän kanssa ja toiseksi joulupäiväksi.. ja tiedoksi, että vanhemmat todella tiuskivat ja nälvivät toisiaan, aina, myös lapsen ollessa paikalla, sekö olisi mukava joul pojalle? ja poika todella tietää että äiti ja isi eivät olee enää yhdessä, siitä hän sanoikin kerran, että on iloinen kun äidillä on kalle (nimi muutettu) ja isillä sinä, koska äiti ja isi aina vaan tappeli... että hyvin tuo poika tietää ja ymmärtää.. omaa exääni en juhlimaan kanssamme pyytänyt, enkä aio.. vietämme tytön kanssa sitten kaksin ensimmäisen kunnon joulun (toisen, mutta nyt ymmärtääkin jotain)... kaikille teille kiitos vastaksista, ja erittäin hyvää talvea ja joulun odotusta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat