Kotiäitiysangsti

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tajusin tänään, että minuun on iskenyt kotiäitiysangsti. En jaksa enää yhtään puistossa ramppaamista, rattaiden työntelyä, ruoasta ja vaipoista puhumista ja trikoopaidassa hillumista.

Olen tämän syksyn opiskellut noin 15 h/vko, joten täysiaikainen kotiäiti en enää ole. Lapset ovat 3,5- ja 2-vuotiaita. Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi tai jaksaisi olla lasteni kanssa, vaan tässä on enemmänkin kyse jonkinlaisesta identiteettikriisistä. Kun olen nämä 3,5 vuotta ollut kotiäitinä, olen tavallaan valinnut tietyn elämäntyylin, ollut siihen ihan tyytyväinen ja samaistunut muihin vastaavassa tilanteessa oleviin. Nyt kun olen " päässyt" maistamaan myös muuta elämää opiskelun muodossa, niin alkaa se puistossa ramppaaminen (ja kaikki muu, mitä kotiäitiyteen liittyy) tökkiä pahemman kerran.

Pitäisi kuitenkin saada potkaistua itseään sen verran peffalle, että jaksaisi lasten takia viedä nämä kotipäivät kunniallisesti läpi. Onkohan kenelläkään muulla tämänsuuntaisia tuntoja...??

Kommentit (3)

Vierailija

Olen aivan kurrkuani myöten täynnä kotona oloa.katson aamulla kateellisena kun naapurit lähtevät liikenteeseen ja ihmisten joukkoon.Nyt kaksi viikkoa samaa rataa,puistoon,syämään,päikkäreille,ruoan laittoa ja jne. aaarrrggg... eikä mitään muutosta ole tiedossa parenpaan vaan ainoastaan toiseen suuntaan nimittäin toinen lapsi tulossa ja kotiäitiys jatkuu ainakin vielä vuoden.Mitenkähän tästä selviää täysjärkisenä?

Vierailija

Kyllä on aina mukavaa mennä pariksi päiväksi töihin ja yhtä ihanaa on 2-3 (10- tai 12-tuntisen) työpäivän jälkeen jäädä kotiin.

Eli tämä yhdistelmä on minulle juuri nyt aivan mahtava (ei liikaa kumpaakaan!!!) mutta lapsille ehkä on hieman hankala hahmottaa onko huomenna hoito- vai vapaapäivä...

Mutta aikansa kutakin.

Jos tekisin täyttä viikkoa, olisin aivan kuolettavan väsynyt.

Jos olisin kotona, olisin kyllä aika tylsistynytkin.

Ja nimenomaan olen huomannut eron, nyt kun olen toisella jalalla työelämässä, että 3,5 vuotta kokoaikaisesti kotona kyllä taisi olla minulle juuri sopiva aika.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat