Miten paljon lapsesi ulkoilee päivässä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä puuhaa voisi keksiä juuri kävelemään oppineelle lapselle ulkona. Keinut laitetaan ainakin meidän puistoista talveksi pois ja käveleminen lumessa on hankalaa. Kuitenkin liikuntaa pitäisi sada noin 2 tuntia päivässä.

Tilanne rupesi tänään mietityttämään, kun lapsi vaan kitisi ulkona ja istui paikoillaan. Ei voinut työntää kävelykärryäkään niin johan harmitti.

Kommentit (13)

Vierailija

En ole itse yhtään ulkoilmaihmisiä. Pitäisi vaan ryhdistäytyä ja käydä useammin ulkona pojan takia. En osaa laittaa mitään tuntimääriä.

Vierailija

Vai nukkuukko kukaan enää ulkona? Meidän juuri 1 vuotta täyttänyt nukkuu joka päivä 2-3 h ulkona, sen lisäksi ulkoilua vain noin 1-2 h per päivä. Mäkään en oikein keksi muuta kun keinumista, kun ei vielä kävele, konttailee vaan. Eikä viihdy maassa konttaamassa, kun on " Michelin-ukkona" hankalaa...

Vierailija

ollaan ulkona, mutta etköhän nyt liioittele: ei se juuri kävelemään oppinut eli noin vuoden vanha vielä tarvitse sitä ulkoLIIKUNTAA paria tuntia päivässä. Tottakai nyt on hermo tiukalla, kun on tönkkö olo pukemisesta ja kävely ei onnistu monestakaan syystä = kitinää, kitinää, kitinää muualla kuin rattaissa/keinussa/sylissä. NÄin ainakin meillä juuri nyt (ikää tasan 1v. ja kävely opittu juuri) mutta rataskävelyt riittää ulkoiluksi vielä, sekä unet toki myös jos niitä ulkona nukutaan. Isompi taapero-leikki-ikäinen sit tarvii sitä oikeata liikkumistakin. (meillä siis tytöt 1 ja 4v.)

Vierailija

Eli 0-4 tuntia, säästä riippuen. Mulla koulu läksyineen jne vie aikansa enkä ehi ulkoilemaan 1v 4kk pojan kaa muuta ku se mitä rattaissa istuu lähinnä kauppareissut, joten onneks saa tarhassa ollessa ulkoilla.

Mulla oli eilen pitkästä aikaa semmonen päivä että oli aikaa vaan olla ja laiskotella ja käytin sen päivän hyväkseen ja menin ulos pojan kaa. Kun näin miten hän nautti saadessaa ite kävellä pitkin katuja ja tutkia kellertyneitä puun lehtiä aattelin että mun on jostain vedettävä enempi aikaa pojan kaa ulkoiluun. Onneks on viikon syysloma nytten joten eiköhän ulkoiluaikaa riitä. = )

Vierailija

1-2 h kerralla. Säällä kuin säällä. Puistossa ollaan usein, mutta toisinaan myös käveleskellään yhdessä metsiköissä ja pyöräteitä pitkin... Aina löytyy mielenkiintoista tarkasteltavaa.

Vierailija

Meillä ollaan aamupäivällä ulkona 9-11 ja sitten ennen päivällistä (ruoka n. 16.15) - ulos lähdetään käytännössä heti välipalan jälkeen. Joskus, jos nukkuu peräti 3 tuntia päiväunia eli herää vasta n. 15.00 - ja välipala syödään tuossa - saattaa tämä ulkoilu jäädä väliin, kun päivälliseen on niin lyhyt aika, mutta muuten. Yleensä kyllä unet päättyvät n. 14.00, joten ulos mennään. Päivällisen jälkeen lähdetään vielä kolmannen kerran ulos (jos ei ole vierailupäivä, kaupassa käyntiä tms.) ja sisälle tullaan viimeistään 18.30. Tosin nyt, kun pimeä tulee vähän aikaisemmin - ulkoilukin loppunee aiemmin (olimme viikonlopun reissussa ja istuimme tuon ajan autossa, joten ei ole vielä kokemusta eilisestä, miten kolmannen ulkoilun käytännössä käy...) Näkeehän tuolla pihavalojen kanssa edes vähän...

Vierailija

Siis meidän asuinalueella on lapsiperheitä vaikka kuinka ja aina tuntuu, että pihalla/puistossa on vain perhepäivähoitajat lapsineen (9-11 välillä) ja illalla meidän pihailuaikoina ei sitten ketään ellei tuttuja soittele " tuutteko meidän kanssa puistoon" .

Vierailija

minä olen ite tykännyt aina tehdä vaunulenkkejä. Siis kävelylenkkiä. Täällä meillä on ainakin niin hyvät pyörätiet, että heti kun pojat on kävelemään oppineet, ovat saaneet kävellä rauhassa omaa tahtiaan niin kauan kuin haluavat ja sitten on loppuja ulkoiltu siinä rattaissa, kun voimat on lopahtaneet.

Meillä on 3 poikaa: 6v, 2v ja 2kk. Esikoinen nyt eskarissa ja siellä ulkoilee 2 kertaa noin tunnin ajan ja sitten illalla vielä minun kanssani.

Näiden pienempien kanssa lähden ulos siinä 11-12 kieppeillä ja kotiudun aika usein 14-15 maissa. Ja sitten tehdään uusi ulkoilukierros vielä ehtoosta n. 18 maissa. Riippuu vähän ilmasta jne. Joskus ulkoillaan jo tuossa klo 16 maissa ja silloin ollaankin pidempään, yleensä jos vasta klo 18 lähdetään ulos sen toisen kerran, niin ollaan vaan tunnin verran, mutta jos lähdetään jo klo 16-17, niin sitten parisen tuntia.

Eli kävelyllä käydään paljon ja leikkikentillä.

Vierailija

Me ulkoillaan aamulla pari tuntia ja myös iltapäivällä ja vieläpä illallakin kävelylle kaikilla säillä. HARVOIN on ketään muuta ulkona, valoja näkyy ikkunoissa ja tiedän, että lapsiperheistä on, mutta tiukasti ovat aina sisällä. Ihmettelen tätä kovasti. Mä en keksi mitään järkevää puuhaa sisälle muksuilleni, siispä ulkona on mielestäni helpompaa ja kivempää. Toivottavasti tännekin pääkaupunkiseudulle muuttaa pian ulkoilua harrastavia lapsiperheita. Olen täysin v***nut olemaan ainoa ihminen ulkona muksujensa kaa!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija

Tytöt ovat nyt 2v 4kk ja 8kk. Ulkona käydään aamupäivällä ja illalla ja joskus myös päiväunien jälkeen. Yksi ulkoilu" sessio" kestää kerralla n. 1-1,5 tuntia. Me käymme kävelyllä, puistossa tai potkimme palloa pihalla tms. Talvella esikoinen varmaan taas innoissaan tekee lumikakkuja ja lumitöitä. Vauva istuu rattaissa tai on kantoliinassa ja esikoinen kävelee tai on rattaissa kyydissä jos ei jaksa kävellä (tuplarattaat siis).

Samoin kuin mujerita, minäkin olen monesti ihmetellyt, että missä ihmeessä kaikki lapsiperheet ovat kun ei ainakaan puistossa näy!? Ei me nyt niin ihmeellisiin aikoihin ulkoilla; yleensä 9-10.30, (14-15) ja 17-18.30. Tälläkin alueella on lapsiperheitä paljonkin...

Vierailija

1 1/2 - 2 tuntia, mutta 4- ja 5-vuotiaita poikia en meinaa saada sisälle millään. Lähtevät ulos n. klo 9, käyvät syömässä ruuan eteisessä(olen luvannut, että aamup. ruuan saa syödä siellä, ettei tarvitse riisua), kuten myös välipalan klo 14 maissa. Ilta ruualle tulevat sisälle klo 16-16.30 maissa ja lähtevät saman tien takaisin ulos. Nyt olen huutanut sisälle 18.30 maissa, kun alkaa olla pimeää. Ovat ulkona päivän aikana lähemmäksi 10 tuntia!! Näin siis sellaisena arkipäivänä, kun ollaan iltakin kotosalla. Ja pojilla posket punaisina! Mutta kyllä klo 20 maissa on väsynyttä sakkia!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat