Mitä ajattelisit jos tyttäresi ottaisi miehekseen neekerin?

Vierailija

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Sanan varsinaista merkitystäkään ei ole aina tarpeen tietää silloin, kun sanan käyttötävasta, äänensävystä ja konteksista käy ilmi sen käyttötarkoitus ja se tunnetila, jota sillä halutaan korostaa.

Tulipahan tuosta vain mielen vironopettajani lausahdus, kun kummastelimme, että ihanko oikeasti viron kielessä puhutaan ' neekereistä' (neeker). Hän tokaisi, ettei se ole mitenkään halventavaa, ja ei sitä osaa ajatella sillä tavalla, kun eihän niitä nyt oikeastaan edes ole Eestissä, kuin muutama " ja ne on kaikki jossain kai hotelleissa siivoomassa" . Että näin. Kyllähän niitä voi neekereiksi kutsua, jos niitä ei ole paljon ja ne siivoaa :-/

Vierailija

ja ennen kuin alatte rasistiksi haukkua niin selvennykseksi sen verran etta olen itse ollut 15v naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa ja lapsemme ovat maitokahvin varisia itsekin. Sinansa ihonvarilla ei ole mitaan tekemista sen kanssa etten toivoisi tyttarieni ottavan ainakaan afrikkalaista miesta ...vaan kulttuurierot!

Yhteiselamamme ei ole ollut aina helppoa, mieheni on kylla ahkera, hella, rakastava mies joka pitaa perheestaan huolta jne. Mutta samaan mieheen mahtuu toinenkin (pimea) puoli josta sain tietaa vasta puoli vuotta sitten. Miehellani on afrikassa teini-ikainen lapsi ja ollut kuulema muitakin syrjahyppyja avioliittomme aikana ( Mieheni itse tunnusti???tieda sitten miksi). Luottamus mieheeni meni taysin. Tiedan kaksoiselaman olevan hyvin yleista afrikkalaisten miesten keskuudessa eika siina nahda mitaan vaaraa, koska se on ollut normaali osa elamaa aina afrikassa... En vain uskonut samaa omasta miehestani. Toinen juttu miksi en halua lapsilleni mustaa miesta on se etta afrikkalainen mies on ikuisesti vastuuussa aidista ja sisaruksista ja lahettaa jatkuvasti osan palkastaan afrikkaan tai muualle maailmaan...ja se on poissa perheen yhteisesta budjetista.

Elamankokemukseni varjolla toivon todellakin etta tyttareni loytaisivat rakkauden jonkun muun miehen kanssa kuin afrikkalaisen tai arabin. syyttakaa rasisitiksi jos haluatte mutta jokainen kai toivoo lapsilleen vaan parasta ja helpompaa elamaa kuin mita itse on joutunut elamaan.

Nimim. kovasti avioeroa harkitseva mustan miehen vaimo

Vierailija

Mitäköhän voimme päätellä kyvystäsi arvioida jonkun toisen älykkyyttä, kun itse olet tuollainen taliaivo? Hah. Käyttääkö joku kirjoitustaitoinen vielä oikeasti sanaa ' nekru' ?

Vierailija

Jos tummaihoinen osaa suomea niin hyvin, että ymmärtää täysin sanojen merkityksiä, hän voi päättää, millä suomen sanalla häntä voi kutsua. Ei muuten.

En ole muuten tuosta mainitsemastasi kielitieteen perusjutusta opiskeluaikanani kuullut, vaikka sentään opiskelin 4,5 vuotta suomen kieltä. Siinä olet oikeassa, että sanojen merkitykset muuttuvat, mutta sitä en ollut kuullut, että suomea osaamaton voi päättää, millä suomen sanalla häntä voi kutsua. Jännää...

Vierailija

Mitäköhän siis ajattelisin? En todellakaan olisi tippaakaan yllättynyt. Tyttäreni on aina palvonut tummaihoista isäänsä ja ihailee kaikkia tummia näytteijöitä ja laulajia. Pitää tummia miehiä vaaleita komeampina. Enemmänkin yllättyisin, jos valitsisi perussuomalaisen, vaalean miehen.

Vierailija

Tämä on kielitieteen perusjuttuja. Tavallisten sanojen merkitys ja niihin liittyvät assosiaatiot muuttuvat koko ajan hurjaa vauhtia. Se, mistä jokin sana on alkujaan lähtöisin ei ratkaise mitään.

Kun jotain sanaa aletaan käyttää halventana nimityksenä, saa se sellaisen leiman, ettei sitä enää voi käyttää neutraalina sanana. Yrittäkää nyt jo ymmärtää tämä! Tummaihoinen voi itse kutsua itseään miksi haluaa, mutta hänellä on oikeus kertoa muille, millä nimellä hän ei itseään halua kutsuttavan.

Eikä siinä ole mitään rasistista, jos pitää vaaleista tai tummista miehistä. Toisia miellyttää toiset, toisia toiset. Jokaisella on oikeus valita kumppaninsa, ja myös ulkonäkö merkkaa, sanokaa mitä sanotte. En siis kutsuisi vain vaaleista pitävää rasistiksi, valikoivaksi vain.

T: Nro 4, jolla siis tummaihoinen mies

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat