Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lapsettomuushoitoihin pääsee?

Vierailija

Me ollaan oltu ilman ehkäsyy mont kuukautta. Mun miehellä ois ottajia joiden kans vois saada lapsen ja haluukin nyt lapsen. Mä en vaan oo tullu paksuks helvetti =((((

Voiko hoitoja ottaa ilman että mies tietää? Mä en haluu puhuu tästä sille. Kun mä yritän selittää ettei olla aina oltu sillee oikeeseen aikaan mut oikeesti ollaan oltu. Pelkään et menetän sen jään ilman lasta miestä.

Kommentit (4)

Vierailija

muutama kuukausi on vielä aikaans lyhyt aika puuhata lasta...

hoitojen alun saat kyllä hoidettua omin nokkinesi, mutta aika nopeasti mies halutaan mukaan kuvaan mm.spermatestin tiimoilta. Ja yleensä suunnittelukäynneille halutaan molemmat osapuolet mukaan. Ihan tavallinen gyne voi kyllä tehdä perustutkimuksia ja määrätä clomeja, jos tuntuu että ovulointiin tarttis vahvistusta...

äkkiseltää viestisi luettuani, tuntuu että kannattaisi panostaa tuohon parisuhteeseen ennen varsinaisiin hoitoihin hakeutumista...ei ne hoidot ihan helppoja ole. Ja yleensä sanotaan, että vuoden yrittäisen jälkeen lekuriin, jos on perusterveestä parista kyse. Voihan vika olla miehessäsikin!

Vierailija

voit hakeutua yksityiselle lapsettomuusklinikalle tai gynekologille yleensä. Tavallinen gyne voi tehdä sulle perustutkimukset/lähettää niihin. Näitä ovat: hormooniverikokeet, munatorvien aukiolotutkimus, sukupuolitautitestit näin alkajaisiksi. Ihan kotona voit alkaa apteekin ovulaatiotesteillä testaamaan, ovuloitko todennäköisesti ja milloin.

Jos hormoonipuolessa ilmenee häikkää, voi lääkäri määrätä sulle hormonihoitoa. En tiedä, tartteeko tollaseen mitään puolison lupaa, varmaankaan ei.

Vierailija

Onko teidän suhteellanne tulevaisuutta, vaikka tulisitkin raskaaksi? Olisitko sen jälkeen varmempi miehestäsi kuin nyt? Miksi?

Raskaaksi tulo ei ole mittatilaustyötä. Itse koen tulleeni helposti raskaaksi. Ensimmäistä touhuttiin 7 kk, toista 4 kk.

Uusimmat

Suosituimmat