Sanoisitko itsesi irti vakituisesta työpaikasta 60 km:n työmatkan takia?

Vierailija

Kummatkin meistä kulkevat työmatkaa. Minä 60 km ja mies 30. En jaksasi kulkea matkaa vuositolkulla, kun lapsillekin tulee pitkät päivät hoidossa. Olisiko järkeä irtisanoutua? Töitä ei ole lähimaillakaan, joten jouduttaisi alkaa hakea jostain muualta päin Suomea, mutta ei ole oikein mahdollisuuksia päästä vielä näin vähällä työkokemuksella minnekään. Ja uutta ammattia ei ole halua tai varaakaan hankkia.

Mitä tekisit tilanteessani?

Kommentit (10)

Vierailija

ihanaahan olis jos sais työpaikan tuosta lähempääkin, mutta mä oon todennu että jos mä aion ikinä päästä töihin, niin mä en voi istua ja odottaa että tulis joku paikka vapaaks tästä lähempää, ja että mä jopa vielä saisinkin sen jostain kumman syystä. mutta ei, en sanois itseäni irti tuon takia. ellei sitten olis niin etten viihtyis ollenkaan tms. tosin, mä nyt en sano itseäni irti siitäkään syystä.

Vierailija

Huonoja kelejähän kuitenkin on vain osan aikaa vuodesta. 60 km normaalissa talvikelissä tai kesäkelillä taittuu suht nopeasti.

Tällä pääkaupunkiseudulla bussi/juna/metro yhdistelmämatkat saattvat hyvinkin kestää tunnista puoleentoista, ihan hyvälläkin säällä, vaikka matkaa ei olisi suorinta reittiä kuin 20-30km.

Vierailija

Sulla tuskin menee yli tuntia matkoihin, mulla menee Helsingin sisällä lapsen viemiseen ja matkaan n. tunti/suunta. Eikä se ole aika eikä mikään.

Vierailija

Kyllä minäkin ajassa ymmärrän tuon, mutta me asumme pohjoisessa, jossa tiet on ihan paskoja. On eri asia hurruutella sulilla keleillä kuin pikkuisia jopa auraamattomia teitä.

Kun tuntuu ettei jaksaisi ajella, mutta ei oikein näytä olevan muutakaan vaihtoehtoa.

Vierailija

Nyt olen työttömänä työnhakijana uudella paikkakunnalla eikä tietoakaan töistä. Lapset vielä sen verran pieniä, et vuorotyössä käyminen olisi tuonut kohtuuttoman pitkät päivähoitopäivät lapsille. Työkkärikin ymmärsi tämän, ei tullut yhtään karenssia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat