Ymmärsinkö nyt oikein, päiväkodin tätejä harmittaa Reimatecit?

Vierailija

Meillä lapsi menee hoitoon ensi vuoden alussa ja kotona olen tykännyt pitää lapsella ko. merkkisiä haalareita. Muita ei edes ole. Kun nyt vien lapsen hoitoon, en ajatellut että haalarit olisivat punainen vaate heidän hermoilleen (vaikka punaiset ovatkin...).

No, jos asia on tosiaan ongelmallinen, voin toki jatkossa ostaa heitä paremmin miellyttävät haalarit. Tälle talvelle saa kyllä vanhat kelvata.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

kyllä, itse jouduin korvaamaan. en tiedä onko yleinen käytäntö.. myös kerran kun vahingossa pudotin yhden lapsen yskänlääkepullon lattialle ja se hajosi jouduin ostamaan uuden pullon tilalle.

Vierailija

Päiväkodissa on sääntönsä, eikä niistä varmastikaan voi jokaisen kohdalla ruveta joustamaan, joten siihen pitää sopeutua tai sitten vaihtaa hoitomuotoa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jos joku päiväkoti vaan toteaisi, että voi voi, meillä nyt vaan on nämä leikit niin rajuja, että lapsen silmälasit eivät niitä kestä. Eli siis antaisivat vaan mennä rikki. Niin kuin ilmeisesti kosteussuojahaalarien kanssa jossain todetaan.

En tajua, miksi on niin hankalaa, jos jollain on reimatecit. Mutta päiväkodin pitäisi huolehtia siitä, että pysyvät kunnossa, kuten muutkin vähän arvokkaammat tavarat.

Jotkut päiväkodit nyt vaan ovat tulleet siihen tulokseen, että ne kuravaatteet vaan ovat heidän käytössään paremmat kuin kosteussuojahaalarit yksistään. Ja sitä hankaluutta, jonka ne saattavat aiheuttaa, et voikaan tietää, ellet ole kyseisen tarhan henkilökuntaa. Ja nimenomaan, tällä vaatesäännöllä halutaan juuri huolehtia siitä, että haalarit pysyvät kunnossa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Siten liittyy niihin sääntöihin. (haloo...)

mutta eipä ole tarvittu kun muutaman kerran ja ongelmaa ei ole ollut. Hyvä niin koska en ymmärrä miksi niitä vaan " sääntöjen" takia pitää kiskoa kaikille muksuille?

Vierailija

kurahousuja. Mielestäni nykyään kosteussuojaus on niiiiiin yleistä, että päiväkotien normaaleihin rutiineihin pitäisi kuulua sellaisten haalareiden asianmukainen kuivaaminen.

t. 66.

Vierailija

hengariin kuivumaan. Hyvin kuivuu kolmessa tunnissa. Laittavat kurikset päälle, jos vanhemmat haluavat. Siis vanhempieeen toiveiden mukaan toimitaan. No big deal, taitaa olla asennekysymys....

Vierailija

eri asiaa.

1. Onko kuriksia pakko käyttää ollenkaan?

2. Onko vanhempien oma vika, jos kosteussuojatut haalarit pilataan päiväkodissa.

Mun mielestä on ihan täysin ok, että kaikki tarvitsevat myös kuravaatteet päiväkodissa. Mutta se ei ole, jos päiväkodissa pilataan kallis haalari kuivattamalla sitä väärin.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

On todella ihmeellistä, että pystytään ostamaan 150 euron haalari, mutta sitten napistaan kun pitää kurahousut ostaa. Tuleehan se tietty kalliiksi, jos pitää kaikki olla Rukkaa. Eihän Reimatecin päälle voi vetää mitä tahansa kurahousua.

tunkea puvun päälle. Syksyn rapakeleissä vielä jotenkin ymmärrän, mutta näin talvella en millään. Mutta onneksi meidän päiväkodissa ei ole ongelmana kosteussuojattut puvut ja puvun voiihan samalla tavalla suihkutta kuin kuriksetkinja tosiaan kun kääntää ympäri kuivuu nopeasti

Vierailija

on päällä! Ja kyllä, ongelma poistuu kuriksien käytöllä.

Kammottava tuo itsensä hoitajaksi tituleeraaman ihmisen kommentti.

Ei mua kiinnosta... Olen vaan töissä.

[/quote]

Vierailija

Täytyypä sitten hakea takautuvasti. NO EN KAI HAKISI KOSKAAN MOKOMISTA ASIOISTA KORVAUKSIA, KUKA ON NIIN PELLE!!! Mulle tärkeintä on, että lapsi on HENGISSÄ kun haen sen hoidosta! Vielä jos on syönytkin jotain ja ehkä leikkinyt kavereiden kanssa niin aina plussaa, mutta vaatia korvauksia vaatteista! Ei helvetti, että on törkeitä ihmisiä voi hoitaja parat!!!

Vierailija

ollaan onneksi tietoisia ettei kostussuojattuja pukuja kuivata kuivauskaapissa. Siitä heillä on laitettu lappu kuivauskaapin oveen ja lista että mitä pukuja ei sinne voi laittaa.

Olemme sopineet päiväkodissa niin että laittavat aamulla kurahaalarin puvun päälle jos ilma niin vaatii. Iltapäivällä laittavat sitten pelkän puvun ja hoidan huuhtomisen ja huoltamisen itse kotona.

Minusta tämä käytäntö on erittäin hyväksi havaittu ja olen kuullut kyllä ainoastaa positiivista palautetta kun hoitajatkin ovat sitä mieltä että kiva kun ei tarvitse aina niitä kuriksia pukea.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat