Jos haluaa kasvattaa lihaksia, niin pitääkö syödä..

Vierailija

proteiinia ja välttää hiilihydraatteja, vai? Mistä ruoista saa paljon proteiinia ja missä ei olisi hiilihydraatteja?

Kommentit (15)

Vierailija

Mitä palautusjuomaa käytät? Syötkö jotain ravintolisiä, proteiinipatukoita, yms? Kuinka monta kertaa viikossa käyt salilla?



t. ap

Vierailija

Riittävä proteiininsaanti, muutenkin terveellinen ruokavalio, säännöllinen syöminen useita kertoja päivässä (2-4h välein), riittävästi kaloreita (syömällä alle oman kulutuksen lihaksille ei riitä energiaa kasvuun). Hiilihydraatteja ei periaatteessa tarvitse välttää, niitä jopa tarvitaan mutta tärkeämpää huolehtia että saa riittävästi proteiinia.



Hyviä proteiininlähteitä ovat mm. vähärasvainen liha, kala, kana, kananmunat, maitotuotteet (rahka, raejuusto).

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:


Mitä palautusjuomaa käytät? Syötkö jotain ravintolisiä, proteiinipatukoita, yms? Kuinka monta kertaa viikossa käyt salilla?



t. ap




Käytän Fastin Reco2:sta, lähinnä siksi että sitä myydään meidän salilla.. Proteiinipatukoita syön aika usein välipalana, esim. PROFX -patukassa on 23 g proteiinia ja verensokerikin pysyy tasaisena. En ole muita ravintolisiä käyttänyt ja luulen, että palautumisjuomalla pärjää vielä ihan hyvin, kun muuten ruoasta saa protskua tarpeeksi. Käyn salilla yleensä 4 x vko, teen kolmeen jaettua ohjelmaa. Välillä pidän vatsapäivän erikseen jos tuntuu etteivät lihakset ole ehtineet palautua.



Tsemppiä treeniin :o)



-10-

Vierailija

niin kannattaa ostaa malto ja hera eri pusseissa ja sekoittaa itse. Fastin tuotteet ovat hyviä ja ainakin siedettävimmän makuisia! Reco2:n mansikka menee oikein hyvin alas.

Vierailija

vähärasvainen ruokavalio ei ole paras, vaan pitää huolehtia hyvien rasvojen riittävästä saannista. Kuntosaliharjoittelijan ruokavalio on terveellinen ja monipuolinen, jossa huolehditaan riittävästä proteiinin saannista. Tietysti tasosta, kokemuksesta, tiedosta ja tavoitteista riippuen jokainen säätää ja hakee itselleen toimivan ruokavalion. Suhtautuminen hiilareihin riippuu juuri noista, mutta tärkeää on palautumisen takia saada treenien jälkeen hiilihydraatteja, sekä muutenkin sopivasti että jaksaa veivata. Aamupala on tärkeä, ja muutenkin säännölliset ruokailut. Useat treenaajat syvät suurimmat hh-annoksen treenin jälkeen ja ehkä aamupalalla kun taas illan viimeinen ateria on vähähiilihydraattinen.

Vierailija

Miten hiilihydraatteja oikein onnistuisi välttämäänkään, kun makaroonissa, riisissä ja monissa muissa on niitä..



t. kiinnostunut, ei ap

Vierailija

Aloitin salilla käymisen vuonna ' 99 mutta vasta vuosi sitten aloin kiinnittämään syömisiin ja treenaamiseen tosissani huomiota. Hiilihydraatteja tarvitaan, jotta jaksaa treenata ja palautuu. Saan laadukkaita hiilihydraatteja kasviksista, hedelmistä, täysjyväleivästä ja -pastasta. Proteiinin lähteinä mulla kalkkuna, kana, kananmuna, raejuusto, rahka, tonnikala ja palautumisjuoma. HYVIÄ rasvoja pitää saada jotta kroppa ja rasva-aineenvaihdunta toimii, itse käytän rypsiöljyä, Becel 35 % levitettä ja möllerin omega 3 -kapseleita. Tuloksia on vuodessa tullut tosi hyvin : )

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat