Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti keskenmenon jälkeen tulit uudestaan raskaaksi ja menikö kaikki hyvin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En tiedä onko oikea paikka kysyä, mutta itsellä keskenmenosta 9pvä ja pongasin jo selvän oviksen.Voiko tulla raskaaksi uudestaan jo nyt vaikka kuukautisia ei tietysti ole vielä tullut keskenmenon jälkeen.Minulla vuoti ihan omillaan ulos ei tarvittu lääkkeellistä tyhjennystä eikä kaavintaa. ainoastaan ultrassa kävin varmistamassa että kaikki tullut ulos.Niinpä ajattelin kysyä miten nopeasti te olette tulleet raskaaksi ja onko kaikki mennyt sitten hyvin loppuunasti? Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata.T.Tari

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Neljännen lapsen jälkeen söin muutaman kuukauden e-pillereitä. Sitten ajateltiin, että haluttaisiin vielä se viides. Tulin aika nopeasti raskaaksi, mutta np-ultrassa 3/04 todettiin keskeytynyt km, sikiö oli kuollut rv7+. Kaavittiin ja pian olin taas raskaana. Alkuraskauden ultrassa kaikki oli hyvin ja syke näkyi. Hyvillä mielin menin np-ultraan 8/04, jossa todettiin taas keskeytynyt km. Sikiö oli kuollut rv8+. Taas kaavittiin.

Sitten menikin 9 kk seuraavaan plussaan. Tuona aikana ilmeni kaikenlaista hormonihäikkää eikä ovulaatiokaan enää tapahtunut. Sain ensin terot ja sitten clomit. Eka clomiraskaus sai alkunsa 5/05, mutta todettiin tuulimunaksi alkuraskauden ultrassa 7/05. Taas valitsin kaavinnan. Seuraava clomiraskaus alkoi 10/05, mutta vuoti spontaanisti pois rv6+. Syksyn aikana laihdutin 6 kg ja harrastin aktiivisesti liikuntaa. Päätin heittää hormonit nurkkaan. Yllätyksekseni testasin plussaa 30.12. Nyt menossa rv6+2. Ensi viikolla ultra. Saa nähdä, mikä tämä raskaus mahtaa olla ja miten tässä käy.

Km-tutkimukset käynnistettiin neljännen km:n jälkeen. Spr:n hyytymispaketissa todettiin kardiolipiinivasta-aineissa häikkää. Tällä hetkellä lääkityksenäni on 100 mg ASAa ja lisäksi lääkäri määräsi lugeja alkuraskauden ajaksi. Jospa näillä pääsisi eteenpäin ja raskaus onnistuisi vihdoinkin.

Vierailija

Km todettiin rv9+2 ja kaavittiin 9+4. Alkio oli menehtynyt kaiketi heti 8.raskausviikon alussa (olin ultrassa rv7+1 ja se oli jäänyt mitoista ja syke oli heikko).

Kaavinnan jälkeen ekat menkat tuli 5 viikon päästä (ei ovulaatiota), sitten tuli perään toinen anovulatorinen kierto. Tämän jälkeen ehdin käydä gynella tsekkaamassa ovulaation ja sain varuiksi clomit. En ehtinyt aloittaa niitä, koska ovulaatio tulikin tuossa kolmannessa kierrossa ja tärppi kävi sitten neljännestä kierrosta.

Nyt mennään rv8+4 ja alkuraskauden ultran mukaan kaikki on toistaiseksi kunnossa.

Vierailija

Voi miten kylmät väreet menivät selkää pitkin kun luin juttusi. Muistan sinut nimittäin maalismussuista - mä putosin sieltä jo aikaa sitten - kun oli puhetta alkioiden kasvusta ja taisipa olla oireettomuudestakin. Muistelen, että sinulla(kin) alkion kasvu oli alussa hidasta ja raskaus oireeton - minun kohdallani se tosin tiesi km:a " jo" viikolla 9.

Koittakaa jaksella kaiken kurjuuden keskellä.

KK

Vierailija

Liian kova on kohtalo sinullakin Hermohesseri..

Minulla takana kohdunulkoinen raskaus viime keväältä.

Plussasin uudestaan heinäkuussa kuten sinäkin ja jouduin sikiön terveyden vuoksi keskytykseen josta on nyt 3 viikkoa. Yksi elämän surullisimpia kokemuksia. Laitan sinulle tiedoksi ryhmän josta löydät muitakin joille raskauden keskeytys on tehty sikiön terveydentilan vuoksi, olen saanut ryhmästä itse paljon apua koska näitä kuitenkin tehdään aika vähän (250 vuodessa/koko maassa)

http://health.groups.yahoo.com/group/enkelinkosketus/

Voimia sinulle ja jaksamista päivä kerrallaan eteenpäin

Vierailija

Mulla keskeytynyt km kesäkuussa -05 , tehtiin kaavinta (rv10+). Käskettii odottaa yhdet menkat ennen yritystä, mutta ei silti käytetty ehkäisyä. Ekat menkat kuitenkin tuli kp28 ja sen jälkeen vielä toisetkin kp25. Seuraavassa kierrossa mulla oli ovistikut käytössä ja silloin tärppäskin. Tosin tulos oli varsin huono, keskeytynyt keskenmeno (rv9+) nyt lokakuussa. Taas kaavinta (itse niin halusin).

Nyt sitten yritys" kieltoa" pari kuukautta, että saadaan verikokeet otettua.

Sen jälkeen EHKÄ alkaa uusi yritys.

Meillä on ennestään kaksi lasta.

Kyllä sulla mahdollisuudet on nyt jo raskautua! Jos oviksenkin bongasit.

Mä kävin ekan km jälkeen jälkitarkastuksessa 4vkon kuluttua. Sillon sattu just menkat alkamaan. Paljastin lääkärille, että ehkäisyä ei oltu käytetty, mutten nähtävästi silti ollut raskaaksi tullut. Mulle lääkäri sitten totes vaan, että no luultavasti ei sitten ollut ovulaatiotakaan. Tiedä sitten oliko oikeassa.

-Porkkana 13päivää kaavinnasta-

Vierailija

Minulla on ollut hidasta raskaaksitulo. Ensimmäinen keskenmeno

5/03 rv 6, Toinen 7/04 rv 6. Nyt on sitten jo 1,5 vuotta ilman plussia.

Ja menkat tälläkin hetkellä, joten toivoa ei voi elätellä.

Nyt siis 4. vuosi lapsettomuutta alkamassa.

Vierailija

Mulla keskenmeno rv 12 6/2004. Raskaus oli alkanut heti pillerien poisjätön jälkeen, ja luultiin todella, ettei vaikeuksia tulla pian uudelleen raskaaksi olisi. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, ja 9kk keskenmenon jälkeen hakeuduin tutkimuksiin.

Nyt onkin sitten diagnosoitu viimeisen vuoden aikana sekä PCO että endometrioosi. Koeputkihedelmöitys on edessä tammi-helmikuussa, joten jospa se toisi sen kauan odotetun vauvan meidän perheeseen.

Keskenmenosta on ollut todella vaikea toipua, kun uutta raskautta ei ole kuulunut. Sehän saattoi jäädä mun ainoaksi raskaudeksi. Lasketusta ajasta on tänään vuosi. Viime joulu pidettiin suruaikaa, ja toivottiin niin ettei enää yhtään lapsetonta joulua tulisi. Taas on edessä sama aika vuodesta, ja pakosti tulee paha mieli kun miettii mitä voisi olla.

Vierailija

yritys alettiin 07/03 eka plus joka oli kohdunulkoinen leikattiin torvi pois 10/04 rv8+

clomeilla:

toka plussa epäselväraskaus 02/05 rv 6+

kolmas plussa 07/05 ja menossa rv 20 ja keskeytykseen joudutaan vaikean kehityshäiriön vuoksi......ikuinen lapseton :(

Vierailija

Nyt viimeisimmän km:n jälkeen odotellaan vielä jälkitarkastusta ja kuukautisia.Mutta eka keskenmeno oli -98 ja silloinkin se yks kuukausi pidettiin yritystaukoa,mutta heti sen jälkeen tulin uudestaan raskaaksi,eli päivälleen 2kk kaavinnasta näytti testi positiivista:) Mikä sinänsä oli yllätys,että ennen sitä lapsia oli pitänyt " tehdä" vähän pidemmällä kaavalla.Ja sen jälkeenkin oon aina raskautunut heti,mistä lie johtuu.

Nyt siis odotellaan täälläkin,että pääsis uuteen yritykseen,pitää vaan toivoa,ettei tällä kertaa jouduta sitten odottamaan pitkään.Eihän sitäkään koskaan voi tietää.

Vierailija

Mulla tuli keskenmeno rv6+2. Kaikki tuli itsestään, kaavintoja ei tarvittu. Yhdet kuukautiset piti odottaa, kunnes saimme luvan yrittää uudestaan. Tuli toiset kuukautiset ja sen jälkeen olin jo taas raskaana. Tällä kertaa kaikki meni hyvin, ja nyt pinnasängyssä hirsiä vetelee kohta 3kk poika.

Vierailija

perään uudestaan raskaaksi mutta se raskaus päättyi taas, tällä kertaa rv 6+1. Nyt aiomme odottaa ainakin yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä.

Meillä on yksi 3-vuotias lapsi enkä ole aiemmin kokenut keskenmenoja.

Vierailija

Olen vastaavassa tilanteessa kuin sinä, sillä viime perjantai 21.10 alkoi verinen vuoto (rv 6+0). Kävin naistenpolilla missä ultrattiin ja sain parit cytotecit vauhdittamaan kohdun tyhjentymistä. Vieläkin tulee pientä vuotoa mutta luulen että parin päivän päästä on jo ohitse.

Sain ohjeeksi että uuden yritityksen saa aloittaa heti kun tuntee olevansa valmis. Vastaavan ohjeen sain kesällä -01 kun sain vastaavasti spontaanin keskenmenon. Silloin esikoisemme tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta ja kaikki meni hienosti.

Jos sinua ei pyydetty odottelemaan uuden yrityksen aloittamista, on lääkäri ultratessaan varmasti todennut ettei mitään esteitä uudelle raskaudelle ole.

Oletko muuten mittaillut lämpöjä km jälkeen? Ovatko lämpösi laskeneet jo normaaliin? Itselläni lämmöt ovat vielä hiukan normaalia korkeammalla, mutta toisaalta kun vuotoakin vielä on, en osaa huolestua.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja toivottavasti pääsemme molemmat pian uudestaan tuonne Odotus-puolelle!

Vierailija

Mulla keskenmeno viime syksynä rv6. kohtu tyhjeni itsekseen ja uutta raskautta yritettiin yksien kuukautisten jälkeen ja heti tärppäsi. Poika syntyi syyskuussa kiireellisellä sektiolla (synnytys ei edennyt ja vauvalle tuli sydän ääni laskuja).

Vierailija

Pakko oli laittaa tänne kommenttia, kun viestisi luin. Olen todella todella pahoillani kaikesta tuosta, mitä olet joutunut kokemaan. Vetää aivan sanattomaksi. Toivon todella, että te vielä onnistutte saamaan lapsen/lapsia!!! Voimia sinulle ja miehellesi!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat