Miten nopeasti verikoevastaukset?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinka nopeasti olet saanut vastauksen prolaktiini-kokeeseen? Multa näyte otettiin tänään ja vastaus on valmis vasta puolessavälissä marraskuuta (näin terveyskeskusavustaja minulle vastasi), voiko olla totta? Aiemmin kun labrasta kyselin, kuinka kauan prolaktiinin vastauksen saaminen kestää niin silloin vastattiin että kerran viikossa keskussairaala niitä tekee. Mutta nyt pitäisi odottaa melkein kolme viikkoa? Tyriköhän joku labrassa tai puhuiko tk:n sihteeri puuta heinää. Ärsyttää näin pitkään odotella, kun toiveissa oli clomikokeilu seuraavaan kiertoon, mutta pieleen menee jos ei verikoevastauksia sitä ennen saada.

Kommentit (3)

Vierailija

severon:

Lainaus:

Multa näyte otettiin tänään ja vastaus on valmis vasta puolessavälissä marraskuuta (näin terveyskeskusavustaja minulle vastasi), voiko olla totta?

Syynä voi olla se että jos keskussairaala tekee testauksen kerran viikossa ja tuo päivä on perjantai niin oma näytteesi ehtii siihen testaukseen vasta ensi perjantaiksi 4.11. Tuloksien valmistumisessakin saattaa mennä useampi päivä (tuloksia ei välttämättä saa samana päivänä) joten tulosten saaminen voi mennä varmaan tuonne 7.-10.11. asti. Kuukauden puoliväli kuulostaa kuitenkin toooodella yliarvioinnilta.

Vierailija

...eilen yksityisellä verikokeessa ja lupailivat siellä tuloksia jo ensi perjantaiksi. Lääkärille saa soitella sitten reilun viikon päästä. Julkisella voi tietysti kestää vähän kauemmin.

Vierailija

Olisi kiva, jos joku vastaisi. Olen menossa maanantaina käymään terveyskeskuksessa ja ajattelin samalla kysellä tuon prolaktiini-vastauksen viipymisestä. Olis kiva tietää kokemuksistanne, jos tuo vastaus voi oikeesti viipyä noin kauan, etten turhaan " munaa" itseäni siellä terveyskeskuksessa jos menen kovistelemaan aikataulun perään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat