Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahallisesti lapsettomat tulevat kuolemaan nuorina, heilla on kuluttava elamantapa, eika evoluutio suosi moista luonnottomaa elamanmuotoa.

Vierailija

Kommentit (3)

Vierailija

Voin kertoa sulle, että lapsettomat eivät todellakaan vietä kuluttavaa elämää. Ja jos joku bailaa ja juopottelee ja riehuu loppuikänsä, niin hyvä niin, sillä sellaiset ihmiset tekisivät sitä vaikka heillä olisi lapsiakin.

Mua ärsyttää lukea tällaisia lapsettomia loukkaavia kommentteja, että voikin tyhmyys olla huipussaan. Mä & mieheni oltiin ihan henkisesti valmistautuneita olemaan lapsettomia, sillä mulla itselläni on ollut lapsena sairaus, jonka seurauksena lääkärit melko suurella varmuudella olettivat, että en pysty tulemaan raskaaksi lainkaan, ainakaan ilman suurempaa leikkausta, jota en ole koskaan harkinnutkaan. Olen tiennyt tämän aina, ja kasvanut niin ajatuksen kanssa, etten sitä edes sen kummemmin surrut. Mieheni rakastui taas minuun, ei lapsiin joita emme voisi saada, joten sekään ei ollut ongelma. Joskus maailma yllättää kuitenkin, ja 33v. tulin täysin yllättäen raskaaksi. Aikamoinen pommihan se oli, mutta valtavan iloinen yllätys! Kaikki meni täysin normaalisti, ja nyt olemme onnellinen lapsiperhe.

Voin kuitenkin kertoa, että sen 8 v. yhteisen " lapsettoman" taipaleen aikana ennen lapsemme syntymää emme todellakaan viettäneet mitään kuluttavaa elämää! Asumme maaseudun rauhassa, ja harrastuksiin kuului vaellus, suunnistus, uinti, kävely, sisustus ja remontointi, koirat ym. muut " rauhalliset" ja " terveelliset" harrastukset. Sairaanhoitajan ja kodinkonemyyjän " urat" eivät myöskään niin kovasti kuluttaneet ja aikaa vieneet.Hyvin samanlaista elämään viettävät kaikki tuntemamme lapsettomat pariskunnat. Ne, joilla on enemmän rahaa, matkustelevat enemmän, ja yli kolmekybäisenä harvalla se matkakohde on joku juottolapaikka.

Eli miten perustelet, että meidän elämäntapamme kuluttaisi jotenkin enemmän?

Vierailija

Luuletko sä oikeasti, että lapsettomat ihmiset bailaavat ja riehuvat loppuelämänsä kuten joskus alta kolmekymppisenä??? Kaikki mun tuntemat lapsettomat, ylu 35v. pariskunnat viettävät koko ajan sellaista ns. laatuaikaa, mitä me lapselliset vietämme kerran-pari vuodessa....Kuule luulisin että päinvastoin, lapsettomat saattavat hyvin elää paljon vanhemmiksi kuin lapselliset, sillä he ehtivät hoitaa itseään ja terveyttään ja nukkua kunnolla.

Uusimmat

Suosituimmat