Lintu-75, suolaisten ohjeita

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Käväisin katsomassa nettisivuillasi ihanan herkullisen näköisiä luomuksia. Meillä on tässä lyhyen ajan sisällä tulossa erinäisiä pikku " pirskeitä" ja pitäisi niille kehitellä suolaisia juttuja. Sinulla oli hyviä vaihtoehtoja, mutta muutamista pyytäisin ihan ohjetta/tarkennusta.

Eli voisitko laittaa tonnikalapiiraan, broileripastasalaatin ja couscoussalaatin ohjeita. Couscousta en ole koskaan käyttänyt, olen usein ollut aikomuksessa, mutta jäänyt on jostain syystä.

Lisäksi olet harrastanut voileipäkakkuja. Itse olen kerran kokeillut vuosia sitten. Silloin tein lihakakun. Onnistui muistaakseni ihan ok, mutta en kyllä voi millään muistaa, mitä siihen laitoin. Joten jos vielä viitsisit jelpata avutonta tässäkin. Saisin vähän vinkkiä täytteistä yms.

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (5)

Vierailija

Mulla on yksi uskomattoman helppotekoinen ja edullisista aineksista tehtävä voileipäkakkuohje. Ja ainakin minun tuttavapiirissäni tämä kakku on ollut raikkaan makunsa takia erittäin pidetty. Itse epäröin alkuun lopputäytteen levittämistä kakun pintaan mutta yllättäin(?) kakku on myös hyvän näköinen kun sen koristelee reilusti vaikkapa vain tomaatilla ja kurkulla. Kannattaa kokeilla!

Helppo voileipäkakku

ISO grahampaahtoleipää 1pkt, 1prk majoneesia(esim. bezel ), 1ranskankerma, 1 tuubi kinkkupasteijaa, n. 300g kinkkua suikaleina, 2-3 rkl kurkkusalaattia, lihalientä

Täytteen ainekset sekoitetaan keskenään ,

Levitä ensimmäinen kerros leipiä tarjottimelle, kostuta lihaliemellä ja levitä täytettä päälle. Tee samoin pari-kolme kertaa. Levitä loppu täyte voileipäkakun pintaan. Koristele reilusti tomaatilla ja kurkulla.

Vierailija

Kävin laittamassa joitakin ohjeita kuvien yhteyteen. Laitan pikkuhiljaa lisää ja yritän lisäillä kuvia.

Siellä on kuvia reilun vuoden ajalta. Aina en kuitenkaan ole muistanut ottaa kuvia, tai sitten olen tehnyt samoja juttuja useaan kertaan.

Osoite on siis:

www.Lintu75.vuodatus.net

Vierailija

Iini vastauksesta ja ohjeesta. Voisin kokeilla tuotakin piirakkaa, kuulostaa hyvältä.

Ja kiitti lintu-75, käväisempä uudelleen sivuillasi. Olisi tosiaan mukava, jos löytäisi jotain vaihtelumahdollisuuksia. Oman piirin juhlissa kun tahtoo olla suunnilleen samat naamat, niin ei viitsisi niille aina samoja juttuja tarjota.

Vierailija

mutta haluan silti antaa yhden tonnikalapiiraan ohjeen. Se on nimittäin ihan mielettömän hyvä ja vieraatkin on aina kehuneet.

Taikina: 3dl vehnäjauhoja

1 kananmuna

1tl suolaa

100g voita

Täyte: 2tlk tonnikalaa

1rkl voita tai marg.

1 sipuli

½rasiaa kirsikkatomaatteja

100g juustoraastetta

Liemi: 3dl kermaa

3 munaa

½tl suolaa

pippuria

Taikinaan vaan sekoitat kaikki keskenään ja vähäks aikaa jääkaappiin lepäämään. Sitten levitä piirakkavuokaan ja päälle tonnikala. Kääntele sipulisilppua ja kirsikkatomaatteja hetki rasvassa kuumalla paistinpannulla ja laita vuokaan. Kaada päälle liemi. Paista 175asteessa n.½tuntia.

Ite oon jättänyt nuo kirsikkatomaatit pois miehen allergian takia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat