Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TONNIKALASTA!!??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sellaista vaan tuli mieleeni tänään, kun tajusin, että oon jo noin kuukauden ajan syönyt melkein joka ilta purkki tonnikalaa..Onko se jotenkin haitallista sikiölle?Olen yrittänyt etsiä asiasta tietoa,mutta en ole löytänyt mitään järkevää, paitsi että sitä sais syödä ihan vapaasti, mutta purkit pitää olla ehjiä,ei siis paljoa kolhuja yms...

Olenko ihan väärässä??

Viisatkaa viisaammat =D

Kiitti

Kommentit (7)

Vierailija

joo, just sen takia ei suositella et ostaa kolhiintuneita purkkeja... niistä liukenee enemmän... mä oon ite pohtinu aina silloin tällöin, et onko se tonnikala siel purkissa raakaa(tyyliin silli)? tyhmä kysymys, oon varmaan joskus kuullukin, mutten muista.

Vierailija

että itse tonnikala ei ole haitallista. Mutta purkista voi irrota säilykkeen sekaan jotain metallia, jonka takia kait suositellaan ettei ihan kauheasti raskausaikana sitä syötäisi.

Nyt voin olla väärässäkin, mutta tälläinen muistikuva mulla on edellisraskauden ajoilta. Ja suositukset ovat toki voineet muuttua sen jälkeen.

Vierailija

mitään enimmäissuosituksia ei taida olla olemassa. Aika suolaistahan se tietty on eli jos turvotus kovasti vaivaa niin sitten kannattaa välttää.

Vierailija

Ainakaan en ole kuullut että tarvitsisi rajoittaa. Tonnikalassahan on myös paljon hyvää proteiinia.

Tuskin tarvii olla huolestunut.

Uusimmat

Suosituimmat