Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jälkivuodosta!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla oli kunnon veristä jälkivuotoa vain pari kolme päivää synnytyksen jälkeen, sen jälkeen väheni huomattavasti ja oli jo tosi vaaleaa ja vähäistä. Nyt synnytyksestä kulunut 10 päivää ja tänä aamuna tullut ihan kunnon helakanpunaista vuotoa ja suhteellisen runsaasti (menkkamaisen runsaasti, sillai että pari kertaa olen tänään siteen vaihtanut). Soitin neuvolaan ja täti sanoi sieltä, että seurailisin tämän päivää ja huomenna ottaisin yhteyttä sinne osastolle, missä olinkin, jos ei ole vähentynyt. Olen nyt ihan puolipaniikissa, että onko tämä normaalia. Kuumetta ei ole, eikä mitään sen kummempia alavatsakipuja...Onko kellään muulla ollut tällaista? Jotenkin oma järki sanoisi, että mun vuoto ollut todellakin niin vähäistä sen parin päivän vuodon jälkeen, että jospa kohtu nyt pääsee vasta lopullisesti tyhjentymään. Mulla oli siis alatiesynnytys.

Kommentit (3)

Vierailija

pari päivää kesti se kova vuoto synnytyksen jälkeen..sit väheni ja muuttu sellaseks rusehtavaksi ja tosi vähäiseksi..

nyt on taas ruvennut tulemaan kunnolla sellasta kirkkaan punaista ihan kuin menkat..

mitään kipuja ei ole joten en ole huolestunut..

eikä oo kyllä käyny mielessäkään huolestua..

imetyskin on loppunut..

ajattelin vaan et ne menkat kai sit alko nyt jo..

alatie synnytys minullakin ja tyttö on nyt 3vk ja 3pv..

ehkä viikon ajan on nyt tullut sitä vuotoo taas enempi..

mutta nyt kun tarkemmin mietin niin on kyllä muutaman kerran alaselkää silleen jännästi jomottanu..

mut en oo kyllä tähän vuotoon sitä yhdistänyt..

no en tiedä..

pitää huomenna itselläkin neuvolaan soitella jos ei asetu toi vuoto ennen sitä..

äippäli&tytöt

Vierailija

Mä nyt sit oletan että olet se sinisiipi jonka vietti aikaa oman vauvansa kanssa taysin lo5:sella samaan aikaan kun minäkin oman tyttöni kanssa? jälkivuodosta...niin vuodan minäkin ja reilusti, välillä lakkasi jo, mutta alkoi uudelleen. Kävin jo lääkärissäkin kun alavatsa ja alaselkä oli kipeä, mutta mitään ei ollut. Vuoto voi kuulemma vaihdella melkosesti. Joten älä panikoi...

Hukkasin puhelimestani numerosi, joten tässä pikaisesti kuulumiset. Ei päästy kotiin silloin maanataina kun te jo pääsitte lauantaina. Oltiin jo jalka ovenraossa lähdössä, niin lääkäri tuli sanomaan että sydän pitää tutkia uudelleen. Lopputulos oli että tytöllä alotettiin lääkitys rytmihäiriöhin ja kuukauden kuluttua on jatkoseuranta. Päästiin kotiin nyt viime perjantaina ja nyt opetellaan sitten tätä kotona olemista. Yöt on mennyt valvoessa, mutta ei haittaa yhtään tän sairaalarumban jälkeen...Tyttö on melkoinen yövirkku.

Toivottavasti teillä on lähtenyt sujumaan hyvin !

Vierailija

Minulla sektiosta aikaa 3vk 1vrk ja tänään/yöllä alkoi tulla taas runsaammin, ihan menkkavuotomaista punaista. Sairaalassa housut jalkaan saatuani olisin pärjännyt tavallisilla siteillä ja kotiin tultua 10 vrk:n päästä jo pärjännyt pelkillä pikkuhousunsuojilla ja nekin usein säilyneet viimeisen viikon ajan ihan puhtaina... Ehkä kohtu tyhjenee vauhdikkaammin, kun eilen tuli käveltyä enempi. Aina kun olen kävellyt jotain 200 metriä (neuvolareissuja) niin ain sen jälkeen on tullut vuotoa enempi, mutta eilen tuli käveltyä ehkä 500, max 1000 metriä...

Seurailen itsekin. Niin kauan en ole huolissani kun ei ole kipuja, hajuja, eikä tule hyytymiä, tai tämä ei runsastu tästä enempää.

Sairaalasta sanoivat kotiinlähtiessä että jälkivuoto kestää normaalisti jotain 4-6 viikkoa, vaikka tulisi vähempikin ja että kävely edistää paranemista jne...

Uusimmat

Suosituimmat