Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huh huh!Taas selvisin joka kuukautisesta synnytyksestä!

Vierailija

Oishan se kiva jos tulis sentäs joka kuukausi vaikka joku suloinen vauva palkkioksi siitä,että pakertaa monta tuntia tuskan hiki päässä,huutaa ja itkeä parkuu yksin sängyssä,oksentaa ja matkalla vessaan ripulille pyörtyä kupsahtaa,eikä ketään nostamassa ylös.Palkkioksi tästä synnytyksestäni saan vain verta,verta,verta ja pelon seuraavan kuukauden synnytykseen.

Sivut

Kommentit (34)

enkä tasan ollut synnyttänyt!

sattu ihan perkeleesti, mutta lopulta kannatti. jatkossa vaadin vähintään puudutuksessa/nukutuksessa koko homman.

Itselläni nuo kivut loppuivat ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Ajattelin vaan, että jos sulla on parisuhde ja ajatuksissa lapsia joskus parin vuoden päästä, niin melkein suosittelisin, että tekisit jo nyt. Noiden kipujen kanssa on karmea elää, ja itse en tiedä ketään, jolla noi kivut olisi jatkuneet synnytyksen jälkeen. Mutta tietysti siihenkin täytyy varautua, eikä tietenkään vauvaa voi tehdä vain parantamaan äitiä. Mutta jos siis sulla on ajatuksissa ja suunnitelmissa, niin kannattaa harkita aikataulun muuttamista...

Vierailija:

Lainaus:

Ehkä olette sitten synnyttäneet sektiolla. Itselläni on endometrioosi ja sitä on leikattukin monta kertaa, joten tiedän kyllä mitä ovat kukautiskivut. Ei se silti ole mitään synnytykseen verrattuna. Ei todellakaan.

Ei sitten mene jakeluun, että jollain ihmisellä voi olla kovemmat kivut tai helpompi synnytys...

Tiedän kyllä yllättävän monia joilla synnytys on ollut helpompi tai ainakin verrattavissa kuukautiskipuihin.

Itselläni oli varhaismurrosiässä (11-12 vuotiaana) niin pahoja kuukautiskipuja että olivat ainakin verrattavissa täysin synnytykseen joskaan eivät ehkä pahempia.

Ja olen synnyttänyt alateitse kaksi lasta, 4 kiloisen 20 tunnissa ja 4,5 kiloisen ilman kivunlievityksiä.

Ehkä olette sitten synnyttäneet sektiolla. Itselläni on endometrioosi ja sitä on leikattukin monta kertaa, joten tiedän kyllä mitä ovat kukautiskivut. Ei se silti ole mitään synnytykseen verrattuna. Ei todellakaan.

Onneksi tulin raskaaksi aika pian noiden HC-kuukautiskipujen alkamisen jälkeen, ja raskaus ja synnytys paransi ne.

En edes tajunnut lähteä sairaalaan, ennen kuin sieltä päin käskivät pitää jo kiirettä, kun odottelin vaan, että koska ne kuukautisia pahemmat kivut alkaa. EIkä synnytykseni siis tosiaan ollut mikään kivuton.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Siis kärsin niin pahoista kuukautiskivuista eli dysmenorreasta että niitä voidaan verrata synnytykseen.Laitoin tohon ton kuvauksen,et jos joku tajuis miltä musta tuntuu?Kuvitelkaas jos joutusitte synnyttään joka kuukausi!Siis olen jo aivan rikki!

Mulla sama juttu mutta " OIKEA SYNNYTYS" oli kyllä miljoona kertaa kauheampaa...

Mars asiantuntevalle lääkärille! Josko saisit edes jotain apuja. Ja kuukautisiahan ei elimistö " tarvitse" kuin puolen vuoden välein. voisit syödä tauotta e-pillereitä jopa 6 kk ja sitten megamenkat ja taas 6kk ilman. Näin mulle määrättiin ja tuhruttelusta huolimatta se oli hyvä vaihtoehto!!!

Mulla on ihan toi sama juttu ja lääkärien mielestä olen aivan terve. Nyt yritetään pillereillä pitää kierto niin et syön pari levyä putkeen, eli kuukautiset vaan joka toinen kuukausi. No verta ei tuu silloin välikuulla, mutta kivut on ihan samat. Tuskaisaa!!

Kipujen pitäisi kai kuulemma laantua kun synnytän, mutta en todellakaan aio tehdä lasta vain sen vuoksi.

Ainut lohtu on se, että synnytyksessä osaa ehkä tulla kipujensa kanssa paremmin toimeen ;(

Mä oon oikeesti niin loppu tähän et ei kukaan uskokaan!Ihan sekoamispisteessä,et kohta teen itsarin,jos en jostain löydä apua tähän!

Eihän tätä kestä kukaan tällästä.

Ihanaa kun on av josta saa apua hädän hetkellä.

Oon kulkenu kaikenmaailman lääkärit ja saa vaan neuvoja tyyliin:" liikut vaan kun kivut alkaa ja sitten vähän magnesiumia ja buranaa"

Arvatkaa vaan tekikö mieli tintata sitä lääkäriä,sillä kun ei olla aavistustakaan mitä kipu voi olla.

Okei no sit on alkanu tää lääkerulianssa,on syöty Clotamista lähtien vahvoja lääkkeitä.Aluksi auttovat aina vähäsen ja nyt ei mistään enää mitään tehoa,tulee vaan pöpperö olo,ja kivut pysyy samana.

Oon kokeillu eri pillerimerkkejä,mut eivät oo mitkään sopineet.Minipillerit kyllä,mutta ei auttaneet dysmenorreaan.Endoa ei näkyny ultrassa,et en sit tiedä voisko sitä silti olla.Kaikkein eniten tässä rasittaa noitten lääkäreiden asenne!Kait ne luulee,että meen sinne vaan huvikseen valittaan!

Mikään lääke ei enää lopulta auttanut. Kaikki tuli ulos sekä suun että persiin kautta! Selitä siinä sitten työkavereille jossain Ruotsin risteilyllä aamulla, miks en oo aamupalalla?miks oon yrjönnyt koko yön vessassa?jne. Pahinta oli se, kun mikään ei vaan auttanut. Lopulta sitten vaan lapsentekoon ja yllätys yllätys...se lapsikin antoi odottaa itseeään muutaman kuukauden ennen kuin suostui olemaan tulollaan. No, sitten vaan monta lasta peräjälkeen ja kivut siedettäviä&normaaleilla särkylääkkeillä hoidettavissa...ihan kokonaan ei minulta ainakaan poistuneet nuo kivut siis.

Pärjäile!

Olen oikeasti aina ajatellut että olen jotenkin epänormaali.Tää joka kuukausi " synnyttäminen" kun tosiaan hankaloittaa mun normaalia elämää.

Työpaikalla ja ihmissuhteissa syntyy paljon väärinkäsityksiä,just sen takia kun toiset ei ymmärrä et voi olla niin sairas.Mul on suoraan sanottuna menny moni asia elämässä tän takia mönkään.Ette voi kuvitellakaan miten helpottunut mä oon kun tajuan nyt et en oo YKSIN tän ongelman kans.

KIITOS teille kanssa kärsiville/kärsineille että loitte muhun rohkeutta,että tää kärsimys voi joskus helpottaa..i hope

ap

Kipu oli kuin veitsi olisi ollut alavatsassa, heti kun vähänkin liikahti niin kipu viilsi tosi kovasti. (Kipu oli sietämätöntä ilman liikumistakin.)

Nyt mulla on kolme lasta ja jokaisen lapsen jälkeen on kuukautiset muuttuneet helpommiksi. Nykyään noista pahimmista ajoista on 10-15 vuotta ja kuukautiset ovat ihan siedettävät. Ei kivuttomat, mutta aivan eri maata kuin ennen lapsia. Kunpa pysyisivätkin tuollaisina vaihdevuosiin asti...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat