Miten te, joilla ei ole sosiaalista turvaverkkoa olette jarjestaneet esikoisen hoidon kun olette menneet toista synnyttamaan (tai sita seur...

Vierailija

Tässä vaan mietin, mitä vaihtoehtoja meillä on... Ilman miestäni ei kerta kaikkiaan pärjää synnytyksestä, edellisestä kerrasta on jo sen verran hirveät muistot...

Kommentit (4)

Vierailija

Meillä onneksi toinen ja kolmas lapsi syntyivät suunnitellulla sektiolla, niin vanhempani pääsivät tulemaan valmiiksi paikalle. On sen verran pitkä matka, että synnytyksen käynnistyttyä eivät olisi enää päässeet hätiin, eikä toisaalta valmiiksikaan olisi kannattanut tulla odottelemaan, varsinkin kun esikoisen syntymä venyi yli 2 viikkoa yli lasketun ajan.

t.kolmen äiti

Vierailija

Ja tosiaan - en usko pärjääväni yksin synnytyksessä, ensimmäinen oli tosiaan karmaiseva läheltä-piti-kokemus, kylmä hiki nousee iholle kun ajattelenkin, eli yksin en suostu menemään (sillä ehdolla suostuin kakkosta yrittämään, että mies tulee sitten mukaan).

Meillä on aika pieni sukulaisverkosto, osa heistä sellaisia, jotka EHDOTTOMASTI eivät käy lapsenhoitajiksi (alkoholiongelmia ym.), joten en voi laskea heidän varaansa mitään... Siksi murehdin tätä asiaa.

Vierailija

Sitten kun mummon vuoro olisi loppunut, niin minä olin päivystysvuorossa, matkaa tosin minullakin kolme tuntia sinne. Lapsi kuitenkin syntyi jo, joten ehtimistä ei tarvinnut kokeilla.

Vierailija

ns.päivystysvuorot. olimmme tehneet hyvät ohjeet mahdollisen lähdön varalle, myös tarhaan oli jaettu lista mahdollisista hakijoista.

Jokaisen kanssa oli sovittu heille sopiva pätkä " päivystää" ja ilmoitimme aina vuoron alkaessa supistelutilanteen.. Lapsi oli päivät tarhassa, joten vain illat ja yöt jäivät päivystysajaksi.

Lähdön tullessa yöllä soitimme sillä hetkellä vuorossa olevat kaverimme paikalle, ja lähdimme heidän tullessaa sairaalaan. Mies oli mukana synnytyksessä, mutta oli jo neljän tunnin kuluttua takasin kotona herättelemässä esikoista tarhaan...

en tiedä onnistuisiko sama enää, sillä nyt kaveritkin ovat lisääntyneet ja jo töissä. Muutama vuosi sitten vielä ilman sitoomuksia ollessa järjestelmä sujui mainiosti. Kiitos vieläkin kavereillemme!

Jos teillä on ystäviä paikkakunnalla, asiaa kannattaa miettiä. Ja muistaa myös itse tarjoutua vastaavassa tilanteessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat