Pitkään kotona olleet äidit, paljonko miehenne palkka on kun olette pystyneet olemaan monta vuotta kotona?

Vierailija

Ja tätä en siis kysy ilkeilläkseni vaan ihan mielenkiinnosta. Kun itsellä tilanne että olen ollut jo useamman vuoden kotona ja vielä jäämässä kotiin vaikka kuopus täyttää kolme vuotta. Ja tämäkös aiheuttaa tuttavapiirissä ihmettelyä, monet eivät voi käsittää miten aiomme tulla toimeen.

Tosiasia on että miehen bruttotulot 2500 euroa eli ei mikään huipputuloinen mutta silti olemme laskeneet että pärjäämme miehen palkalla.

Miten teillä muilla " pitkän linjan" kotiäideillä?

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Nyt tosin haeskelen töitä - mutta en siksi, että olisi rahallisesti pakko.

Kyllä ainakin vuokralla asuessa pärjää hyvin näinkin, ei tule yllättäviä asumis- / korjauskuluja : ).

Vierailija

Töihin oli lähdettävä kun kuntalisä loppui (2v), mutta kiva kun näinkin pitkään pärjättiin. Tiukkaa oli, tein satunnaisesti keikkoja työyksikkööni. Niin ja piti ottaa (tyhmät) kulutusluottoa. Muuten ei oltas pärjätty!

Vierailija

KAikkein tylsintä siinä on se, että jotkut oikeasti luulee, että tälläisen valinnan voi tehdä vain lottovoittaja tai pohatta. Tuntuupa jopa siltä, että olen menettänyt " ystäviäkin" tämän valinnan takia : (

Vierailija

joten 251,01e/kk ja joskus satunnaisia työtunteja. Asumislisää saadaan vähän. Ja vähemmälläkin pärjättäis, ostan pojalle lähes kaiken uutena. Toinen tulossa... :)

Vierailija

Pärjättiin jotenkuten kun tein keikkoja pari kertaa kuussa. Kuntalisä loppui kun lapsi täytti 2v, sit alkoi mennä tiukaksi ja palasin töihin.

Vierailija

n 2000 euroa kuussa, kotona olen ollut reilut 2 vuotta ja jatkan koska ensi vuonna syntyy kakkonen. Melko tiukkaa on ollu kun lainalyhennys vie kuitenkin kolmasosan miehen palkasta ja sitten meille on tullut paljon yllättäviä menoja esim auton kanssa. Mutta ihan hyvin pärjätään, ulkomaille ei kyllä tänä vuonna päästy vaikka haavena oli. Kukaan ei ole muuten vielä ihmetellyt yhtään mitään!! Koska se ihmettely yleensä alkaa?

Vierailija

En sano sitä eihän tuo velan otto ole pakollista (opintolainan oli), mutta emme todellakaan ole rikkaita! Hyvin keskituloisia olemme. Itse olen matalapalkka-alalla.

T.10 joka näkee punaista jos joku meitä rikkaaksi (rahallisesti)sanoo.

Vierailija

Rahat riittävät hyvin ja säästöönkin jää, lainaa lyhennetään 1300 e/kk. Mutta aina ei ole ollut näin hyvin; kun jäin kotiin ekan lapsen kanssa, miehen bruttopalkka oli 1500 e/kk. Onneksi silloin lainaa oli paljon vähemmän ja lyhennykset pieniä. Tiukoilla oltiin monta vuotta, mutta sitten mies eteni urallaan ja palkka nousi. Nyt hän on yrittäjä ja palkka voisi vielä noustakin, jos tekisi enemmän töitä, mutta olemme päättäneet, että näin pärjäämme ja meille jää kivasti perheen yhteistä aikaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat