vauvan kakka kiinteitä syödessä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Vauvan kakka on yleinen keskustelun aihe äitien kesken, mutta siitä huolimatta en oikein tiedä, millaista kakan pitäisi olla. Myöskään neuvolassa ei ole ollut aikaa kysyä tätä tärkeätä asiaa.

Meidän tyttäremme on puolivuotias ja syö kiinteitä ruokia neljä kertaa päivässä. Aamulla ja illalla puuroa, lounaaksi liha-kasvissosetta ja jälkiruuaksi muutaman lusikallisen hedelmä- tai marjasosetta. Päivälliseksi annan kasvissoseen. Ruokajuomana pääasiassa on rintamaito ja välipalana on pelkkää maitoa.

Kakan koostumus on vaihdellut tämän puolen vuoden aikana tosi paljon. Pelkällä rintamaidolla ollessa se oli löysää, mutta kiinteisiin siirryttäessä se on ollut selvästi kiinteämpää. Nyt 2-3 viikon ajan kakka on ollut hyvin kiinteätä, välillä jopa kovaa. Väriltään se on aivan tummaa (tummanvihertävää-rusehtavaa-lähes mustaa). Kakka tulee pieninä " kanin papanoina" ja välillä isompana laattamaisena muodostelmana. Kakan kovuudesta huolimatta tyttäremme ei mielestäni kärsi ummetuksesta (ainakaan niin, että hän sen näyttäisi). Hyvin kyllä kuitenkin tietää, koska kakka on tulossa, kun hän sitä " ähertää" .

Kuulostaako nämä viimeaikaiset tuotokset tutuilta vai vierailta? Eli millaista kakkaa teilläpäin tulee, kun vauva syö kiinteitä ruokia?

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä myös samanlaista papanakakkaa tai " laattamaista" , ja väri on tosi tumma (porkkanapäivinä oranssihko). Tyttö on 6,5 kk ja syö aamu- ja iltapuurot ja kaksi soseateriaa päivässä. Kiva kun aloitit tämän keskustelun, koska olin juuri itse miettinyt ovatko kakat liian kiinteitä. Meidän tyttömme nimittäin juo aika vähän aterioilla (tosin välipalalla ja kerran yössä pelkkää maitoa) ja aloin jo huolestua alkaako hän kuivua, kun kakat niin " kuivia" . Mutta ilmeisesti ei...

Vierailija

Hei!

Olen antanut muutamana iltana luumusosetta ja se on vaikuttanut huomattavasti kakkaan. Nyt kakkaa tulee runsaammin kuin ennen ja se on selvästi löysempää. Jatkamme siis tällä tiellä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat